"Shut up, you passive aggressive son of a bitch", sanoi ohjaaja sovinistiselle propille elokuvassa "State and Maine -Crossroads". Tämä sai minut muistamaan sen miksi joskus tulkitsin suomalaisen sosiaalisen jäykkämielisyyden. "Hyppyrilettiset" "sen on sun mielipitees -älä pakota minua ajattelemaan samoin kertomalla sitä minulle" ihmiset, omalaatuisia ihmisiä vastustavat urheiluseurat, työpaikkavihjailjat,huomaamattomasti elehtivät nuoret aikuiset, kovat keski-ikäiset naiset, ennakkoluuloisuus työttömiä nuoria kohtaan, vihjailu ilmeillä nuorten "vastuuttomuudesta", ja ylipäätään avoimesti käyttäytyviä ihmisiä välttelevät ja toisten ihmisten vaatimuksiin omien tunteiden kustannuksella mukautuvat ihmiset ovat kaikki passiivis-aggressiivisia ihmisiä! Selitys tälle käsitteelle löytyy englannin kielellä täältä:
http://www.proactive-coach.com/relationships/passive-aggressive.htm
T.I. Ruskeepää
Passiivis-aggressiiviset
suomalaiset,
1
389
Vastaukset
- Wikipediassa
Ihmiset ovat tällaisten "passiivis-aggressiivisten kaavojen" vallassa Suomessa. Voi sanoa, että Suomessa vallitsee yleisesti passiivis-aggressiivinen ilmapiiri.
http://en.wikipedia.org/wiki/Passive-aggressive_personality_disorder
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1343060- 71630
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2221354Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701191- 441171
- 371041
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381022Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke133987- 47954
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36897