Itse lainasin vuosia sitten omalle veljelleni rahaa, koska jo lapsena "iskostettiin"
päähän sellainen ajatus, että omia perheenjäseniä pitää auttaa. Myös tuona ajankohtana ei nyt sanottu suoraan, mutta ilmoilla oli sellainen ajatus, että totta kai autat häntä. Sanomattakin selvää, että rahoja ei saanut koskaan takaisin. Jäi myös parista muusta asiasta velkaa. Kyllähän tuollainen kaivelee erityisen paljon kun kyseessä kuitenkin oma sukulainen. Tosin en ole ainoa, jolle hän on tehnyt näitä "källejä" vuosien varrella. Varmaan jokaiselle velat maksamatta tai jotain vastaavia kuvioita (näin olen kuullut). En tiedä mikä toiminnan taustalla on. Itse en tuollaista kehtaisi tehdä kenellekään. Jostain syystä tämä on hyvin vaikea unohtaa, anteeksi voi jollain tasolla antaa, mutta unohtaminen vaikeaa.
Miten olette päässeet yli siitä, että oma sukulaisenne varastaa teiltä?
14
534
Vastaukset
- Anonyymi
Ahneita paskoja on minunkin sisarukset. Kyllä se perinnönjaossa selväksi tuli.
Vaan eipä noiden kanssa tarvi olla tekemisissä. - Anonyymi
Ehkä hänellä on tai oli salattu alko-ongelma, huumeiden käyttöä, pelaamista jne. Hän ei pystynyt puhumaan asioista sinulle.
- Anonyymi
Oli tai ei.
Ei muuta mitään. - Anonyymi
Tuoko on joku syy tai oikeutus toisilta varastamiseen?
- Anonyymi
Sääntö numero yksi...
Älä ikinä takaa .
Älä ikinä lainaa.
Vaik olis sukulainen taikka ystävä.
Ei niitä takaisin saa..
Muistakaa tämä ain..🤨- Anonyymi
...jos olet köyhä.
Jos olet rikas tai sinulla on varaa, velvollisuutesi on jakaa. Lainan ja sijoitusten muodossa.
Tosin, sitten saat kusipään maineen, kun vaadit omiasi takaisin.
- Anonyymi
Minun mielestä ainoa tapa on kostaa. Olen äärimmäisen pitkävihainen, en unohda koskaan ja haudon kostoa pitkään. Kävin puhkomassa autosta renkaat ja kuittasin sillä velat. En suosittele ellet tiedä mitä olet tekemässä mutta ihminen on itse vastuussa teoistaan jos joku päätyy kostoon.
- Anonyymi
Paljonko hän on velkaa? 20€ vai 200 000€?
Jos oli etukäteen tiedossa ja sanomattakin selvää ettet tule saamaan rahoja takaisin, mitä uliset? Kukaan ei pakota lainaamaan varsinkin jos etukäteen on tiedossa ettei toisella ole maksukykyä.
On mahdoton maksaa velkoja takaisin jos ei ole rahaa millä maksaa. Ja toisaalta on tilanteita joihin tarvitsee hädän hetkellä rahaa kuten vaikkapa asunnottomuuden uhka tai joku muu akuutti hätä. Sosiaalitoimistosta edes ei nykyisin saa mitään apuja.
Tietenkään emme tiedä mikä aloittajan tilanne on. Mutta ärsyttää nämä oletukset että aina jos lainoja ei joko saa takaisin ollenkaan tai niiden takaisinmaksu viivästyy se johtuu vain pahuudesta ja piittaamattomuudesta. Se voi johtua ihan vain köyhyydestä. Ja usein se on velkaantuneelle itselleen nöyryyttävää.- Anonyymi
Oletko mustalainen?
- Anonyymi
Nuorna se on erottava paljosta. Mafialakia sekään ei estä.
- Anonyymi
Se mitä ihminen tekee lopussa, sen hän aikoi tehdä koko ajan. Eli ihmiset jotka ruikuttavat rahaa lainaan ja jättävät maksamatta takaisin, aikoivat koko ajan jättää maksamatta takaisin.
- Anonyymi
Aikoinani lainasin ystävälle yli 2000€ kun oma talous oli kunnossa. Hän ilmoitti etukäteen ettei tiedä milloin pystyy maksamaan takaisin. Lainasin silti. En ole saanut rahoja enkä edes odota niitä takaisin. Hän elää köhyysrajojen alapuolella koko ajan ja tiedän hänen olevan rehellinen ihminen. Ei hän ole jättänyt sitä maksamatta takaisin siksi koska on vilpillinen ihminen ja hyväksikäyttäjä. Hänellä ei ole millä maksaa.
Koska olen itsekin elänyt köyhyydessä ymmärrän tilanteen. Lainaaminen oli oma valintani ja tein sen tietoisena siitä etten kenties koskaan saa rahoja takaisin. Jos ei ole millä maksaa ei voi rahaksi muuttua.
Eri asia olisi jos tietäisin että hänellä olisi varaa maksaa laina takaisin mutta jättää silti maksamatta.
Rahat lainatessani olin turvallisessa taloudellisessa tilanteessa itse. Se että sain auttaa ystävääni ja se että hän jäi minulle pysyvästi velkaa sai aikaan minussa tietynlaista narsistista vallantunnetta. Voisin patsastella hyvänä ihmisenä hänen kustannuksellaan millon vain. Hän on velan vuoksi tietyllä tavoin aina altavastaajan asemassa minuun nähden. Tiedän tämän omasta kokemuksesta koska itselläni on kokemus vuosikausien köyhyydestä ja siitä että olen tietyille ihmisille myös itse ikuisissa kiitollisuudenveloissa joita en voi koskaan maksaa takaisin. Monet julmat ihmiset käyttävät tätä lyömäaseena minua vastaan.
Taloudellinen menestys antaa ihmiselle mahdollisuuden pelata ihmisten kiitollisuudenveloilla tähän tapaan. Kukaan ei ole tahallaan köyhä, eikä kukaan halua olla velkaa muille. Se ei ole kiva positio elämässä johon kaikki pyrkivät. - Anonyymi
Hyvät tulot suurista oamisuuksista puhumattakaan ovat tässä maailmassa aina hankittu joko suoraan tai välillisesti muita riistämällä ja toisilta varastamalla.
Se on jännä miten se virallinen "varas" on kuitenkin aina se köyhä joka varastaa leipää pysyäkseen hengissä tai sitten köyhä joka ei pysty maksamaan lainoja takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvät tulot suurista oamisuuksista puhumattakaan ovat tässä maailmassa aina hankittu joko suoraan tai välillisesti muita riistämällä ja toisilta varastamalla.
Se on jännä miten se virallinen "varas" on kuitenkin aina se köyhä joka varastaa leipää pysyäkseen hengissä tai sitten köyhä joka ei pysty maksamaan lainoja takaisin.Ja sitten nämä muiden riistolla, kaikenlaisella hyväksikäytöllä ja muilta varastamalla menestyneet poseeraavat kaikkialla hyväntekijöinä ja köyhien riistäminä uhreina.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1545324
- 1125298
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h464942Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa302863Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue252437- 432104
- 422009
- 231758
On niin vaikea olla lähelläsi
En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na141514Minne sä aina välillä joudut
Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta101456