Se on yleistä, että nuorillekin jo myönnetään eläkkeitä

Anonyymi-ap

Minun mielestäni eläkeläisillä on paremmat mahdollisuudet löytää kumppani kuin työttömillä, koska eläke on isompi kuin työmarkkinatuki ja näin ollen eläkeläinen pystyy elättämään itsensä paremmin.

55

430

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Juu, ja läpeensä sairaille iäkkäämmillekkään ei eläkkeitä myönnetä. Jos on mielenterveys syy mikä prakaa, siitä saa helpoiten eläkkeen. Jos taas ei ole kuin fyysisiä vaivoja, ei saa. Ellei paskat valu housuun.

Jasu

• Anonyymi

Tarkoitan tietysti, että parempi kuin työttömyyskorvaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitan tietysti, että parempi kuin työttömyyskorvaus.

Voi ollakin. Minun työttömyyskorvaus on ainakin vitsi. 😅

Ei sillä 500€ kukaan eläisi kuukautta ilman muitten apua. Ehkä mettässä, teltassa kun ei ole kuin ruokakulut.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä 500€ kukaan eläisi kuukautta ilman muitten apua. Ehkä mettässä, teltassa kun ei ole kuin ruokakulut.

Jasu

Pariskunnissa ei mies voi elää naisen siivillä eikä nainen miehen vaan molempien pitää pystyä elättämään itsensä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pariskunnissa ei mies voi elää naisen siivillä eikä nainen miehen vaan molempien pitää pystyä elättämään itsensä.

Kyllä mun siivellä on elänyt moni työtön mies, kun itse olen käynyt töissä. Rakkaus on muutakin kun seksiä, se on huolenpitoa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä mun siivellä on elänyt moni työtön mies, kun itse olen käynyt töissä. Rakkaus on muutakin kun seksiä, se on huolenpitoa.

Jasu

Eikö se tuu Kelalle kalliiksi kun eläkeläisiä on niin paljon?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi ei varmaan eläkkeelle päästetäkkään, kuin Kelan suosikit. 🙂

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi ei varmaan eläkkeelle päästetäkkään, kuin Kelan suosikit. 🙂

Jasu

Mutta kyllähän nuori eläkeläinen voi löytää parisuhteen, vaikka tuo yks muuta väittääkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kyllähän nuori eläkeläinen voi löytää parisuhteen, vaikka tuo yks muuta väittääkin.

Voi, toisesta eläkeläisestä. Kunnossa oleva työssä käyvä luonnollisesti haluaa vastaavan kumppanin.

• Anonyymi

Ja vaikka valuis, ei eläkkeelle pääse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi, toisesta eläkeläisestä. Kunnossa oleva työssä käyvä luonnollisesti haluaa vastaavan kumppanin.

Nuori eläkeläinen saa eläkettä aivan minimin eli elää käytännössä köyhyysrajalla. Ei se kauhean houkuttelevaa ole työssäkäyvän kannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi töissä käyvä ja eläkeläinenkin olla yhdessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuori eläkeläinen saa eläkettä aivan minimin eli elää käytännössä köyhyysrajalla. Ei se kauhean houkuttelevaa ole työssäkäyvän kannalta.

Oletko kuullut rakastumisesta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko kuullut rakastumisesta?

Realismi on myös hyvä pitää mielessä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole aidosti rakastunut, jos jäisi ihmisen varakkuudesta kiinni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä et rakastu koskaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sä et rakastu koskaan.

Pidä vapaasti vaan utopiasi :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidä vapaasti vaan utopiasi :)

Sinun utopiaa se on 😀

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onhan niitä nättejä eläkeläisiäkin. Tai no ei ole nättejä naisia eikä komeita miehiä vaan miehen komeus ja naisen komeus on katsojan silmässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ottanut huomioon, että on myös työeläkeyhtiöitä? Mulle maksaa eläkevarma.
        Olen aivovammainen ja entinen halvaustyyppi.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Sitä vastoin on vie asumistuki ja perustoimeentulotuki pikkasta päälle toonin on se mitä kuussa saa sillä pärjää olettaen ettei ole vaatemenoja eikä mitään sellaisia velkoja joita ei tomeentulossa huomioida kun nyky hinnoilla se minimi käteenjäävä pitäs olla sen 1500 sillä ei hyvin pärjää mutta jotenkuten ettei tarvi kulkea rääsyissä ja nähdä nälkää ja kansaneläkekekään ei ole edes sitä mu se on taas oma valinta minkä suuruinen eläke on onko tehny töitä vai ja millaista työtä on tehny mikä on ollu eläkekertymän perustana mu jos multa kysytään ni niistä paskahommista pitäs alottaa ja siitä kattoa jos on tyytyväinen siihen palkkaan ni pääsee pienellä vastuulla mitä suuremman palkan haluaa ni sitä suurempi on yleensä si vastuukin et valintoja tietääkseni elämä on sarja valintoja kunnes eläkkeelle pääsee si ei ole mikään pakko tehdä muuta yrittää pärjätä sillä eläkkeellä minkä saa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko kuullut työeläke yhtiöistä? Ei liity kelaan eikä verorahoihin mitenkään.

• Anonyymi

Unohdit alkoholistit, eiköhän alkoholistit ole työkyvyttömyys eläkeläisiä, kun ei niistä töihin ole.
        Eli ryyppäämällä pääsee eläkkeelle ja palstan viinamies on varmaan työkyvyttömyys eläkkeellä.

Erikoista vaan, että mediassa uutisoitiin eräästä työkyvyttömyys eläkkellä olevasta, joka totesi haluavansa mennä töihin ja kelan virkailija on kuulemma todennut, että kannattaako sinun nyt töihin haluta, kun olet saanut työkyvyttömyys eläkkeen.
        Vähän erikoista, että kelan virkailija esitti tuollaisen mielipiteen.
        Yleensähän kelan kohtelee tavallisia asiakkaita, että jos olet saanut ylimääräistä tukea kelalta, niin sanktioiden kanssa vaaditaan maksamaan takaisin.
        Eikö kelan virkailijan pitäisi suhtautua asiaan niin, että mitäs niitä ylimäärisiä tukia takaisin maksamaan, olet ne ansainnut, koska olet vähän ylimääristä sanut kelalta töiden tekemisen lisäksi.

Tämä työkyvyttömyys eläkkeen saaja oli kyllä paljon pirteämpi ja virkumpi.

• Anonyymi

Nuori ihminen eläkkeellä on paha turn off.

• Anonyymi

Ei ole! Itse olet jäänyt sinkuksi, koska olet kohdellut naisia huonosti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole! Itse olet jäänyt sinkuksi, koska olet kohdellut naisia huonosti!

Ei kolmekymppinen eläkeläinen mitään kuuminta hottia ole rehellisesti sanottuna. -cs

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kolmekymppinen eläkeläinen mitään kuuminta hottia ole rehellisesti sanottuna. -cs

Sinä olet vähiten kuumaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä auttaa, jos pääsis johonki hommiin. Yksi ystäväni käy kiinteistönhoito töissä, vaikka on eläkkeellä. Ajaa nurmikkoa, kerää roskia, yms.

• Anonyymi

Oletko tosissasi? Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja haluaisin kyllä olla kunnossa ja tehdä töitä. Toki säännöllinen tulo on helpotus sinänsä. Vielä sillä pärjää, muttei varmaan kauaa. Ei täällä niin vaan pääse eläkkeelle, joten todellisista vaikeuksista on siinä kohtaa kyse. Kumppania en edes etsi suuren häpeäni takia. Enkä pysty enää rakastumaan, kun se tapahtui niin suuresti joitakin vuosia sitten. Mun terapeutti sanoi etten ole hullu, vaan erittäin traumatisoitunut.

• Anonyymi

Aion minäkin töitä hakea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa, jos saat itsesi kuntoon. Toinen osa on olla yhteiskunnan hylkiö, jonka kuolemaa toivotaan. Kolmas osa on irtaantua systeemistä niin paljon, kuin voi. Ja haistattaa kaikelle vitut. Mutta ollaan kyllä aikamoisessa kontrollissa jo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi se tylsää 30 vuotta olla ihan vain kotona.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaa, jos saat itsesi kuntoon. Toinen osa on olla yhteiskunnan hylkiö, jonka kuolemaa toivotaan. Kolmas osa on irtaantua systeemistä niin paljon, kuin voi. Ja haistattaa kaikelle vitut. Mutta ollaan kyllä aikamoisessa kontrollissa jo.

Nykyään vielä jos on työkyvyttömyyseläkkeellä, se muuttuu vanhuuseläkkeeksi 65-vuotiaana, mutta 30 vuoden päästä se asia voi jo olla toisin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olisi se tylsää 30 vuotta olla ihan vain kotona.

Riippuu minkä suunnitelman mukaan toteutuu niin 70-50 vuotta on se mitä mä olen ajatellu keretä olla eläkkeellä ennen kun mun hautajaisia vietetään

• Anonyymi

Ketään ei pidä päästää eläkkeelle, jos ei ole vähintään 20 vuotta työhistoriaa.

• Anonyymi

Sun sanat ei paljon paina.

• Anonyymi

3-4 kymppiset eläkeläiset on ihan romuna, ei ne muuten eläkkeelle pääsisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

3-4 kymppiset eläkeläiset on ihan romuna, ei ne muuten eläkkeelle pääsisi.

Toi ei pidä paikkaansa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toi ei pidä paikkaansa!

Miten niin ei pidä?

Sivusta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten niin ei pidä?

Sivusta

No, itsellä on ollut vaikeuksia työllistyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No, itsellä on ollut vaikeuksia työllistyä.

Ei sillä perusteella pääse eläkkeelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei sillä perusteella pääse eläkkeelle.

Ei, mutta sen takia voi hakea eläkettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei, mutta sen takia voi hakea eläkettä.

Terveet vaikeasti työllistyvät ovat kortistossa. Sairaat voivat päästä eläkkeelle.

• Anonyymi

Toi olisi kyllä minusta ihan hyvä rajata noin? Minusta on väärin jos nuoret pelaa itsensä eläkkeelle ilman työuraa? Silloin pitäisi mennä tolla minimi tuella. Ymmärrän, ettei nykyisin ole kovin helppoa työllistyä.

Tiedän vaan ihmisiä, jotka osaavat näytellä todella hyvin noiden mielenterveys juttujen avulla, että saavat pahimmillaan kaiken tekemänsä anteeksi (hyöty melkoinen), vaikka minusta pitäisi joutua petoksesta vastuuseen? Ja valheet ovat vastuuttomien työkaluja.

• Anonyymi

Hirveästi on virkaihmisiä setvimässä eri laukuilla, voiko jollekulle jotain etua antaa.
      Eiköhän eläkkeiden kanssa ole sama.
      Jo 70-luvulla on ehdotettu kansalaispalkkaa ja sehän ei yhtään miellytä.
      Päättäjät ovat niin kaukana elämänsä kanssa rimpuilevista kansalaisista.
      Ihmettelen, ettei mielisairaalat turska epätoivoisia ihmisiä.
      Jos vanhemmat ovat rimpuilleet, niin siinä on epätoivoinen malli.
      Ketju ei mene rikki.
      Masentuneita ja itsareita riittää.
      Tarpeettomuuden tunne vähenisi, jos ihmisillä olisi perustulo, yksi summa ja oheen elämän suunnittelua, työ- ja kuntoutuskokeilua ilman Amikoa. Sehän vetää mattoa alta ja masentaa. Seurannut sivusta. Ihan perziijärjestys.
      Vilma

• Anonyymi

Laukuilla -> luukuilla

• Anonyymi

Turska -> tursua

• Anonyymi

Turska on hyvää.
        >simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Turska on hyvää.
        >simiti<

No huomenta.
        Erityisestikö lipeäkala ja sen döfä.
        Vilma

• Anonyymi

Ihan jonninjoutava keskustelunaihe mun mielestä kun itse tuskin saisin naista vaikka olisin rikas ison firman toimitusjohtaja.

KilttiMies89

• Anonyymi

Tunnen alle 30 -vuotiaan eläkeläisen. On työttömyyseläkkeellä, kun ei viitsi tehdä töitä, joita kyllä olisi. Oikein hyväpalkkaisiakin töitä. Vaan kun ei vain kiinnosta. Laiskana on mukavampaa vain roikkua netissä...
      Tunnen myös 50 v FM:n jota ei myöskään työt kiinnosta. Taikaseinästä saa rahaa, vaikka on kantasuomaalainen. Ei ole työhistoriaa yhtään vuotta! Veronmaksajien rahoilla opiskeli FM:ksi, vaan ei yhtään ole maksanut veroja. Pelkkä luuseri on!
      Ja näitä tapauksia on Suomaassa PALJON! Ja lisää haalitaan alikehitysmaista joka vuosi tänne rikoksia tekemään ja loisina elämään.

• Anonyymi

Kamalaa siis aivan järkyttävää kun käyttää jörjestelmää hyväksi!!!!!

Kilttimies89

• Anonyymi

Onkos meille tullu uus eläkelaji , työttömyyseläke , hih , varmaan kannatta uskoa näitä juttuja joo .....

• Anonyymi

Ei kannata uskoa, ei ole muita eläkkeitä varsinaista eläkeikää nuoremmille kuin työkyvyttömyyseläke ja joskus ainakin oli myös osatyökyvyttämyyseläke. Olin vajaat sata vuotta sitten hetken työkyvyttömyyseläkkeellä ja perään hetken osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja jälkimmäisen kestäessä jo palasinkin työelämään.

• Anonyymi

työn tekeminen kuuluisi aloittaa vasta 78-vuotiaana ja maksaa sitten verotkin

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3864
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3425
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2801
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2468
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1879
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1829
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1766
    8. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      28
      1519
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      387
      1468
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1238
    Aihe