Miten olette päässeet yli siitä, että oma sukulaisenne varastaa teiltä?

Anonyymi-ap

Itse lainasin vuosia sitten omalle veljelleni rahaa, koska jo lapsena "iskostettiin"
päähän sellainen ajatus, että omia perheenjäseniä pitää auttaa. Myös tuona ajankohtana ei nyt sanottu suoraan, mutta ilmoilla oli sellainen ajatus, että totta kai autat häntä. Sanomattakin selvää, että rahoja ei saanut koskaan takaisin. Jäi myös parista muusta asiasta velkaa. Kyllähän tuollainen kaivelee erityisen paljon kun kyseessä kuitenkin oma sukulainen. Tosin en ole ainoa, jolle hän on tehnyt näitä "källejä" vuosien varrella. Varmaan jokaiselle velat maksamatta tai jotain vastaavia kuvioita (näin olen kuullut). En tiedä mikä toiminnan taustalla on. Itse en tuollaista kehtaisi tehdä kenellekään. Jostain syystä tämä on hyvin vaikea unohtaa, anteeksi voi jollain tasolla antaa, mutta unohtaminen vaikeaa.

11

448

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ahneita paskoja on minunkin sisarukset. Kyllä se perinnönjaossa selväksi tuli.

Vaan eipä noiden kanssa tarvi olla tekemisissä.

• Anonyymi

Ehkä hänellä on tai oli salattu alko-ongelma, huumeiden käyttöä, pelaamista jne. Hän ei pystynyt puhumaan asioista sinulle.

• Anonyymi

Oli tai ei.

Ei muuta mitään.

• Anonyymi

Tuoko on joku syy tai oikeutus toisilta varastamiseen?

• Anonyymi

Sääntö numero yksi...
      Älä ikinä takaa .
      Älä ikinä lainaa.
      Vaik olis sukulainen taikka ystävä.
      Ei niitä takaisin saa..
      Muistakaa tämä ain..🤨

• Anonyymi

...jos olet köyhä.
        Jos olet rikas tai sinulla on varaa, velvollisuutesi on jakaa. Lainan ja sijoitusten muodossa.
        Tosin, sitten saat kusipään maineen, kun vaadit omiasi takaisin.

• Anonyymi

Minun mielestä ainoa tapa on kostaa. Olen äärimmäisen pitkävihainen, en unohda koskaan ja haudon kostoa pitkään. Kävin puhkomassa autosta renkaat ja kuittasin sillä velat. En suosittele ellet tiedä mitä olet tekemässä mutta ihminen on itse vastuussa teoistaan jos joku päätyy kostoon.

• Anonyymi

Paljonko hän on velkaa? 20€ vai 200 000€?

Jos oli etukäteen tiedossa ja sanomattakin selvää ettet tule saamaan rahoja takaisin, mitä uliset? Kukaan ei pakota lainaamaan varsinkin jos etukäteen on tiedossa ettei toisella ole maksukykyä.

On mahdoton maksaa velkoja takaisin jos ei ole rahaa millä maksaa. Ja toisaalta on tilanteita joihin tarvitsee hädän hetkellä rahaa kuten vaikkapa asunnottomuuden uhka tai joku muu akuutti hätä. Sosiaalitoimistosta edes ei nykyisin saa mitään apuja.

Tietenkään emme tiedä mikä aloittajan tilanne on. Mutta ärsyttää nämä oletukset että aina jos lainoja ei joko saa takaisin ollenkaan tai niiden takaisinmaksu viivästyy se johtuu vain pahuudesta ja piittaamattomuudesta. Se voi johtua ihan vain köyhyydestä. Ja usein se on velkaantuneelle itselleen nöyryyttävää.

• Anonyymi

Oletko mustalainen?

• Anonyymi

Nuorna se on erottava paljosta. Mafialakia sekään ei estä.

• Anonyymi

Se mitä ihminen tekee lopussa, sen hän aikoi tehdä koko ajan. Eli ihmiset jotka ruikuttavat rahaa lainaan ja jättävät maksamatta takaisin, aikoivat koko ajan jättää maksamatta takaisin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2608
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      26
      2352
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1662
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1397
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1349
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      93
      1280
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1143
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1086
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1073
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      967
    Aihe