kielikoru ja tupakointi

^Diiuli

Otin tuossa kielikorun ja hoito-ohjeissa mainittiin että tulisi välttää tupakointia ensimmäisen kahden viikon ajan. Ite kun olen tupakoitsija, niin mitenpä siinä olet polttamatta 2 viikkoon. Vähentänyt olen reilusti.

Antakaa/kertokaa omia kokemuksia ko. asiasta ja perustelusta miksi näin ei tulisi menetellä, kun olen vissiin niin blondi etten tajua sitä! :D Kiitän

18

7495

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo..

itselläni ei ole kielikorua, mutta kavereillani on ja aikas useilla, ja he eivät ole lopettaneet tupakointia ((todellakaan)) 2 viikoksi.. mutta jos itse ottaisin pyrkisin ainakin vähentämään siksi aikaa... mutta enemää en osaa sanoa!..koska..olen itsekin blondi ;D

• ^Diiuli

sit ilmaantu viel toinen ajatus.. et ku kieleen on ilmaantunut semmoista keltaista peitettä otettuani korun, ja suussa maistuu aika pahalta vaikka hampaita hinkkailen ahkerasti. Ja kävin apteekista ostaan corsodyl-suuvettä. eikä tämä ainakaan poista sitä, se värjää kielen ruskeaksi.. :)

Lähteekö itsestään pois? hamppiharjalla olen koittanut harjailla, ei tulosta. häiritsee.

• Jooh...
        ^Diiuli kirjoitti:

sit ilmaantu viel toinen ajatus.. et ku kieleen on ilmaantunut semmoista keltaista peitettä otettuani korun, ja suussa maistuu aika pahalta vaikka hampaita hinkkailen ahkerasti. Ja kävin apteekista ostaan corsodyl-suuvettä. eikä tämä ainakaan poista sitä, se värjää kielen ruskeaksi.. :)

Lähteekö itsestään pois? hamppiharjalla olen koittanut harjailla, ei tulosta. häiritsee.

Kaupasta saa sellasen hammasharjan minkä toisella puolella voi koittaa ottaa sitä ''keltaista'' pois.... En muista minkä niminen se oli, tai olla joku aquafresh se merkki..

• ^Diiuli
        Jooh... kirjoitti:

Kaupasta saa sellasen hammasharjan minkä toisella puolella voi koittaa ottaa sitä ''keltaista'' pois.... En muista minkä niminen se oli, tai olla joku aquafresh se merkki..

Eikö kellään oikeesti ole muita vinkkejä tähän? ei viittis käydä ostaan jotain erikoista uutta hamppiharjaa keltaisen peitteen takia, toki sitten jos tä on ainoa keino.. odotan vastauksianne =)

• Tuulia
        ^Diiuli kirjoitti:

Silloin ku mie otin kielikorun jonkuu parikuukautta sitten, mullakin tuli kielenpäälle sitä "kellertävänvalkoista" mönjää..
        Ite sain sen pois pumpulipuikolla kun hinkkasin sitä töhnää, ja hammasharjalla, mut se harja oli liian kova, joten pumpulipuikko oli mul parempi siihen. jos viittit vaan ihan normaalillakin hammasharjalla hinkata sitä, niin eiköhän se muutamassa päivässä lähe pois. niin mulla ainakin se lähti.

ja toi tupakointi vielä.. ku oon tällänen hullu tervakeuhko niin en mä ainakaa kahta viikkoo ollu ilman... ekaan päivään en polttanu yhtään, mut tokaan päivään poltin pari tupakkaa, ja kolmanteen päivään taas pari lisää.. eli vähennä vaan sitä tupakointia, mulla ne valkoset mömmötkin alko pikkuhiljaa lähtee pois ku vähensin tupakointii. kannattaa pari päivää olla ilman tupakkaa jos pystyy, ja muistaa hangata niitä mömmöjä pois niin hyvä tulee :))

• ^Diiuli
        Tuulia kirjoitti:

Silloin ku mie otin kielikorun jonkuu parikuukautta sitten, mullakin tuli kielenpäälle sitä "kellertävänvalkoista" mönjää..
        Ite sain sen pois pumpulipuikolla kun hinkkasin sitä töhnää, ja hammasharjalla, mut se harja oli liian kova, joten pumpulipuikko oli mul parempi siihen. jos viittit vaan ihan normaalillakin hammasharjalla hinkata sitä, niin eiköhän se muutamassa päivässä lähe pois. niin mulla ainakin se lähti.

ja toi tupakointi vielä.. ku oon tällänen hullu tervakeuhko niin en mä ainakaa kahta viikkoo ollu ilman... ekaan päivään en polttanu yhtään, mut tokaan päivään poltin pari tupakkaa, ja kolmanteen päivään taas pari lisää.. eli vähennä vaan sitä tupakointia, mulla ne valkoset mömmötkin alko pikkuhiljaa lähtee pois ku vähensin tupakointii. kannattaa pari päivää olla ilman tupakkaa jos pystyy, ja muistaa hangata niitä mömmöjä pois niin hyvä tulee :))

Ai siis meinaatko et se johtuupi tupakoinnista?! no sit kun se lävistys on paranemiin päin ni kai sitä voi tupakoida ihan normaalisti ja ei tuu sitä mömmöä?! pitää kokeilla olla ilman kessuja. tiukkaa tekee. kokoajan oltava jotain tekemistä..

• mie
        ^Diiuli kirjoitti:

Corsodyl saattaa värjätä hampaatkin ruskeaksi pitkäaikaisen käytön seurauksena eikä sitä pitäisi käyttää yli viikkoa putkeen, jotkut lävistäjät suosittelevat käyttämään tavallisia kaupan suuvesiä koska nuo apteekin suuvedet ovat aika vahvoja. Ja tuosta röökistä sen verran että itse poltin lävistyksen paranemisaikana, tosin mahd. vähän ja jos mahdollista niin kannattaa huuhdella suu vedellä jokaisen röökin jälkeen. Itse roudasin vesipulloa mukana ja otin huikkaa aina röökin jälkeen, kotona "purskuttelin" huolellisesti vedellä sauhuttelun jälkeen.

• ^Diiuli
        mie kirjoitti:

Corsodyl saattaa värjätä hampaatkin ruskeaksi pitkäaikaisen käytön seurauksena eikä sitä pitäisi käyttää yli viikkoa putkeen, jotkut lävistäjät suosittelevat käyttämään tavallisia kaupan suuvesiä koska nuo apteekin suuvedet ovat aika vahvoja. Ja tuosta röökistä sen verran että itse poltin lävistyksen paranemisaikana, tosin mahd. vähän ja jos mahdollista niin kannattaa huuhdella suu vedellä jokaisen röökin jälkeen. Itse roudasin vesipulloa mukana ja otin huikkaa aina röökin jälkeen, kotona "purskuttelin" huolellisesti vedellä sauhuttelun jälkeen.

Juuh luin netistäs jostai palstasta tosta corsodylistä et se tappaa suusta myös ne hyvät bakteerit ja tosta värjäämisestä puhuttiin kans. Nois ohjeis mainittiin myös toi oral b. lävistäjä suositteli kuitenki pelkästään jäävettä. vituttaa vaan toi kellertävä peite tos kieles ;(

• Sonya
        ^Diiuli kirjoitti:

Juuh luin netistäs jostai palstasta tosta corsodylistä et se tappaa suusta myös ne hyvät bakteerit ja tosta värjäämisestä puhuttiin kans. Nois ohjeis mainittiin myös toi oral b. lävistäjä suositteli kuitenki pelkästään jäävettä. vituttaa vaan toi kellertävä peite tos kieles ;(

Sen kielen päällä olevan kellertävän peitteen saa kätevästi pois ruoka-tai teelusikalla. Itse olen keinon hyväksi havainnut näin kielilävärin omistajana. Tietystikään liian kovaa ei saa painaa, mutta sopivasti. Itse käytin oral-b klooriheksidiiniliuosta ekan viikon lävistyksen oton jälkeen ja se "luo" aika paljon tuota peitettä kielen päälle. Onneksi eri keinoja on kuitenkin keksitty! Ja tuosta tupakoinnista vielä. Minä ainakin poltin ihan normaalisti, tosin silloin kun kieli oli turvonnut, niin eihän se tupakka hirveästi maistunut. Ongelmia lävärin kanssa ei ole ollut koskaan.

• ^Diiuli
        Sonya kirjoitti:

Sen kielen päällä olevan kellertävän peitteen saa kätevästi pois ruoka-tai teelusikalla. Itse olen keinon hyväksi havainnut näin kielilävärin omistajana. Tietystikään liian kovaa ei saa painaa, mutta sopivasti. Itse käytin oral-b klooriheksidiiniliuosta ekan viikon lävistyksen oton jälkeen ja se "luo" aika paljon tuota peitettä kielen päälle. Onneksi eri keinoja on kuitenkin keksitty! Ja tuosta tupakoinnista vielä. Minä ainakin poltin ihan normaalisti, tosin silloin kun kieli oli turvonnut, niin eihän se tupakka hirveästi maistunut. Ongelmia lävärin kanssa ei ole ollut koskaan.

Olen kokeillut tuohon peitteen poistoon vanupuikkoa, mutta peitettä on kuitenkin niin "laajalla" alueella, että vanupuikko on turhan pieni työkalu tähän hommaan. hammasharjalla olen myös hangannut, ja tupakkaa vähentänyt jos se aiheuttaa sitä...

pitää kokeilla tuota teelusikkajuttua, ja sit kielenpäällä pallon edessä on semmoinen "nahkarepale" itse repale ei sinänsä häiritse mutta kun sekin on keltainen, näyttää niinku se ois joku mätäpaise, mut olen hangannut ja yrittänyt hellävaroisesti kiskoa sitä pois mut ei irtoa eli nahkaa se on... kellään vastaavaa?

Sitten olen myös ajatellut että antaa peitteen olla, että kyllä se siitä ajankanssa lähtee.. Joku muistaakseni kommentoi täällä että mitä vähemmän sitä lävistystä räplää niin nopeammin paranee.. Niin jos tekis sit niin.

• ^Diiuli
        ^Diiuli kirjoitti:

Olen kokeillut tuohon peitteen poistoon vanupuikkoa, mutta peitettä on kuitenkin niin "laajalla" alueella, että vanupuikko on turhan pieni työkalu tähän hommaan. hammasharjalla olen myös hangannut, ja tupakkaa vähentänyt jos se aiheuttaa sitä...

pitää kokeilla tuota teelusikkajuttua, ja sit kielenpäällä pallon edessä on semmoinen "nahkarepale" itse repale ei sinänsä häiritse mutta kun sekin on keltainen, näyttää niinku se ois joku mätäpaise, mut olen hangannut ja yrittänyt hellävaroisesti kiskoa sitä pois mut ei irtoa eli nahkaa se on... kellään vastaavaa?

Sitten olen myös ajatellut että antaa peitteen olla, että kyllä se siitä ajankanssa lähtee.. Joku muistaakseni kommentoi täällä että mitä vähemmän sitä lävistystä räplää niin nopeammin paranee.. Niin jos tekis sit niin.

onko teillä kielilävärin vastaottajilla tai yleensäkään semmosta "nahkarepaletta" siin kielenpäällä pallon edessä?? ja näin alussa kun kieli on kellertävä niin tämä "nahkarepalekin" on kellertävä ja todella silmiin pistävä. muuttuuhan kieli normaaliväriseksi parannuttuaan?!? vai pitääkö todella tehdä töitä sen eteen?

• on..
        ^Diiuli kirjoitti:

onko teillä kielilävärin vastaottajilla tai yleensäkään semmosta "nahkarepaletta" siin kielenpäällä pallon edessä?? ja näin alussa kun kieli on kellertävä niin tämä "nahkarepalekin" on kellertävä ja todella silmiin pistävä. muuttuuhan kieli normaaliväriseksi parannuttuaan?!? vai pitääkö todella tehdä töitä sen eteen?

Kyllä se "repale" siitä häviää ajan kanssa kun kieleen vaihdetaan lyhyempi tappi.

• ^Diiuli
        on.. kirjoitti:

Kyllä se "repale" siitä häviää ajan kanssa kun kieleen vaihdetaan lyhyempi tappi.

vai se johtuu siit tapista. no kiitos ni ei tarvi enää panikoida. :)

• RockS
        ^Diiuli kirjoitti:

ei mulla mitään "nahkarepaletta" oo ollu.. :D ja tosta tupakoinnista... Ite olin 2 ekaa päivää kokonaan polttamatta, sit poltin kai muutamat jämät, --> pari tupakkaa. Ja nyt viikon jälkeen poltan ihan normaalisti eikä oo kieli tykänny pahaa :> oon tosin sen jälkeen heti purskutellu vähän vedellä.. :>

• Se tyttö
        RockS kirjoitti:

ei mulla mitään "nahkarepaletta" oo ollu.. :D ja tosta tupakoinnista... Ite olin 2 ekaa päivää kokonaan polttamatta, sit poltin kai muutamat jämät, --> pari tupakkaa. Ja nyt viikon jälkeen poltan ihan normaalisti eikä oo kieli tykänny pahaa :> oon tosin sen jälkeen heti purskutellu vähän vedellä.. :>

Jooh, ensinnäkin tupakointia mun käsityksen mukaan ei kannata siksi polttaa, koska lävistykesen jälkeen kielessä on avohaava ja tupakointi hidastuttaa parantumista.
        Sitä valkokeltaista mömmöä oli munkin kielen päällä aluksi lävistyksen otettuani, mutta se loppui kun lopetin pudsitusaineen purskuttelun viikon päästä. Sen saa aika hyvin pois hammasharjalla jos jaksaa hangata.
        Se "repale" voi hyvinkin olla kans sitä samaa mömmöä mitä on kielen päällä, mutta se on vaan menny semmosen pikkusen spagetin näköseksi. Mullakin oli semmonen eikä se ainakaan ollu mikään kielen repale, vaan ihan vaan sitä mähmää siitä kielen päältä :D

• timppanen

mulle sanottii ku otin tossa kaks päivää sitte että en saa polttaa tupakkaa pariin tuntiin ja jos poltat niin purskuttele heti tupakoinnin jalkeen vettä

• -sannni-

mä otin pari päivää sitte kielikorun, lävistäjä sano etten saa polttaa kahtee tuntii. sen jälkee oon kyllä iha normaalisti polttanu ja purskutellu suun joko veellä tai corsodylilla, tänäaamuna sit huomasin että kieli on iha ruskee! johtuuks tää nyt siitä tupakasta vaiko corsodylistä?:D

• öölm

ainaki se corsodyl voi värjätä hampaat ruskeiks, ni miks ei kielenki? mulle sano samaa toi 2 tuntii ei saa polttaa, mut kaikkee muuhu oli melkee 2vk et pitää vältellä esim. alkoholi, maitotuotteet ym.

missä muuten otit sun korun, ku kuulostaa ihan samalta noi hoito-ohjeet :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1380
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      965
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      845
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe