Jokakeväinen homma, ampiaiskuningattaren hävitys, etteivät pääse pesimään
asuinrakennukseen, koska siitä aiheutuu myöhemmin kesällä ja syksyllä ongelmia.
Vittumainen tapa ampiaisella, kun juuri silloin, kun ikkunasta ulos vilkaiset, niin siinä se pörrää ulko-oven yläpuolella mennen laudoituksen välistä välikattoon, etkä ehdi sitä pyydystää hyönteishaaviin, kun katoaa laudoituksen suojaan, kun haavin kanssa ehdit paikalle.
Sitten, kun menet sitä väijymään, niin eipä näy ampiaista missään, vaikka tunnin päivystät, niin ei näy, mutta annas olla, jos olisit sisällä, niin johan ilmestyy pörräämään juuri sinä muutaman sekunnin hetkenä, kun ulos katsahdat, etkä varmana saa pyydystettyä, kun et ehdi millään.
Kimalainenkin pesii asuirakennuksen välikattoon, mutta niiden olen antanut olla rauhassa, koska kimalainen ei ole samalainen ärhäkkä ja hyökkäävä, kuin ampiainen.
Kesällä ampiaista tulee vaan ongelma, kun pesä on esim. kulkureitin yläpuolella, niin hyökkäilevät ja niitä on sitten kymmenittäin, kun joukolla paikalle tulevat.
Pesikööt metsissä, siellä on tilaa, ei tarvi pihapiirissä pesiä!!!!
Kerran pääsivät pesimään välikattoon ja niitä tuli sitten sisälle asuntoon sisäkautta, että siitä lähtien ei yksikään ampiainen pesäänsä tee pihapiirin rakennuksiin.
Puuliiteriinkin yrittivät tehdä pesän, liiterin oven sisäpuolelle.
Siinä olisi ollut kusessa, jos ei ajoissa olisi huomanut pesää, niin ei olisi ollut puuliiteriin menemistä myöhemmin kesällä.
Kakkosnelosella vaan junttasin pesän paskas ja loppu se pesiminen siihen.
Vittumaiset ampiaiset
4
93
Vastaukset
- Anonyymi
Juu, asun kerrostalossa tuli yksi päivä sisälle tuuletusikunasta laiton ötökkä verkon. Ne on inhottavia ötököitä.
Olen saamaa mieltä - Anonyymi
Kerran tekivät pesän parvekkeelle. Tuhosin kaikki.
>simiti< - Anonyymi
Hyönteisten tappaminen tekee surulliseksi, mutta minkäs teet ettet itse tule vahingoitetuksi. Tilsin pienen kovakuoriaisen näköisen, kun pelkäsin että se on punkki. Jos se ei ollut punkki, se oli joku turkiskuoriainen tai ulkoa sisätiloihin epäonnisesti päätynyt muu hyönteinen.
- Anonyymi
Mjoo
No onhan vittumoinen ongelma.
Kuulostaa ihan kuin printteri olisi mennyt sekaisin ja suoltaisi ulos tyhjiä papereita.
Vakava juttu.
(hihitystä)
https://youtu.be/V1l6kxQNq54?si=aT0zhINE8c6SpCdi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262438- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851756
- 271477
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238