Poro ei ole olennainen osa Lapin luontoa, yksi pohjoisen pedoista . Se on peuran puolikesy muoto, jonka ihminen on ottanut kotieläimekseen. Porot eivät kuulu lapin luontoon . sillä niile täytyy syöttää ruokaa kuin lehmille eli ne kuuluisivat karja talouden piiriin eli maatalous tukien piiriin .eli ne on lois eläimi kuten niiden pitäjätkin.loisi yhteiskunnan sosiaalipummeja..loisia.
Poro ei ole olennainen osa Lapin luontoa, yksi pohjoisen pedoista . Se on peuran puolikesy muoto, j
15
711
Vastaukset
- Anonyymi
totta.
- Anonyymi
ddd
- Anonyymi
Niin on se kumma että tämä eläin on saanut yksinoikeuden vallata metsä alueita, syödä, kupia kaiken ja vieläpä siitä maksetaan näiden "omistajille"
- Anonyymi
jos ei paikallisista ns.asioista tykkää niin kannattaa mennä takas sinne mistä on tullutkin!
- Anonyymi
Elikkä vithun, mutta eihän sinne mahu, kun noin parikymmentä senttiä raavasta miestä...
- Anonyymi
ai takas sinne.....
- Anonyymi
Täällä on ihan syntyjään monta sukupolvea jo asunut ihmisiä joilla ei ole poroja. Mikä erikoisoikeus porollisilla muka on alueisiin?
Sieltä tulis isot säästöt kun porotalous muutettaisiin niin että jos et pärjää ilman valtion tukia mene oikeisiin töihin.
- Anonyymi
joo meilä kolarin sivukylässä on ongelma. Kittilän lentokentälle tullee koneita, näitä turisteja pittää ajaa tänne Venejärvelle busseilla. Sitten kun kesä tulee omistaja löysää porot irti ja kun ne ovat ihmisiin tottuneita meile aiheutuu harmeja.Ylipäätä varsinaista luontomatkailua!!!
- Anonyymi
Porot kuuluu luontoon enemmän ko etelän jätkät.
- Anonyymi
Luuleeko nää pohjosen jätkät omistavansa alueet? Paskan marjat. Niin kauan kun en toisten pihalle astu minä kuljen ihan missä minua huvittaa. Jos ei kelpaa muuta Venäjälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuleeko nää pohjosen jätkät omistavansa alueet? Paskan marjat. Niin kauan kun en toisten pihalle astu minä kuljen ihan missä minua huvittaa. Jos ei kelpaa muuta Venäjälle.
Ei se luuloon perustu vaan tietoon
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se luuloon perustu vaan tietoon
Ethän sinä omista kuin omat maasi. Kaikki muu on vapaata riistaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitte ku sattuu harhaluoti menemhän korvasi vierestä, niin älä valita. Hirvestysaika on kuule vaarallista aikaa teille etelästä tulheille 'euroopan omistajille"..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitte ku sattuu harhaluoti menemhän korvasi vierestä, niin älä valita. Hirvestysaika on kuule vaarallista aikaa teille etelästä tulheille 'euroopan omistajille"..
Uhkaatko ampua?
- Anonyymi
Kyllä poro eli luonnosta 1960-luvulle saakka. Sitten alkoi näkymään novaja semjaan koeammuntojen tekemä ympäristön muutos. Luppo ja jäkälä katosivat Lapista muutamassa vuodessa miltei kokonaan. Nyt on luppo Lönsi-Lappiin jo palautumassa ja jäkälä hidaskasvuisempana nousee uudestaan lähiaikoina, ellei tule uusia kokeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa
Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu1087556Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö2447474K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon1455163Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1404849PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *504593Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin
Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko904282Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt
viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta1164100- 1641841
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.91619Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell2681491