Mitä mieltä olette sitten tästä asiasta että paperiteollisuuden johtajan ja sairaalan johtajan palkkaero on paperiteollisuuden johtajan hyväksi monta kertaa suurempi kuin sairaanhoitajan ja paperikoneenhoitajan.
Millä perusteella se on oikein?
Kumpi tekee tärkeämpää työtä?
En ajattele kommunistisesti mutta miettikääpä kummalla on parempi koulutus lääketieteen profesoritasoisella sairaalan johtohenkilöllä vai ekonomilla tai diplomi insinöörillä joista paperiteollisuuden johto koostuu?
Eikö opiskelu siis kannatakkaan?
Paperiteollisuuden johtajat vs.Sairaalan johtajat.
9
1838
Vastaukset
- kai vertailu
pitäisi olla paperitehtaan johtaja sairaalan johtaja, uskoisin sairaalan johtajan olevan paremmin palkattu. Sitten poikkeavuus, josta en tiedä, miten sen pitäisi vaikúttaa. Sairaalan johtaja osallistuu myös operatiiviseen potilastyöhön. Paperitehtaan johtaja tuskin kovin usein toimii myös paperikoneen hoitajana. Amerikassa on suuria "sairaalateollisuus"-konserneja, joiden johtajien palkat tietysti reilusti ylittävät Härmälän ja kumppaneiden palkan.
- tätä
mielenkiintoista vertailua. Uskoisin, että sairaalan johtajalle ei tuota suuria ongelmia tienata kokonaisansiona kymmenen hoitajan palkkaa. Uskon myös, että paperitehtaan johtajalle on melko mahdotonta tienata kokonaisansiona kahden paperikoneen hoitajan palkkaa. Sairaalan johtajan ansiota tietysti nostavat potilaiden toimenpidepalkkiot sekä omassa sairaalassa, että yksityisvastaanotolla. Pitäisikö paperitehtaan johtajalle sallia keikkatyönä eri korvausta vastaan hoitaa paperikoneen hoitajan vuoroja joko omassa tai muissa tehtaissa. Tässä,on ehkä pieniä viitteitä siihen, miksi sairaalat ovat niin tehottomasti johdettuja.
- Wärkkäri
Tosiasia on että paperiteollisuuden johtajat hankkivat monikymmen jos ei sata kertaisesti sen mitä sairaalan johtohenkilöt.
Miten on heidän kenttätyöskentelykykynsä ,en osaa tässä ruveta arvioimaan mutta varmaankin vaihtelee tapauskohtaisesti.
Uskon että sairaaloiden johtohenkilöstö on kyvykkäämpää työskentelemään kentällä (lääkäreinä)kuin paperitehtaan johtajat joiden kenttätyöskentelyksi kai voisi katsoa tuotanto tai käyttö johtamista ,korkeampi johto paperitehtaalla ,en usko että hallitsee noita asioita.
Koneenhoito ja muu duunaritason toiminta ehkä vieläkin vieraampaa mutta helpompi mahdollisuus oppia kuin käyttöjohtaminen,henkilökemioineen,suuressa laitoksessa. - paperiteollisuuden johtajia.
Wärkkäri kirjoitti:
Tosiasia on että paperiteollisuuden johtajat hankkivat monikymmen jos ei sata kertaisesti sen mitä sairaalan johtohenkilöt.
Miten on heidän kenttätyöskentelykykynsä ,en osaa tässä ruveta arvioimaan mutta varmaankin vaihtelee tapauskohtaisesti.
Uskon että sairaaloiden johtohenkilöstö on kyvykkäämpää työskentelemään kentällä (lääkäreinä)kuin paperitehtaan johtajat joiden kenttätyöskentelyksi kai voisi katsoa tuotanto tai käyttö johtamista ,korkeampi johto paperitehtaalla ,en usko että hallitsee noita asioita.
Koneenhoito ja muu duunaritason toiminta ehkä vieläkin vieraampaa mutta helpompi mahdollisuus oppia kuin käyttöjohtaminen,henkilökemioineen,suuressa laitoksessa.Eivät he johda yksityisiä laitoksia. Heitä pitäisi verrata kymmenien sairaaloiden konsernin johtamiseen. Uskon muuten vakaasti, että jos Suomessakin olisi muutama tuollainen sairaalakonserni ja niillä johtajat, heille todella kannattaisi maksaa, jos he olisivat päteviä. Lääkäri ei muuten ole mitenkään sopiva johtajaksi ja sen kyllä sairaaloissa huomaa. Oikea vertaushan on paperitehtaan johtaja. Siinä sinulla ei näyttänyt olevan mitään sanottavaa siihen, että sairaalojen johtajat tienaavat enemmän. Muulla tarkoitin sitä, että sairaalat olisivat tehokkkaampia, jos johtajat eivät olisi joka päivä puoli päivää omilla yksityisvataanotoillaan. Edelleen hyväksyt sen, että paperitehtaan johtajan ja paperikoneen hoitajan palkat ovat erittäin paljon lähempänä toisiaan kuin sairaalan johtajan ja sairaanhoitajan palkat. Eli mitä sinun alkuperäisestä väitteestäsi jäi jäljelle. Minun mielestäni se kääntyi päälaelleen.
- Wärkkäri
paperiteollisuuden johtajia. kirjoitti:
Eivät he johda yksityisiä laitoksia. Heitä pitäisi verrata kymmenien sairaaloiden konsernin johtamiseen. Uskon muuten vakaasti, että jos Suomessakin olisi muutama tuollainen sairaalakonserni ja niillä johtajat, heille todella kannattaisi maksaa, jos he olisivat päteviä. Lääkäri ei muuten ole mitenkään sopiva johtajaksi ja sen kyllä sairaaloissa huomaa. Oikea vertaushan on paperitehtaan johtaja. Siinä sinulla ei näyttänyt olevan mitään sanottavaa siihen, että sairaalojen johtajat tienaavat enemmän. Muulla tarkoitin sitä, että sairaalat olisivat tehokkkaampia, jos johtajat eivät olisi joka päivä puoli päivää omilla yksityisvataanotoillaan. Edelleen hyväksyt sen, että paperitehtaan johtajan ja paperikoneen hoitajan palkat ovat erittäin paljon lähempänä toisiaan kuin sairaalan johtajan ja sairaanhoitajan palkat. Eli mitä sinun alkuperäisestä väitteestäsi jäi jäljelle. Minun mielestäni se kääntyi päälaelleen.
Mietippä että sairaalan johtajan täytyy jopa tehdä sivupalkkatyötä tuskinpa paperitehtaan johtajan täytyy.
En minä nyt mitään sen kummemmin sotke ,heitin vaan tuollaisen vertailun koska erästä ammattikuntaa verrataan palkallisesti ja koulutustasollisesti sairaanhoitajiin.
Ei minun perusteluissani mikään ole kääntynyt.
Sinulla kyllä virheellinen arvio paperitehtaan johtajan ja koneenhoitajan (vaikka tämä ansaitsee paremmin kuin sairaanhoitaja) sekä sairaanhoitajan ja johtavan lääkärin palkkatasosta mutta kunhan haluat vaan viisastella cilman faktoja ja mollata tyhmiä ,kouluttamattomia ,ahneita paperinvalmistajia joille olet niin kateellinen että nuppi vihertää,hyvää katkeruutta jatkossakin. - asiapuolen, joka tietysti on
Wärkkäri kirjoitti:
Mietippä että sairaalan johtajan täytyy jopa tehdä sivupalkkatyötä tuskinpa paperitehtaan johtajan täytyy.
En minä nyt mitään sen kummemmin sotke ,heitin vaan tuollaisen vertailun koska erästä ammattikuntaa verrataan palkallisesti ja koulutustasollisesti sairaanhoitajiin.
Ei minun perusteluissani mikään ole kääntynyt.
Sinulla kyllä virheellinen arvio paperitehtaan johtajan ja koneenhoitajan (vaikka tämä ansaitsee paremmin kuin sairaanhoitaja) sekä sairaanhoitajan ja johtavan lääkärin palkkatasosta mutta kunhan haluat vaan viisastella cilman faktoja ja mollata tyhmiä ,kouluttamattomia ,ahneita paperinvalmistajia joille olet niin kateellinen että nuppi vihertää,hyvää katkeruutta jatkossakin.luonnollista, koska siinä olet melko heikoilla. No kerropa itse näkemyksesi täsmällisinä numeroina suhteista kokonaisansioissa paperitehtaan johtaja vs paperikoneen hoitaja ja sairaalan johtaja vs sairaanhoitaja, Jos se poikkeaa merkittävästi minun näkemyksistäni, eli 2:1 ja 10:1, lupaan tehdä jatkotutkimuksia ja tuoda esille faktoja. Sairaalan johtajat muuten tekevät merkittävän osan sivutöistään normaalina työaikana. Luuletko muuten, että paperitehtaan johtaja voisi tehdä sivupalkkatyötä esim. kilpailijafirmoille. Potkut tulisivat välittömästi. Missä muuten olen sanonut, että paperimiehillä on liian suuri palkka. Olen vain korjaillut sinun virheellisiä tietojasi.
Kun tuo kateellisuusasia aina tulee viimeisenä oljenkortena esiin, joudun kertömaan omasta tilanteestani. Olen eläkkeellä metsäteollisuudesta ja eläkkeeni on 5500 euroa/kk. Myönnän, että ei se nyt hirveä ole, mutta tulen toimeen ja miksi kadehtisin paperityöntekijöitä. Vaikka olen tehnyt töitä kaikenlaisilla tehtaille, en ole ollut paperitehtaan johtaja enkä millään paperitehtaan vakanssailla enkä ole minkään tason insinööri.
- tietää, ettei opiskelu täss...
kannata. Vapaassa markkinataloudessa koulutuksella ei ole mitään tekemistä palkan kanssa, vaan palkka määrätyy kysynnä ja tarjonnan sekä työn tuottavuuden mukaan.
- mukaan
opiskelu on turhaa.
- sanoin, että yksityisellä
mukaan kirjoitti:
opiskelu on turhaa.
puolella kukaan ei maksa sinulle papereista. Jos et pysty tuottamaan riittävästi tulosta, niin sinulle ei paljoa makseta.
Suomessa paperimies ja hyvä metallimies tienaa saman kuin DI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4652959Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152716Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2761734Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841304Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4411245Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 1561081
- 56999
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41998- 79995