Vetybussi-kiertue Suomessa

Anonyymi-ap

11

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Aikataulut?

Eikö riitä jos katselee taivaalle?

• Anonyymi

Ei riitä.

• Anonyymi

Mahtavaa!

• Anonyymi

Kyllä.

Vielä kun olisi järkevä tapa tuottaa vetyä ja jaellla sitä.

• Anonyymi

Upeaa!

• Anonyymi

Käyvätkö ne välillä Ruotsin puolella tankkaamassa?

• Anonyymi

Ei pärjää vetybussit kilpailussa. Monessa maassa on vuosien varrella kokeiltu vetybusseja ja monessa maassa myös vetybussi kokeilut lopetettu kun ollaan kantapään kautta vasta uskottu että operoiminen vetybusseilla on hankalaa ja kallista. Monesti myös vetytankkausaseman kanssa ollut merkittäviä ongelmia eikä vetybusseja ole saatu tankattua, jolloin kalliit vetybussit seisoivat pitkään varikolla tuottamattomina.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17112558/vetybussit-eivat-parjaa-kilpailussa

• Anonyymi

Tässä viimeisin vetybussikokeilu. Ei vain päättäjät usko vaikka on jopa 27 esimerkkiä vetybussien epäonnistumisista. Aina vain uskotellaan että nyt olisi tilanne jotenkin toisin.

"Vetybussikokeilut ovat kohdanneet Britanniassa ongelmia, joiden seurauksena hankitut ajoneuvot ovat useissa kaupungeissa seisseet käyttämättöminä varikoilla jopa kuukausien ajan. Asiasta uutisoi brittiläinen verkkouutissivusto iNews.

Yleisin ongelma on ollut vedyn saatavuuden epävarmuus, vaikka useissa kaupungeissa oli tehty pitkäaikaisia polttoainetoimitussopimuksia. Myös vetytankkausasemat ovat osoittautuneet teknisesti epäluotettaviksi.

Yhteensä vetybusseja on hankittu ainakin 139 kappaletta, ja niiden hinta on ollut noin 500 000 puntaa eli lähes 600 000 euroa kappaleelta.

Kokeiluja on viimeksi toteutettu Liverpoolissa, Birminghamissa, Crawleyssa, Aberdeenissa ja Lontoossa. iNewsin mukaan Aberdeenissa kaikki 25 hankittua ja Liverpoolissa 20 vetybussia ovat olleet poissa käytöstä kesästä 2024 lähtien.

Cambridgen yliopiston konetekniikan professori David Cebon pitää vetybussikokeiluja erittäin kalliina. Hänen mukaansa niiden keskeisin ongelma on vedyn heikko saatavuus.

– Minulla on lista 27 epäonnistuneesta vetybussihankkeesta ympäri maailmaa, ja tarina toistuu aina samanlaisena, Cebon sanoo.

Hänen mukaansa sähköbussit ovat lisäksi selvästi vetybusseja energiatehokkaampia. Cebonin laskelmien mukaan sadasta kilowattitunnista uusiutuvaa sähköenergiaa jää vetybussilla hyödynnettäväksi vain noin 14 kilowattituntia, kun taas sähköbussilla vastaava luku on 69 kilowattituntia."

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ddf45c28-0ce9-4183-b12a-a9d2d01d85af

• Anonyymi

Erinomaista 👍

• Anonyymi

"Hydrogen Bus Scam: Oil Lobby’s $88M Hydrogen Buses Rot in Depots!"
      https://www.youtube.com/watch?v=1X965Uwrq-o

Vetybusseihin käytetty jopa 88 miljoonaa euroa veronmaksajien rahaa ja silti epäonnistuttu. Myös monessa muussakin maassa epäonnistuttu sillä floppi esimerkkejä löytyy peräti 27 vetybussien osalta kun ovat jääneet vain kokeiluiksi.

• Anonyymi

On se 👍

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      135
      2379
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1547
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1300
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe