Mielenkiintoinen hätätoimenpide

Anonyymi-ap

Donald Trump on pakon edessä joutunut tekemään USA:ssa hätätoimenpiteen, jonka tarkoituksena on estää sähköautojen liika leviäminen maaseudulle. USA:ssa on niin huono sähkönjakeluverkko, että sähköautojen lataaminen kotioloissa ei siellä tahdo onnistua. Jos liian monet tavalliset amerikkalaiset havahtuisivat siihen, että sähkönjakeluverkkojen laadun suhteen Amerikka onkin täysi kehitysmaa, niin se saattaisi aiheuttaa paniikkia suuren yleisön keskuudessa.

Trump siis halusi hätätoimenpiteellään turvata sen, että amerikalaiset ajavat mahdollisimman pitkää isoilla V8-autoillaan. Tällöin kukaan ei ala moittia presidenttiä kehnosta sähkönjakeluverkosta, ja silloin kansansuosio junttien keskuudessa on taattu.

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/4f774e97-40df-47fd-a715-db4656d979b2

34

221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä oikea V8 -auto on poikaa Suomessakin, mikäli vain maksukyky riittää.

      • Anonyymi

        Eli turhaa massaa ison moottorin kautta, sehän on tyhmää.


      • Anonyymi

        Oikein !

        Corvette C8 ZR1 V8 5,5L, 2 turboa, 1064hp. 0 to 100 kmh 2,5 sec. Ei paha
        Kaikki sähköautot ovat tämän rinnalla paperia !


    • Anonyymi

      Jenkit eivät osaa tehdä sähköautoja ja heidän oma autoteollisuus sakaa ja Trump yrittää tehdä jotain mikä auttaisi, mutta eihän nuo kikkailut todellisuudessa aita mitään. Trumpin kausi loppuu ja järki palaa sinnekin mantereelle. Trumpin kekkuloinit tulevat todella kalliiksi USAlaisille ja he tajuavat kuinka hullun valinnan tekivät. Nyt jo puolet häpeää oranssia sokopäätä.

    • Anonyymi

      Jos kerran sähköautot todella hyviä niin miksi niille pitää antaa massiiviset tuet jotta ne menevät. Kaikki tuet sähköautoille tuleekin poistaa ja antaa markkinatalouden valita mikä voittaa. Eikä tukea pidä antaa laturiverkostollekaan. Tuollaiset massiiviset tuet ovat kommunismia ja niitä ei pidä olla.

      • Anonyymi

        Eihän Amerikassa kannata sähköautojen leviämistä edistää, koska useimmilla ihmisillä on vain yksivaiheinen 110 V sähköliittymä. Kai se sähköauton lataaminen kotioloissa kestää siellä kokonaisen viikon.


      • Anonyymi

        Kun halutaan nopeuttaa kalliin investoinnin tekemistä laajalti, niin se vaatii tukea, että saadaan ihminen ostamaan hieman kalliimpi auto.
        Kun halutaan pelastaa ilmasto, niin se vaatii tiettyjä tekoja ja jos kaikki menisi vain markkinaehtoisesti, niin maailma olisi aika paska paikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun halutaan nopeuttaa kalliin investoinnin tekemistä laajalti, niin se vaatii tukea, että saadaan ihminen ostamaan hieman kalliimpi auto.
        Kun halutaan pelastaa ilmasto, niin se vaatii tiettyjä tekoja ja jos kaikki menisi vain markkinaehtoisesti, niin maailma olisi aika paska paikka.

        Sähköautot eivät ilmastoa pelasta, jos niillä ylipäätään edes on vaikutusta ilmastoon. Lisäksi sähköautojen valmistaminen tuhoaa luontoa valtavasti. Ei sähköautoille pidä antaa euronkaan tukea.

        Kaikki muutkin tuotteet ovat levinneet markkinaehtoisesti, joten antaa markkinoiden päättää. Tällaiset tuet ja rajoitukset ovat kommarimeininkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun halutaan nopeuttaa kalliin investoinnin tekemistä laajalti, niin se vaatii tukea, että saadaan ihminen ostamaan hieman kalliimpi auto.
        Kun halutaan pelastaa ilmasto, niin se vaatii tiettyjä tekoja ja jos kaikki menisi vain markkinaehtoisesti, niin maailma olisi aika paska paikka.

        Sähköauto on kommunismia, kun pitää tukea niiden hankintaa ja käyttöö. Jenkkilässä tuki 7500 dollaria per vaunu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on kommunismia, kun pitää tukea niiden hankintaa ja käyttöö. Jenkkilässä tuki 7500 dollaria per vaunu

        Tärkein syy on kutenkin se, että USA:n alkeellinen sähkönjakeluverkko ei sovellu sähköautojen lataamiseen kotioloissa. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on sähköautointoilijoille niin vaikeaa? Sähköautoilla ei tee Amerikassa yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkein syy on kutenkin se, että USA:n alkeellinen sähkönjakeluverkko ei sovellu sähköautojen lataamiseen kotioloissa. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on sähköautointoilijoille niin vaikeaa? Sähköautoilla ei tee Amerikassa yhtään mitään.

        Toyotan isot päälliköt tietävät tämän, ja siitä syystä Toyota valmistaakin mielellään mainioita itselataavia hybridiautoja. Niillä on hyvä ajella myös sähköttömillä alueilla. Toyotan suosio johtuukin juuri tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan isot päälliköt tietävät tämän, ja siitä syystä Toyota valmistaakin mielellään mainioita itselataavia hybridiautoja. Niillä on hyvä ajella myös sähköttömillä alueilla. Toyotan suosio johtuukin juuri tästä.

        On aivan selvä asia, että ensin pitää latausinfra olla kunnossa, ja vasta sen jälkeen voidaan harkita sähköautojen valmistamista. Isoista autotehtaista ainoastaan Toyota ymmärtää tämän asian hyvin. Siksihän se onkin maailman suurin autotehdas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauto on kommunismia, kun pitää tukea niiden hankintaa ja käyttöö. Jenkkilässä tuki 7500 dollaria per vaunu

        Kommunismissako on aina tuettu yksityisen ihmisen kalliimpia hankintoja?
        Taitaa pojalla olla hieman tiedoissa paikkaamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan isot päälliköt tietävät tämän, ja siitä syystä Toyota valmistaakin mielellään mainioita itselataavia hybridiautoja. Niillä on hyvä ajella myös sähköttömillä alueilla. Toyotan suosio johtuukin juuri tästä.

        Mainioita itsehinkkaavia hybridejä, hihii!
        Mitä hyvää niissä on kun ilman hybridiä pärjää paremmin ja pienemmällä hajoavaa tekniikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainioita itsehinkkaavia hybridejä, hihii!
        Mitä hyvää niissä on kun ilman hybridiä pärjää paremmin ja pienemmällä hajoavaa tekniikkaa.

        Toyotan hybridiautot ovat osoittautneet hyvin kestäviksi. Ne kestävät erittäin hyvin vaativan taksikäytönkin, ja ovat sen lisäksi vielä taloudellisiakin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridiautot ovat osoittautneet hyvin kestäviksi. Ne kestävät erittäin hyvin vaativan taksikäytönkin, ja ovat sen lisäksi vielä taloudellisiakin..

        Toyotan hybridit pääsevät listan kärkeen, kun listataan kesken matkan hyytyneitä malleja. Viides sukupolvi on jo halpuutettu niin pitkälle, että luotettavuus on enää kaukainen muisto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan isot päälliköt tietävät tämän, ja siitä syystä Toyota valmistaakin mielellään mainioita itselataavia hybridiautoja. Niillä on hyvä ajella myös sähköttömillä alueilla. Toyotan suosio johtuukin juuri tästä.

        Toyota on muuttanut politiikkaansa ja tuo yli 10 täyssähköautoa markkinoilla viimeistään vuonna 2027. Toisinsanoen Toyota uskoo että täyssähköautotkin kiinnostaa ihmisiä nykyään ja lähtenyt takamatkalta kirimään kilpailijoitaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18818799/toyota-myontaa-etta-sahkoautot-menevat-paremmin-kaupaksi-kuin-vetyautot-


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tärkein syy on kutenkin se, että USA:n alkeellinen sähkönjakeluverkko ei sovellu sähköautojen lataamiseen kotioloissa. Miksi tämän tosiasian myöntäminen on sähköautointoilijoille niin vaikeaa? Sähköautoilla ei tee Amerikassa yhtään mitään.

        Toista se on täällä Suomessa. Melkein joka mökin sähkökaapista löytyy punainen pistoke, josta saa ulos 11kW. Kaupallisia latauspaikkoja löytyy melkein kaikkien markettien parkkipaikoilta. Osaketalojenkin parkkipaikkoja sähköistetään tarpeen mukaan. Vain vuokratalot ja katujen varret ovat ilman latauspisteitä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        On aivan selvä asia, että ensin pitää latausinfra olla kunnossa, ja vasta sen jälkeen voidaan harkita sähköautojen valmistamista. Isoista autotehtaista ainoastaan Toyota ymmärtää tämän asian hyvin. Siksihän se onkin maailman suurin autotehdas.

        Kun tarpeeksi kauan odottaa, jää pahasti jälkeen muista kilpailijoista. Toyotakin on jäänyt pahasti lähtötelineisiin, kun kilpailijoilla on tarjolla uusia ja parannettuja versioita sähköautoistaan. Menevät jo kierroksella ohi Toyotasta.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mainioita itsehinkkaavia hybridejä, hihii!
        Mitä hyvää niissä on kun ilman hybridiä pärjää paremmin ja pienemmällä hajoavaa tekniikkaa.

        Nuo itselataavat ovat puhtaita bensa-autoja monimutkaisella tekniikalla.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota on muuttanut politiikkaansa ja tuo yli 10 täyssähköautoa markkinoilla viimeistään vuonna 2027. Toisinsanoen Toyota uskoo että täyssähköautotkin kiinnostaa ihmisiä nykyään ja lähtenyt takamatkalta kirimään kilpailijoitaan.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/18818799/toyota-myontaa-etta-sahkoautot-menevat-paremmin-kaupaksi-kuin-vetyautot-

        2027 ovat kilpailijatkin taas esittelemässä parannettuja malleja nykyisistä autoistaan. Mitenhän mahtavat Toyotat vastata kilpailuun? Lisää testijumbojako?


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        2027 ovat kilpailijatkin taas esittelemässä parannettuja malleja nykyisistä autoistaan. Mitenhän mahtavat Toyotat vastata kilpailuun? Lisää testijumbojako?

        Ja todennäköisesti silti Toyota tulee myymään enemmän sähköautoja kuin kilpailijansa. Toyota tulee olemaan maailman suurin autovalmistaja myös 2030-luvulla.

        Ja tulee nämä sähköautot olemaan parempia kuin mitkään VW:n autot. VW tuottaa lähinnä ylihintaista heikkolaatuista paskaa tehtaistaan.

        Ja kannattaa muistaa, että Toyota myy tällä hetkelläkin ylivoimaisesti eniten autoja ja muut ovat kaukana Toyotaa jäljessä. Toyota myy yli 2 miljoonaa enemmän autoja kuin koko VW Group ja ero vain kasvaa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tarpeeksi kauan odottaa, jää pahasti jälkeen muista kilpailijoista. Toyotakin on jäänyt pahasti lähtötelineisiin, kun kilpailijoilla on tarjolla uusia ja parannettuja versioita sähköautoistaan. Menevät jo kierroksella ohi Toyotasta.

        Ja silti Toyotan automyynnit vain kasvavat ja muut jäävät myynneissä kauas Toyotasta. Ehkä noilla muilla on muka uudempaa tekniikkaa, mutta kilpailijat yksi kerrallaan ajautuvat konkurssiin. Kun ollaan ensimmäisten joukossa niin lopputulos on yrityksen tuho.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo itselataavat ovat puhtaita bensa-autoja monimutkaisella tekniikalla.

        Ja bensa-autot ovat paljon parempia kuin mitkään sähköautot joten ei tuo haittaa yhtään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän Amerikassa kannata sähköautojen leviämistä edistää, koska useimmilla ihmisillä on vain yksivaiheinen 110 V sähköliittymä. Kai se sähköauton lataaminen kotioloissa kestää siellä kokonaisen viikon.

        Mitä kirjoittaja tarkoittaa ?

        Oli kysymys 110V tai 230V kotiverkosta, niin sen verkon upgrade/parannus joudutaan joka tapauksessa tekemään, jotta lataus sujuu suht kohti nopeasti/turvallisesti !!

        Riippuen kiinteistön iästä ja kunnosta, niin siihen menee muutama tonni !

        Se, että Trump poistaa julkista tukea sähköauton hankintaan on tietenkin positiivinen asia !


    • Anonyymi

      110 voltin johto hässäkät kärähtävät, kun latailee Teslaa Texasin paahteessa.😆

      • Anonyymi

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fa66b4d4-03f3-451c-b387-58cd13afe7e4

        Jutussa kerrotaan sähköautoista mm. seuraavasti:


        "Tässä vaiheessa Trump menetti kärsivällisyytensä.

        – Pyysin häntä lähtemään (hallinnosta), vein pois hänen sähköautovelvoitteensa, joka pakotti kaikki ostamaan sähköautoja, joita kukaan ei halunnut (minkä hän tiesi kuukausien ajan minun tekevän), ja hän vain sekosi täysin, Trump kirjoitti torstaina Truth Socialissa.

        – Helpoin tapa säästää rahaa budjetissamme, miljardeja dollareita, on lopettaa Elonin valtiontuet ja sopimukset. Olin yllättynyt, ettei Biden tehnyt sitä! hän jatkoi myöhemmin. "

        Taitaakon asian selkeämmin sanoa. Sähköautot ovat siis täyttä kuraa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fa66b4d4-03f3-451c-b387-58cd13afe7e4

        Jutussa kerrotaan sähköautoista mm. seuraavasti:


        "Tässä vaiheessa Trump menetti kärsivällisyytensä.

        – Pyysin häntä lähtemään (hallinnosta), vein pois hänen sähköautovelvoitteensa, joka pakotti kaikki ostamaan sähköautoja, joita kukaan ei halunnut (minkä hän tiesi kuukausien ajan minun tekevän), ja hän vain sekosi täysin, Trump kirjoitti torstaina Truth Socialissa.

        – Helpoin tapa säästää rahaa budjetissamme, miljardeja dollareita, on lopettaa Elonin valtiontuet ja sopimukset. Olin yllättynyt, ettei Biden tehnyt sitä! hän jatkoi myöhemmin. "

        Taitaakon asian selkeämmin sanoa. Sähköautot ovat siis täyttä kuraa.

        Sahköautot vaipuvat unholaan taas sadaksi vuodeksi. Historialla on tapa toistaa itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sahköautot vaipuvat unholaan taas sadaksi vuodeksi. Historialla on tapa toistaa itseään.

        Hyvä ennustus tulevaisuudesta. Näinhän siinä tulee käymään.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä ennustus tulevaisuudesta. Näinhän siinä tulee käymään.

        Sähköautojen latausta kestävän sähköverkon rakentaminen kaikkialle maailmaan on erittäin kallis juttu. Rahat käytetään nykyisin ensisijaisesti asevarusteluun, koska sotiminen koetaan ilmastoasioita tärkeämmäksi.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautojen latausta kestävän sähköverkon rakentaminen kaikkialle maailmaan on erittäin kallis juttu. Rahat käytetään nykyisin ensisijaisesti asevarusteluun, koska sotiminen koetaan ilmastoasioita tärkeämmäksi.

        Tottahan pommit ovat tärkempiä kuin hiljaiset sähköautot.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottahan pommit ovat tärkempiä kuin hiljaiset sähköautot.

        Viherhörhöt varmasti ehdottovat, että panssarivaunujenkin pitäisi olla akkukäyttöisia, jotta ilmaan ei pääsisi liikaa hiilidioksidia.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/fa66b4d4-03f3-451c-b387-58cd13afe7e4

        Jutussa kerrotaan sähköautoista mm. seuraavasti:


        "Tässä vaiheessa Trump menetti kärsivällisyytensä.

        – Pyysin häntä lähtemään (hallinnosta), vein pois hänen sähköautovelvoitteensa, joka pakotti kaikki ostamaan sähköautoja, joita kukaan ei halunnut (minkä hän tiesi kuukausien ajan minun tekevän), ja hän vain sekosi täysin, Trump kirjoitti torstaina Truth Socialissa.

        – Helpoin tapa säästää rahaa budjetissamme, miljardeja dollareita, on lopettaa Elonin valtiontuet ja sopimukset. Olin yllättynyt, ettei Biden tehnyt sitä! hän jatkoi myöhemmin. "

        Taitaakon asian selkeämmin sanoa. Sähköautot ovat siis täyttä kuraa.

        Trumpistaniassa diktaattorin sana on totuus, eikä sitä pidä faktoilla pilata. Fake news leiman saa esittämällä suuren johtajan mielipiteestä poikkeavia faktoja.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Trumpistaniassa diktaattorin sana on totuus, eikä sitä pidä faktoilla pilata. Fake news leiman saa esittämällä suuren johtajan mielipiteestä poikkeavia faktoja.

        Trump haluaa olla samanlainen diktaattori kuin Putin Venäjällä. Tällainen hallisemistapa on nykyisin muotia. Amerikka ei halua olla Venäjää huonompi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitään järkeä?

      Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1984
    2. Noniin rakas

      Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1730
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

      Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      57
      1400
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      79
      1375
    5. Multa sulle

      Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1038
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

      Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      946
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

      Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      943
    8. Onko sulla empatiakykyä?

      Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      892
    9. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      73
      876
    10. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      109
      873
    Aihe