Paljonko on työeläkekertymäsi?

Anonyymi-ap

Paljonko on työeläkekertymäsi ja minkä ikäinen olet?

Itsellä noin 190 euroa ja ikää 55

10

307

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Työrläkekertymä ei tiipu iästä, vaan ansiosta, eli työvuosien määrästä ja maksetuista eläkevakuutusmaksuista.
      Työeläke ja ytittäjäeläke ovat myös eri asioita. Yel- eläkkeen jos olet yrittänyt, olet maksanut eläkekassaan itse.
      Ja mitä näitä muita onkaan, eläkesysteemejä. Jos jotain työskentelyä ei ole jostain syystä mihinkään kirjautunut, kun tarkistat eläkejutut, voit pyytää korjausta. Tosin dokumentit pitää olla, esim työtodistus, tms mikä osoittaa että olet työskennellyt.

• Anonyymi

254 euroa, 51 vuotta.

• Anonyymi

Pirusti oot sinäkin painanut hommia

• Anonyymi

1350e 56v ..22v työuraa tuli tehtyä, ny tollu 3v työttömänä ja eiköhän näin mee eläkeeseen asti

• Anonyymi

Otan 50 % OVEa ja runsaan kahden vuoden päästä alkaa työeläke (65v). Eläkebrutto silloin 3150, työura oli 41 vuotta.

• Anonyymi

Itse sain paperit työkyvyttömyyseläkkeestä ja se on 2360€/kk.
      Yrittäjänä toiminut ja yrittänyt maksaa oikean tasoista eläkettä.
      Joku on paasannut ettei yel kannata mutta kun laskee että olen maksanut n. 300 00€ eläkemaksuja ja olen jo nyt saanut osatyökyvyttömänä takaisin 150 000€ ja nyt saan työkyvyttömyyseläkettä 5 vuotta ennen eläkettä niin 141 600€.
      Sitten se varsinainen eläke 65 -78v 368 160€.

• Anonyymi

Harva tietää milloin kuolee mutta hienoa että edes sinä tiedät oman päiväsi :-)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harva tietää milloin kuolee mutta hienoa että edes sinä tiedät oman päiväsi :-)

Jos et vielä tajunnut niin tuo on keskimääräinen elinikä miehillä.
        Isani 92v elää ja kukkuu, myös isän isä oli pitkäikäinen sen ajan mittapuun mukaan.

Mutta jo pelkästään tuo laskennallinen eläkaika tuo eläkemaksut takaisin.
        Jos nyt satun elämään yhtä pitkään kuin isäni niin tulen saamaan eläkerahat 3 kertaisena takaisin.

• Anonyymi

No se näkynee aikaan ja nyt nostan varhennettua nettona 600€/kk joka menee käytännössä jemmatilille!
      Anssia saan eläkeelle saakka ja se aikaistettu nostaa tasoa lähes kuin olisi työssä!
      "vähennys" on laskennalisesti suhteellista kun alunperin ilmoitettu eli -70€ maksavat eläkettä vähemmän 23kk aikaistamisen syystä.

Kun täytän 85v niin se eläkemäärää muuttuu miinuksenpuolelle mitä on minulle maksettu.... elinaika odoto 76v......

• Anonyymi

Meni vähän ohi ymmärryksen.
        Väitätkö että vähentävät sinun vanhuuseläkettä 70% 23kk ajan?
        Käsittääkseni tuo oven vähennys on pysyvä läpi koko eläkeiän.
        https://www.tyoelake.fi/elakkeet-eri-elamantilanteissa/osittainen-vanhuuselake-tuo-joustoa/
        Varhainen lähtö eläkkeelle pienentää eläkettä pysyvästi

Osittaista vanhuuseläkettä hakiessasi voit valita, otatko kertyneestä työeläkkeestäsi maksuun 25 vai 50 prosenttia. Maksuun ottamaasi eläkkeen osaa (25 tai 50 prosenttia) pienennetään pysyvästi 0,4 prosenttia jokaiselta kuukaudelta ennen omaa varsinaista vanhuuseläkeikää. Harkitsethan tarkkaan, sillä pienennys jää eläkkeeseen koko loppuelämäksi.

Kyse ei siis ole mikään laskennallinen muutaman kuukauden juttu vaan todellinen loppuelämään vaikuttava asia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      239
      4613
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3055
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2463
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1767
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1703
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      79
      1451
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe