Jeesus olisi ollut palestiinalaisten lasten puolella

Anonyymi-ap

Usein unohtuu, että Jeesuksen opetusten ydin oli juuri rakkaus – ei vain lähimmäistä, vaan myös vihollista kohtaan. Hän kehotti meitä siunaamaan niitä, jotka meitä vainoavat, sanoen: "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia." (Matt. 5:44–45).

Tämä ei ole kutsu heikkouteen, vaan vahvimpaan mahdolliseen moraaliseen rohkeuteen – vastata vihaan oikeudenmukaisuudella ja armolla, ja suojella viattomia, myös silloin kun se on vaikeinta. Todellinen kristillisyys näkyy siinä, kuinka kohtelemme heikoimpia – etenkin lapsia – myös sodan ja vihan keskellä. Ja miten olemme valmiit nousemaan vääryyttä vastaan - myös silloin, kun sitä tekee ystävämme.

Jos Jeesus eläisi hän olisi palestiinalaisten lasten puolella tuomiten yhtälailla Hamasin toiminnan kuin Israelin harjoittaman silmittömän väkivallan ja tuhotyön.

137

576

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikös Hamas tappanut myös lapsia, kun hyökkäsi yllättäen Israeliin? Vaikea nähdä, miten Jeesus olisi hyväksynyt sen samalla kun olisi tuominnut Israelin vahingossa tapahtuneet sivutappiot.

• Anonyymi

Hamas tappoi lokakuun iskussa 36 lasta. Israel on tappanut pommituksissa yli 14 000 lasta (lähde: Unisef).

Kuten aloittaja kirjoitti:
        "Jos Jeesus eläisi hän olisi palestiinalaisten lasten puolella tuomiten yhtälailla Hamasin toiminnan kuin Israelin harjoittaman silmittömän väkivallan ja tuhotyön."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hamas tappoi lokakuun iskussa 36 lasta. Israel on tappanut pommituksissa yli 14 000 lasta (lähde: Unisef).

"Jos Jeesus eläisi hän olisi palestiinalaisten lasten puolella tuomiten yhtälailla Hamasin toiminnan kuin Israelin harjoittaman silmittömän väkivallan ja tuhotyön."

Hamas käyttää naisia, lapsia ja sairaita ihmiskilpinä. Kaikki tietää tämän. Luuletko, että Hamas jättäisi raketit ampumatta, jos Israel käyttäisi myös ihmiskilpiä? Niiden perustuskirjassa sanotaan, että Hamasin "tavoitteena on tuhota koko Israelin valtio", siis lapsetkin.

Tilanne on kai se, että jos Gazan siviilit kieltäytyisivät ihmiskilpinä olemisesta, Hamas teloittaisi ne kadulla kuitenkin. Muutenhan siviilit olisivat jo ihan itsesuojeluvaistonsa takia kieltäytyneet, mutta kun eivät voi tehdä sitä Hamasin terrori-diktatuurin rautaisen saappaan alla.

• Anonyymi kirjoitti:

Hamas käyttää naisia, lapsia ja sairaita ihmiskilpinä. Kaikki tietää tämän. Luuletko, että Hamas jättäisi raketit ampumatta, jos Israel käyttäisi myös ihmiskilpiä? Niiden perustuskirjassa sanotaan, että Hamasin "tavoitteena on tuhota koko Israelin valtio", siis lapsetkin.

Tilanne on kai se, että jos Gazan siviilit kieltäytyisivät ihmiskilpinä olemisesta, Hamas teloittaisi ne kadulla kuitenkin. Muutenhan siviilit olisivat jo ihan itsesuojeluvaistonsa takia kieltäytyneet, mutta kun eivät voi tehdä sitä Hamasin terrori-diktatuurin rautaisen saappaan alla.

Tuo väite ettäHamas käyttää ihmisiä suojakilpinä on niin usein tällä palstalla kuultu että olisi "kiva" jos joku pystyisi sen myös todistamaan. Se on hankalaa jo siksi että Israel estää toimittajia pääsemästä paikan päälle tutkimaan asiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Israel todella haluaisi suojella Gazan siviilejä, se voisi koska tahansa avata rajansa ja perustaa pakolaisleirejä omalle alueelleen tai edes sallia turvapaikan tarjoamisen muualla. Mutta ei – se estää siviilien paon, pommittaa ahtaalle suljettua väestöä ja väittää samalla puolustavansa moraalia. On tekopyhää syyttää Hamasia siviilien suojelemattomuudesta, kun samaan aikaan Israel käyttää rajavalvontaansa ihmiskilpinä pidettävien estämiseen pakenemasta.

• Anonyymi
        Mistänäitäoikeintulee kirjoitti:

Tuo väite ettäHamas käyttää ihmisiä suojakilpinä on niin usein tällä palstalla kuultu että olisi "kiva" jos joku pystyisi sen myös todistamaan. Se on hankalaa jo siksi että Israel estää toimittajia pääsemästä paikan päälle tutkimaan asiaa.

Ja miksiköhän juuri siksi että voi kertoilla itselleen sopivaa tarua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Israel todella haluaisi suojella Gazan siviilejä, se voisi koska tahansa avata rajansa ja perustaa pakolaisleirejä omalle alueelleen tai edes sallia turvapaikan tarjoamisen muualla. Mutta ei – se estää siviilien paon, pommittaa ahtaalle suljettua väestöä ja väittää samalla puolustavansa moraalia. On tekopyhää syyttää Hamasia siviilien suojelemattomuudesta, kun samaan aikaan Israel käyttää rajavalvontaansa ihmiskilpinä pidettävien estämiseen pakenemasta.

Juuri noin .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole muuta valittamista, kuin että aloittaja asettuu tukemaan vain Palestiinan lapsia käyttäen Jeesuksen nimeä. Älä lausu turhaan Jumalan, sinun Herrasi, nimeä, Raamatussa sanotaan.

Ap kutsuu kristittyjä vastaamaan Israelin "vihaan, silmittömään väkivaltaan ja tuhotyöhön", samalla kun Hamasilta tuomitaan vain "toiminta". Onko tämä tasapuolinen näkemys? Jeesus tuomitsisi oikeudenmukaisesti molemmat sotaan osallistujat.

Noin muuten arkielämässä minä kyllä heristän kovasti nyrkkiä Gazan sotaa vastaan ja toivon että se loppuisi. Olen hyvin närkästynyt. Mutta paljoa muuta minä en voi tehdä, joten alan nyt syömään paistettua kanaa ja katsomaan telkkua.

• Anonyymi

"Vahingossa" . Jeesus olisi tuominnut molemmat. Ja kyllä se on mennyt ilman vahingon suuremman miettimistä puolin toisin.

• Anonyymi

"Usein unohtuu, että Jeesuksen opetusten ydin oli juuri rakkaus – ei vain lähimmäistä, vaan myös vihollista kohtaan. Hän kehotti meitä siunaamaan niitä, jotka meitä vainoavat, sanoen: "Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia." (Matt. 5:44–45)."

Gazan sodan suhteen minulla ei ole vihollista, kun Israel tai Hamas eivät vainoa minua. Miksi tämä aloitus on tällä palstalla, kun se kerran ei koske Suomen kristittyjä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hamas tappoi yhdessä hyökkäyksessä 36 lasta. Ja Israel tappoi yhdessä hyökkäyksessä 14 000 lasta. Ymmärsinkö oikein mitä yrität sanoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hamas tappoi yhdessä hyökkäyksessä 36 lasta. Ja Israel tappoi yhdessä hyökkäyksessä 14 000 lasta. Ymmärsinkö oikein mitä yrität sanoa?

Et. Israel on pommittanut Gazaa kuukausien ajan estäen kuukausien ajan myös ruuan ja veden toimitukset. Nämä lapsiuhrit ovat siis viimeisen puolentoistavuoden ajalta.

Israelin ilmaisku Beit Lahiaan 29. lokakuuta 2024 tappoi 93 ihmistä, joista 25 oli lapsia. Isku kohdistui rakennukseen, jossa oli noin 200 evakkoa. Israelin puolustusvoimat ilmoitti kohdistaneensa iskun rakennuksen katolla olleeseen tarkkailijaan, mutta ei ollut tietoinen, että rakennus toimi evakuoitujen turvapaikkana.

Toinen tuhoisa isku tapahtui 18. maaliskuuta 2025, jolloin Israelin ilmaiskut Gazassa tappoivat ainakin 404 ihmistä, joista suurin osa oli naisia ja lapsia. Tämä teki päivästä yhden verisimmistä Gazan sodan aikana.
        mtvuutiset.fi

Yhteensä Gazan terveysministeriön mukaan yli 16 500 lasta on kuollut Israelin ilmaiskuissa lokakuusta 2023 lähtien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla ei ole muuta valittamista, kuin että aloittaja asettuu tukemaan vain Palestiinan lapsia käyttäen Jeesuksen nimeä. Älä lausu turhaan Jumalan, sinun Herrasi, nimeä, Raamatussa sanotaan.

Ap kutsuu kristittyjä vastaamaan Israelin "vihaan, silmittömään väkivaltaan ja tuhotyöhön", samalla kun Hamasilta tuomitaan vain "toiminta". Onko tämä tasapuolinen näkemys? Jeesus tuomitsisi oikeudenmukaisesti molemmat sotaan osallistujat.

Noin muuten arkielämässä minä kyllä heristän kovasti nyrkkiä Gazan sotaa vastaan ja toivon että se loppuisi. Olen hyvin närkästynyt. Mutta paljoa muuta minä en voi tehdä, joten alan nyt syömään paistettua kanaa ja katsomaan telkkua.

"Minulla ei ole muuta valittamista, kuin että aloittaja asettuu tukemaan vain Palestiinan lapsia käyttäen Jeesuksen nimeä."

Ja mitäköhän väärää tuossa on. Eikö Jeesus olisi mielestäsi ollut nimen omaan viattomien lasten puolella?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Minulla ei ole muuta valittamista, kuin että aloittaja asettuu tukemaan vain Palestiinan lapsia käyttäen Jeesuksen nimeä."

Ja mitäköhän väärää tuossa on. Eikö Jeesus olisi mielestäsi ollut nimen omaan viattomien lasten puolella?

Lasten kyllä, mutta ei vain ja ainoastaan Palestiinan lasten.

• Anonyymi

Hamas on se joka tapattaa palestiinalaislapsia. Kun israel ilmoittaa että on tarkoitus ampua hamasin tukikohtaan sinne palestiinan puolelle ja kehoittaa palestiinalaisia lähtemään pois rakettien tieltä niin hamas on se joka ei päästä sieltä palestiinalaisia pois niin että saadaan niitä lapsiuhreja kuten myös aikuisia.

Jeesus kyllä näkee tuon kaiken pahuuden mitä hamas tekee. Ja juutalaiset on jumalalle kuin myös jeesukselle rakas ja siksi he saavatkin jumalattomien vihat päällensä.

• Anonyymi kirjoitti:

Kristitty ihminen ei syyllistä ketään, vaan antaa anteeksi kaikille ihmisille ilman ehtoja. Tuomiovalta on yksin Jumalalla. Olisikin aika kummallista, jos Jumala pitäisi kirjanpitoa siitä, kuinka monta ihmistä Hamas tai Israel on tappanut ja sen perusteella päättäisi kumman puolelle Hän menee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Totta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Totta

Miksi valehtelet?
        UNISEF itse joutui korjaamaan tuota erään sen työntekijän väitettä, että Israel olisi tappanut 14000 lasta.
        Se tarkoitti sitä, että vuoden sisällä kuolee 14000 lasta, ellei Gazaan toimiteta ruokaa.
        Mutta valhe kelpaa hyvin Israelin lyömiseen.
        "UN aid chief Tom Fletcher expressed regret for his recent claim that 14,000 babies could die within 48 hours in Gaza without aid - a claim the UN retracted - in an interview with the BBC on Friday."

• Anonyymi

Jeesus sanoi: " 31Taikka kuka kuningas tahtoo mennä sotimaan toista kuningasta vastaan; eikö hän ennen istu ja ajattele, jos hän voi kymmenellä tuhannella kohdata sen, joka häntä vastaan tulee kahdellakymmenellä tuhannella? 32Muutoin, kuin hän vielä kaukana on, niin hän lähettää hänelle sanan ja rukoilee rauhaa." Luukas 14.

Sopii hyvin neuvoksi Hamasille: älkää hyökätkö Israelia vastaan, kun teidän armeija on niin pieni, verrattuna Israelin armeijaan. Kannattaa mieluummin pyrkiä rauhaan. Tämä on ihan maalaisjärjellä tajuttava asia.

No, Hamas ei tietenkään noudattanut mitään Jeesuksen neuvoa, kun ovat eriuskoisia ja vielä terroristeja.

• Anonyymi

Jeesus olisi kuitenkin syyttömien lasten puolella. Lapsi ei voi valita mihin syntyy ja minkälaisia vanhemmat ovat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus olisi kuitenkin syyttömien lasten puolella. Lapsi ei voi valita mihin syntyy ja minkälaisia vanhemmat ovat.

Vastustat siis abortteja. Siinä teet hyvin, sillä myös Jeesus vastustaa abortteja. Toisaalta varmaan antaisi sen anteeksi, mutta kehoittaisi samalla että älä tee enää aborttia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kunpa Hamas, ja kaikki muut Palestiinan hallitukset tai miksi sitä nyt kutsutaankaan kun ei ole valtiota, vaan on vain terroristeja, olisi noudattanut aloittajan neuvoa ja kuunnelleet Jeesusta. He ovat halunneet Israelin kanssa sotaa jotain 80 vuotta. Useampi sukupolvi lapsia on kasvatettu vihaamaan Israelia ja niille laitetaan rynnäkkökivääri kouraan ensimmäisenä koulupäivänä. Ihan samalla tavalla lapsen ampuma luoti tappaa kuin aikuisenkin. Ei ole kovin viatonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vastustat siis abortteja. Siinä teet hyvin, sillä myös Jeesus vastustaa abortteja. Toisaalta varmaan antaisi sen anteeksi, mutta kehoittaisi samalla että älä tee enää aborttia.

Jeesus vastustaisi myös Israelin hallitusten toimia. Aborteista en olisi niin varma, koska Jeesus ei koskaan puhunut niistä.

• Anonyymi

Jeesus sanoisi tappakaa tekin lapsia.

Lapsi lapsesta

• Anonyymi

Sinulla meni nyt sekaisin Mooseksen laki ja Jeesuksen sanomiset. Mooseksen laissa annetaan ohjeet myös eläinten uhraamiseen ja kielletään sianlihan syönti...

• Anonyymi

Tietenkin lapset pitää tappaa.

Mutta raakkuja suojella.

• Anonyymi

Raakut eivät tue ja harjoita terrorismia, kuten gazalaiset

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raakut eivät tue ja harjoita terrorismia, kuten gazalaiset

Gazaslaisten lasten demonisointi on kuvottavaa. Sinä et ole ottanut Jeesusta sydämeesi - vaan paholaisen.

• Anonyymi

Hyvä kun on luterilainen tai yleiskristillinen näkökulma Gazan sotaan. Tästä voisi mnöt ja muut ottaa oppia, kun hänen Hyökkäys Ambulansseja vastaan-aloituksensakin poistettiin sääntöjen vastaisena.

Ongelma on, että ehdotetaan kristillistä moraalia sotaan, jonka osapuolina ovat juutalaisvaltio ja muslimiterroristijärjestö. Aloittajan näkökulma on lapsellinen: osapuolet tuskin viestiä lukevat, joten kenelle aloitus on suunnattu?

Yksi vaihtoehto on, että tässä vain syyllistetään niitä kristittyjä, jotka puolustavat Israelia. Viattomat lapset on siihen tosi hyvä keino, vaikka toisaalta Suomessa on "tapettu" aborteissa paljon enemmän viattomia lapsia. Eihän 14 000 Gazan sodan kuollutta palestiinalaislasta ole kuin puolentoista vuoden saldo Suomen aborteissa! Eikä kukaan puhu Suomen kansanmurhasta, paitsi konservatiiviset kristityt.

Samat tahot jotka abortin hyväksyvät ovat myös Hamasin puolella, noin suunnilleen. Siinä varmaan toteutuu liberaali uustulkinta Jeesuksen sanoista: "Antakaa lasten tulla minun tyköni, sillä heidän kaltaisten on Jumalan valtakunta."

• Anonyymi

Israelissa hyväksytään abortti ja siellä on myös paljon homoja, joten se siitä.

• Anonyymi

Viestissäsi yritetään harhauttaa keskustelua sotarikoksista aborttivertailuilla ja vihjauksilla, että vain Hamasin puolella olevat voisivat surra Gazan lapsia. Se on halpahintaista retoriikkaa. Kristillinen moraali ei ole "lapsellinen" vaan juuri se mittapuu, jolla väkivaltaa tulee arvioida – riippumatta siitä, kuka sitä käyttää. Jeesus ei opettanut valikoivaa empatiaa. Hän käski rakastaa vihollisia ja suojella viattomia, ei tukea sortoa, kun sen toteuttaa "meidän puoli".

• Anonyymi

Ps. 139

13 Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. [Ps. 119:73]
        14 Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen.
        15 Minä olen saanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa.
        16 Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut. [Job 14:5]
        17 Kuinka ylivertaisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala, kuinka valtava onkaan niiden määrä!
        18 Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin on hiekanjyviä. Minä lopetan, mutta tiedän: sinä olet kanssani.
        19 Kunpa surmaisit, Jumala, väärintekijät! Kaikotkaa, murhamiehet!
        20 He ovat sinun vihollisiasi, he vetoavat sinuun valheellisesti ja vannovat väärin sinun nimeesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viestissäsi yritetään harhauttaa keskustelua sotarikoksista aborttivertailuilla ja vihjauksilla, että vain Hamasin puolella olevat voisivat surra Gazan lapsia. Se on halpahintaista retoriikkaa. Kristillinen moraali ei ole "lapsellinen" vaan juuri se mittapuu, jolla väkivaltaa tulee arvioida – riippumatta siitä, kuka sitä käyttää. Jeesus ei opettanut valikoivaa empatiaa. Hän käski rakastaa vihollisia ja suojella viattomia, ei tukea sortoa, kun sen toteuttaa "meidän puoli".

Kristillinen moraali on todellakin lapsellista, koska kuten jo sanottiin, sodan osapuolina ei ole yhtään kristillistä tahoa, joka sen haluaisi omaksua. Olen aika varma, että Hamasilla ja Israelilla molemmilla on täysin omat tapansa arvioida väkivaltaa ja niihin meidän on tyytyminen, kun ei muutakaan voida ja heillä on siihen kaikki oikeus.

En kannata länsimaisen liberaalikristillisten moraaliarvojen väkisin tunkemista Lähi-itään. Se on moraalista kolonialismia ja valkoihoisten suomalaisten taholta myös alentuvaa rasismia. Lähettäkää Mari Leppänen sinne saarnaamaan, kaikin mokomin. Mutta Suomen valtion pitäisi pysyä puolueettomana. Gazan asiat ei meille kuulu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristillinen moraali on todellakin lapsellista, koska kuten jo sanottiin, sodan osapuolina ei ole yhtään kristillistä tahoa, joka sen haluaisi omaksua. Olen aika varma, että Hamasilla ja Israelilla molemmilla on täysin omat tapansa arvioida väkivaltaa ja niihin meidän on tyytyminen, kun ei muutakaan voida ja heillä on siihen kaikki oikeus.

En kannata länsimaisen liberaalikristillisten moraaliarvojen väkisin tunkemista Lähi-itään. Se on moraalista kolonialismia ja valkoihoisten suomalaisten taholta myös alentuvaa rasismia. Lähettäkää Mari Leppänen sinne saarnaamaan, kaikin mokomin. Mutta Suomen valtion pitäisi pysyä puolueettomana. Gazan asiat ei meille kuulu.

Mutta juurikin Länsimaiset kristityt ovat tukevat gazan pommituksia ja ovat välinpitämättömiä gazalaisten lasten kuolemiin.

Kristittyjen moraali on keskeinen tekijä, miksi Israelin annetaan jatkaa siviilien massateurastusta ilman, että siihen kohdistetaisiin vastaavia vastatoimia kuin vaikkapa Venäjää vastaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta juurikin Länsimaiset kristityt ovat tukevat gazan pommituksia ja ovat välinpitämättömiä gazalaisten lasten kuolemiin.

Kristittyjen moraali on keskeinen tekijä, miksi Israelin annetaan jatkaa siviilien massateurastusta ilman, että siihen kohdistetaisiin vastaavia vastatoimia kuin vaikkapa Venäjää vastaan.

En ole kuullut tuollaista. Lähettääkö Pasi Turunen miljoonia euroja Israeliin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kuullut tuollaista. Lähettääkö Pasi Turunen miljoonia euroja Israeliin?

Useat kristityt johtajat ovat ilmaisseet tukensa Israelin toimille Gazassa, usein uskonnollisin perustein. Seuraavassa on joitakin esimerkkejä heidän lausunnoistaan:

John Hagee, amerikkalainen pastori ja Christians United for Israel -järjestön perustaja, on todennut: "Mikä tahansa palestiinalais- ja israelilaisrauhansopimus olisi Antikristuksen työtä."

Tämä viittaa hänen näkemykseensä, että Israelin sotatoimet ovat osa jumalallista suunnitelmaa, ja rauhanpyrkimykset ovat harhaoppisia.

• Anonyymi

Jeesus olisi ollut kaikkien puolella, ei politiikkaa. Hyvin Hän siihenkin vastasi, saako keisarille maksaa veroa. Yrittivät tehdä kompakysymyksen.

• Anonyymi

Miten niin hänhän sai että keisarille se mikä keisarille kuuluu eli tuossa tarinassa siis verot.

• Anonyymi

Jeesus olisi vastustanut Israelin hallitusta. Hän ei ollut mikään epäpoliittinen hahmo vaan sanoi kaiken maailman fariseuksille suorat sanat.

• Anonyymi

Jos luterilainen kirkko asettuu kostamaan silmittömästi ja pitää sitä oikeutettuna, niin silloin syytä enemmän kirkosta kuin jos homppeleista sanotaan pahasti.

• Anonyymi

Jeesus on Jeesus, Israel on Israel.

• Anonyymi

Tuo rakkaus varmaan unohtuu, ellei siihen yhdisty syntisiä himoja, kun kristinuskossa Jeesus on vain kuoliaaksi kidutettu ja tosi Jumalana kiroukseksi kirottu uhri ja taivasten valtakunnan evankeliumi, Jeesuksen opetukset, on Raamatussa Paavalin sanoin kirottu.

• Anonyymi

Jos te hurskaat uskovaiset koittaisitte nyt ensin saada vaikka Jeesujsen henkiin, niin voisitte sitten siteerata hänen sanojaa.

Palvoa samaan aikaan kuoliaaksi kidutettuna, viattomana uhrina kuin hymistellä Jeesuksen eettisiä ja moraalisia opetuksia, tuottaa ristiriitana aivovamman.

Moni on joutunut tästä syystä hoitoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos te hurskaat uskovaiset koittaisitte nyt ensin saada vaikka Jeesujsen henkiin, niin voisitte sitten siteerata hänen sanojaa.

Palvoa samaan aikaan kuoliaaksi kidutettuna, viattomana uhrina kuin hymistellä Jeesuksen eettisiä ja moraalisia opetuksia, tuottaa ristiriitana aivovamman.

Moni on joutunut tästä syystä hoitoon.

Joutuu valitsemaan jomman kumman - Jeesuksen opetuksen tai Paavalin opetuksen. Ne ovat keskenään päinvastaisia.

• Anonyymi

Sitkeästi tuo YK:n humaanisen avun koordinaattorin, Fletcherin valhe 14000:sta tapetusta lapsesta elää tälläkin palstalla. Unicef joutui korjamaan tuota väitettä, kun Fletcher ei itse halunut sitä tehdä.
        Tuo lukuhan oli ARVIO siitä, montako lasta tulisi kuolemaan vuoden sisällä, jos ruoka-apu lopetetaaan.
        Mutta sitkeästi tuo valhe säilyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitkeästi tuo YK:n humaanisen avun koordinaattorin, Fletcherin valhe 14000:sta tapetusta lapsesta elää tälläkin palstalla. Unicef joutui korjamaan tuota väitettä, kun Fletcher ei itse halunut sitä tehdä.
        Tuo lukuhan oli ARVIO siitä, montako lasta tulisi kuolemaan vuoden sisällä, jos ruoka-apu lopetetaaan.
        Mutta sitkeästi tuo valhe säilyy.

UNICEFin tuorein arvio Gazan lasten tilanteesta julkaistiin 27. toukokuuta 2025. Sen mukaan yli 50 000 lasta on raportoitu kuolleen tai loukkaantuneen meneillään olevassa konfliktissa. Lisäksi UNICEF varoittaa, että akuutti aliravitsemus ja ruokaturvattomuus ovat kasvaneet kuudetta vuotta peräkkäin maailman hauraimmilla alueilla, mukaan lukien Gaza.

https://www.unicef.org/press-releases/unimaginable-horrors-more-50000-children-reportedly-killed-or-injured-gaza-strip?utm_source=chatgpt.com

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

UNICEFin tuorein arvio Gazan lasten tilanteesta julkaistiin 27. toukokuuta 2025. Sen mukaan yli 50 000 lasta on raportoitu kuolleen tai loukkaantuneen meneillään olevassa konfliktissa. Lisäksi UNICEF varoittaa, että akuutti aliravitsemus ja ruokaturvattomuus ovat kasvaneet kuudetta vuotta peräkkäin maailman hauraimmilla alueilla, mukaan lukien Gaza.

https://www.unicef.org/press-releases/unimaginable-horrors-more-50000-children-reportedly-killed-or-injured-gaza-strip?utm_source=chatgpt.com

Gazan sota ei ole kestänyt kuutta vuotta, joten turha syyttää Israelia nälänhätään kuolevista lapsista. Pikemminkin syy on Hamas, kuten aina.

• Anonyymi

Tämän kirjoittaja on oikeassa todella. Ihmettelen kuka voi kannattaa väkivaltaa näitä ihmisiä kohtaan. Raamatuntulkinnastakin voi aina keskustella, mutta aika kauas mennään, jos hyväksytään väkivalta, ja varsinkin nämä Trumpin suunnitelmat, kuka uskova tällaista kannattaa? Trump ei ole uskova, vaan kameleontti, joka vaihtaa kantaansa tilanteen mukaan.

• Anonyymi

Jeesuksen opetuksia on turha sotkea politiikkaan. Ne opetukset on hengellisiä, politiikka on maallista. Jos kaikki alkaisivat palestiinalaisten lasten vuoksi tukea Hamasia, niin vuorossa olisivat seuraavaksi juutalaiset lapset, joista Hamas haluaa eroon. Parempi pysyä erossa maallisista kiistoista niinkuin Jeesuskin pysyi. Jeesus ei järjestänyt protestia Israelissa rooman valloitusretkistä kärsivien lasten puolesta, miksi?

• Anonyymi

Jeesus olisi siis mielestäsi ollut välinpitämätön ja hyväksynyt lapsiuhrit?

Osaatko poimia evankeliumeista kohtia, missä Jeesus sanoi: "Antakaa lasten kuolla - pysykäämme erossa tästä konfliktista, joka ei meille kuulu."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus olisi siis mielestäsi ollut välinpitämätön ja hyväksynyt lapsiuhrit?

Osaatko poimia evankeliumeista kohtia, missä Jeesus sanoi: "Antakaa lasten kuolla - pysykäämme erossa tästä konfliktista, joka ei meille kuulu."

No heh heh, löytyykö sieltä Jeesuksen sanat että "älkää tappako Palestiinan lapsia Gazan sodassa?" Mutta jotain Jeesus sanoi sodista.

"Kun kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, älkää pelästykö. Niin täytyy käydä, mutta se ei vielä merkitse loppua. Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, joka puolella on maanjäristyksiä ja tulee nälänhätä. Tämä on synnytystuskien alkua."Markus 13.7-8

Jeesus on siis sitä mieltä, että sodat ovat väistämättömiä eikä niistä pidä pelästyä. Jokainen voi itse miettiä, onko Jeesus välinpitämätön tai hyväksyikö sotien lapsiuhrit.

• Anonyymi

Käskyt ei vanhene koskaan.
      10 käskyä menee aina yli muiden käskyjen. Ne tulee aina ensin.

ÄLÄ TAPA.

• Anonyymi

Älä syö sikaa, koska sika on saastaista, löytyy myös samasta Mooseksen laista kuin nuo ensimmäiset kymmenenkin käskyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä syö sikaa, koska sika on saastaista, löytyy myös samasta Mooseksen laista kuin nuo ensimmäiset kymmenenkin käskyä.

I🙈🙉🙊😇

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko juutalainen?

• Anonyymi

Israelin kohdalla muka-uskovat luterilaiset pyyhkivät viidennellä käskyllä hanuriaan.

• Anonyymi

Olen kastettu, raitistunut ja kuullut, että Jeesus rakastaa meitä kaikkia, ilman kastettakin, kun otamme vastaan hänet. Täyttä sontaa muu jauhaminen. Eikä Israelin puolustaminen oikeuta laajamittaista ihmisten kuolemaa. Eroan kirkosta välittömästi, jos Suomen evlut. kirkossa tappaminen hyväksytään. Tarpeeksi on jo hyväksytty pahuutta kirkossa, avioliitto on jo sotkettu ym.

Elämää täytyy suojella. Eikä tuhota. Israel ei ole mikään erityistapaus.

• Anonyymi

Ukrainakin tekee kansanmurhaa kun siirtää kansalaisiaan pois Venäjän hyökkäysten alta. Sehän on kansainvälisen lain vastaista. Näin media Suomessa opettaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ukrainakin tekee kansanmurhaa kun siirtää kansalaisiaan pois Venäjän hyökkäysten alta. Sehän on kansainvälisen lain vastaista. Näin media Suomessa opettaa.

Kun Venäjä siirtää valtaamiltaan alueilta ukranalaisia, se voi olla etninen puhdistus.

Sotakiimaiset eivät vain halua ymmärtää kuin oman kiimansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole kansanmurhasta, vaan siviilien evakuoinnista turvallisemmille alueille aseellisen hyökkäyksen alta. Kansainvälinen humanitaarinen oikeus sallii evakuoinnit, jos ne tehdään suojelutarkoituksessa eikä väestön pysyvänä pakkosiirtona.

• Anonyymi

Pitkällä langalla nappi ei kauas vieri.

• Anonyymi

Toisesta näkökulmasta kyllä, mutta ei kristittyjen mielestä.

• Anonyymi

Sotakiimainen ei ymmärrä, että ei niitä valloitetun maan kansalaisia saa siirrellä miten tahtoo, ei viedä heidän kotiaan, jos se on enää olemassa, vaan heillä pitää silti olla oikeus asua kotonaan tai omasta tahdostaan siirtyä jonnekin, eikä pakkosiirretä omien tarkoitusperien mukaan.

Kiimassa katoaa ymmärrys.

• Anonyymi

Niin. Evakointi on sallittua, kunhan kyse on väliaikaisesta siirrosta, ja ihmiset autetaan palaamaan koteihinsa sodan jälkeen.

Ihmisten kotien tuhoaminen, ilman vahvaa sotilaallista perustetta, on sotarikos.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin. Evakointi on sallittua, kunhan kyse on väliaikaisesta siirrosta, ja ihmiset autetaan palaamaan koteihinsa sodan jälkeen.

Ihmisten kotien tuhoaminen, ilman vahvaa sotilaallista perustetta, on sotarikos.

Kun vieras valtio "siirtää" asukkaita, se on pakkosiirto. Tai kuten Venäjä teki karjalaisille, jotka jäivät alueelle, heidät siirrettiin kauas pois ja pakolla.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Kun vieras valtio "siirtää" asukkaita, se on pakkosiirto. Tai kuten Venäjä teki karjalaisille, jotka jäivät alueelle, heidät siirrettiin kauas pois ja pakolla.

Niin. Myöskin juutalaisia on pakkosiirretty arabimaista mm. v.1948 itsenäistymisensä seurauksena. Kaikkien piti poistua.mitään ei saanut ottaa mukaan.
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Juutalainen_pakolaisuus_muslimimaista
        Tosin onhan juutalaisia ajettu pakkosiirtolaisuuteen ties kuinka monta kertaa historiansa aikana. Onkohan niitä kaikkia pidetty rikoksena ihmisyyttä vastaan.

• Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

Tarkoittaako mummonmuori että palestiinalaissiviilit olisi pitänyt jättää pommitusten alle?
        Siitähän vasta äläkkä olisi noussut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin. Myöskin juutalaisia on pakkosiirretty arabimaista mm. v.1948 itsenäistymisensä seurauksena. Kaikkien piti poistua.mitään ei saanut ottaa mukaan.
        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Juutalainen_pakolaisuus_muslimimaista
        Tosin onhan juutalaisia ajettu pakkosiirtolaisuuteen ties kuinka monta kertaa historiansa aikana. Onkohan niitä kaikkia pidetty rikoksena ihmisyyttä vastaan.

Yritätkö oikeuttaa tuolla gazalaiseten pakkosiirrot?

Historiallisia vääryyksiä voi muistella ja kauhistella, mutta jos niitä käytetään nykyisten kauheuksien oikeuttamiseen tai puheen aiheen siirtoon pois akuutista toisten hädästä, niin se on varsin häpeällistä. Varmastikaan pakkosiirretyt juutalaiset eivät olisi toivoneet muille vastaavaa kohtaloa - ja nyt heidän kärsimystään käytetään oikeuttamaan vastaavanlaisille teoille.

• Anonyymi

Niin, parempi kai heidän on sitten jäädä sinne paikoilleen ihmiskilveiksi niin kuin Hamas tekee.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Yritätkö oikeuttaa tuolla gazalaiseten pakkosiirrot?

Historiallisia vääryyksiä voi muistella ja kauhistella, mutta jos niitä käytetään nykyisten kauheuksien oikeuttamiseen tai puheen aiheen siirtoon pois akuutista toisten hädästä, niin se on varsin häpeällistä. Varmastikaan pakkosiirretyt juutalaiset eivät olisi toivoneet muille vastaavaa kohtaloa - ja nyt heidän kärsimystään käytetään oikeuttamaan vastaavanlaisille teoille.

Siviilien evakointi sodanjaloista on luvallista, mutta se jos heitä lähdetään pysyvästi siirtämään asuinsijoiltaan on sotarikos. Eihän Israel itse ole ollut niitä pois siirtämässä vaan käskenyt Hamasin evakoida heidät turvallisemmalla alueelle siltä alueelta mihin iskee. Mikä siinä niin väärin on. Sillähän se yrittää estää siviiliuhrit.

• Anonyymi

On outoa jos hyökkääjä evakoi ihmisiä. Jo se kertoo siitä että ei ole puhtaat jauhot pussissa.

• Anonyymi

Mitä evakoi kunhan silmänlumeeksi tekevät joskus jotain hyvääkin niin sitten voi tappaa muutaman tuhat ihmistä.

• "Jos Jeesus eläisi hän olisi palestiinalaisten lasten puolella tuomiten yhtälailla Hamasin toiminnan kuin Israelin harjoittaman silmittömän väkivallan ja tuhotyön."

Näin minäkin arvelen jos Jeesuksen opetuksia on yhtään omannut.

• Anonyymi

Miekkaan ei kyllä olisi tartuttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miekkaan ei kyllä olisi tartuttu.

Kristitty Maga USA aseistaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristitty Maga USA aseistaa.

Biden piti yhdessä vaiheessa tauon epätarkkojen perinteisten liitopommien toimitukseen, koska nämä eivät sovellu kaupunki-alueella käytettäväksi niiden suuren tuhovoiman ja epätarkkuuden vuoksi. Netanyahu aloitti suuret protestit tästä, joten eiköhän näitäkin pommeja taas mene sinne reippaasti.

• Anonyymi

Luterilaisuus

Jeesus olisi hyväksynyt raskautetun Torren
      Anonyymi-ap
      2025-05-29 09:17:02

Luterilaisuus

"Hetero kristityt"!
      Anonyymi-ap
      2025-05-29 09:11:52

Torren Pilkkaaminen on kuin meditaatio.
      Tasapainottaa mielen.
      Se on yksi osa
      Niiden hetero identiteettiä ja
      Tärkeää
      OBS

Kyse on hyvinvoinnistanne.

0

<50
      Äänestä

Vastaukset
      Anonyymi (
      Kirjaudu
      /
      Rekisteröidy
      )
      5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
      Takaisin ylös
      Luetuimmat keskustelut

Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      27.05.2025 20:30
      Maailman menoa
      148
      6369
      Halaisin sua mies
      Jos voisin 💗
      27.05.2025 13:31
      Ikävä
      32
      2272
      Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme
      Vähän luulen että on..
      27.05.2025 17:52
      Ikävä
      187
      2079
      Mitä tämä on
      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      27.05.2025 16:07
      Tunteet
      10
      1283
      Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      27.05.2025 20:48
      Maailman menoa
      70
      1211
      Olen valmis
      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      28.05.2025 10:24
      Ikävä
      73
      1057
      Hyvää yötä kaivatulleni
      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      27.05.2025 22:21
      Tunteet
      24
      1037
      Nyt on konstit vähänä.
      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      27.05.2025 15:14
      Kiuruvesi
      25
      977
      Tilinpäätösvaltuusto 27.5
      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      27.05.2025 14:25
      Pyhäjärvi
      44
      941
      Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      27.05.2025 14:35
      Suomussalmi
      12

825

suomi24-logo
      Osallistu keskusteluun

Mitä muistat 1990-luvusta? Tule pelaamaan Testeri-tietovisaa!

Oletko todellinen ysäritietäjä? Mille sijalle Lola Odusoga sijoittui Miss Universum -kisassa v. 1996? Mikä kolmas valtio

20
      Kannattaako suomalaisen nuoren lähteä Thaimaahan au pairiksi? Mitä olet mieltä?

Chiang Mai Pohjois-Thaimaassa kutsuu neljä suomalaista au pairia elämänsä seikkailuun. Arki toisella puolella maailmaa t
      11
      Osaatko olla jämäkkä?

Osaatko mielestäsi olla tilanteen niin vaatiessa jämäkkä? Uskotaanko sinua kerrasta vai koetko, että arvovaltaasi kyseen
      42
      Susanna Laine yllättää - Avaa rehellisesti elämänsä valintoja: "Se oli vähän kirosana"

Suosittu tv-kasvo on tehnyt uransa aikana monipuolisesti töitä media-alalla mm. televisiossa, radiossa, teatterin lavoil
      2
      Myös Helsingissä merijää suli ennennäkemättömän aikaisin.

Yli 50 asteen helteessä ei onnistu hakeutua viileämpään paikkaan jos et omista ilmastointia. Toukokuun lämpöennätys Yhd

30

SUOMI24 VIIHDE

TV:ssä: Näin syntyi "Brangelina" - Angelina Jolie ja Brad Pitt rakastuivat tämän leffan kuvauksissa
      Oho! Antti Railio Tangomarkkinat-finaaliin - Alle viikko lihavuusleikkauksesta: "Tänään sain..."
      Oletko todellinen ysäritietäjä? Mille sijalle Lola Odusoga tuli Miss Universum -kisassa v. 1996?

Keskustele vapaasti aiheesta kuin aiheesta
      Aloita keskustelu
      suomi24-logo
      Osallistu keskusteluun

Trump Putinista: Hän on tullut HULLUKSI

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump arvostelee Venäjän presidentin Vladimir Putinin toimintaa kovasanaisesti somepalv

176
      Miksi miehet hermostuvat tyhjästä?

Olen tässä viimeisen vuoden sisään pudottanut melko reilusti painoa mikä on sitten saanut useammankin lähipiirin aiemmin
      122
      Mikko Töyssy voitti Tähdet, tähdet - Yllättäen sama hurmaava seikka kuin Konsta Hietasella!

Super-onnittelut, Mikko Töyssy! Upeat vedot Tähdet, tähdet -finaalissa. Ja mikä koskettava Nessun dorma -aaria... Lue l
      21
      Eränkävijät Äijä-koira sai Liettuasta tuodun rescue-koiran vieraaksi - Kokemuksia rescue-koirista?

Eränkävijät-sarjassa Äijä-koira sai vieraakseen rescue-koiran, kun moottoriurheilija Emma Kimiläinen ja liettuasta kotoi
      4
      Appelsiini tuoremehujen hinta tuplaantui

ja maku puolittui. kamalaa luirua nyt jota on jatkettu vedellä, c- vitamiiniä tuskin nimeksikään. Mieluummin ottaa vitam

86

STARA.FI

Aurinkokunnasta löytyi uusi kääpiöplaneetta – kiertää Auringon kerran 25 000 vuodessa
      Ruokavirasto: Näin paljon myrkkyä korvasieniin jää keittosuosituksella
      Futuristinen kurvitar! Jennifer Lopez palaa näyttävästi lavoille

Aihe

• Anonyymi

Jeesus on kaikkien lasten puolella. Hän ei tee erotusta kenen lapsista on kysymys.

• Anonyymi

Raamatussa on yksi kohta, jossa Jeesus asettaa Israelin lapset etusijalle.

Jeesus vastasi: ”Ei minua ole lähetetty muiden kuin Israelin huoneen kadonneiden lampaiden luo.” 25Mutta nainen tuli, kumartui maahan hänen eteensä ja sanoi: ”Herra, auta minua!” 26 Jeesus vastasi hänelle: ”Ei ole oikein ottaa lasten leipää ja heittää koiranpenikoille.” Matt.15

• Anonyymi

Totta: "Jeesus on kaikkien lasten puolella. Hän ei tee erotusta kenen lapsista on kysymys."

Päinvastoin kuin luterilainen kirkko, jonka mukaan lapset ovat syntisiä ja perkeleen vallassa ellei heitä kasteta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta: "Jeesus on kaikkien lasten puolella. Hän ei tee erotusta kenen lapsista on kysymys."

Päinvastoin kuin luterilainen kirkko, jonka mukaan lapset ovat syntisiä ja perkeleen vallassa ellei heitä kasteta.

Kaikki ovat syntisiä eikä se ole luterilaisen kirkon keksintö

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ovat syntisiä eikä se ole luterilaisen kirkon keksintö

Mitä syntiä vauvat ovat tehneet?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jääneet Israelin pommin alle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ole tehneet vaan he ovat sitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jääneet Israelin pommin alle.

Olipa typerä kommentti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eivät ole tehneet vaan he ovat sitä

"Eivät ole tehneet vaan he ovat sitä"???

Antaako Jumala luterilaisille syntiä lahjaksi?

"Lapset ovat Herran lahja"

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Eivät ole tehneet vaan he ovat sitä"???

Antaako Jumala luterilaisille syntiä lahjaksi?

"Lapset ovat Herran lahja"

Ei syntiä vaan lapsia

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei syntiä vaan lapsia

Tarkoitatko "syntisiä lapsia"?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olipa typerä kommentti

Kai ne on syntisiä jo niitä pommitetaan.

Ei kai viattomia tapeta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitatko "syntisiä lapsia"?

kyllä, lapsia

• Anonyymi

Toisaalta jos ovat viattomia, niin pääsevät taivaan kotiin, eikä silloin kuolema edes haittaa, vaan pääsevät Jumalan luo.

Tämä vaivan aika tosin jää elämättä, mutta jos se on vain sotaa ja kärsimystä, niin parempi on suoraan käydä Jumalan yhteyteen vaikka sinne pääsy tapahtuu vähän rajulla tavalla.

• Anonyymi

Jos taasen lapset ovat syntisiä, niin silloin tilanne on kimurantti ja heidät on syösty silloin helvettiin ilman että edes oikein edes tajuavat sitä missä tässä mennään kun heidät tapetaan jo ennen kuin edes tietävät siitä mahdollisuudesta että voisi uskoa ja harjoittaa uskoa toinen tosiaan herjaamalla.

• Anonyymi

Lut kirkon opin mukaan lapset OVAT SYNTISIÄ: Augsburgin tunnustus
        "Edelleen seurakuntamme opettavat, että Aadamin lankeemuksen jälkeen kaikki ihmiset, jotka lisääntyvät luonnollisella tavalla, syntyvät synnissä, so. ilman jumalanpelkoa, ilman luottamusta Jumalaan sekä pahan himon hallitsemina, ja että tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Edelleen seurakuntamme opettavat, että Aadamin lankeemuksen jälkeen kaikki ihmiset, jotka lisääntyvät luonnollisella tavalla, syntyvät synnissä, so. ilman jumalanpelkoa, ilman luottamusta Jumalaan sekä pahan himon hallitsemina, ja että tämä alkusairaus ja perisynti on todella synti, joka tuomitsee ja tuo jo nyt mukanaan iankaikkisen kuoleman niille, jotka eivät kasteen ja Pyhän Hengen voimasta synny uudestaan."

Raamatun opin mukaan ihminen on syntinen.

Ilman uudestisyntymää ei olla Jumalan valtakunnassa. Ihan raamatullista

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitten niitä lapsia ei pitäisi pommeilla tappaa, vaan lopettaa pommitus, kun lapset kuoltuaan pommiin, menevät helvettiin.

Tosin niin pommittajatkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun opin mukaan ihminen on syntinen.

Ilman uudestisyntymää ei olla Jumalan valtakunnassa. Ihan raamatullista

Sitkeä tuo harhaluulo joidenkin ihmisten mielissä, että vauvat olisivat syntisiä.
        Eikö vauvakastetta voi puolustaa muuten?

Jeesus sanoi lapsista: "Sen kaltaisten on taivasten valtakunta"!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sitkeä tuo harhaluulo joidenkin ihmisten mielissä, että vauvat olisivat syntisiä.

Ihmisen luontainen syntisyys on yksi kristillisyyden perusoppeja. Perisynti on yksi kuvottavimmista kristillisyyden opeista, miksi se halutaan kai usein unohtaa nykyisin. Parempi olisi opettaa lapsille, että he ovat perusluonteeltaan hyviä, vaikka joskus sortuvatkin syntiin - eikä kuten kristinusko opettaa.

Psalmi 51:7:
        "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
        – Daavid tunnustaa syntisyytensä olemassaolonsa alusta saakka.

Roomalaiskirje 5:12:
        "Yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, ja niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat tehneet syntiä."
        – Viittaa perisyntiin Aadamin kautta.

Job 14:4:
        "Kuka voi puhtaasta saada epäpuhtaan? Ei kukaan."
        – Korostaa ihmisen luonnollista syntisyyttä.

Efesolaiskirje 2:3:
        "...olimme luonnostamme vihan lapsia, niin kuin muutkin."
        – Viittaa ihmisen syntiseen luontoon syntymästä lähtien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisen luontainen syntisyys on yksi kristillisyyden perusoppeja. Perisynti on yksi kuvottavimmista kristillisyyden opeista, miksi se halutaan kai usein unohtaa nykyisin. Parempi olisi opettaa lapsille, että he ovat perusluonteeltaan hyviä, vaikka joskus sortuvatkin syntiin - eikä kuten kristinusko opettaa.

Psalmi 51:7:
        "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt."
        – Daavid tunnustaa syntisyytensä olemassaolonsa alusta saakka.

Roomalaiskirje 5:12:
        "Yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, ja niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat tehneet syntiä."
        – Viittaa perisyntiin Aadamin kautta.

Job 14:4:
        "Kuka voi puhtaasta saada epäpuhtaan? Ei kukaan."
        – Korostaa ihmisen luonnollista syntisyyttä.

Efesolaiskirje 2:3:
        "...olimme luonnostamme vihan lapsia, niin kuin muutkin."
        – Viittaa ihmisen syntiseen luontoon syntymästä lähtien.

Miten tuo SAIRAS OPPI lasten syntisyydestä voi elää vielä 2000-luvulla?
        Tuo on IHMISOIKEUSRIKOS ja valtakunnansyyttäjän pitäisi nostaa siitä kanna!

Edellinen kirjoittaja lainaa Raamatusta kohtia, jotka hän tulkitsee VÄÄRIN.
        Esim tuo Ps 51 kertoo tosiasiassa siitä, että Daavid oli syntynyt avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Eihän äiti "siitä"!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei sanonut että lasten on taivasten valtakunta vaan lasten kaltaisten

Kaikki ovat syntisiä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten tuo SAIRAS OPPI lasten syntisyydestä voi elää vielä 2000-luvulla?
        Tuo on IHMISOIKEUSRIKOS ja valtakunnansyyttäjän pitäisi nostaa siitä kanna!

Edellinen kirjoittaja lainaa Raamatusta kohtia, jotka hän tulkitsee VÄÄRIN.
        Esim tuo Ps 51 kertoo tosiasiassa siitä, että Daavid oli syntynyt avioliiton ulkopuolisesta suhteesta. Eihän äiti "siitä"!

Teepä sitten ilmoitus ihmisoikeusrikkomuksesta ja katsotaan kuka tuomitaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei sanonut että lasten on taivasten valtakunta vaan lasten kaltaisten

Kaikki ovat syntisiä

Hah hah: "Jeesus ei sanonut että lasten on taivasten valtakunta vaan lasten kaltaisten"??

Eivätkö vauvat ole lasten kaltaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hah hah: "Jeesus ei sanonut että lasten on taivasten valtakunta vaan lasten kaltaisten"??

Eivätkö vauvat ole lasten kaltaisia?

Uudestikastajien mukaan eivät, koska eivät kuulemma ota vastaan taivasten valtakuntaa ja se on Jeesuksen mukaan lapsen kaltaisuutta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uudestikastajien mukaan eivät, koska eivät kuulemma ota vastaan taivasten valtakuntaa ja se on Jeesuksen mukaan lapsen kaltaisuutta

Tuo on kyllä valehtelemisen maailmanennätys: " "Uudestikastajien mukaan eivät..."

Mehän olemme täällä päivästä toiseen yrittäneet takoa teidän kovaan päähänne sitä, että
        Vauvat ja pienet lapset ovat taivaskelpoisia ilman mitään vesiseremonioita. Jeesus itse sanoi, että "lasten kaltaisten on taivasten valtakunta," mutta kun nuo kasteenpalvojat työntävät sitä kastetta joka rakoon ja luulevat, että otsan kasteleminen on ainoa keino pelastua.
        Heidät kun on aivopesty sellaiseen harhaoppiin, että lapset ovat luonnostaan syntisiä. Koskahan lut kirkko uskaltaa luopua tuosta harhasta? Elämmehän sentään jo 2000 lukua eikä keskiaikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on kyllä valehtelemisen maailmanennätys: " "Uudestikastajien mukaan eivät..."

Mehän olemme täällä päivästä toiseen yrittäneet takoa teidän kovaan päähänne sitä, että
        Vauvat ja pienet lapset ovat taivaskelpoisia ilman mitään vesiseremonioita. Jeesus itse sanoi, että "lasten kaltaisten on taivasten valtakunta," mutta kun nuo kasteenpalvojat työntävät sitä kastetta joka rakoon ja luulevat, että otsan kasteleminen on ainoa keino pelastua.
        Heidät kun on aivopesty sellaiseen harhaoppiin, että lapset ovat luonnostaan syntisiä. Koskahan lut kirkko uskaltaa luopua tuosta harhasta? Elämmehän sentään jo 2000 lukua eikä keskiaikaa.

Sinä saatananpalvojanoita et osaa muuta kuin vikistä vauvoista ja otissta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei ole kysmys pelastuksesta vaan lapsen kaltaisuudesta. Ovat vauvat lapsen kaltaisia vai ei??? Jos ovat, niin he ottavat Jumalan valtakunnan vastaan. Jos eivät, niin sitten Jeesusken sanat olivat tosi hunosti valittuja

Vauvat ja lapset ovat taivaskelpoiosia samoin kuin aikiunen: uskon kautta mutta kun tuo satanistipaska luulee että ihminen pelastuu omana itsenään ilmamn

Hänet on aivopestu uskomaan harhaoppiin joka opettaa että ilman Jeesus pelastutaan, mutta Raamattu ei siihen usko. Onneksi lut kirkko eiu luovu opista jonka mukaan ihminen on syntinen ja Jeesus ainoa pelastaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Teepä sitten ilmoitus ihmisoikeusrikkomuksesta ja katsotaan kuka tuomitaan.

Ei tuo symbolinpalvoja mitään ilmoituksia uskalla tehdä, sillehän nauraisi kaikki

Toki ateistille puhe synnistä on loukkaavaa ja että vielä 2000 -luvulla Jumalan Sana on voimassa niin sitä ateistit eivät voi hyväksyä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt ei ole kysmys pelastuksesta vaan lapsen kaltaisuudesta. Ovat vauvat lapsen kaltaisia vai ei??? Jos ovat, niin he ottavat Jumalan valtakunnan vastaan. Jos eivät, niin sitten Jeesusken sanat olivat tosi hunosti valittuja

Vauvat ja lapset ovat taivaskelpoiosia samoin kuin aikiunen: uskon kautta mutta kun tuo satanistipaska luulee että ihminen pelastuu omana itsenään ilmamn

Hänet on aivopestu uskomaan harhaoppiin joka opettaa että ilman Jeesus pelastutaan, mutta Raamattu ei siihen usko. Onneksi lut kirkko eiu luovu opista jonka mukaan ihminen on syntinen ja Jeesus ainoa pelastaja

"Jos ovat, niin he ottavat Jumalan valtakunnan vastaan.".

Kyllä, jos lapsille kerrotaan Jeesuksesta, niinkuin Jeesus itse teki, niin lapset ottavat helposti sanoman vastaan. He eivät epäile, niinkuin aikuiset.
        Mutta jos lapsi ei ole koskaan kuullut Jeesuksesta, niin ei hän voi ottaa Häntä vastaankaan.

Mikähän ongelma tuolla yhdellä kirjoittajalla on, kun haukkuu toista "satanistipaskaksi"?
        Olikohan se kastevesi ollut saastunutta?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Jos ovat, niin he ottavat Jumalan valtakunnan vastaan.".

Kyllä, jos lapsille kerrotaan Jeesuksesta, niinkuin Jeesus itse teki, niin lapset ottavat helposti sanoman vastaan. He eivät epäile, niinkuin aikuiset.
        Mutta jos lapsi ei ole koskaan kuullut Jeesuksesta, niin ei hän voi ottaa Häntä vastaankaan.

Mikähän ongelma tuolla yhdellä kirjoittajalla on, kun haukkuu toista "satanistipaskaksi"?
        Olikohan se kastevesi ollut saastunutta?

sinä olet satanistipaska ja iljettävä symbolinpalvojanoit

KYSYN UUDESTAAN: ONKO VAUVA LAPSEN KALTAINEN? Kyllä vai ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Odotetaan että uudestikastajainttäjäeksyttäjä vastaa tuohon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä henki panee sinut kirjoittamaan noin:
        "sinä olet satanistipaska ja iljettävä symbolinpalvojanoit"???

Ota vaikka Rennietä tuohon ahdistukseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Odotetaan että uudestikastajainttäjäeksyttäjä vastaa tuohon

ei se symbolinpalvoja uskalla vastata

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä saatananpalvojanoita et osaa muuta kuin vikistä vauvoista ja otissta

Kylläpä on taas kaunista nimittelyä ja syyttelyä.. et muuhun pystynyt?
        Tuo oma kirjoittelusiko ei ollut vikinää..mitä aitten?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä on taas kaunista nimittelyä ja syyttelyä.. et muuhun pystynyt?
        Tuo oma kirjoittelusiko ei ollut vikinää..mitä aitten?

Sitähän tuo tekee aina, vikisee

Eikä se uskalla vastata kysymykseen

• Anonyymi

Jeesus antoi lähetyskäskyn, se on tärkein kristityn tehtävä, kertoa evankeliumi. Muslimien ja terroristien aivoton hyysääminen ei ole evankeliointia.

• "Jeesus olisi ollut palestiinalaisten lasten puolella"

Hyvä kommentti aloittajalta.

Minä menisin kuitenkin vielä pitemmälle. Kristuksessa kaikki ovat yhtä, olivatpa he juutalaisia, palestiinalaisia, amerikkalaisia, venäläisiä tai suomalaisia. Jumala jakaa ihmiset vain kahteen ryhmään: Niihin, jotka uskovat Jeesukseen omana Vapahtajanaan ja niihin, jotka eivät usko. Se on ainoa vedenjakaja. Tässä maailmassa saatanan joukot käyvät taistelua toisiaan vastaan, eikä Jumala halua asettua kummankaan puolelle. Meidän tulisikin mielestäni rukoilla sen puolesta, että saatana saataisiin vetämään joukkonsa pois kaikilta valtaamiltaan alueilta kaikkialla maailmassa maailmassa sekä kaikista ihmisistä kaikkialla maailmassa. Meillä ei ole taistelu lihaa ja verta vastaan, vaan pahoja henkivaltoja vastaan.

• Anonyymi

Kyllähän Raamatun mukaan israelilaisilla oli ainakin aikoinaan erityissuhde Jumalaan:

5. Moos. 32:8–9:
        "Kun Korkein jakoi kansoille maat,
        kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
        hän määräsi kansojen asuinsijat
        ja kullekin oman jumalan.
        Herran osuus on hänen kansansa Israel,
        ja Jaakob hänen perintömaansa."

2. Mooseksen kirja 6:7:
        "Minä otan teidät omakseni kansaksi ja olen teidän Jumalanne."
        – Korostaa liittoa nimenomaan Israelin kanssa.

5. Mooseksen kirja 7:6:
        "Sillä sinä olet Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa; sinut Herra, sinun Jumalasi, on valinnut omaksi kansakseen kaikkien kansojen joukosta, jotka maan päällä ovat."
        – Jumalan erityisvalinta Israelista.

Joelin kirja 2:27:
        "Ja te tulette tietämään, että minä olen Israelin keskellä ja että minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä ole muuta. Eikä minun kansani koskaan joudu häpeään."
        – Jumala asettuu yksiselitteisesti Israelin Jumalaksi.

Psalmista 147:19–20:
        "Hän ilmoittaa sanansa Jaakobille, säädöksensä ja oikeutensa Israelille. Näin hän ei ole tehnyt yhdellekään muulle kansalle."
        – Korostaa Jumalan erityistä suhdetta Israeliin verrattuna muihin kansoihin.

Aamos 3:2:
        "Vain teidät minä olen valinnut kaikkien maan sukujen seasta; sentähden minä rankaisen teitä kaikista pahoista teoistanne."
        – Jumalan suhde on ainutlaatuinen Israelin kanssa.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllähän Raamatun mukaan israelilaisilla oli ainakin aikoinaan erityissuhde Jumalaan:

5. Moos. 32:8–9:
        "Kun Korkein jakoi kansoille maat,
        kun hän levitti ihmiset yli maan piirin,
        hän määräsi kansojen asuinsijat
        ja kullekin oman jumalan.
        Herran osuus on hänen kansansa Israel,
        ja Jaakob hänen perintömaansa."

2. Mooseksen kirja 6:7:
        "Minä otan teidät omakseni kansaksi ja olen teidän Jumalanne."
        – Korostaa liittoa nimenomaan Israelin kanssa.

5. Mooseksen kirja 7:6:
        "Sillä sinä olet Herralle, sinun Jumalallesi, pyhitetty kansa; sinut Herra, sinun Jumalasi, on valinnut omaksi kansakseen kaikkien kansojen joukosta, jotka maan päällä ovat."
        – Jumalan erityisvalinta Israelista.

Joelin kirja 2:27:
        "Ja te tulette tietämään, että minä olen Israelin keskellä ja että minä olen Herra, teidän Jumalanne, eikä ole muuta. Eikä minun kansani koskaan joudu häpeään."
        – Jumala asettuu yksiselitteisesti Israelin Jumalaksi.

Psalmista 147:19–20:
        "Hän ilmoittaa sanansa Jaakobille, säädöksensä ja oikeutensa Israelille. Näin hän ei ole tehnyt yhdellekään muulle kansalle."
        – Korostaa Jumalan erityistä suhdetta Israeliin verrattuna muihin kansoihin.

Aamos 3:2:
        "Vain teidät minä olen valinnut kaikkien maan sukujen seasta; sentähden minä rankaisen teitä kaikista pahoista teoistanne."
        – Jumalan suhde on ainutlaatuinen Israelin kanssa.

Israel lieneekin ainoa maa, jolla on Raamatun perusteella erityisasema, mutta juutalaiset ovat kristuksessa yhtä kaikkien muiden kansojen kanssa. (Kol.3:11).

Mainittakoon samalla, että sana "juutalainen" tulee sanasta "Juuda", joka oli Jaakobin neljänneksi vanhin poika: Vain hänen jälkeläiset ovat todellisesti juutalaisia, vaikka nykyään kaikkia israelilaisia on alettu yleisesti pitämään juutalaisia. Eli sen perusteella kaikki ennen Juudaa eläneet Israelin patriarkat, kuten Aabraham, Nooa, Iisak ja Jaakob eivät todellisesti olleet juutalaisia, vaan todennäköisesti arabeja.

• Anonyymi

Oikeastaan silloin vasta sillä onko lapsi syntyessään synnitön vai syntinen on merkitystä silloin kun lapsi kuolee tai kun se tapetaan pommituksissa. Silloin vasta asia oikeastaan nousee esille eikä sillä muussa tapauksessa ole mitään merkitystä koska silloin ihmisellä on vielä elämä edessä ja voi kaikenlaista sattua. Voi erota kirkosta, voi liittyä lahkoon, voi homostella ja kaikkea mitä vain ihminen keksii. Vielä lapsesta ei voi vetää jos pysyy hengissä kovin suuria johtopäätöksiä mihin kaikki tulee johtamaan.

Kun kun lapsia tapetaan pommeilla, niin silloin heidän kohtalonsa määrää se ovatko he silloin synnittömiä tai syntisiä. Jos ovat synnittömiä, silloin tappaminen ei ole niin paha juttu, vaan voi jopa pelastaa lapsen, joka muutoin olisi kasvanut aivan kieroon eikä mitään pelastumisen mahdollisuutta olisi ollut. Jos kuolee synnittömässä tilassa vaikka julmasti, niin kuitenkin pääsee taivaan kotiin ja Jumala ottaa sen huomioon tuomion hetkellä kun pommittajalle luetaan tuomio taivaan tuomioistuimsessa.

Jos taasen lapsi on perinyt Aadamin synnin tai itseasiassa Eevan, niin silloin elämää tulisi suojella, silloin tulisi antaa mahdollisuus sille, että lapsi kasvaa ja tulee jossain elämänsä vaiheessa Pyhällä Hengellä täytetyksi, pääsee maistamaan pelastuksen sinettiä ja tulee Jumalan lapseksi, omaa pelastuksen. Sellaisen lapsen tapppaminen olisi pommeilla suuri synti ja siitä aivan varmasti joutuu vastaamaan Jumalan edessä. Joutuu Jumalalle selittämään sitä miksi näin teki. Ihmisille sen selittäminen onkin turhaa, ei kukaan ihminen voi siinä tilanteessa auttaa eikä antaa synninpäästöä. Vain Jumalan edessä niistä teoistaan joutuu vastaamaan.

• Anonyymi

Raamattu antaa siihen hyvän vastauksen:
        Hes 18
        " Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa."

Aadaminen perisyntikin ON SOVITETTU Jeesuksen ristinkuolemassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hes 18
        " Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja jumalattoman ylitse on tuleva hänen jumalattomuutensa."

Ja vain uskolla tuo sovitus otetaan vastaan

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja vain uskolla tuo sovitus otetaan vastaan

Juuri niin.
        Kasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä!
        2. Kor 6
        " Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi".

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri niin.
        Kasteella ei ole sen kanssa mitään tekemistä!
        2. Kor 6
        " Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi".

Kasteellahan on tekemistä uskon kanssa kuten tiedämme

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kasteellahan on tekemistä uskon kanssa kuten tiedämme

"Kasteellahan on tekemistä uskon kanssa kuten tiedämme".

Totta. Siksi uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen on turhaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Kasteellahan on tekemistä uskon kanssa kuten tiedämme".

Totta. Siksi uskomattoman aikuisen tai lapsen kastaminen on turhaa.

Ei ole turhaa, turhaa on inttämisesi

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hes 18

"Aadaminen perisyntikin ON SOVITETTU Jeesuksen ristinkuolemassa."

Juuri näin on! Valitettavasti monet uskovat eivät usko siihen, mitä Raamattu sanoo ja opettaa. Ge pyytelevät anteeksi syntejään, jotka on sovitettu jo noin 2000 vuotta sitten Golgatan ristillä. Jeesus sovitti itsensä koko maailman edestä. Se sisältää sekä menneet nykyiset että tulevat synnit. Nyt kukaan ei enää joudu kadotukseen minkään synnin tähden. Ainoa asia, joka vie kadotukseen, on se, ettei ihminen tunnusta Jeesusta Kristusta omaksi Vapahtajakseen ja Herrakseen.
        Synnin palkka on kuolema, mutta kiitos Herralle, että tämä kuolema on jo tapahtunut, kun meidän vanha ihmisemme, ns. vanha Aadam naulittiin ristille yhdessä Kristuksen kanssa noin 2000 vuotta sitten. Olemme kaikki kuolleet Kristuksessa. (Room.6:6) Kun Jeesus nousi ylös haudasta me nousimme yhdessä Hänen kanssaan uutena luomuksena Kristuksessa. Siinä prosessissa meidät vanhurskautettiin, mikä tarkoittaa, että meidät julistettiin syyttömiksi. Mikään mahti maailmassa ei voi enää syyttää meitä yhdestäkään synnistä. Meidät on puettu Kristukseen ja Jumala näkee meidät yhtä puhtaina, vanhurskaina ja pyhinä, kun Hän näkee oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen. Hebrealaiskirjeessä 10:17 Jumala sanoo, ettei Hän edes muista meidän syntejämme. Miksi meidän pitäisi sitten muistuttaa Häntä niistä?

• Anonyymi

"Usein unohtuu, että Jeesuksen opetusten ydin oli juuri rakkaus – ei vain lähimmäistä, vaan myös vihollista kohtaan."

Aloittaja on tulkinnut Raamattua väärin. Raamatussa ei käsketä rakastamaan ja auttamaan sellaisia kansoja, jotka tekevät pahaa Jumalan kansalle. Raamattu kieltää avustamasta Jumalan kansalle pahaa tekeviä kansoja.

5Moos 23:4 "Ketään ammonilaista tai moabilaista ei saa lukea Herran kansaan kuuluvaksi. Kukaan heidän jälkeläisistäänkään, edes kymmenennestä sukupolvesta, ei pääse Herran kansan joukkoon.
      5 He eivät antaneet teille ruokaa eivätkä juomaa, kun te olitte tulossa Egyptistä, vaan palkkasivat Bileamin, Beorin pojan Mesopotamian Petorista, kiroamaan teidät.
      6 Mutta Herra, teidän Jumalanne, ei suostunut kuulemaan Bileamia, vaan muutti kirouksen siunaukseksi, koska hän rakastaa teitä.
      7 Älkää milloinkaan koko elinaikananne tehkö mitään, mikä edistää heidän menestystään ja hyvinvointiaan.

Jeesus yhtyi tähän lain käskyyn, kuten muihinkin lain käskyihin.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
      18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Matt 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.

Kun Jeesus puhui lähimmäisen rakastamisesta, hän viittasi näihin kohtiin:

3Moos 19:18 Älä kosta omaan kansaasi kuuluvalle äläkä pidä yllä riitaa hänen kanssaan, vaan rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Minä olen Herra.

2Moos 23:4 "Kun tapaat vihamiehesi härän tai aasin kuljeksimassa karkuteillä, vie se hänelle takaisin.
      5 Jos näet vihamiehesi aasin makaamassa taakkansa alle kaatuneena, älä kiellä häneltä apuasi, vaan auta häntä saamaan se jaloilleen.

• UUSI

Ehkä sitten tässä Jeesus opetti väärin?

Matteuksen evankeliumi:
        5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

• Anonyymi
        UUSI
        Mummomuori2 kirjoitti:

Ehkä sitten tässä Jeesus opetti väärin?

Matteuksen evankeliumi:
        5:38 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'.
        5:39 Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
        5:40 ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin;
        5:41 ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.
        5:42 Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää.
        5:43 Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
        5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat
        5:45 että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
        5:46 Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
        5:47 Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

Jeesus antoi itse esimerkin pyytteettömästä rakkaudesta.
        Me muut emme pysty siihen ja siksi tarvitsemme Hänen apuaan.

• Anonyymi

VT:n lakien noudattamisesta saa syytteet muustakin kuin sotarikoksista.

On samalla viivalla muslimien kanssa.

Jopa pahempi.

• Anonyymi

Uusi liitto on kumonnut nuo lait, joten voit olla rauhassa.
        Jeesus täytti lain meidän edestämme.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi liitto on kumonnut nuo lait, joten voit olla rauhassa.
        Jeesus täytti lain meidän edestämme.

Sinä et näytä osaavan uuden liiton sääntöjä ollenkaan.

Uusi liitto ei ole kumonnut Vanhan testamentin laeista yhtäkään. Uudessa liitossa kirjoitetaan Vanhan testamentin laki ihmisen sydämeen. Jos hän ei lakia noudata, hän ei ole uudessa liitossa. Samat säännöt koskevat myös suomalaisia pakanoita.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa.
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Jes 56:6 Samalla tavoin myös muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herran palvelijoiden joukkoon, jotka rakastavat hänen nimeään ja kunnioittavat häntä, kaikki jotka varovat loukkaamasta sapatin pyhyyttä ja pysyvät minun liitossani,
        7 he kaikki saavat tulla pyhälle vuorelleni. Minä täytän heidät riemulla, kun he rukoilevat siellä. Minä hyväksyn polttouhrit ja teurasuhrit, jotka he tuovat alttarilleni. Ja minun temppelistäni tulee huone, jossa kaikki kansat saavat rukoilla.

Jeesus ei ole täyttänyt sinun puolestasi lakia, vaan täytti omasta puolesta lain käskyt ja myös Messias profetiat. Jeesus käsi kaikkien täyttää lain ja täyttäminen tässä asiayhteydessä tarkoittaa lain noudattamista eikä missään nimessä lain kumoamista.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
        20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.

• Anonyymi
      UUSI

Olet oikeassa.tappajat tuomitaan mutta saavat sitä äennen pahaa aikaan.

• Anonyymi
        UUSI

tarkoitatko hamasia?

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus ei kumartele islamin epäjumalaa kuten mitään muutakaan epäjumalaa. Islam on riivaajien oppi. Gazan kurjuus on hamasin aiheuttamaa eli muslimiterroristien.

• Anonyymi
      UUSI

Islamin edessä ei pidä nöyristellä, se on paholaisen oppi.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesus sanoisi tulta munille ja räjäytä toinenkin poski.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      168
      2857
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      62
      2243
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2159
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1786
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      95
      1703
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1581
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      92
      1343
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1100
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      206
      1080
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1059
    Aihe