Kunnon sähkäri kovaan käyttöön

Anonyymi-ap

Katselin tuossa pyöräilyn ammattilaisia eli ruokalähettejä kokoontumispaikallaan niin trendihän näyttää juuri sille mitä on jo aavisteltu. Puolet kaikista fillareista on jo täysvetoisia eli niissä on polkimet vain näön takia.
Edes myyjä ei väitä niitä poljettaviksi vaan mainostetaan polkemista asiana jolla rangea voi lisätä.Akut ovat todella isoja ja vetomoottori on molemmilla "akseleilla".
Poljettavat sähköpyörät olivat se välivaihe.

22

266

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sama kehitys kävi aikoinaan mopojen kanssa ja sitähän sähköpyörät ovat. Mopo on lyhennys moottori polkupyörästä. Moottori toimi vain nykyään sähköllä. Pappa-Tuntureissa polkimet oli lain vaatimus ja polkemalla piti pystyä liikkumaan vaikka kukaan ei ikinä niin tehnyt.

• Anonyymi

Tämä on ihan ymmärrettävä kehityssuunta, ja myös tervetullut. Kaapista ulos vähitellen.

• Anonyymi

Sähkäri kävi vetämässä meille ulkovarastoon uudet sähkökaapelit ja pistokkeet.

• Anonyymi

Lihasheikko varasto.

• Anonyymi

Näitä laitteita näkyy olevan täysjoustonakin. Meneeköhän tapahtumien järjestäjien sarjajaot uusiksi, polkupyörät, ebiket poljettavat, ebiket oikeat....

• Jos maastopyöräkilpailuista puhut, niin niissä lähtökohtaisesti sallittu vain polkupyöräksi laskettavat laitteet, eli sähköavusteiset polkupyörät joissa siis moottori maks 250W, avustus katkeaa 25km/h ja avustus avustaa vain poljettaessa,
        Nuo avauksessa kuvaillut laitteet kun eivät ole ajoneuvolain määrittelemän polkupyörän määritelmän mukaisia, vaan L1e-A luokan ajoneuvoja taikka sitten eivät mihinkään ajoneuvoluokitteluun sopivia...

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

Jos maastopyöräkilpailuista puhut, niin niissä lähtökohtaisesti sallittu vain polkupyöräksi laskettavat laitteet, eli sähköavusteiset polkupyörät joissa siis moottori maks 250W, avustus katkeaa 25km/h ja avustus avustaa vain poljettaessa,
        Nuo avauksessa kuvaillut laitteet kun eivät ole ajoneuvolain määrittelemän polkupyörän määritelmän mukaisia, vaan L1e-A luokan ajoneuvoja taikka sitten eivät mihinkään ajoneuvoluokitteluun sopivia...

Niin tällä hetkellä. Miksi kehitys pysähtyisi tuohon?

• Anonyymi kirjoitti:

Niin tällä hetkellä. Miksi kehitys pysähtyisi tuohon?

Niin, sen aika näyttää mihin tilanne kulkee, mutta turha noita on etukäteen liikaa miettiä. Tuskin nuo ruokalähetit ovat mitään erikoisen innostuneita maastokilpailuista, tai mistä sitä tietää.

• Anonyymi

Kyllä siellä jo ensimmäiset ovat ajamassa maastoreittiä polkematta

• On kyllä ja onhan siellä ollut "mopopoikia" vuosikymmeniä tätäkin ennen.

Mutta itse tosiaan olen suhteellisen aktiivinen maastoajaja ja hyvin vähän noita "polkematta" ajettavia siellä vastaan tulee kokonaismäärästä.

• Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

On kyllä ja onhan siellä ollut "mopopoikia" vuosikymmeniä tätäkin ennen.

Mutta itse tosiaan olen suhteellisen aktiivinen maastoajaja ja hyvin vähän noita "polkematta" ajettavia siellä vastaan tulee kokonaismäärästä.

Eiköhän tuo tilanne muutu.

• Anonyymi

On kyllä hyvä, kun ei enää tarvitse polkea.

• Anonyymi

Sähköavusteinen ei itsekseen kulje, vaan pitää myös polkea itse.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Poljettava on juuri se väistyvä malli

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis liikuttaa kampia... Se on eri asia kuin polkeminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis liikuttaa kampia... Se on eri asia kuin polkeminen.

Jokaista testaamani pyörää pitää itse polkea. Pienimmällä avustuksella pitää polkea jopa ihan reippaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokaista testaamani pyörää pitää itse polkea. Pienimmällä avustuksella pitää polkea jopa ihan reippaasti.

Oho, no wauuuu...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Emme voi mitään jos testaat vain sellaisia kuin sinulla on

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse näen useasti sellaisen "pyöräilijän" joka ei polje ollenkaan, ei koskaan. Kyseessä on siis sama henkilö. Vauhti on kumminkin melko verkkainen, ehkä 15km/h.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse näen useasti sellaisen "pyöräilijän" joka ei polje ollenkaan, ei koskaan. Kyseessä on siis sama henkilö. Vauhti on kumminkin melko verkkainen, ehkä 15km/h.

Onhan toki sellaisiakin.

"Moottorilla varustetun polkupyörän (L1e-A) suurin teho saa olla enintään 1000 W. Moottori voi toimia ilman polkemista, mutta sen on kytkeydyttävä pois päältä kun nopeus saavuttaa 25 km/h."

Itse en vielä ole luonnossa nähnyt.

• Anonyymi

Paljonko maksaa ns. Pro-mallin sähkömaastopyörä?

• Anonyymi

On kallis, on on on...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      99
      2045
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      289
      1854
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      322
      1667
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      1546
    5. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      30
      1153
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1093
    7. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      89
      1057
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      1037
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      63
      1032
    10. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      58
      1018
    Aihe