Eddie Hallin tapauksen esimerkki sopii Suomeenkin

Anonyymi-ap

Mä katselin, kun Eddie Hall riehaantui hänen pihatielleen parkkeeraaneelle autokolonalle ja lähti juoksemaan raivoisasti BMW:n perään.

Niille, jotka eivät tiedä, kuka Eddie Hall on niin hän on vuoden 2017 vahvin mies ja sellainen brittiläinen semiluokan somejulkkis. Ei mikään Tom Hanksin mittakaavan superstara, mutta melko tunnettu ja seurattu kuitenkin.

No, anyways. Juttu meni sillee, että hänen pihatielleen ajoi illalla yhdekän aikoihin kolme autoa, jotka aivan tarkoituksella alkoivat härnätä Eddiä. Soittivat torvea, valokuvasivat pihaa, kaasuttelivat autojaan ja huutelivat jotain, tukkivat ajoliittymän, kun tämä oli lapsensa kanssa pihalla leikkimässä. Sen jälkeen Eddin vaimo meni sanomaan näille öykkäreille, että voisivatko nämä poistua. Kuitenkin meni 18 minuuttia, eivätkä nämä lähteneen minnekään vaan väittivät, että julkisella tiellä saa kuka tahansa tehdä mitä hyvänsä, jonka seurauksesta Eddie kimpaantui ja meni häätämään joukkiota pois.

Tilanne eskaloitui siihen pisteeseen, että Eddie lähti juosten kohden sinistä BMW5 merkkistä autoa, joka kiihdytti vauhdikkaasti karkuun. Kuitenkin kyydissä oli pieni lapsi, jota ei Eddi nähnyt, koska autossa oli tummennetut lasit. Lapsi pilahti videolla itkuun ja kuvaaja päivittelee tilannetta.

Videosta nousi viraalihitti ja Eddie saatiin kuvamateriaalia leikkaamalla näytämään joltain mielipuolelta, joka syyttä suatta hyökkää kimpouun ja hakkaa autoja. Oikeustoimet ovat vissiin näiden puolelta jo käynnissä ja ja kaiken kukkuraksi vielä julkaisivat Eddien osoitteen.

Onneksi Eddillä oli omat valvontakamerat, jotka tukevat Eddien kertomusta. Omassa tarinassaan Eddie pahoittelee, että vastapuolen lapsi joutui osalliseksi, mutta tuo myös hyvin oman kantansa esiin, kun hänen omat lapsensa pelästyivät. Hän ei julkaissut tekijöiden nimiä vaikka ne heidän jättämissään komenteissa vissiin kävi ilmi. Ainowma virhe oli, että Eddie puolusti kotiaan ja tarttui oman käden oikeuteen, eikä heti soittanut poliisille.

Tämä kertomus on vaan hyvä esimerkki siitä, minkälaisessa maailmassa elämme. Kiusaajat saivat juuri sen reaktion aikaiseksi, jonka halusivatkin. He saalistavat tällaisis tilanteita, jotta saavat toisen näyttäytymään huonossa valossa ja mahdollisesti voisivat hyötyä taloudellisesti kiristämällä oikeudessa tai muulla tavalla. Niin kauan härnätään, että saadaan toinen hermostumaan ja tekemään se virhe, jolla uhrista tuleekin syyllinen.

Miksi sitten julkaisen tämän täällä? Siksi, että tämä samanlainen uhriutumistarina on arkea myös Suomessa. Syytetään raiskauksista, levitetään perättömiä huhuja, puhutaan seläntakana, uhkaillaan, soitetaan työnantajille ja kirjoitellaan somessa perättömiä. Kunnon psykopatiaa...usein taustalla on joku eroriita, mutta kyllä tätä tapahtuu täysin sivullisillekin ja puolitutuille. Opetus on, että maltti on valttia, jottai ei tee mitään, huom. mitään peruuttamatonta virhettä, jollaiseen vastapuoli sinut haluaa lankeavan kuin viritettyyn ansaan. Ei mulla nyt muuta!

2

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Melkein oma syy, jos hakeutuu julkisuuteen niin on kestettävä ympärillä pörräävät fannit ja mielipuolet olipa vuorokaudenaika mikä hyvänsä. Ei julkisessa ammatissa ole yksityisyyttä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1924
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1670
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1276
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      63
      1192
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      893
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      886
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      862
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      798
    Aihe