Todellisuus on toisenlainen kuin valehtelevien poliitikkojen lässytys työvoimapulasta. Esimerkiksi ruokaketju Lidliin kesätyöhakemuksia tuli tänä vuonna noin 24 000, ja Lidl palkkaa kesätöihin yhteensä noin tuhat henkilöä.
Työvoimapulasta selittävä on valehtelija
31
434
Vastaukset
- Anonyymi
*
- SDP:n Sosialistit - On Suurin - - - VALEHTELIJOIDEN-KLUBI - !
*
* - - - T O S I - O N - !
*- Anonyymi
Eipäs ole kuin kokoomus. Puolue on täynnä valahtelijoita.
- Anonyymi
Tuhansia työhakemuksia tulee jokaiseen avoimeen työpaikkaan.
- Anonyymi
Juovuksissakaan papereista ei kannata luopua koska digilukija tarvitsee koodin 🤪 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011251345.html
...karhu voi tulla - Anonyymi
Herranjestas. 24 000. En tajunnut, että noin loistokas työpaikka...
- Anonyymi
Sekopää demari jauho Sanna aloitti pakkohaut.
- Anonyymi
Filatov ne aloitti.
Sanna vain jatkoi ja kehitti sitä systeemiä jonka Filatov loi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filatov ne aloitti.
Sanna vain jatkoi ja kehitti sitä systeemiä jonka Filatov loiKaksi hullua tekemässä järjettömyyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Filatov ne aloitti.
Sanna vain jatkoi ja kehitti sitä systeemiä jonka Filatov loiSanna ei ollut työministeri. Tuula Haatainen on nykyisen työttömien kiusaamismallin pääpiru. Mikä ei sinällään muuttanut paljoakaan koska edelliset työministerit, harakat ja muut ovat perseilleet työttömien kustannuksella aivan samaan malliin vuosikymmen toisensa jälkeen.
- Anonyymi
Kyse onkin siitää vaativien ammatien osaamisen pulasta ei siitä kaupankassan duunista! Sille rittää tekijöitä ihan taatusti.
Kysee kuitenkin pitkän työkokemuksen ja tiedon vähentymisestä ikääntyvien eläköitymisen myötä joka ei olekaan ihan jokaisen hallussa!
Elämä onkin monimutkaisemappaa kuin se lidl kassan työt....- Anonyymi
Pula on ainoastaan halpatyövoimasta.Jos ei löydy työntekijää suomesta niin nostaa palkkaa niin varmasti tulee hakemuksia
- Anonyymi
Ehkäpä nuoremmilla sukupolvilla olisi sitä kokemusta ja tietoa, jos heidät olisi aiempien sukupolvien tavoin otettu sinne töihin oppimaan. Nuoret ihmiset eivät kuitenkaan koskaan saa ensimmäistä työpaikkaansa, koska ei ole kokemusta, vaikka eihän kukaan tähän maailmaan synny valmiilla työkokemuksella. Sitten vuosien päästä ei oteta töihin, kun on aukkoja työhistoriassa, vaikka ne aukot johtuvat 100% suomalaisista mulkkutyönantajista, jotka eivät ottaneet nuorta töihin, koska ei ollut syntynyt maailmaan valmiilla työkokemuksella.
- Anonyymi
Olisitte ryhtyneet sosiaalivirkailijoiksi niin nyt teilläkin olisi työtä ja rahaa
Sillä kela on hyvä palkanmaksaja- Anonyymi
mina olla kela tyo. palkka tulla koko ajan.
- Anonyymi
periatteessa joka 24:jäs hakijoista saa kesätyöpaikan liitelistä. Moni tosin hakee useampaan paikkaan, Parantaa siten omia mahiksiansa. Liiteli on varmaankin nuorison suosikkihakukohteita. Jossain muussa firmassa kesätyöntekijäksi hakijoita on huomattavasti vähemmän. Parempi mahdollisuus saada kesäpesti kun kilpailevia hakemuksia ei ole jonoksi asti,
- Anonyymi
Itse hain aika moneen paikkaan tänä kesänä. Kaikista tuli vastaus, että valinta ei tällä kertaa kohdistunut teihin. Yhteen paikkaan pääsin jopa kahteen haastatteluun, jotka menivät ihan hyvin, mutta sieltäkin tuli torjuva vastaus. Kyseessä oli siis jotain yksinkertaista apinan työtä tuotantolinjalla.
- Anonyymi
Kun katsoo sitä toimintaa siellä niin vaikea uskoa. Onko joku nollavirhe tilastoinnissa?
- Anonyymi
Pula onkini työn osaajista eikä kassa-työntekijöistä jonka oppii ylättävän nopeasti...
Kassatyö on mielestämi edelleenkin arvostettavaa, mutta on paljon työaloja johon tarvitaan monta osaamisen tasoa jotta firma kykenee toimimaan!
Mikä asiassa vaikea ymmärtää? Yhä nuorempi kuvittelee menevänsä työhön kun on sen IKÄINEN ....osaamisen ei tehdä mitään oleellista?
Et siis tajua mistä työvoimapula johtuu, mutta se on sinun pääsi juttu ja jopa ongelma jota ylläpidät innolla ja julistat sitä epäkohtana? Omamoka!- Anonyymi
🤣🤣🤣
- Anonyymi
Niin on.
- Anonyymi
Kehitysmaista lappaa halpatyövoimaa romuttamaan koko Suomen.
Ahneus tuhosi jo Suomen. - Anonyymi
TEM taas äänessä. Höpöttää jotain lähihoitaja pulasta. Just HUS:issa ja hyvinvointialueilla isot yt:t. Älkää uskoko tätä tanttaa.
- Anonyymi
Onko joku keksinyt syyn tälle työvoimapulavalheelle jota jaksetaan jankuttaa? MIKSI työvoimapulaa jankutetaan kun kaikki näkevät omin silmin että ihmisiä irtisanotaan väitetyiltä työvoimapula- aloilta koko ajan.
Täytyy olla joku syy miksi itsepintaisesti jaksetaan hokea työvoimapulaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko joku keksinyt syyn tälle työvoimapulavalheelle jota jaksetaan jankuttaa? MIKSI työvoimapulaa jankutetaan kun kaikki näkevät omin silmin että ihmisiä irtisanotaan väitetyiltä työvoimapula- aloilta koko ajan.
Täytyy olla joku syy miksi itsepintaisesti jaksetaan hokea työvoimapulaa.Tarkoituksena on saada aikaiseksi käsitys, että työttömät ovat laiskoja, mielenvikaisia ja loisia. Silloin voidaan hyväksyä pakkotoimet työttömiä kohtaan. Seuraava vaihe on asettaa työttömille työpakko ja siirtää heidät työleireille. Silloin saadaan tuet poikki lopullisesti.
- Anonyymi
Tuolla Lidlissäkin pääasiassa virolaisia ja muita ulkomaalaisia töissä. Pari suomalaista. Joka vuosi uutisoivat tämän hurjan hakijamääränsä. Onko joku markkinointikikka?
- Anonyymi
Kun et ymmärrä asiaa niin miksi määrität että valehtelevat?
Minkä tasoinen ohjemointi taito sinulla on tai osaatko luokkahitsauksen vaatimukset entä kirurgin taidot ja pätevyys. No talon osaat varmasti rakentaa nykyvaatimusten mukaisesti vaikka ihan itse eikö niin ja hammashoito sujuu kuten ammattilaisen osaamistasot pitääkin osata?...
Nyt pää pois sieltä pers* ja herää todellisuuteen ihan oikeasti ja lopeta se kiukuttelu ja tee osaamisellesi jotain!- Anonyymi
Kirurgi epäonnistui pahasti sinun aivoleikkauksessa. Toivottavasti mielisairaalan hoitopaikassasi saat apua harhoihisi.
- Anonyymi
"Tee osaamisellesi jotain"
Kuten menemällä töihin hankkimaan kokemusta ja osaamista? Mutta kun töihin ei oteta, kun ei ole syntynyt maailmaan valmiilla työkokemuksella, jolloin mitään osaamistakaan ei kerry.
Vaikuttaa siltä, että osaajapula on täysin työnantajien omaa syytä.
- Anonyymi
Kokoomus voi vetää vitun päähänsä.
- Anonyymi
Ohjelmoida osaa ja hammashoitajan pätevyyskin on. Sen takia en usko tuota, koska parhaisiin paikkoihin max 400 hakijaa tällä hetkellä. Kyseessä kuitenkin pienipalkkainen osa-aikatyö. Viitettä saa ehkä siitä, mitä ovat Keskon ja S-ryhmän hakijamäärät. Täytyypä tarkistaa.
- Anonyymi
Kesko: hakijamäärää ei pystytä kertomaan. Työpaikkojen määrä ja hakuaikataulut vaihtelevat.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854608
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864436Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433779Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173692Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403007Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102824En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212731IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392183Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581778Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1221346