Olen aikaisemmin toiminut siten että etsiytynyt suoraan suhteeseen ja tämänkin kariutuneen avioliiton jälkeen ajattelin lähteä etsimään ensin ystävyyttä ja mikäli tutustumisen jälkeen kummastakin tuntuu hyvältä ajatus edetä suhde tasolle järki edellä tunnustellen että oliskohan mitään alkeellista mahdollisuutta onnistua siten että kumpikin olisivat onnellisia ja tyytyväisiä.
Deitti sivustot ja sovellukset ei siis tunnu tällä kertaa kovinkaan hyvältä idealta. Niiden kautta voi toki päätyä treffeille ja testaamaan toimisiko seksi puoli, mutta mielestäni mennään väärä pää edellä eikä se random seksi random kumppanin kanssa voi olla hyvää kummallekkaan koska ei toista tunne. Ehkä nyt yleistin oman näkemyksen ja joku voi aiheen kokea mieluisana ja järkevänä testata ennen kuin haluaa päättää onko mahdollisesta kumppanista jatkoon.
Minusta ainakin tuntuu paremmalta kun tunnen kumppanin ja tiedän mistä hän pitää ja hän tietää mistä minä pidän.
Aika mahdottomalle näyttää nykypäivänä tälleen 46 vuotiaana tutustuminen kaveripohjalta henkilöihin jotka jatkossa ehkä saattavat olla kumppaniksi kykeneviä. Tuntuu että mies ja nainen ei jostain syystä voisi olla kavereita, että pitäisi vain taas umpimähkään valita jokin kumppani itselleen ja random rakkauden vuoksi tulla epäsopivaa kumppania puolitiehen vastaan joka aiheuttaisi ajanmittaan tilanteen jossa kumpikaan ei ole onnellinen koska jos molemmat tulevat pois mukavuusalueeltaan tullen kumppania puolitiehen vastaan niin ei se ole kummallekkaan mukavaa.
Missä on se paikka jossa ihmiset eivät etsi kumppania vaan kykenevät tutustumaan ihmisiin ilman ajatusta parisuhteesta mutta jos se hyvin tutustumisen jälkeen tuntuu kummastakin hyvältä ajatukselta edetä niin siitä sitten vaan. Missä nää ihmiset on?
Taidan ettii ihan mahdottomia, mutta ikävä tosiasia on että kaava: Treffit -> Panemaan -> Oli kivaa, yhteen tuntematta toista -> Tutustuminen toiseen ja ajatusmailmaan ja tulla ainakin puoliväliin vastaan kumpikin -> Molemmat on onnettomia -> Eri teille... Tämä on jo todettu toimimattomaksi.
Liekkipeli ja muut treffi sovellukset ei kauheesti puhuttele, rahastusta ja pinnallista kertovat kaikki yhteen ääneen. Silti uskon että tuolla jossain kuljeksii minulle oikea persoona. Tämän päivän katselin asuntoni ulko-ovea, ei tullut minua kotoa hakemaan. Kyllä se vielä joku päivä.
Olenko ihan hukassa vai voiko ystävyyden pohjalle rakentaa parisuhdetta?
2
88
Vastaukset
- Anonyymi
Olen demiseksuaali ja tarvitsen aikaa siihen, että oppisin tuntemaan uuden ihmisen ensin kunnolla, jotta voisin olla läheisemmin tekemisissä hänen kanssaan.
- Anonyymi
Ystävyyden pohjalta voi rakentaa parisuhdetta, mutta silloin ystävyyden pitää syntyä neutraalissa tilanteessa eikä treffeillä. Ihmiset voi tuntea toisensa töissä, harrastuksen tai yhteisten ystävien kautta tai vaikka naapureina ja jutella muuten vaan vaikka elämästä ja sen jälkeen ihastua ja edetä suhteeseen.
Itse näen, että kestävässä suhteessa kaksi ihmistä samansuuntaisen arvomaailman ja yhteen sopivien luonteiden lisäksi tuntee toisiaan kohtaan seksuaalista vetoa. Kun tutustutaan ensin ihmisenä arvomaailman ja luonteiden sopivuuden kautta, seksualinen vetovoima voi olla vahvasti läsnä, vaikka se pysyisi piilossa. Ihminen ei vaikka työssä tai harrastuksessa niin vaan tee seksuaalista aloitetta. Kuitenkin pelkkä ystävyys ei useimmille riitä parisuhteeksi ja ystävyyspohjaisessa liitossa on siksi myös vaaransa: jos vetovoima on niin heikko, että sitä pystyy pitkään vastustamaan sinkkuna ollessaan, ei vetovoima välttämättä kestä kuin hetken ja seksi loppuu suhteesta ennen pitkää. Ystävyys onnistuu helpoiten samanlaisen ihmisen kanssa, mutta parisuhteessa samanlaisuuden lisäksi pitää olla erilaisuutta, jotta jännite säilyy pitkässäkin suhteessa.
Jos haluat tutustua ensin, mieti missä harrastuksessa voisit tavata sinulle oikean tyyppisiä naisia ja valitse naisille tyypillisempi harrastus, jossa kommunikoidaan harrastamisen ohessa esim, partio, ratsastus, harrastelijateatteri, kuoro, vapaaehtoistyö jne. Toinen vaihtoehto on mennä mukaan sinkkutapahtumiin tai sinkkuristeilyyn, ja jutella mahdollisimman monen kanssa elämästä (paitsi, jos kiinnostava ihminen osuu kohdalle kannattaa puhua hänen kanssaan enemmän). Seksiin ei tarvitse mennä, jos itse haluaa tutustua ensin henkisellä puolella. Veikkaan kuitenkin, että jos oikean tyyppinen hyvin kiinnostava ihminen osuu kohdalle ja päädytään lähekkäin vaikka tanssiessa, on intuitio niin vahva, että se on menoa samantien. 😉
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod203193- 162092
Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3611865Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2371864- 311467
- 301390
- 221207
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai671162- 641029
- 54997