Kävin asioimassa eräässä Prismassa tänään Turun alueella ja siinä nyt sattui ihan joku satunnainen ja harmiton olkapääkontakti veikkauspisteen pelintekopöydällä erään papparaisen kanssa.
Oli vielä levittänyt kaikki kärrynsä ym ko pöydän eteen ja räpläsi kännykkäänsä siinä pöytään nojaillen.
Olen aina ihmetellyt muutenkin, että mikä ihmisiä oikein vaivaa, kun täytyy aina vallata just jotkut tasotkin ihan "omaan käyttöön" muista piittaamatta taisitten vaikka alkaa pitämään jotain vähintään 4 hengen torikokousta aina just hyllyjen edessä niin, ettei muut meinaa mahtua ottamaan tarvitsemaansa. Ja sitten suututaan tai ollaan noteeraamatta ja jatketaan omaa juttua, jos pyytää ystävällisesti väistämään tai sanoo muuten asiasta.
No kuitenkin, piti laittaa siinä pöydän ääressä vaihtorahat ja joku lappu lompakkooni ja siinä nyt satuin sitten osumaan tähän "herraan" hieman käsivarrellani tai olkapäällä, eikä todellakaan ollut mikään tahallinen tönäisy tai muutenkaan. Katsoi vielä minua ja näki ja luultavasti ymmärsikin mun tulevan siihen pöydän ääreen.
Niin vittu, kun suuttui siitä ja sellainen helvetin suunsoitto ja uhriutuminen ja uhkailu ja mitä nyt olikaan, kun satuin nyt vähän koskemaan häntä.
Uhosi olevansa joku nyrkkeilyn Suomen mestari 75-kiloisten sarjassa ja käski pitää mielessä, että turpiin tulee mulle, jos meinaan lyödä häntä ja naama on sitten varmasti hänellä muistissa. Ja mitä nyt mussuttikin siinä. Teki kyllä vähän tilaakin siinä, mutta inisi silti jotain, eikä mitääntolkkua koko jätkässä. Ja ikääkin oli varmaan se sama 75 kuin mikä on/oli painoluokkakin, ellei enempikin.
Eikä mitään tajua, sanoin vaan että ihansama mitä olet tai olet olematta ja lopeta nyt toi saamarin suunsoitto. Ja että mä en ole nyt tässä lyömässä ketään. Ja että sitten on eri, jos mua tullaan lyömään.
Totesin vielä uudestaan, kun jatkoi sitä mä olen Suomen kovin bokseri-uhoamistaan, että mitä vitun väliä sillä on, niillä on ihan turha kerskailla. Ja mitä oikea bokseri ei teekään, jokainen nyrkkeilyä vähänkään harrastanut tietää, että narujen heiluttelu ja suunsoitto hoidetaan kehässä, ei sen ulkopuolella.
Huvittavinta tuossa oli vielä se, että olen itsekin nuorempana nyrkkeillyt sen verrn, että alkeet ainakin on hyvin hallussa, ja pärjäsinkin vielä ihan ok. Ainoa ero tähän jäppiseen, tai siis näihin hänen uho puheisiin on se, että mä boksasin raskaassa sarjassa, yli satakiloisissa. Sen verran hermostuin, että tiuskaisinkin, että kyllä mäkin olen kehässä viettänyt ihan tarpeeksi aikaani, joten älä vittu ala mulle ainakaan kehuskelemaan itelläsi. Ja vaikka mua nyt ei todellakaan huvita tapella kenenkään kanssa, niin mulle on silti ihan sama, tuleeko eteeni sitten joku 75-kiloinen vai 150-kiloinen hyypiö niiden narujensa kanssa heilumaan.. Ettei mua nyt sinänsä mitenkään hirvitäkään sellainen, vaikka nyt tosiaan parempi on aina olla ilman mitään tuollaisia kontakteja.
Lähti kyllä siitä hiljalleen valumaan pois kuin joku räkäklimppi poskella.
Taas kerran tuli mieleen, että mistä vitusta näitä tämän tasoisia tulee ja riittää Turussa..? Vaikka on tällaisia muuallakin, ei sen puoleen.
Oli vielä justiinsa lähdössä pyörän kanssa pois, kun tulin kaupasta ulos ja aloin tekemään lähtöä kotiin.
Sen verran pistin merkille, että jäi yhteen kaupan parkkiksen liittymään tönöttämään ja ainakin kauempaa katsoen näytti vahtaavan mun suuntaan. Näki kuitenkin mut siinä ulkonakin vielä, kun vein kärryt katokseen.
Sen verran pelasin varman päälle, että poistuin parkkikselta toisen kautta, enkä viitsinyt ajaa hänen ohitseen.
Ei nyt sen vuoksi, että olisi jotenkin pelottanut, mutta tuollaisen helvatin hihhulin tuntien kaikki olisi ollut mahdollista. Ei ainakaan olisi yllättänyt, jos olisin ajanut hänen ohitseen, että hän olisi vaikka heittänyt vielä kivellä perään tai soittanut vaikka poliisit perään jollain paskasyyllä. Sen verran oli jotenkin uho päällä tällä papparaisella.
Jäin vain miettimään, että mikä nyt on oikein syynä tuollaiseen käytökseen. Kuitenkin ainakin suurimmaksi osaksi itsensä aloittamasta tilanteesta veti noinkin kovat kilarit ja uhon päälle.
Ihan syntymästä saatu peruskusipäinen luonteenlaatu, mt-ongelmat, olematon itsetunto vai helvetinmoinen katkeruus omasta elämästä, mikä purkautuu sitten vaikka just näinkin, että aletaan kaupassa uhoamaan ja vittuilemaan ventovieraillekin?
Ihme suunsoittaja eräässä Prismassa
23
302
Vastaukset
- Anonyymi
Tuollaisia kusipäisiä mulkkuja ym ressukoita riittää, joilla ei vissiin ole muuta kuin tuollainen turhanpäiväinen uhoaminen ja elvistely ja luultavasti aika mitättömillä asioilla. Tai suuttuu herkästi muuten, jos vähänkin menee maailmankirjat sekaisin toisen takia.
Lieneekö ainakaan mikään Suomen mestari, jos vaikka onkin jotain lajihistoriaa takana..?
Kyllä ihmisen itsekin nyt pitäisi ymmärtää, että kaupoissakin on paljon muitakin itsensä lisäksi ja muut pitää ottaa huomioon. Eli antaa tilaa toisillekin asioida.
Kannattaa vaan pitää mieli rauhallisena tuollaisten kanssa. Ja tuo nyt oli hyvä, että olitte julkisella paikalla. Meinaan jos olisi alkanut läpsimään tai jotain muuta fyysistä suunsoiton lisäksi, niin olisit ainakin saanut todistajia, että sinä et aloittanut mitään.- Anonyymi
Löitkö sitä?
- Anonyymi
Voi olla ihan joku mt-tapauskin tai vaikka joku maailmalle katkera arkahousu tm. Eli ei kannata välittää tuollaisista, elleivät tosiaan käy päälle.
Joillakin tosin on ihme tyyli mussuttaa itseään isommille, tulee heiltä ihan luonnostaan. Tuli vain tuosta mieleen, kun kerta kehuskeli olevansa joku 75-kiloisten mestari ja aloittaja on harrastanut samaa lajia satakiloisten sarjassa.
Olisi voinut tosiaan päästää aloittajan mukisematta hoitamaan asiansa pöydän ääreen, helpommalla olisi tilanne mennyt ohitse. - Anonyymi
mutta pitkän sepustuksen asiasta kirjoitit. Ei siinä mitään. Jos saat sillä mielenrauhan niin ihan ok. Itsekin välillä kohtaan näitä tilanteita. Joku avautuu voimalla ihan puskista. Oma luonteenlaatuni on sellainen että "tämä vain on elämää". En sellaisesta itselleni on riippakiveä. ihmisiä kun on paljon niin töppäyksiä sattuu. Joillakin (yllättävän monella) on syntymälahjana saatu adhd ja impulsiivisuutta ja aggressiivuutta jne. Mitä kaikkea niitä onkaan. . Sellainen on iso haitta ihmiselle itsellensä. Kuten tiedeämme. Ihmistä on vaikeata muuttaa. Me rauhallisemmat pääsemme paljon helpommalla. Se näkyy monenlaisena menestyksenä elämässä. Ei ole tarvetta edes notkua veikkauspisteen pelintekopöydällä.
- Anonyymi
Enpä mäkään paskan vertaa välitä tuollaisista, lakkaavat olemasta sillä sekunnilla kun katoavat pois näkökentästä. Haluan silti nyt saada edes kauppareissuni tehdä rauhassa ilman, että joku tanopäö tulee avautumaan mulle ylipäätään yhtään mistään. Ei vain kiinnosta enkä ole todellakaan kenenkään tukihenkilö, jolle voi mesoa miten vaan. Eli olen rauhallinen, annan muiden olla rauhassa mutta edellytän myös saavani olla muilta rauhassa. En myöskään ymmärrä ruollaista turhan päiväistä notkuamista, kai puhelinta voi räplätä muuallakin kuin veikkauspisteen pelipöydällä.
- Anonyymi
Älä kitise
- Anonyymi
se on joillekin lottoaminen, totoaminen, veikkaaminen, vedonlyönti hyvin henkilökohtainen intiimi hurmoksellinen hetki. Addiktoitunut pelaaja kokee pienenkin häiriön suurena hyökkäyksenä. Saaliinjaolle ja peliapajalle tunkemisena. Olkapääkosketuksesi sai papparaisen ajattelukuviot ja pasmat täysin sekaisin. Varma voittorivi jota pähkäili mielessänsä katosi savuna ilmaan. Naps. Sinne meni, Ajatus katosi, Se oli sinun syysi tietenkin. Tosin hän ei koskaan voita vaan on kroonisesti PA. Kaikki rahat on uponneet pelaamiseen, Mutta nyt pappraissella oli se 100 varma killeririvi ihan liipasimella ja sinä tulit ja sössit häneltä sen mahdollisuuden. Eikö vain.
- Anonyymi
Ei tehnyt pelejä, nojaili vaan pöytään ja räpläsi puhelintaan. En itsekään ollut menossa pelaamaan, vaan piti laittaa infosta saadut vaihtorahat lompakkoon ko pöydän ääressä. Joten se siitä.
Mutta tietty oli vähän haastavaa, kun tuollainen kilahtaja oli vallannut koko pöydän itsellään ja kärryllään. Ja heti helvetinmoinen kitinäkiukuttelu päällä. - Anonyymi
Muuten kyllä pointti sinulla, saattoihan katsella satavarmoja megavihjeitä puhelimeltaan, joiden avulla muutetaan senttikin miljoonaksi.
- Anonyymi
Muuten kyllä pointti sinulla, saattoihan katsella satavarmoja megavihjeitä puhelimeltaan, joiden avulla muutetaan senttikin miljoonaksi.
- Anonyymi
- Anonyymi
- Anonyymi
Milloin ilmestyy tuon novellin jatko-osa?
- Anonyymi
I just got pummeled by a boxing champion wannabe at the Prism in Turku. I mean, I was just trying to get to the buffet, but apparently, I was trying to steal his title. I tried to explain that I'm not exactly a contender (I can barely throw a punch without hitting my own face), but he wasn't having it. I'm pretty sure I saw him practicing his victory dance in the parking lot afterwards. I'm just glad I didn't have to face him in the ring - I'd have surely lost (again).
- Anonyymi
Perusturkulainen varmaan. Kävin elämäni ensimmäisen ja viimeisen kerran pienen poikani kanssa Turussa n 15 v sitten. Satamalaivahotelli laskutti tuplahinnan vaikka puhelimessa sovittiin muuta. Oli vielä joku iso tapahtuma niin ei voinut vaihtaa hotellia kun kaikki täynnä. Turun linnassa joku muija tuli sanomaan yläkerrassa ettei saa kuvata. Luulimme oppaaksi, pyytelimme anteeksi. Infossa selvisi ettei ollut opas eikä museon palkkalistoilla. Vielä kaupunkibussissa oli äärimmäisen tyly kuljettaja joka tokaisi bussiintulevalle iäkkäälle mummolle ettei tässä ole aikaa odotella. Se oli viimeinen niitti. Ei koskaan enää Turkuun vaikka kaunis kulttuurikaupunki onkin.
- Anonyymi
Oletpa herkkä savolainen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletpa herkkä savolainen
Se onkin normaali.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se onkin normaali.
Homo se on.
- Anonyymi
Herkkä savolainen tyhjän höpöttäjä.
- AnonyymiUUSI
Turkulaiset ovatkin umpimulkkuja ja kyl se luonteenpiirre on aika yleinen muuallakin Varsinais-Suomessa.
Toinen tuossa on se, että moni hoitoa tarvitseva ei sitä saa, jos nyt hoksaisi apua hakeakin. Ja laitoksista laitetaan kyllä mielestäni liian herkästi muutenkin pihalle nykyään. Tuntuu riittävän nykyään, että jos potilas erottaa vasemman oikeasta, vaikka olisi muuten sekaisin kuin peikko, niin heti heitetään avohoitoon.
Valitettavasti työn takia joudun asumaan ja elämään Turussa ainakin tällä hetkellä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Turkulaiset ovatkin umpimulkkuja ja kyl se luonteenpiirre on aika yleinen muuallakin Varsinais-Suomessa.
Toinen tuossa on se, että moni hoitoa tarvitseva ei sitä saa, jos nyt hoksaisi apua hakeakin. Ja laitoksista laitetaan kyllä mielestäni liian herkästi muutenkin pihalle nykyään. Tuntuu riittävän nykyään, että jos potilas erottaa vasemman oikeasta, vaikka olisi muuten sekaisin kuin peikko, niin heti heitetään avohoitoon.
Valitettavasti työn takia joudun asumaan ja elämään Turussa ainakin tällä hetkellä.Et kuulu Eurooppaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Valitettavasti työn takia joudun asumaan ja elämään Turussa ainakin tällä hetkellä.Heillä on vain vahva luonne!
- Anonyymi
Savolaisiltako vain peritään tuplamaksut ja vittuillaan turistikohteissa. Epäilen.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774482Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112443- 1721615
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431486- 1241380
- 1211285
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721209Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81186- 661115
- 35966