Paljonko on työeläkekertymäsi?

Anonyymi-ap

Paljonko on työeläkekertymäsi ja minkä ikäinen olet?

Itsellä noin 190 euroa ja ikää 55

10

349

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työrläkekertymä ei tiipu iästä, vaan ansiosta, eli työvuosien määrästä ja maksetuista eläkevakuutusmaksuista.
      Työeläke ja ytittäjäeläke ovat myös eri asioita. Yel- eläkkeen jos olet yrittänyt, olet maksanut eläkekassaan itse.
      Ja mitä näitä muita onkaan, eläkesysteemejä. Jos jotain työskentelyä ei ole jostain syystä mihinkään kirjautunut, kun tarkistat eläkejutut, voit pyytää korjausta. Tosin dokumentit pitää olla, esim työtodistus, tms mikä osoittaa että olet työskennellyt.

• Anonyymi

254 euroa, 51 vuotta.

• Anonyymi

Pirusti oot sinäkin painanut hommia

• Anonyymi

1350e 56v ..22v työuraa tuli tehtyä, ny tollu 3v työttömänä ja eiköhän näin mee eläkeeseen asti

• Anonyymi

Otan 50 % OVEa ja runsaan kahden vuoden päästä alkaa työeläke (65v). Eläkebrutto silloin 3150, työura oli 41 vuotta.

• Anonyymi

Itse sain paperit työkyvyttömyyseläkkeestä ja se on 2360€/kk.
      Yrittäjänä toiminut ja yrittänyt maksaa oikean tasoista eläkettä.
      Joku on paasannut ettei yel kannata mutta kun laskee että olen maksanut n. 300 00€ eläkemaksuja ja olen jo nyt saanut osatyökyvyttömänä takaisin 150 000€ ja nyt saan työkyvyttömyyseläkettä 5 vuotta ennen eläkettä niin 141 600€.
      Sitten se varsinainen eläke 65 -78v 368 160€.

• Anonyymi

Harva tietää milloin kuolee mutta hienoa että edes sinä tiedät oman päiväsi :-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harva tietää milloin kuolee mutta hienoa että edes sinä tiedät oman päiväsi :-)

Jos et vielä tajunnut niin tuo on keskimääräinen elinikä miehillä.
        Isani 92v elää ja kukkuu, myös isän isä oli pitkäikäinen sen ajan mittapuun mukaan.

Mutta jo pelkästään tuo laskennallinen eläkaika tuo eläkemaksut takaisin.
        Jos nyt satun elämään yhtä pitkään kuin isäni niin tulen saamaan eläkerahat 3 kertaisena takaisin.

• Anonyymi

No se näkynee aikaan ja nyt nostan varhennettua nettona 600€/kk joka menee käytännössä jemmatilille!
      Anssia saan eläkeelle saakka ja se aikaistettu nostaa tasoa lähes kuin olisi työssä!
      "vähennys" on laskennalisesti suhteellista kun alunperin ilmoitettu eli -70€ maksavat eläkettä vähemmän 23kk aikaistamisen syystä.

Kun täytän 85v niin se eläkemäärää muuttuu miinuksenpuolelle mitä on minulle maksettu.... elinaika odoto 76v......

• Anonyymi

Meni vähän ohi ymmärryksen.
        Väitätkö että vähentävät sinun vanhuuseläkettä 70% 23kk ajan?
        Käsittääkseni tuo oven vähennys on pysyvä läpi koko eläkeiän.
        https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/osittainen-vanhuuselake-tuo-joustoa/
        Varhainen lähtö eläkkeelle pienentää eläkettä pysyvästi

Osittaista vanhuuseläkettä hakiessasi voit valita, otatko kertyneestä työeläkkeestäsi maksuun 25 vai 50 prosenttia. Maksuun ottamaasi eläkkeen osaa (25 tai 50 prosenttia) pienennetään pysyvästi 0,4 prosenttia jokaiselta kuukaudelta ennen omaa varsinaista vanhuuseläkeikää. Harkitsethan tarkkaan, sillä pienennys jää eläkkeeseen koko loppuelämäksi.

Kyse ei siis ole mikään laskennallinen muutaman kuukauden juttu vaan todellinen loppuelämään vaikuttava asia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      528
      2000
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      383
      1633
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1452
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1378
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      118
      1047
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      56
      1032
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1006
    8. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      803
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      801
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      11
      784
    Aihe