Juu, eilen oli kova urakka taimikon varhaisperkuussa vesurin ja harvennus veitsen kassa.
Vaikka huhkin hullun lailla klo 11-20 välisen ajan, niin tuntui, että tämä koskaan valmistu ja jäi vielä hommat kesken.
Kädet, jalat, nivelet, selkä ihan kipeät, ei meinanut jaksaa enää illalla autolle talsia eväspakin, vesurin ja raivausveitsen kanssa.
Katsoin taimikkoa ja vihreänä oli koivunvesaa perkaamattomalla alueella.
Kesäkuumalla en mene metsään moista hommaa tekemään, eilenkin tuli lämmin, vaikka oli vaan +10 lämmintä, välillä satoi vettä ja tuuli.
Mitä siten, kun on +20 ja aurinko paahtaa ja itikat kimpussa, ei kiitos.
Nyt kyllä ansaitsen nauttia litran trio jäätelöä.
Kyllä nyt ansaitsen nauttia paketin jäätelöä
14
159
Vastaukset
- Anonyymi
Laiska se töitään luettelee
- Anonyymi
Sabatilla, sinä? Sivusta
- Anonyymi
Ammattilaiset menee kesällä jo 04 aikaan taimikkoihin ja nuoriin metsiin. Aurinko ei häikäise ja lämpö pysyy hallinnassa.
Itselläkin nuorta metsää harvennettavaksi, mutta ennen heinäkuun loppupuolta en enää mene kun tekee mieli antaa esim linnuille pesimärauha. Sekin rauha on mitä on kun oravat varikset korpit pöllöt verottaa pienempiään mutta siitä en voi ottaa stressiä.- Anonyymi
Jep aamusta kannattaa harrastelijankin suunnata metsiin (ja pelloille).
Plussana se, että näkee eri eläimiä auringonnousun aikaan. Ne on menneet menojaan jo parin tunnin päästä.
Sekin on kivaa että työt on tehty jo puolita päivin 8h :) siinä ehtii saada aikaiseksi ja jää runsaasti aikaa sulaa uimarannalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep aamusta kannattaa harrastelijankin suunnata metsiin (ja pelloille).
Plussana se, että näkee eri eläimiä auringonnousun aikaan. Ne on menneet menojaan jo parin tunnin päästä.
Sekin on kivaa että työt on tehty jo puolita päivin 8h :) siinä ehtii saada aikaiseksi ja jää runsaasti aikaa sulaa uimarannalle.Meikäläinen on vaan aamu uninen, mut jos illalla laittas eväät valmiiksi, työvälineet ja työvaatteet autoon, niin ei aamulla menis aikaa niiden tekemiseen, kun aamulla kello tuntuu laukkaavan kovaa kyytiä.
Eväsleipiä tein ja katsoin kelloa, niin yhden eväsleivän tekemiseen eli sämpylän halkaisu, levitteen levitys, makkaraviipaleiden laitto ja juustoviipaleiden laitto, niin 5 minuuttia siinä meni aikaa, vaikka nopeasti yritin tehdä ja 5 leipää tein, niin 20 minuuttia siihenkin tuhraantui kallista työaikaa.
8 tuntia alkaa olemaan ihan riittävän pitkä työaika taimikossa, kun koko ajan uurastaa, ei vaan kestä sellaista 10-12 tunnin uurastusta.
- Anonyymi
Onhan siinä tietysti ero kun menee esim vesurin kanssa niin näkee ja kuulee paremmin eikä tee vahinkoa vaikka linnuille verrattuna onnettomiin, jotka raivureitaan vinguttelevat kaksinmetristen pientenkin puiden kaatamiseen. Mikä on se nettohyöty lopultakaan kun tönkkönä michelinukkona heilutaan, haistellaan pakokaasuja ja kulutetaan polttoainetta. Sahakin vaatii huoltoa kun vesurilla heiluessa paikat saa monipuolisesti hyvää ilmaista liikuntasuoritusta kuten apkin mainitsee monipuolisesta kivusta siellä sun täällä. Onhan se merkki hyvästä likunnasta.
Kohtuus silti kaikessa. Sama kuin ennen vanhaan työhevosetkin vaikka "joululevon" jälkeen alettiin pikkuhiljaa valmistuttaa talven savottaan. - Anonyymi
Muistakaa ansioverotus!
Jopa puolet jäätelöstä pitää luovuttaa valtiolle.- Anonyymi
Haista kuule kukkanen, haatana...
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Haista kuule kukkanen, haatana...
Siinäpä kiihkee nainen. Varmaan se fingerporin "kyllä mä sulle ruusun näytän".
- AnonyymiUUSI
oletko jo keksinyt suosikkijäätelösi?
minulla on litran kokoinen tiiliskivi, Valion päärynäjäätelöä, mistä voi ottaa paloja aina. pakkasessa.- AnonyymiUUSI
Mulla mansikka. Leikkaan kolmasosan aina suoraan siitä paketista ja loppu muovipussissa pakkaseen. Siisti homma
sivu-uuno - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Mulla mansikka. Leikkaan kolmasosan aina suoraan siitä paketista ja loppu muovipussissa pakkaseen. Siisti homma
sivu-uuno.... siis suoraan siitä paketin päältä. Sotkuista hommaa olisi availla ja sulkea.
- AnonyymiUUSI
Noissa paketeissa on juuri se etu että on helppo itse kokeilla erilaisia makuja pikkupalojen kanssa kuten suklaata tai muuta.
Muutenkin pienet jäätelöt tehdään isommista eristä.
Tottakai jos on hirmuinen jäätelönnälkä voi syödä konaan sellaisen isonkin. - AnonyymiUUSI
Jäätelö on parasta vähän pehmenneenä, niin litran jäätelön syö aika helposti.
Jäätelöä kannattaa ostaa isoimmissa pakkauksissa.
Jäätelökioskissa jäätelö on kaikkein kalleinta, yhden pallon jopa 5€ saa pari litran jäätelöpakkausta 2,25€ oli trio jäätelö litran pakkaus.
Sorbetti sensijaan on parasta kylmänä kesähelteellä, toisin sorbetti on aika makeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623027
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332520- 802303
- 802303
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361903- 121646
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311479