Poro ei ole olennainen osa Lapin luontoa, yksi pohjoisen pedoista . Se on peuran puolikesy muoto, j

Anonyymi-ap

Poro ei ole olennainen osa Lapin luontoa, yksi pohjoisen pedoista . Se on peuran puolikesy muoto, jonka ihminen on ottanut kotieläimekseen. Porot eivät kuulu lapin luontoon . sillä niile täytyy syöttää ruokaa kuin lehmille eli ne kuuluisivat karja talouden piiriin eli maatalous tukien piiriin .eli ne on lois eläimi kuten niiden pitäjätkin.loisi yhteiskunnan sosiaalipummeja..loisia.

13

470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

totta.

• Anonyymi

ddd

• Anonyymi

Niin on se kumma että tämä eläin on saanut yksinoikeuden vallata metsä alueita, syödä, kupia kaiken ja vieläpä siitä maksetaan näiden "omistajille"

• Anonyymi

jos ei paikallisista ns.asioista tykkää niin kannattaa mennä takas sinne mistä on tullutkin!

• Anonyymi

Elikkä vithun, mutta eihän sinne mahu, kun noin parikymmentä senttiä raavasta miestä...

• Anonyymi

ai takas sinne.....

• Anonyymi

Täällä on ihan syntyjään monta sukupolvea jo asunut ihmisiä joilla ei ole poroja. Mikä erikoisoikeus porollisilla muka on alueisiin?
        Sieltä tulis isot säästöt kun porotalous muutettaisiin niin että jos et pärjää ilman valtion tukia mene oikeisiin töihin.

• Anonyymi

joo meilä kolarin sivukylässä on ongelma. Kittilän lentokentälle tullee koneita, näitä turisteja pittää ajaa tänne Venejärvelle busseilla. Sitten kun kesä tulee omistaja löysää porot irti ja kun ne ovat ihmisiin tottuneita meile aiheutuu harmeja.Ylipäätä varsinaista luontomatkailua!!!

• Anonyymi

Porot kuuluu luontoon enemmän ko etelän jätkät.

• Anonyymi

Luuleeko nää pohjosen jätkät omistavansa alueet? Paskan marjat. Niin kauan kun en toisten pihalle astu minä kuljen ihan missä minua huvittaa. Jos ei kelpaa muuta Venäjälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuleeko nää pohjosen jätkät omistavansa alueet? Paskan marjat. Niin kauan kun en toisten pihalle astu minä kuljen ihan missä minua huvittaa. Jos ei kelpaa muuta Venäjälle.

Ei se luuloon perustu vaan tietoon

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se luuloon perustu vaan tietoon

Ethän sinä omista kuin omat maasi. Kaikki muu on vapaata riistaa.

• Anonyymi

Kyllä poro eli luonnosta 1960-luvulle saakka. Sitten alkoi näkymään novaja semjaan koeammuntojen tekemä ympäristön muutos. Luppo ja jäkälä katosivat Lapista muutamassa vuodessa miltei kokonaan. Nyt on luppo Lönsi-Lappiin jo palautumassa ja jäkälä hidaskasvuisempana nousee uudestaan lähiaikoina, ellei tule uusia kokeita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      43
      3473
    2. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      36
      2084
    3. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      30
      1789
    4. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      16
      1557
    5. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      23
      1528
    6. Jalkapalloa

Ura ja Kokkola Cup?
      Kannus
      10
      1440
    7. Mikset vain

Unohtaisi?
      Ikävä
      24
      1397
    8. En ymmärrä miksi minä

Maailma on täynnä sinulle muita
      Ikävä
      14
      1247
    9. Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?

Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai
      Ikävä
      78
      1185
    10. Jo Alkanutta Viikkoa Ja Maanantai Päivää

Hyvää huomenta naiselle ❤🤗😘 Toivoo mies
      Ikävä
      22
      1122
    Aihe