Kun ateistit niin hanakasti ovat valmiita määrittelemään uskossa olevan ihmisen,milloin hihhuliksi,tyhmäksi,idiootiksi,aivopestyksi,Roomalaiskatolisten Raamatun väärennöksen eksyttämiksi,ja kokonaan paskaksi.
Onko teillä käsitystä,minkälainen teidän mielestänne on aito ja puhdas,timantinkova Kristitty?
Ateistit¤minkälainen on mielestänne paras kristitty?
35
1956
Vastaukset
Määrittelen kolme tyyppiä:
Hiljainen:
Ei häiritse muita uskollaan ja arvostaa muita uskontoja.
Harras:
Rakastaa jumalaa, eikä tahdo tehdä pahaa kenellekään. Vaikka sureekin meitä "paholaisen omia" niin antaa meidän silti ajatella, ehkä toivoo meidän muuttuvan tästä
Mukautuva:
Uskoo jumalaan, eikä väitä raamattua täydeksi todeksi. Uskoo silti jumalaan, ehkä tavan tai jonkin vastaavan takia. Uskoo sen mytologiaan(joka onkin kiehtovaa fantasiaa).- Farfar
>>..minkälainen on mielestänne paras kristitty? >>
>>..minkälainen teidän mielestänne on aito ja puhdas,timantinkova Kristitty? >>
Ensin teet asiallisen ja hyvän kysymyksen, millainen on paras kristitty ateistin näkökulmasta ?
Sitten sotket hyvän asian omilla luuloillasi ja komplekseillasi, 'kokonaan paskoillasi' ja 'timantinkovillasi'.
Jokainen arvostaa muita ihmisiä omalla asteikollaan, toinen tykkää tummasta, toinen vaaleasta.
Minulle paras kristitty on huumorintajuinen ja ymmärtäväinen ihminen jolla on kyky kuunnella ja halu auttaa.- akk.
Sanot,että "sinulle paras kristitty on huumorintajuinen ja ymmärtäväinen ihminen,jolla on kyky kuunnella ja halu auttaa".
Arvaappa mitä, Ja tästä et varmaan pidä,mutta minä olen sellainen,sinun kriteerisi helposti täyttävä.
Mutta katsoppa,kuinka sinä itse ensimmäiseksi paheksuit minua hyvän asian sotkijaksi,vaikka itse et ymmärtänyt yhden sanan,asiayhteyden mukaan muuttuvaa merkitystä.
Vai tarkoititko sinä,että semmoinen kristitty on hyvä kristitty,joka on "veltto,ja löysä"? - Farfar
akk. kirjoitti:
Sanot,että "sinulle paras kristitty on huumorintajuinen ja ymmärtäväinen ihminen,jolla on kyky kuunnella ja halu auttaa".
Arvaappa mitä, Ja tästä et varmaan pidä,mutta minä olen sellainen,sinun kriteerisi helposti täyttävä.
Mutta katsoppa,kuinka sinä itse ensimmäiseksi paheksuit minua hyvän asian sotkijaksi,vaikka itse et ymmärtänyt yhden sanan,asiayhteyden mukaan muuttuvaa merkitystä.
Vai tarkoititko sinä,että semmoinen kristitty on hyvä kristitty,joka on "veltto,ja löysä"?>> Arvaappa mitä, Ja tästä et varmaan pidä,mutta minä olen sellainen,sinun kriteerisi helposti täyttävä. >>
Olisinhan minä tietysti lisääkin tarpeellisia ominaisuuksia ihannekristitylleni voinut luetella, esim. (ei liioiteltu)vaatimattomuus ja kyky itsekritiikkiin muutenkin eikä vain "kaikki me olemme syntisiä" doktriinilla.
>> Mutta katsoppa,kuinka sinä itse ensimmäiseksi paheksuit minua hyvän asian sotkijaksi,vaikka itse et ymmärtänyt yhden sanan,asiayhteyden mukaan muuttuvaa merkitystä. >>
Minä en olekkaan ihannekristitty. Olen tavallinen ateistipalstalainen joka on lukenut monta lähettämääsi viestiä, ja muodostanut käsityksen ihmisestä viestien takana, kärpäslätkineen kaikkineen.
>> Vai tarkoititko sinä,että semmoinen kristitty on hyvä kristitty,joka on "veltto,ja löysä"? >>
Sanoinko minä niin ? Sinun käsityksesi "veltosta ja löysästä" tosin saattaa erota minun käsityksestäni, hurmahenkiset fanaatikot ovat mielestäni vaarallisia niin itselleen kuin ympäristölleenkin. - akk.
Farfar kirjoitti:
>> Arvaappa mitä, Ja tästä et varmaan pidä,mutta minä olen sellainen,sinun kriteerisi helposti täyttävä. >>
Olisinhan minä tietysti lisääkin tarpeellisia ominaisuuksia ihannekristitylleni voinut luetella, esim. (ei liioiteltu)vaatimattomuus ja kyky itsekritiikkiin muutenkin eikä vain "kaikki me olemme syntisiä" doktriinilla.
>> Mutta katsoppa,kuinka sinä itse ensimmäiseksi paheksuit minua hyvän asian sotkijaksi,vaikka itse et ymmärtänyt yhden sanan,asiayhteyden mukaan muuttuvaa merkitystä. >>
Minä en olekkaan ihannekristitty. Olen tavallinen ateistipalstalainen joka on lukenut monta lähettämääsi viestiä, ja muodostanut käsityksen ihmisestä viestien takana, kärpäslätkineen kaikkineen.
>> Vai tarkoititko sinä,että semmoinen kristitty on hyvä kristitty,joka on "veltto,ja löysä"? >>
Sanoinko minä niin ? Sinun käsityksesi "veltosta ja löysästä" tosin saattaa erota minun käsityksestäni, hurmahenkiset fanaatikot ovat mielestäni vaarallisia niin itselleen kuin ympäristölleenkin.Sinä sanot muodostaneesi minusta käsityksen viestieni takaa,ja etkä tuo käsityksestäsi muuta esille,kuin kerran sanomani "kärpäslätkän".
Vissiin oletat,että sinusta ei ole muodostunut kuvaa,kun esität tekopyhää sen kärpäslätkä sanan innoittamana.
Joten onko sulla jotenkin rajoittunut kyky käsittää,että se on pelkkä sana,jolle minä en ainakaan anna sen suurempaa merkitystä,enkä voimaa.
Asia taitaa olla niin,että esim. sinä näit sielusi silmin sen kuvaavan hyvin osuvasti atomipommin vaikutusta,ja sinun täytyy sitten syyllistää siitä minua.
Jos et satu vielä käsittämään siellä ateismin norsunluu tornissasi,kerronpa sulle salaisuuden.
Minä en ole räjäyttänyt yhtään atomipommia!
Ja jos sellaisen sattuisin löytämään,minä purkaisin sen,vaikka saisin tappavan annoksen säteilyä,jos muuta keinoa ei löydy sen toimintakyvyn lopettamiseksi.
Tuo varmaan oli sinulle järkyttävä uutinen.
Eihän semmoinen voi olla mahdollista,että natsiksi haukuttu purkaisi räjäytyskelpoisen pommin.
Ja huomaatko muuten oman nurinkurisen ymmärryksesi?
Kumpi on natsi,sekö,jota sillä nimitellään,vaikka ei natsi ole,vaiko se joka sitä käyttää?
Minä olen sanonut useamman kerran,että RAAPAISKAA syvemmältä,jos meinaatte totuutta etsiä,te pinnalliset ja kovasydämiset new agea harrastavat budhalaiset,joille henkinen totuus on omien luulojen totteleminen. - Sälli
akk. kirjoitti:
Sinä sanot muodostaneesi minusta käsityksen viestieni takaa,ja etkä tuo käsityksestäsi muuta esille,kuin kerran sanomani "kärpäslätkän".
Vissiin oletat,että sinusta ei ole muodostunut kuvaa,kun esität tekopyhää sen kärpäslätkä sanan innoittamana.
Joten onko sulla jotenkin rajoittunut kyky käsittää,että se on pelkkä sana,jolle minä en ainakaan anna sen suurempaa merkitystä,enkä voimaa.
Asia taitaa olla niin,että esim. sinä näit sielusi silmin sen kuvaavan hyvin osuvasti atomipommin vaikutusta,ja sinun täytyy sitten syyllistää siitä minua.
Jos et satu vielä käsittämään siellä ateismin norsunluu tornissasi,kerronpa sulle salaisuuden.
Ja jos sellaisen sattuisin löytämään,minä purkaisin sen,vaikka saisin tappavan annoksen säteilyä,jos muuta keinoa ei löydy sen toimintakyvyn lopettamiseksi.
Eihän semmoinen voi olla mahdollista,että natsiksi haukuttu purkaisi räjäytyskelpoisen pommin.
Kumpi on natsi,sekö,jota sillä nimitellään,vaikka ei natsi ole,vaiko se joka sitä käyttää?
Minä olen sanonut useamman kerran,että RAAPAISKAA syvemmältä,jos meinaatte totuutta etsiä,te pinnalliset ja kovasydämiset new agea harrastavat budhalaiset,joille henkinen totuus on omien luulojen totteleminen.Kaikennäköisistä fetissestä olen kuullut mutta tää sun juttu on ihan ennenkuulumaton. Sinun täytää saada jonkilaista seksuaalista tyydytystä tuosta mouhoamisesta ja turpaansaamisesta.
- Farfar
akk. kirjoitti:
Sinä sanot muodostaneesi minusta käsityksen viestieni takaa,ja etkä tuo käsityksestäsi muuta esille,kuin kerran sanomani "kärpäslätkän".
Minä olen sanonut useamman kerran,että RAAPAISKAA syvemmältä,jos meinaatte totuutta etsiä,te pinnalliset ja kovasydämiset new agea harrastavat budhalaiset,joille henkinen totuus on omien luulojen totteleminen.>> Sinä sanot muodostaneesi minusta käsityksen viestieni takaa,ja etkä tuo käsityksestäsi muuta esille,kuin kerran sanomani "kärpäslätkän". >>
Se riittäköön, toistelet kyllä aivan riittävästi itseäsi ilman minun apuanikin.
Kerran sanomani...OK, kerrankos sitä tulee sanottua jotain mitä ei oikeastaan tarkoita. Sinussa vain en ole mainittavaa katuvaisuutta jälkeenpäinkään huomannut.
>> Vissiin oletat,että sinusta ei ole muodostunut kuvaa,kun esität tekopyhää sen kärpäslätkä sanan innoittamana. >>
Tottakai on muodostunut, vaikka tuo tekopyhyys onkin sinun henkilökohtainen mielipiteeksesi, kuka sille nyt minkin verran arvoa antaa.
Mielipiteidä muodostetaan ja niitä tarkistetaan, jos tarvetta ilmenee. Tämä viimeinen viestisi ei mielestäni anna aihetta uudelleenarviointiin.
- Eerolainen
Ystäväni on ammatiltaan pastori. Uskoo Jumalaansa, mutta ei tyrkytä uskoaan muille. Kertoo ainoastaan oman kantansa kun puhutaan uskonnollisista asioista.
Hän on ennen kaikkea humaani ihminen, joka pyrkii ymmärtämään niin ihmisten heikkoudet kuin vahvuudetkin. Hän tuntee myös erinomaisen hyvin muita uskontoja, kulttuuria, taidetta. Hän on köyhän ihmisen puolella ja ihailee esim. suomalaisen työväenliikkeen sankareita, jotka viime vuosisadan alussa joutuivat kärsimään aattensa puolesta taistellessaan tasa-arvoisemman Suomen puolesta.
Hän on kaikkea muuta kuin "timantinkova". Hän on ihminen, joka luottaa Jumalaan ja humanismiin.- akk.
Miten sinä ymmärrät esim. nykynuorison käyttämän kielikuvan,jos minä olisin kysynyt näin?
Ateistit¤ minkälainen on teidän mielestänne sikahyvä kristitty? - Eerolainen
akk. kirjoitti:
Miten sinä ymmärrät esim. nykynuorison käyttämän kielikuvan,jos minä olisin kysynyt näin?
Ateistit¤ minkälainen on teidän mielestänne sikahyvä kristitty?En ole nykynuori vaan nykykeski-ikäinen. Minulle "timantinkova" tarkoittaa kristittynä lähinnä paskapääfundamentalistia, jolla ei ole mitään tajua inhimillisyydestä eikä ymmärrystä ihmiselon ongelmista.
Jos sinut ymmärretään kielikuvinesi väärin, olisiko mahdollista että käyttäisit tarkempia kielikuvia tai selittäisit muuten vaan mitä tarkoitat? Voinhan minäkin heittää sinulle mitään vaan metaforia, joista tuskin tajuaisit tuon taivaallista. Se ei kuitenkaan tekisi sinusta tyhmää tai kommunikaatiokyvytöntä, vaan olisi ainoastaan osoitus epätarkasta kommunikatiosta, jossa viesti ei kohtaa oikealla tavalla vastaanottajaansa.
"Sikahyvä kristitty"? Noh, mielestäni kaverini on sellainen. Pointsi on siinä, että kyse on HÄNEN uskostaan, ei minun. Erilaiset maailmankuvamme eivät estä inhimillistä kommunikaatiota.
- Menin jo
-aito ja puhdas,timantinkova Kristitty?
Kovin on taas arjalaisen kuuloista tuo....- akk.
Sinä taidat itse olla "arjalainen",kun et muita sanoja tunne.Esim "timantinkova".
Sehän on hyvä sana kuvaamaan mahollisimman lyhyesti
paljon.
Ja tässä yhteydessä tarkoittaa niitä ominaisuuksia,joita Jeesus opetti.
Yksi timantinkova esim. oli Veikko Hursti.
Hän ei kerännyt aarteita maanpäälle,vaan teki rakkaudesta heikkoja kohtaan pyyteettömästi ja itseään korottamatta, semmoista työtä,jota rahan perässä itsekkäästi juoksevat eivät juuri ymmärrä.
- käsitys
Aito, puhdas, timantinkova kristitty. Kuulostaa minun korviini ihmiseltä, jonka kanssa ei samassa tilassa kauaa viihtyisi. Ylimielinen, ahdasmielinen yms... Tuollaisen vaikutelman tuo "timantinkova" antaa.
- akk.
Sitä sanaa. Eikö sinun mielestäsi Jeesus voi olla "timantinkova" ,vaikka Hänet pieksettiin riekaleiksi,ja tapettiin naulaamalla ristille,ja siitä huolimatta Hän rukoili tappajiensa puolesta?
Ymmärrä sana asiayhteydestä,äläkä ennakkoluulojesi mukaan. - välillä
akk. kirjoitti:
Sitä sanaa. Eikö sinun mielestäsi Jeesus voi olla "timantinkova" ,vaikka Hänet pieksettiin riekaleiksi,ja tapettiin naulaamalla ristille,ja siitä huolimatta Hän rukoili tappajiensa puolesta?
Ymmärrä sana asiayhteydestä,äläkä ennakkoluulojesi mukaan.Minua ei sinun mielipiteesi kiinnosta. Yhtään.
- akk.
välillä kirjoitti:
Minua ei sinun mielipiteesi kiinnosta. Yhtään.
Kuulee sinua,vaikka vain sydämessäsi huokaiset Hänen puoleensa,ja olkoonpa sinun murheesi mikä hyvänsä.
Jos sinä et nyt sitä tiedä,ei se tee tyhjäksi Jumalan lupausta. - jumalaa
akk. kirjoitti:
Kuulee sinua,vaikka vain sydämessäsi huokaiset Hänen puoleensa,ja olkoonpa sinun murheesi mikä hyvänsä.
Jos sinä et nyt sitä tiedä,ei se tee tyhjäksi Jumalan lupausta.ei ole olemassa.
- Pekka
jumalaa kirjoitti:
ei ole olemassa.
Älä herätä noin jyrkästi.
Kun totuus paljastuu se voi kolahtaa liaan lujaa.
Jumalaiset pilvilinnat kaatuvat ja jäljelle jää vain todellisuus. Todellisuus on liian kova pala monelle. Muutonhan uskonnot eivät olisi niin suosittuja.
- akk.
Pökköä pesään! Kiitos rauhalliselta vaikuttavista vastauksista. Mutta yhtä minä pyydän.
Ymmärtäkää se "timantinkova" oikein,jooko?
Ei se tarkoita mitään natsismia,eikä huivi tiukasti päässä olemista,eikä toisten suhteen ymmärtämättömyyttä. Ei mitään sellaista.
Se tarkoittaa minun mielestäni teeskentelemätöntä,ja ehdottomasti totuudessa pysyvää,vaikka omaksi vahingokseen,jos semmoinen eteen tulee.
Ja rakastaa niitäkin,jotka pilkkaavat.
Miksi nyt jo sotkitte semmoisen kaikkeen muuhun?- Pekka
Oletko harkinnut edes yrittää täyttää tuota:
"...teeskentelemätöntä,ja ehdottomasti totuudessa pysyvää,vaikka omaksi vahingokseen..."
sinä kun tunnut olevan yksi puusilmäisimmistä fundamentalisteista pitkään aikaan.
Niin, ihanneuskova on kuin ihanne-ateisti, suvaitseva, välittävä ja rehellinen. Hän myöntää kun ei tiedä, ei valehtele tietoisesti eikä kuvittele itsestään liikoja. Siis tämä sopii sekä ateistiin, agnostikkoon kuin uskovaankin. Uskontokunnasta riippumatta. Fundamentalistit ovat tyypillisesti kaikkea muuta. - akk.
Pekka kirjoitti:
Oletko harkinnut edes yrittää täyttää tuota:
"...teeskentelemätöntä,ja ehdottomasti totuudessa pysyvää,vaikka omaksi vahingokseen..."
sinä kun tunnut olevan yksi puusilmäisimmistä fundamentalisteista pitkään aikaan.
Niin, ihanneuskova on kuin ihanne-ateisti, suvaitseva, välittävä ja rehellinen. Hän myöntää kun ei tiedä, ei valehtele tietoisesti eikä kuvittele itsestään liikoja. Siis tämä sopii sekä ateistiin, agnostikkoon kuin uskovaankin. Uskontokunnasta riippumatta. Fundamentalistit ovat tyypillisesti kaikkea muuta.Kun minä juuri olen teille yrittänyt siitä kertoa koko ajan,että kaikki ihmiset ovat syntisiä.
Ei ole yhden yhtäkään syytöntä,vaikka koittaisi ollakin!
Ja teidän hömöttäjien täytyy räkyttää ja rassata kaikki sekaisin. Ja sitten kun saatte puheena olevan asian sekaisin,te rupeatte syyttämään uskovia fundamentalistiseksi,jopa natsiksi.
Näen hengen silmin sinun pääsi sisällä semmoisen härvelin,joka sotkee asiat nurinniskoin,ja saa sinut luulemaan,että se ei ole sotkenut sinua. - Pekka
akk. kirjoitti:
Kun minä juuri olen teille yrittänyt siitä kertoa koko ajan,että kaikki ihmiset ovat syntisiä.
Ja teidän hömöttäjien täytyy räkyttää ja rassata kaikki sekaisin. Ja sitten kun saatte puheena olevan asian sekaisin,te rupeatte syyttämään uskovia fundamentalistiseksi,jopa natsiksi.
Näen hengen silmin sinun pääsi sisällä semmoisen härvelin,joka sotkee asiat nurinniskoin,ja saa sinut luulemaan,että se ei ole sotkenut sinua.No, kyllähän minä uskon että näet olemattomia joka paikassa.
Kaikilla on vikansa. On kuitenkin turhaa itsekkyyttä olla itse kaikkein kusipäisin sillä verukkeella että muutkin ovat "syntisiä".
Mikä sinä olet muita tuomitsemaan?
No, vastaus on selvä: Fundamentalisti-uskova.
Toivottavasti kasvat vielä joskus vastuulliseksi, aikuiseksi ihmiseksi. - Kassa
>>>Se tarkoittaa minun mielestäni teeskentelemätöntä,ja ehdottomasti totuudessa pysyvää,vaikka omaksi vahingokseen
akk. kirjoitti:
Kun minä juuri olen teille yrittänyt siitä kertoa koko ajan,että kaikki ihmiset ovat syntisiä.
Näen hengen silmin sinun pääsi sisällä semmoisen härvelin,joka sotkee asiat nurinniskoin,ja saa sinut luulemaan,että se ei ole sotkenut sinua.Nii no, natsit oli uskovaisia.
- Sälli
"minkälainen teidän mielestänne on aito ja puhdas,timantinkova Kristitty?"
Kristitystä saa kuin saakin timantinkovan leipomalla sitä riittävän kovassa paineessa ja lämpötilassa. Liekkö helvetissä riittävät olosuhteet?- akk.
Juttu,sano.
Yhdessä hyvin kauniissa laulussa sanotaan:
"Jumalan rystysen alla timanttikin murretaan"
Ootko muuten kuullu?
Se laulu kertoo,kuinka kovinkin ihmissydän murtuu,kun Jumala rakastaa.
- PekkaPakana
Aito kristitty on tietysti sellainen joka oikesti uskoo omaan asiaansa.
Mitään oikeaa muottia en osaa kristitylle asettaa. Siitä voivat vaikka teologit vääntää kättä. - luuhamara
Minkälainen on paras kristitty? Ei tee turhan suurta numeroa uskostaan ja hyväksyy sen, että kaikista ei ole uskomaan. Uskoo teoilla eikä sanoilla. Pystyy väittelemään uskostaan huumorimielessä.
Tietynlainen jyrkkyys ja fanaattisuus kertoo vain uskon kantajan epävarmuudesta omaan uskoonsa. Toisin sanoen suljetaan ulkopuolelta tuleva informaatio täysin jotta oma varjeltu maailmankuva ei sortuisi. Joustavuus ja pehmeys kertoo taas varmuudesta... - qwert
Miten ihmeessä jaksat vauhkota tällä palstalla päivästä toiseen otsasuoni tykyttäen ja silti pääsemättä puusta pidemmälle? Tätä menoa löydät totuuden hyvinkin ennenaikaisesti. Ei tuollainen mouhoaminen voi olla kovin terveellistä.
- akk.
Jotain,niin enhän minä voi olla vastaamatta parhaan kykyni mukaan. Jos todistukseni on vajavainen,älkää siitä suuttuko.
Minulle ei tämän maallisen elämän pituus kovin paljon merkitse.
Sanon,niinkuin apostoli Paavali,että halu minulla olisi täältä eritä,ja olla Herran kanssa.
Se olisi monin verroin parempi,kuin tämä elämä.
Ja kun tämä nahka on päältäni riistetty,minä saan nähdä Jeesuksen. akk. kirjoitti:
Jotain,niin enhän minä voi olla vastaamatta parhaan kykyni mukaan. Jos todistukseni on vajavainen,älkää siitä suuttuko.
Minulle ei tämän maallisen elämän pituus kovin paljon merkitse.
Sanon,niinkuin apostoli Paavali,että halu minulla olisi täältä eritä,ja olla Herran kanssa.
Se olisi monin verroin parempi,kuin tämä elämä.
Ja kun tämä nahka on päältäni riistetty,minä saan nähdä Jeesuksen.Jos sairastut, käytkö lääkärissä? Otatko lääkkeitä?
Onko ovessasi lukot? Jos ajat autolla, onko sinulla turvavyöt kiinni?- akk.
jason_dax kirjoitti:
Jos sairastut, käytkö lääkärissä? Otatko lääkkeitä?
Onko ovessasi lukot? Jos ajat autolla, onko sinulla turvavyöt kiinni?Sitä pahuutta pitää jotenkin torjua.
Olisit voinut ystävällisesti esittää myös kysymyksesi syyn.
Lääkäriin meen vasta viimeisenä,että muut pääsisivät ensin. Hammaslääkärille pitäisi mennä,kun entiset paikat ei pysyny. Hampaan reuna hankaa joskus kielen puhki.
Tottakait ovi täytyy nykyaikana olla yöllä lukossa.Varsinkin kaupunki taajamassa.
Turvavyöt on kiinni ajaessani,koska laki vaatii.Ja eihän sitä tiedä,vaikka joku tulla täräyttää kohti. Olisi hankalaa roikkua halvautuneena loppuikänsä toisten kanneltavana.
Nyt minä jo tiedänkin kysymyksesi syyn,ja sanon,että Raamattu neuvoo tottelemaan maallista lakia,kun se ei ole vastoin Jumalan lakia.
Sehän on itsestään selvää. akk. kirjoitti:
Sitä pahuutta pitää jotenkin torjua.
Olisit voinut ystävällisesti esittää myös kysymyksesi syyn.
Lääkäriin meen vasta viimeisenä,että muut pääsisivät ensin. Hammaslääkärille pitäisi mennä,kun entiset paikat ei pysyny. Hampaan reuna hankaa joskus kielen puhki.
Tottakait ovi täytyy nykyaikana olla yöllä lukossa.Varsinkin kaupunki taajamassa.
Turvavyöt on kiinni ajaessani,koska laki vaatii.Ja eihän sitä tiedä,vaikka joku tulla täräyttää kohti. Olisi hankalaa roikkua halvautuneena loppuikänsä toisten kanneltavana.
Nyt minä jo tiedänkin kysymyksesi syyn,ja sanon,että Raamattu neuvoo tottelemaan maallista lakia,kun se ei ole vastoin Jumalan lakia.
Sehän on itsestään selvää.Miksi käyt lääkärissä? Ehkä sairaus on jumalasi tapa kutsua sinua "kotiin"?
Etkö halua "taivaalliseen kotiisi" niin nopeasti kuin mahdollista. En sano, että sinun tulisi tappaa itsesi. Eikö olisi loogista vain olla noudatamatta mitään sellaista, joka pidentäisi sinun aikaasi täällä kiusausten ja paholaisten valtakunnassa?- akk.
jason_dax kirjoitti:
Miksi käyt lääkärissä? Ehkä sairaus on jumalasi tapa kutsua sinua "kotiin"?
Etkö halua "taivaalliseen kotiisi" niin nopeasti kuin mahdollista. En sano, että sinun tulisi tappaa itsesi. Eikö olisi loogista vain olla noudatamatta mitään sellaista, joka pidentäisi sinun aikaasi täällä kiusausten ja paholaisten valtakunnassa?Elämän pituutemme on Jumalan kädessä. Eikä meidän geeneissämme,niinkuin jotkut tietämättömät sanoo.Jos esim.uskova ihminen on vaarassa tehdä pian jonkin pahan synnin,Jumala voi ottaa Hänet pois kesken matkan.
ja eihän itsetuhoinen elämä ole Jumalan tahto.
Ja uskovakin ihminen voi sairastua aivan samalla tavalla,kuin Jumalan kieltäjäkin.
Uskovalla vain on rauha sydämessään,siinä vaiheessa,kun ei itse voi mitään tehdä asioiden hyväksi.
Minä luotan aivan kokonaan Jumalan käteen oman elämäni ratkaisut,ja ajankohdat.
Kun aikoinaan näin omien ratkaisujeni ikävät seuraukset,ja siinä opin rukoilemaan Jumalan tahdon tapahtumista,asiani lähti korjaantumaan joka laidalta,ja jopa ihmeitä tapahtuen,niin elämän pituuskin ja kuoleman tapa on hyvä jättää yksin kaikkitietävän käsiin.'
Silloin on itse vapaa,ja voi kiittää kaikesta.
Sanoohan Raamattu: Jopa teidän hiuksetkin on Jumalan laskemat.
Tarkoittaa,että Hän tietää nekin asiat,jotka meiltä on varmasti salassa. Jopa semmoisetkin asiat,joita tiede pitää mahdottomana,ei Jumalalle ole edes hidastus.
Sehän näkyy Jeesuksen teoissa,kun Hän paransi sairaat,ja herätti kuolleet.
Vieläkään ei tiede käsitä,kuinka se on mahdollista. Ja Jeesus sanoi: Joka uskoo minuun,se elää,vaikka olisi kuollut.
Ei tiede pääse koskaan samalle tasolle,se on varma.
Koukkasin hieman,mutta en kuitenkaan pieleen.
Viisainta on luottaa,että Jumala ottaa meistä sielun,silloin kun se on Hänen aivoituksensa.
Ja tämä täällä "roikkuminen" toimii kasvatuskouluna. Ihmisellähän on aina omia toiveita,jotka onkin alistettava Jumalan sanan alle. Niin ei tapahdu pahoja virheitä.
"Onko teillä käsitystä,minkälainen teidän mielestänne on aito ja puhdas,timantinkova Kristitty?" Itsehän sen jo tossa mainitsitkin. Siis noin suurinpirtein. Eli sitä ei nyt sen enempää tarvitse tässä määritellä.
Niin minkälainen on paras kristitty? Toi onkin jo hiukan hankalampi määritellä. Sanotaan vaikka näin. Sellainen joka ottaa muutkin huomioon. Niitä on aika harvassa kokemukseni perusteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .744344Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503085Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631333055Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3952136Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2171249Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111193- 741176
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291045- 611032
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111973