E-bensalitralla sähköauto kulkee 200 kilometriä.

Anonyymi-ap

Kyllä näin on. sen voi laskea. E- bensiinin energian tarve on 27 kwh/l. +1l sitä kullan arvoista bensiiniä 9 kwh. on 37 kwh. Suuri uutinen jostain Ameriikan maasta, kotikäyttöön tarkoitettu E-bensiinireaktori. tekee gallonan vuorokaudessa. tarvitsee toimiakseen 27 kwh/ litra sähköä. Sähkö ei riitä, jos kaikki polttistampiot yhtä aikaa väsäilisivät sitä bensaa ja tehomaksutkin kasvavat. Etanolin valmistus olisi halvempaa aineet ja menetelmä tutumpi. Kyllä sitä tietyillä alueilla tehdäänkin kotikäyttöön, kiljuksi sitä myös kutsutaan. Polttomoottorimies kun siitä tulesta tykkää voi lisätä "oktaaneja" tislaamalla kerran tai pari, vaikka kaasulla (ei tuu savuakaan mitähän se Kutvonen keittelee). Siinä on hyvä pienessä kehua sitä kehua sitä parhaat päivänsä nähnytä rotiskoa. Veisin ajelulle, mutta tuli hiukan otettua. Totuus on, bensa loppu.

26

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Laske myös hankintahintavertailu ja latauslaitteen hankinta.

      • Anonyymi

        Ei ole uusien autojen hinnoissa paljon enää eroa. Lataumahdollisuus omakotitaloon 0€ - 500€. Riippuen miten tehokkan latauksen haluaa.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse laskea. Enemmän ihmettelen mikä hel*****tin vimma noilla polttistampioilla on siihen bensaan, e fuelia tai jotain muuta korviketta ja sössöttää sähkön riittävyydestä kun esim Kilpilahti kuluttaa 3 twh/ vuosi ja tuottaa päästöjä puolet lisää siihen minkä liikenne tuottaa.3 twh riittää 600000 sähköauton energiaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse laskea. Enemmän ihmettelen mikä hel*****tin vimma noilla polttistampioilla on siihen bensaan, e fuelia tai jotain muuta korviketta ja sössöttää sähkön riittävyydestä kun esim Kilpilahti kuluttaa 3 twh/ vuosi ja tuottaa päästöjä puolet lisää siihen minkä liikenne tuottaa.3 twh riittää 600000 sähköauton energiaksi.

        Ja mikä aivottoman typerä vimma on sähköautofanaatikoilla pakottaa kaikki sähköautoihin? Nämä sähköautofanaatikot jotka haluavat pakottamista sähköautoihin ovat täysiverisiä kommunisteja.

        Ei tässä ole mitään tarvetta siirtyä polttiksista sähköautoihin ainakaan muutamaan kymmeneen vuoteen. Ja jos ei e-fuelia ole käytettävissä niin sitten vain ajetaan normaalilla bensalla, ei öljy tule loppumaan koko tällä vuosisadalla, joten voimme rauhassa ajella bensalla.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jalostaminen aina maksaa, kun litiumakkua tehdään, tarvitaan paljon energiaa ja korkeampaa teknologiaa kuin synteettisen bensiinin valmistamisessa.
      Jos tuo idea toimii, tulee siitä suuri menestys.
      Varmaan lainsäädännöllä pyritään tämä hankaloittamaan ainakin EU:m piirissä, koska se ei sovi EU:n valitsemaan agendaan

      • Anonyymi

        Dieseliä voidaan myös tehdä samalla periaatteella, tosin vaatii hieman enemmän energiaa kuin bensa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseliä voidaan myös tehdä samalla periaatteella, tosin vaatii hieman enemmän energiaa kuin bensa

        Dieseliä voidaan tehdä vaikka rypsiöljystä, ei sitä tarvitse tehdä samalla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseliä voidaan tehdä vaikka rypsiöljystä, ei sitä tarvitse tehdä samalla tavalla.

        Maatalouteen saadaan siis yksi hyvä tukimuoto lisää.


      • Anonyymi

        Ei tule olemaan. Ainoastaan se ylijäämä happi mikä siitä laitteesta saadaan, voitaisi käyttää polttistomppelin hapenpuutteen vaivaaman aivotoiminnan elvyttämiseen. Eikä polttisvajakin laskupää riitä, sähköä kuluu sen 4 litran valmistukseen 110 kwh 30 €. Ehkä kuitenkin kannatta ryhtyä etanolin valmistukseen. Pienessä hiprakassa voi tonkia vanhoja otsikoita, kuten yksi oikea ääliöiden kantaisä, "Mersu syttyi ja tuhosi......." 4 vuotta vanha ja Koreasta. Öisin nuo Einsteinit yleensä kirjoittelee.


      • Anonyymi

        Aiot siis ohittaa täysin laskelmat energian tarpeesta mitä tarvitaan pelkästään sähköä EU tarpeisiin. Voisit nyt laittaa puolestasi omat laskelmat peliin niin katsotaan kuinka pitkälle visiosi riittää. Lähdet nyt ihan siitä liikkeelle että mistä VIHREÄ sähkö hankitaan e-polttoaineita varten ja kun se ei riitä niin kuinka paljon tarvitaan harmaata tai mustaa sähköä lisäksi pelkästään EU tarpeisiin?

        Eikö numeroiden pyörittäminen kiinnosta, mutta kieltotila kylläkin kiinnostaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiot siis ohittaa täysin laskelmat energian tarpeesta mitä tarvitaan pelkästään sähköä EU tarpeisiin. Voisit nyt laittaa puolestasi omat laskelmat peliin niin katsotaan kuinka pitkälle visiosi riittää. Lähdet nyt ihan siitä liikkeelle että mistä VIHREÄ sähkö hankitaan e-polttoaineita varten ja kun se ei riitä niin kuinka paljon tarvitaan harmaata tai mustaa sähköä lisäksi pelkästään EU tarpeisiin?

        Eikö numeroiden pyörittäminen kiinnosta, mutta kieltotila kylläkin kiinnostaa?

        Mikä hel××××tin ääliö, nyt ei tainnut oikein ymmärrys riittää. 4 litran valmistus vaatii sähköä 110 kwh. Sillä sähköllä kulkee sähköauto 500 kilometriä ja polttomoottoriauto 80 km. Vety on samaa huonoa suuruusluokkaa. Kyllä se näyttää, että eräden polttistomppelien hapenpuute on akuutti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule olemaan. Ainoastaan se ylijäämä happi mikä siitä laitteesta saadaan, voitaisi käyttää polttistomppelin hapenpuutteen vaivaaman aivotoiminnan elvyttämiseen. Eikä polttisvajakin laskupää riitä, sähköä kuluu sen 4 litran valmistukseen 110 kwh 30 €. Ehkä kuitenkin kannatta ryhtyä etanolin valmistukseen. Pienessä hiprakassa voi tonkia vanhoja otsikoita, kuten yksi oikea ääliöiden kantaisä, "Mersu syttyi ja tuhosi......." 4 vuotta vanha ja Koreasta. Öisin nuo Einsteinit yleensä kirjoittelee.

        Kirjoittajan tyyppisiä ääliöitä on pyörinyt ilmastonmuutos palstalla, natopalstalla jne, luiskaotsa jolla on vain yksi totuus, 70- luvulla se olisi ollut taistolainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoittajan tyyppisiä ääliöitä on pyörinyt ilmastonmuutos palstalla, natopalstalla jne, luiskaotsa jolla on vain yksi totuus, 70- luvulla se olisi ollut taistolainen.

        Agalta saatava lääkehappi olisi halvempaa. Eikä se totuus siitä miksikään muutu, että kaikki korvikkeet ovat sellaisia sähkösyöppöjä, ettei niiden valmistus kannata ollenkaan. Ilmaston muutos on tosiasia, vaikka Suomen Uutiset muuta totuuden vastaisesti ja virheellisesti väittävätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä hel××××tin ääliö, nyt ei tainnut oikein ymmärrys riittää. 4 litran valmistus vaatii sähköä 110 kwh. Sillä sähköllä kulkee sähköauto 500 kilometriä ja polttomoottoriauto 80 km. Vety on samaa huonoa suuruusluokkaa. Kyllä se näyttää, että eräden polttistomppelien hapenpuute on akuutti.

        Kommentti oli tarkoitettu kaikille niille jotka haikailevat synteettisten polttoaineiden perään jotka eivät suostu uskomaan laskelmia ettei sähkö tule riittämään EU liikenteen tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentti oli tarkoitettu kaikille niille jotka haikailevat synteettisten polttoaineiden perään jotka eivät suostu uskomaan laskelmia ettei sähkö tule riittämään EU liikenteen tarpeisiin.

        Ei tule VIHREÄ sähkö mitenkään riittämään EU alueen synteettistä polttoainetta varten. Tässä tekoälyn arvio EU kulutuksesta PÄIVÄSSÄ joten sähköä e-polttoaineisiin tarvittaisiin VALTAVIA MÄÄRIÄ.

        "Euroopan unionissa (EU-27) polttoaineiden päivittäinen kulutus vaihtelee merkittävästi eri jäsenvaltioiden välillä. Keskimäärin EU:ssa kulutetaan PÄIVITTÄIN noin 900 MILJOONAA litraa dieseliä ja noin 270 MILJOONAA litraa bensiiniä.

        Dieselin kulutus
        Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 278,5 miljoonaa tonnia dieseliä vuodessa. Tämä vastaa noin 763 000 tonnia kuukaudessa tai noin 900 miljoonaa litraa päivässä. Dieselin tiheys on noin 0,835 kg/l, joten tämä laskelma perustuu siihen.
        fuel-prices.eu

        Bensiinin kulutus
        Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 99,2 miljoonaa tonnia bensiiniä vuodessa. Tämä vastaa noin 271 780 tonnia kuukaudessa tai noin 270 miljoonaa litraa päivässä.
        fuel-prices.eu

        Maakohtaisia eroja
        Kulutuksessa on merkittäviä eroja jäsenvaltioiden välillä. Esimerkiksi Saksassa bensiinin kulutus oli 466 930 tynnyriä päivässä, kun taas Maltalla vain 1 800 tynnyriä päivässä vuonna 2022.
        TheGlobalEconomy.com

        Yhteenveto
        Polttoaine Vuotuinen kulutus (milj. tonnia) Päivittäinen kulutus (milj. litraa)
        Diesel 278,5 ~900
        Bensiini 99,2 ~270

        Nämä luvut ovat arvioita ja voivat vaihdella vuosittain ja jäsenvaltioittain. Kulutuksen vaihtelut voivat johtua taloudellisista tekijöistä, liikenteen määrästä, polttoainehintojen vaihteluista ja muista tekijöistä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tule VIHREÄ sähkö mitenkään riittämään EU alueen synteettistä polttoainetta varten. Tässä tekoälyn arvio EU kulutuksesta PÄIVÄSSÄ joten sähköä e-polttoaineisiin tarvittaisiin VALTAVIA MÄÄRIÄ.

        "Euroopan unionissa (EU-27) polttoaineiden päivittäinen kulutus vaihtelee merkittävästi eri jäsenvaltioiden välillä. Keskimäärin EU:ssa kulutetaan PÄIVITTÄIN noin 900 MILJOONAA litraa dieseliä ja noin 270 MILJOONAA litraa bensiiniä.

        Dieselin kulutus
        Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 278,5 miljoonaa tonnia dieseliä vuodessa. Tämä vastaa noin 763 000 tonnia kuukaudessa tai noin 900 miljoonaa litraa päivässä. Dieselin tiheys on noin 0,835 kg/l, joten tämä laskelma perustuu siihen.
        fuel-prices.eu

        Bensiinin kulutus
        Vuonna 2020 EU-27-maissa kulutettiin yhteensä noin 99,2 miljoonaa tonnia bensiiniä vuodessa. Tämä vastaa noin 271 780 tonnia kuukaudessa tai noin 270 miljoonaa litraa päivässä.
        fuel-prices.eu

        Maakohtaisia eroja
        Kulutuksessa on merkittäviä eroja jäsenvaltioiden välillä. Esimerkiksi Saksassa bensiinin kulutus oli 466 930 tynnyriä päivässä, kun taas Maltalla vain 1 800 tynnyriä päivässä vuonna 2022.
        TheGlobalEconomy.com

        Yhteenveto
        Polttoaine Vuotuinen kulutus (milj. tonnia) Päivittäinen kulutus (milj. litraa)
        Diesel 278,5 ~900
        Bensiini 99,2 ~270

        Nämä luvut ovat arvioita ja voivat vaihdella vuosittain ja jäsenvaltioittain. Kulutuksen vaihtelut voivat johtua taloudellisista tekijöistä, liikenteen määrästä, polttoainehintojen vaihteluista ja muista tekijöistä."

        Dieseliä voidaan valmistaa vaikka rypsiöljystä eli sen ei tarvitse olla synteettistä.

        Ja jos e-fuelia ole riittävästi niin sitten vain ajellaan fossiilisella bensalla. Ei ole mitään tarvetta siirtyä sähköautoihin ainakaan 50 vuoteen vaikka sähköautofanaatikot kuinka idioottimaisesti rääkyvät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Agalta saatava lääkehappi olisi halvempaa. Eikä se totuus siitä miksikään muutu, että kaikki korvikkeet ovat sellaisia sähkösyöppöjä, ettei niiden valmistus kannata ollenkaan. Ilmaston muutos on tosiasia, vaikka Suomen Uutiset muuta totuuden vastaisesti ja virheellisesti väittävätkin.

        Siis olet yksisilmäisesti toimiva tomppeli, kaikki hyvin kun uskoo ilmastonmuutokseen ihmisten aiheuttamana, sähköauto fanaatikko, ei muita käyttövoimia autoon ja kaikki muutkin asiat yhdellä totuutella, siis nämä tyypit ovat psykologian termeillö nimitettäviä, vaarallisia kanssaihmisille, vain oma napa tärkein suhteessa kanssaihmisiin


    • Anonyymi

      Yleistyksenä sähköautoilusta
      Suuri osa sähköautoista ei edes liiku 200 km matkaa. Suuressa osassa autoista on pieni akku, joka etenkin talvella on riittämätön. Voimme kirjoittaa suuren osan sähköautoista olevan hinausauton kyydissä loppumatkan. Tämä vasta kallista ajamista on.

      • Anonyymi

        Auto hankitaan tarpeen mukaan... Niin on aina tehty.
        Pieniakkuinen auto on myös pieni auto, joka on mitä parhain esim. pääkaupunkialueella päivittäisajoon. Erittäin harva lähtee esim. cliolla, yariksella tms. minnekään lapin matkalle etelästä... olisihan se täyttä tuskaa.
        Sitten taas isompiakkuisella pääsee aina yli 350 km. eli ajoaika yli 4 tuntia. Väitän 95% autoilijoista pitävän kahvin mittaisen tauon 3-4 tunnin välein, samalla autokin latautuu seuraavalle saman pituiselle etapille. Noissa latauspaikkojen kahviloissa on yli 90% polttiksilla ajelevia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auto hankitaan tarpeen mukaan... Niin on aina tehty.
        Pieniakkuinen auto on myös pieni auto, joka on mitä parhain esim. pääkaupunkialueella päivittäisajoon. Erittäin harva lähtee esim. cliolla, yariksella tms. minnekään lapin matkalle etelästä... olisihan se täyttä tuskaa.
        Sitten taas isompiakkuisella pääsee aina yli 350 km. eli ajoaika yli 4 tuntia. Väitän 95% autoilijoista pitävän kahvin mittaisen tauon 3-4 tunnin välein, samalla autokin latautuu seuraavalle saman pituiselle etapille. Noissa latauspaikkojen kahviloissa on yli 90% polttiksilla ajelevia.

        Tosi tomppelit pysäköivät ne bensarotiskonsakin kuin kiusalla latausruutuihin. Tomppelien kuningasta lainatakseni. "Jos meidän parkkipaikalle latauspisteen taloyhtö laittaa, niin kahlehdin peräkärryn siihen tolppaan". Sellaisia teiden ritareita. Invapaikalle he tosin olisivat oikeutettuja, vaikka kortti puuttu mielentetveystoimistosta sen kyllä helposti saisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi tomppelit pysäköivät ne bensarotiskonsakin kuin kiusalla latausruutuihin. Tomppelien kuningasta lainatakseni. "Jos meidän parkkipaikalle latauspisteen taloyhtö laittaa, niin kahlehdin peräkärryn siihen tolppaan". Sellaisia teiden ritareita. Invapaikalle he tosin olisivat oikeutettuja, vaikka kortti puuttu mielentetveystoimistosta sen kyllä helposti saisi.

        Kuule
        Mielenterveysongelmilla ja invalidisoituneella ei ole mitään yhteistä.

        TAJUATKO ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule
        Mielenterveysongelmilla ja invalidisoituneella ei ole mitään yhteistä.

        TAJUATKO ?

        Kyllä invalidisoivia mielenterveysongelmia täytyy tällä kahlekunikaala olla, jos latauspaikka niin paljon ottaa luonnolle Kahlehdin peräkärryn tolppaan, jos sellainen parkkipaikalle tulee. Sehän on hullu ja oikeutettu invakorttiin.


    • Anonyymi

      Ostappa kaveri pakettiauto jossa on 15 litran dieseltankki.
      Kiäh Kiäh

      • Anonyymi

        Löytäisi edes sellaisen jonka sivuovi toimii. Mikä se on
        joka hyppii yhdellä jalalla ja kiroilee, no se on Hiacekuski, saanut sivuoven varpailleen.
        BUAHAHAHA BUAHAHAHA


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi sä valitsit

      Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      75
      3607
    2. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

      Rehellinem fiilis
      Suhteet
      62
      2694
    3. Heilutetaanko peittoa hieman

      Heilutetaan peittoa vähän ;3
      Ikävä
      81
      2647
    4. Hei........

      Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      58
      2418
    5. Mitä sanoa pituudeksi näillä mittaustuloksilla?

      Jos jossain tarttee ilmoittaa pituus sentin tarkkuudella? Mitattu neljästi virallisesti ja mittaustulokset on olleet 1
      Sinkut
      92
      2363
    6. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

      Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      262
      2205
    7. Kaipaan sua, Ope

      Mietin, että ajatteletko sinä minua?..
      Ikävä
      45
      1943
    8. Tilanteesi nyt?

      Kysymys otsikossa
      Suhteet
      44
      1769
    9. Mä en jaksa suojella sua enää

      Oot osa mun tarinaa ja ensirakkaus 🩷🌈 Olisiko niin kauheata, jos muutkin ystävämme tietäisivät? Se on jo niin vanha ”t
      Ikävä
      15
      1501
    10. EU:n uusin idea - jatkossa joudut tunnistautumaan kun katsot PORNOA!

      "Pornon katsominen muuttuu täysin Euroopan komissio on kehittänyt sovelluksen, jolla internetin käyttäjä voi todistaa p
      Maailman menoa
      149
      1418
    Aihe