Moikka,
kiinnostaa kysymys kuinka moni atoopikko käyttää Nuvaring-ehkäisyrengasta? Itselläni pieninannoksisetkin e-pillerit laittaa ihon kukkimaan (huomasin varsinkin kevään neljän kuukauden kondomiehkäisyaikana, että iho oli parempana kuin kertaakaan koko ehköisypillereiden käytön aikana - kondomiehkäisy on vaan niin vaivalloista) ja nyt syötyäni taas 2kk pillereitä iho on ihan kamala!!!! Lääkärit on ehdottanut Nuvaringiä, koska hormonit on kuulemma enemmän paikallisessa verenkierrossa ja vapautuu ilman "hormonipiikkejä", jotka mulla ainakin selkeät: noin 1-2 h pillerin otosta hirvee syyhy ihossa, käsitaipeet tulessa.
Oon kuullut, että voi myös limakalvot kuivua koska oon ainakin saanut tosi matalahormonisista pilereistä sen vaivan?
Niin, atoopikot joilla kokemusta renkaasta, kertokaa mulle!!! Kiitos!
nuvaring ja atopia
5
1010
Vastaukset
tuosta ehkäisyrenkaasta.Kannattaisiko vaihtaa pillereitä tai käydä keskustelemassa lääkärin kanssa asiasta?
- kukka
pillereitä olen syönyt kuutta eri merkkiä... eli se siitä.
lääkäri on nuvaringin määrännytkin, juteltu on.
kaikkihan on yksilöllistä, joten kiintoisaa olis saada kokemuksia nyt kun viikon päästä rinkulan sisääni laitan.
Esim. jos iho parantunut / parempi, niin kuinka kauan meni tai menikö huonommaksi mutta parani myöhemmin tai huononi vain.
koska suoraan sanottuna tää tilanne ottaa päähän kamalasti ja jos nuvaring on esim. ensin huonontanut jonkun ihon ja sitten parantanutkin, olisi se kiva tietää, ettei kolmen kuukauden käytön jälkeen lopeta sitä, vaikka todellisuudesssa iho oliskin ollut jo parempi seuraavassa kuussa.
Kondomiehkäisy on niin ylihankala parisuhteessa.
- Laarukka
Itselläni oli täysin normaali iho, mutta atopia puhkesi mulle kun aloin käyttää nuvaringiä. Lopetin maaliskuussa ja nyt aloitin minipilsut. Iho ei parantunut tuossa tauon aikana, eli se vain laukesi muttei loppunut renkaan käytön lopetuksen mukana :(
- kukka
Hei,
kiitos tiedosta. Oliko rengas eka hormonaalinen ehkäisy vai käytitkö yhdistelmäpillereitä tätä ennen?
joillakin oon kuullut että sairaus helpottaa. Kai se täytyy vain jokaisen kokeilla itse..
Hyvää vointia ihollesi! - Laarukka
kukka kirjoitti:
Hei,
kiitos tiedosta. Oliko rengas eka hormonaalinen ehkäisy vai käytitkö yhdistelmäpillereitä tätä ennen?
joillakin oon kuullut että sairaus helpottaa. Kai se täytyy vain jokaisen kokeilla itse..
Hyvää vointia ihollesi!heippa,
Eli rengas oli eka hormonaalinen ehkäisy mulla, sitä ennen mentiin kortsuilla. Nyt menossa cerazette-minipillerit ja iho vähän paremmassa kunnosa, mutta ei plajoa eroa täysin hormoonittomaan aikaan mikä mulla oli tässä välissä. Eipä sillä ihottuma ei helpottanut vaikka lopetin renkaan :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845277Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.283508Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j402864Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin252065Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.581840Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861616- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71155