Moikka,
kiinnostaa kysymys kuinka moni atoopikko käyttää Nuvaring-ehkäisyrengasta? Itselläni pieninannoksisetkin e-pillerit laittaa ihon kukkimaan (huomasin varsinkin kevään neljän kuukauden kondomiehkäisyaikana, että iho oli parempana kuin kertaakaan koko ehköisypillereiden käytön aikana - kondomiehkäisy on vaan niin vaivalloista) ja nyt syötyäni taas 2kk pillereitä iho on ihan kamala!!!! Lääkärit on ehdottanut Nuvaringiä, koska hormonit on kuulemma enemmän paikallisessa verenkierrossa ja vapautuu ilman "hormonipiikkejä", jotka mulla ainakin selkeät: noin 1-2 h pillerin otosta hirvee syyhy ihossa, käsitaipeet tulessa.
Oon kuullut, että voi myös limakalvot kuivua koska oon ainakin saanut tosi matalahormonisista pilereistä sen vaivan?
Niin, atoopikot joilla kokemusta renkaasta, kertokaa mulle!!! Kiitos!
nuvaring ja atopia
5
1033
Vastaukset
tuosta ehkäisyrenkaasta.Kannattaisiko vaihtaa pillereitä tai käydä keskustelemassa lääkärin kanssa asiasta?
- kukka
pillereitä olen syönyt kuutta eri merkkiä... eli se siitä.
lääkäri on nuvaringin määrännytkin, juteltu on.
kaikkihan on yksilöllistä, joten kiintoisaa olis saada kokemuksia nyt kun viikon päästä rinkulan sisääni laitan.
Esim. jos iho parantunut / parempi, niin kuinka kauan meni tai menikö huonommaksi mutta parani myöhemmin tai huononi vain.
koska suoraan sanottuna tää tilanne ottaa päähän kamalasti ja jos nuvaring on esim. ensin huonontanut jonkun ihon ja sitten parantanutkin, olisi se kiva tietää, ettei kolmen kuukauden käytön jälkeen lopeta sitä, vaikka todellisuudesssa iho oliskin ollut jo parempi seuraavassa kuussa.
Kondomiehkäisy on niin ylihankala parisuhteessa.
- Laarukka
Itselläni oli täysin normaali iho, mutta atopia puhkesi mulle kun aloin käyttää nuvaringiä. Lopetin maaliskuussa ja nyt aloitin minipilsut. Iho ei parantunut tuossa tauon aikana, eli se vain laukesi muttei loppunut renkaan käytön lopetuksen mukana :(
- kukka
Hei,
kiitos tiedosta. Oliko rengas eka hormonaalinen ehkäisy vai käytitkö yhdistelmäpillereitä tätä ennen?
joillakin oon kuullut että sairaus helpottaa. Kai se täytyy vain jokaisen kokeilla itse..
Hyvää vointia ihollesi! - Laarukka
kukka kirjoitti:
Hei,
kiitos tiedosta. Oliko rengas eka hormonaalinen ehkäisy vai käytitkö yhdistelmäpillereitä tätä ennen?
joillakin oon kuullut että sairaus helpottaa. Kai se täytyy vain jokaisen kokeilla itse..
Hyvää vointia ihollesi!heippa,
Eli rengas oli eka hormonaalinen ehkäisy mulla, sitä ennen mentiin kortsuilla. Nyt menossa cerazette-minipillerit ja iho vähän paremmassa kunnosa, mutta ei plajoa eroa täysin hormoonittomaan aikaan mikä mulla oli tässä välissä. Eipä sillä ihottuma ei helpottanut vaikka lopetin renkaan :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä732142- 1331432
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1331410- 1431102
- 105967
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten365896Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55704Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673