Ranskan esimerkkiä seuraten, kielto voimaan lailla. Tämä Kalevan juttu on mielestäni asiallista faktaa...
http://www.kaleva.fi/cf/juttu.cfm?j=383058
Koska huivikielto Suomeen?
17
987
Vastaukset
- OrttoBoxi
Tuli mieleeni että mitähän Musliminainen tai Karim meinaa, kun "vakaumuksellinen muslimi" itse sanoi kirjoituksessa aika rankasti
(jo pelkästään-)huivista(!!) naisten alistamisen välineenä.- Musliminainen
Itse näin BBC Wordillä jokunen päivä sitten dokumentin tytöistä, jotka eivät suostuneet ottamaan huivia pois, olipa siinä muutama joille hyväksyttiin bandana-huivi koulussa. Sanoivat, että heitä kohdellaan kuin koiria ranskalaisten taholta.. ja dokumentissa vielä todettiin, että laki lähinnä lisää ongelmia ja paineita - joita sen oli tarkoitus purkaa.
Laki on hyökkäys yksilönvapautta vastaan, jos henkilö itse haluaa pukeutua huiviin.
Eipä ollut artikkelissa lainattu henkilö kovin "vakaumuksellinen", lähinnä maallistunut.
Artikkelissa mainitaan kyllä yksi tärkeä asia, johon olisi saatava muutos - miesten pukeutumissäännöt. Niihin samaa tarkkuutta, koska islam asettaa myös vaatimukset miehen pukeutumiselle. Ei ole yksin naisen "vastuu" pukeutua siveellisesti, miehen tulee myös laskea katseensa nähdessään vieras nainen.. ja naisella samoin nähdessään vieras mies.. ja molempien tulisi pukeutua siveellisesti. - Mr.White
Musliminainen kirjoitti:
Itse näin BBC Wordillä jokunen päivä sitten dokumentin tytöistä, jotka eivät suostuneet ottamaan huivia pois, olipa siinä muutama joille hyväksyttiin bandana-huivi koulussa. Sanoivat, että heitä kohdellaan kuin koiria ranskalaisten taholta.. ja dokumentissa vielä todettiin, että laki lähinnä lisää ongelmia ja paineita - joita sen oli tarkoitus purkaa.
Laki on hyökkäys yksilönvapautta vastaan, jos henkilö itse haluaa pukeutua huiviin.
Eipä ollut artikkelissa lainattu henkilö kovin "vakaumuksellinen", lähinnä maallistunut.
Artikkelissa mainitaan kyllä yksi tärkeä asia, johon olisi saatava muutos - miesten pukeutumissäännöt. Niihin samaa tarkkuutta, koska islam asettaa myös vaatimukset miehen pukeutumiselle. Ei ole yksin naisen "vastuu" pukeutua siveellisesti, miehen tulee myös laskea katseensa nähdessään vieras nainen.. ja naisella samoin nähdessään vieras mies.. ja molempien tulisi pukeutua siveellisesti.Yksilönvapautta pitää voida rajoittaa, jos kyseessä on yhteiskunnallinen etu.
Huumelapsien huostaanotot hyvänä esimerkkinä. - Musliminainen
Mr.White kirjoitti:
Yksilönvapautta pitää voida rajoittaa, jos kyseessä on yhteiskunnallinen etu.
Huumelapsien huostaanotot hyvänä esimerkkinä.mikä on huivissa vaarallista, olettaen että se tapahtuu naisen omasta tahdosta?
Ja mielenkiintoisena pointtina - Suomen opetusministeri totesi tv-uutisissa silloin kun Ranskassa lakia suunniteltiin, että Suomessa ongelmana ovat ennemminkin tyttöjen napapaidat eivätkä huivit... - Mr.White
Musliminainen kirjoitti:
mikä on huivissa vaarallista, olettaen että se tapahtuu naisen omasta tahdosta?
Ja mielenkiintoisena pointtina - Suomen opetusministeri totesi tv-uutisissa silloin kun Ranskassa lakia suunniteltiin, että Suomessa ongelmana ovat ennemminkin tyttöjen napapaidat eivätkä huivit...Kun koko uskonto pitäisi kieltää.
30 moskeijaa tarkkailun alla, imaameja häädetään urakalla jne.
Ranska on korviaan myöden paskassa näiden ryhmittymien kanssa. Ehkä tuo kyseinen lakialoite on vain ensiaskel, toivottavasti se on ensiaskel. Ranska, uskomatonta. Maailman suvaitsevaisin valtio ja kieltää huvin käytön, yleistämättä tämäkin kertoo jotain:) - minerva
Musliminainen kirjoitti:
Ja mielenkiintoisena pointtina - Suomen opetusministeri totesi tv-uutisissa silloin kun Ranskassa lakia suunniteltiin, että Suomessa ongelmana ovat ennemminkin tyttöjen napapaidat eivätkä huivit...vapaasta tahdosta pikkulikat huivia käyttävät?
Näkeehän siitä jo Suomessakin; 8-9-vuotiaita huivipäitä. - .............
minerva kirjoitti:
vapaasta tahdosta pikkulikat huivia käyttävät?
Näkeehän siitä jo Suomessakin; 8-9-vuotiaita huivipäitä.Ja näkee jo samanikäisiä napapaidoissa ja minareissa. Ja on jo pakko saada ensimmäiset stringit.
- Pieni tyttö
Musliminainen kirjoitti:
Ja mielenkiintoisena pointtina - Suomen opetusministeri totesi tv-uutisissa silloin kun Ranskassa lakia suunniteltiin, että Suomessa ongelmana ovat ennemminkin tyttöjen napapaidat eivätkä huivit...Kokemuksestani kouluissa on ongelmana pieni kateus.
Muslimityttöjä suomalaisten vapaiden tyttöjen seassa.
Nämä tummat tytöt ihailevat amerikkalaisia, vapaita, vahvoja, mustia naisia.
Pukeutuvat korkokenkiin ja kauniisiin vaatteisiin. Ovat itsekin erittäin kauniita.
Ovat tanssitaitoisia ja kuuntelevat seksiä pursuvia räppibiisejä, ja tanssivat koulussa niiden tahtiin seksikkäästi.
Ovat avoimesti myöntäneet, kotona olevan tappeluita pukeutumisesta.
Haluaisivat pukeutua, kuten suomalaiset tytöt.
Tämäkö paska vapaasta tahdosta????
on huivia pitäneet kirkossa maailman sivu.
- Mr.White
... pitää, ettei korvat palellu:)
- Ranyaa
Saavathan "mummot" pitää huivinsa vielä Ranskan moskeijoissakin. Ei kys. laki semmoiseen mitenkään puutu. Joten oli pikkuisen turha huomautus, kenties...(?)
- T. Ollo
huivikielto Suomeen sitten kun tänne rantautuu samanlainen poliittinen islam kuin mikä nyt on Ranskan vaivoina? Muistelen lukeneeni, että Suomen kouluissa kiellettiin 1930-luvulla poliittisten tunnusten ja pukujen käyttö. Se oli suunnattu silloista äärioikeistolaista IKL:oa vastaan. Eli on meillä omasta takaakin kokemusta tämäntyyppisestä kiellosta.
Oletetaanpa, että musliminaiset OMASTA VAPAASTA TAHDOSTAAN - ja vain siitä syystä - haluavat peittää päänsä huivilla. Mitä haittaa siitä kenellekään olisi? Eikö Suomi olekaan vapaa maa, jossa yksilö itse saa tehdä päätöksensä esim. pukeutumisensa suhteen? Vai olemmeko me vapaita vain sillä tavalla, että täällä kaikkien on suostuttava jälkikristillisen, maalistuneen yhteiskunnan sosiaaliseen paineeseen? Tai niihin paineisiin, joita "isänmaalliset" kuumakallet pihisevät ja puhisevat?- Maassa maan tavalla
Samoin on joissain kouluissa liian paljastava pukeutuminen, rivoja tekstejä sisältävien t-paitojen tai pipojen sisällä pitäminen kielletty
(esimerkkejä)
On ihan luonnollista puuttua häiritsevään pukeutumiseen. Entä kuinka muslimikaapuun kääriytyneet tytöt voivat liikkua liikuntatunneilla? - Musliminainen
Maassa maan tavalla kirjoitti:
Samoin on joissain kouluissa liian paljastava pukeutuminen, rivoja tekstejä sisältävien t-paitojen tai pipojen sisällä pitäminen kielletty
(esimerkkejä)
On ihan luonnollista puuttua häiritsevään pukeutumiseen. Entä kuinka muslimikaapuun kääriytyneet tytöt voivat liikkua liikuntatunneilla?"Entä kuinka muslimikaapuun kääriytyneet tytöt voivat liikkua liikuntatunneilla?"
TV:ssä näytettiin liikuntatuntia jostain koulusta, somalitytöillä pitkät hameet ja pieni huivi, ei paljon näyttänyt menoa haittaavan vaatetus. Ja samaa kokemusta itsellänikin. - JaipurinHelmi
Musliminainen kirjoitti:
"Entä kuinka muslimikaapuun kääriytyneet tytöt voivat liikkua liikuntatunneilla?"
TV:ssä näytettiin liikuntatuntia jostain koulusta, somalitytöillä pitkät hameet ja pieni huivi, ei paljon näyttänyt menoa haittaavan vaatetus. Ja samaa kokemusta itsellänikin.mielenkiintoista muuten, että muslimimaissa suurin osa naisista vähentää heti vaatetustaan, kun pukeutumislakeja uuden hallituksen toimesta uudistetaan ja vähempi vaatetus sallitaan. näin kävi mm. Talebanien kukistumisen jälkeen Afganistanissa. miksi muuten muslimimiehet eivät joudu käyttämään kaapua, onko heillä ahtaan paikan kammo?
mielenkiintoista myös, että täällä on naisia, jotka puolustavat uskontoa, joka monessa maassa vie naisilta mm. äänioikeuden, eroamisoikeuden, autolla-ajamisoikeuden, opiskeluoikeuden, vapaan liikkumisen oikeden, oikeuden päättää omasta vartalostaan, oikeuden valita itse aviomiehensä jne.
kaikki uskonnot ja niihin perustuvat fanaattiset suuntaukset ovat poikkeuksetta perseestä, mutta se, että joku nainen puolustaa naisia sortavaa kulttuuria/uskontoa, on mielestäni hyvin kummallista. - T. Ollo
Maassa maan tavalla kirjoitti:
(esimerkkejä)
On ihan luonnollista puuttua häiritsevään pukeutumiseen. Entä kuinka muslimikaapuun kääriytyneet tytöt voivat liikkua liikuntatunneilla?liikuntaa ja voimistelua harrastavat suomalaiset naiset pukeutuivat 100 vuotta sitten? Ajat muuttuvat ja me siinä mukana.
- Musliminainen
JaipurinHelmi kirjoitti:
mielenkiintoista muuten, että muslimimaissa suurin osa naisista vähentää heti vaatetustaan, kun pukeutumislakeja uuden hallituksen toimesta uudistetaan ja vähempi vaatetus sallitaan. näin kävi mm. Talebanien kukistumisen jälkeen Afganistanissa. miksi muuten muslimimiehet eivät joudu käyttämään kaapua, onko heillä ahtaan paikan kammo?
mielenkiintoista myös, että täällä on naisia, jotka puolustavat uskontoa, joka monessa maassa vie naisilta mm. äänioikeuden, eroamisoikeuden, autolla-ajamisoikeuden, opiskeluoikeuden, vapaan liikkumisen oikeden, oikeuden päättää omasta vartalostaan, oikeuden valita itse aviomiehensä jne.
kaikki uskonnot ja niihin perustuvat fanaattiset suuntaukset ovat poikkeuksetta perseestä, mutta se, että joku nainen puolustaa naisia sortavaa kulttuuria/uskontoa, on mielestäni hyvin kummallista.vaan ihminen vie. Milloinhan te sen tajuatte?
"mielenkiintoista muuten, että muslimimaissa suurin osa naisista vähentää heti vaatetustaan, kun pukeutumislakeja uuden hallituksen toimesta uudistetaan ja vähempi vaatetus sallitaan."
No päinvastaistakin tapahtuu, esimerkkinä Pohjois-Afrikan arabimaat. Siellä on viime aikoina jopa lisääntyneet niqaabia käyttävät eli kasvonsa peittävät naiset.. vaikka yhdessäkään noissa maista ei ole lakia koskien vaatetusta, siis vaatien hijaabia - vaan kadulla voit nähdä jopa hihattomia paitoja ja melkoisen lyhyitä hameita.
Joten riippuu ihan ihmisestä eikä maan laeista tämä asia.
"miksi muuten muslimimiehet eivät joudu käyttämään kaapua, onko heillä ahtaan paikan kammo? "
Miehillä on omat määräyksensä koskien vaatteita.. Saudeissa ja Arabian niemimaalla muutenkin suurin osa miehistä käyttää thawbia eli pitkää mekkomaista vaatetta, siinä on yleensä pitkät hihatkin ja suurin osa myös käyttää siellä miesten "huivia", muissa maissa taas on yleisempi pieni hattu.
Lisäksi muslimiehellä tulisi islamin mukaan olla parta..
"mielenkiintoista myös, että täällä on naisia, jotka puolustavat uskontoa, joka monessa maassa vie naisilta mm. äänioikeuden, eroamisoikeuden, autolla-ajamisoikeuden, opiskeluoikeuden, vapaan liikkumisen oikeden, oikeuden päättää omasta vartalostaan, oikeuden valita itse aviomiehensä jne. "
Uskonto ei vie noista oikeuksista mitään. Ihminen vie. Ja samalla rikkoo islamin määräyksiä. Siinä taas esimerkillistä islamin harjoittamista.
"mutta se, että joku nainen puolustaa naisia sortavaa kulttuuria/uskontoa, on mielestäni hyvin kummallista."
En puolusta yhdenkään maan tapoja - puolustan ainoastaan islamia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925288
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281280Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000