Poro ei ole olennainen osa Lapin luontoa, yksi pohjoisen pedoista . Se on peuran puolikesy muoto, jonka ihminen on ottanut kotieläimekseen. Porot eivät kuulu lapin luontoon . sillä niile täytyy syöttää ruokaa kuin lehmille eli ne kuuluisivat karja talouden piiriin eli maatalous tukien piiriin .eli ne on lois eläimi kuten niiden pitäjätkin.loisi yhteiskunnan sosiaalipummeja..loisia.
Poro ei ole olennainen osa Lapin luontoa, yksi pohjoisen pedoista . Se on peuran puolikesy muoto, j
13
470
Vastaukset
- Anonyymi
totta.
- Anonyymi
ddd
- Anonyymi
Niin on se kumma että tämä eläin on saanut yksinoikeuden vallata metsä alueita, syödä, kupia kaiken ja vieläpä siitä maksetaan näiden "omistajille"
- Anonyymi
jos ei paikallisista ns.asioista tykkää niin kannattaa mennä takas sinne mistä on tullutkin!
- Anonyymi
Elikkä vithun, mutta eihän sinne mahu, kun noin parikymmentä senttiä raavasta miestä...
- Anonyymi
ai takas sinne.....
- Anonyymi
Täällä on ihan syntyjään monta sukupolvea jo asunut ihmisiä joilla ei ole poroja. Mikä erikoisoikeus porollisilla muka on alueisiin?
Sieltä tulis isot säästöt kun porotalous muutettaisiin niin että jos et pärjää ilman valtion tukia mene oikeisiin töihin.
- Anonyymi
joo meilä kolarin sivukylässä on ongelma. Kittilän lentokentälle tullee koneita, näitä turisteja pittää ajaa tänne Venejärvelle busseilla. Sitten kun kesä tulee omistaja löysää porot irti ja kun ne ovat ihmisiin tottuneita meile aiheutuu harmeja.Ylipäätä varsinaista luontomatkailua!!!
- Anonyymi
Porot kuuluu luontoon enemmän ko etelän jätkät.
- Anonyymi
Luuleeko nää pohjosen jätkät omistavansa alueet? Paskan marjat. Niin kauan kun en toisten pihalle astu minä kuljen ihan missä minua huvittaa. Jos ei kelpaa muuta Venäjälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuleeko nää pohjosen jätkät omistavansa alueet? Paskan marjat. Niin kauan kun en toisten pihalle astu minä kuljen ihan missä minua huvittaa. Jos ei kelpaa muuta Venäjälle.
Ei se luuloon perustu vaan tietoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se luuloon perustu vaan tietoon
Ethän sinä omista kuin omat maasi. Kaikki muu on vapaata riistaa.
- Anonyymi
Kyllä poro eli luonnosta 1960-luvulle saakka. Sitten alkoi näkymään novaja semjaan koeammuntojen tekemä ympäristön muutos. Luppo ja jäkälä katosivat Lapista muutamassa vuodessa miltei kokonaan. Nyt on luppo Lönsi-Lappiin jo palautumassa ja jäkälä hidaskasvuisempana nousee uudestaan lähiaikoina, ellei tule uusia kokeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä433473- 362084
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?301789- 161557
- 231528
- 101440
- 241397
- 141247
Ihmetteletkö, mihin sinussa ihastuin?
Pikkuhiljaa huomasin, että olet ainutlaatuinen luonne, plussana tietysti ulkoiset avut. Toista ei taida löytyä koko maai781185- 221122