Itse kun olen jo kaiken hankkunut alle 40v ikäisenä niin eipä kulutus ole korkea joten säästöön menee enemmän kuin nuorena!
Nuorena jo kuuntelin omituisesta "puskurirahasta" ja aloin toteuttamaan sitä ja tavoite oli aluksi se kk rahamäärän kerääminen!
Kun aikaa meni ja ideasta kiinnostuin niin 3kk tavoite oli seuraavana, jne. ja lopulta 12kk tavoite täysi! :D
Työttömyys oli selkeä näyttö miksi sitä "puskuria" tarvitaan ja sain edelleenkin säästöön pienentyneistä tuloistanikin!
Säästäminen ei tarkoita sitä että pitää tinkiä elämässä , vaan arvioi tarkoin mitä hankkii ja onko se oikeasti tärkeä hankinta! Hankinnan innostuksen kun siirtää vaikka 1 kk eteenpäin niin mieli muuttu haluaako sitä vieläkin!!!
Velaksi en osta mitään, se vain ylläpitää kolmansia osapuolia!
Miksi joku haluaa maksaa +30% enemmän tuotteesta "luotolla" joka muuttuu lopulta osamaksuksi ja tuote vanha kun se maksettu...
Käteinen ei homehdu, mutta velat se vasta homeeksi muuttuu josta ei monet meinaa päästä eroon kun se tarttuu ja pysyy!
Niin se että paljonko säästön...se on osapuileen suurin piirtein 200-400€/kk ansiosidonnaisesta! Että tälleen mennään.
Paljonko työttömät saa jemmatililleen säästöjä kk?
Anonyymi-ap
5
85
Vastaukset
- Anonyymi
Elämä ei ole tasarvoista kun nuo kiusaajat yms eivät käy armeijaa saadaan rahaa joltain muulta ja nuo natsit tulisi viedä keskitysleireille
- Anonyymi
Työtttömän jolla on säästöjä tulee ilmoittaa asiasta sosiaaliviranomaisille
- AnonyymiUUSI
Sukulainen elättää, niinkuin varmaan monella muullakin.
- AnonyymiUUSI
Nettisovelluksista tulee 6-9000€/kk, paypal tilile, se riittää. Tietenkin tulee ansiosidonnaistakin muutama tonni, joten joka kuukausi on jää rahaa yli. Ei tuollaisia satasia ole tullut koskaan ajateltua.
- AnonyymiUUSI
Kaikki ei ole ansiosidonnaisella. Se on sitä alkuhuumaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902298
- 402181
- 791966
- 1331899
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231708- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451214- 351136