Onko merkitys aina sama? Vai kuvaako Jeesus enemmän Jeesus Nasaretilaista ja Kristus Jumalan poikaa? Mitä tarkoittaa kun sanotaan että olemme Kristuksessa. Voiko myös sanoa että olemme Jeesuksessa, onko siinä eroa?
Jeesus vai Kristus?
51
578
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus oli maanpäällinen ja Kristus on taivaallinen.
Kristuksessa oleminen, Jeesukseen katsominen ovat silkkoja uskonnollisia fraaseja joilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Vain sillä on merkitystä, että Jeesus lähettää Pyhän Hengen. Eikä sitä voi kukaan herjaamalla ottaa pois, vaikka tietenkin moni haluaa yrittää.- Anonyymi
Jaa tämä onkin uutta. Uskonnollisia fraaseja, minä kun olen luullut että niillä on todella iso merkitys kun niistä niin paljon puhutaan.
Mutta miksi sitten rukoillaan Jeesusta, eikä Kristusta ? - Anonyymi
Mutta oliko Jeesus siis ihmisenä ollessaan Jeesus vai Kristus? Jostain luin että Jeesuksesta tuli Kristus kasteessa kun Pyhä Henki tuli häneen. Ja että Kristus tarkoittaisi Jeesusta,jossa on Jumalan henki.
- Anonyymi
Molemmat ovat satuolentoja.
- Anonyymi
Ei ole muuta todellista Kristusta kuin Jeesus. Kristus tarkoittaa Jumalan lähettämää vapahtajaa tai "voideltua". Monet käyttävät tuota titteliä puhuessaan Jeesuksesta. On Kristus ja sitten on antikristuksia, eli ihmisiä jotka ovat olevinaan ihmisille vapahtajia. Hitler esimerkiksi lupasi saksalaisille hyvän tulevaisuuden, mutta toi lopulta sodan ja ahdistuksen ja kärsimyksen. Kristus vuorostaan tuli itse kärsimään. Huomaamme että nämä kaksi ovat ääripäissä toisistaan. Toinen toi kärsimyksen seuraajilleen ja toinen kärsi seuraajiensa puolesta. Hitler ei tietenkään ole ainoa tällainen antikristus, vaan jokainen ihminen, joka ei tunnusta Herraa Jeesusta ainoaksi Kristukseksi. Uskovien on oltava varovaisia. Monet käyttävät Jeesuksen nimeä mutta ovat silti antikristuksia. Tärkeintä ei ole se mitä sanoo, vaan se mitä sisimmässään ajattelee Jeesuksesta.
- Anonyymi
Kristus siis ei ole nimi? Ja siksikö ei rukoilla Kristuksen nimessä vaan Jeesuksen nimessä? Mutta jos rukoillaan Jeesuksen nimessä, niin kuka on rukouksen kohde, Jeesus itsekö?
- Anonyymi
"Ei ole muuta todellista Kristusta kuin Jeesus. Kristus tarkoittaa Jumalan lähettämää vapahtajaa tai "voideltua".
Mitä oikein tarkoitat tuolla, ei aukene. Siis totta kai Jeesus on ainoa Kristus. Miten edes voisi olla monta Jumalan voideltua? Vai voiko joku uskova muka olla Kristus? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus siis ei ole nimi? Ja siksikö ei rukoilla Kristuksen nimessä vaan Jeesuksen nimessä? Mutta jos rukoillaan Jeesuksen nimessä, niin kuka on rukouksen kohde, Jeesus itsekö?
Jeesuksen nimessä rukoileminen on sitä, että me tunnustamme ettei meillä ole mitään mitään mitä ansaitsisimme Jumalalta omana itsenämme (omasa nimessämme). Siksi vedotaan Jeesuksen kautta Jumalaan. Ja kyllä Jeesus on se joka kuulee rukoukset ja vastaa niihin. Voit lukea evankeliumeista että ihmiset anoivat siis rukoilivat Jeesukselta suoraan asioita ja hän vastasi.
Eli jos koet että et ansaitse mitään Jumalalta omana itsenäsi, niin rukoile Jeesuksen nimessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei ole muuta todellista Kristusta kuin Jeesus. Kristus tarkoittaa Jumalan lähettämää vapahtajaa tai "voideltua".
Mitä oikein tarkoitat tuolla, ei aukene. Siis totta kai Jeesus on ainoa Kristus. Miten edes voisi olla monta Jumalan voideltua? Vai voiko joku uskova muka olla Kristus?Tarkoitan että kun Jeesuksesta puhutaan Kristuksena, hänet identifioidaan Jumalan lähettämäksi, ainoaksi todelliseksi Vapahtajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkoitan että kun Jeesuksesta puhutaan Kristuksena, hänet identifioidaan Jumalan lähettämäksi, ainoaksi todelliseksi Vapahtajaksi.
Miten tuo nyt sopii yhteen tämän kanssa
"Jeesus oli maanpäällinen ja Kristus on taivaallinen."
Jos Kristus on se joka oli ihminen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen nimessä rukoileminen on sitä, että me tunnustamme ettei meillä ole mitään mitään mitä ansaitsisimme Jumalalta omana itsenämme (omasa nimessämme). Siksi vedotaan Jeesuksen kautta Jumalaan. Ja kyllä Jeesus on se joka kuulee rukoukset ja vastaa niihin. Voit lukea evankeliumeista että ihmiset anoivat siis rukoilivat Jeesukselta suoraan asioita ja hän vastasi.
Eli jos koet että et ansaitse mitään Jumalalta omana itsenäsi, niin rukoile Jeesuksen nimessä.Siis Jeesuksen nimessä rukoileminen ei tarkoita sitä että rukoilisimme sitä persoonaa eli Jeesusta, vaan uskon tunnustusta? Uskon tunnustamista Jeesukselle??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis Jeesuksen nimessä rukoileminen ei tarkoita sitä että rukoilisimme sitä persoonaa eli Jeesusta, vaan uskon tunnustusta? Uskon tunnustamista Jeesukselle??
Ansaitsetko mielestäsi että sinun rukouksiin vastataan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ansaitsetko mielestäsi että sinun rukouksiin vastataan?
Kyllä ja rukoilenkin aina Isää Jeesuksen nimessä. Mutta en ole ennen kuullut että siinä vedotaan sovitustyöhön vaan olen ajatellut että vedotaan Jeesuksen persoonaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja rukoilenkin aina Isää Jeesuksen nimessä. Mutta en ole ennen kuullut että siinä vedotaan sovitustyöhön vaan olen ajatellut että vedotaan Jeesuksen persoonaan?
Jeesuksen nimi takoittaa kaikkea mitä hän on. Kun puhutaan että jotain tehdään kuninkaan nimessä, siinä vedotaan hänen auktoriteettiin ja persoonaan. Jeesuksen nimessä rukoillessa vedotaan siihen kuka hän on. Hän on täydellinen, ristiinnaulittu, kuollut ja ylösnoussut. Jeesukseen vedotaan koska omassa itsessä ei ole mitään millä vedota Jumalaan. Kukaan ei ole niin hyvä, meistä ihmisistä, että voisi omassa nimessään tilata Jumalalta palveluksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen nimi takoittaa kaikkea mitä hän on. Kun puhutaan että jotain tehdään kuninkaan nimessä, siinä vedotaan hänen auktoriteettiin ja persoonaan. Jeesuksen nimessä rukoillessa vedotaan siihen kuka hän on. Hän on täydellinen, ristiinnaulittu, kuollut ja ylösnoussut. Jeesukseen vedotaan koska omassa itsessä ei ole mitään millä vedota Jumalaan. Kukaan ei ole niin hyvä, meistä ihmisistä, että voisi omassa nimessään tilata Jumalalta palveluksia.
Rukoiletko siis Jeesusta Jeesuksen nimeen vedoten?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rukoiletko siis Jeesusta Jeesuksen nimeen vedoten?
Kyllä. Rukoilen Jumalaa vedoten häneen Jeesuksen kautta (Jeesuksen nimessä), siis sen kautta mitä hän on ja on ollut Jumalan Poikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Rukoilen Jumalaa vedoten häneen Jeesuksen kautta (Jeesuksen nimessä), siis sen kautta mitä hän on ja on ollut Jumalan Poikana.
Mutta eikö Jeesus ole vieläkin Jumalan Poika? Istuu Isän kaikkivaltiaan oikealla puolella...?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta eikö Jeesus ole vieläkin Jumalan Poika? Istuu Isän kaikkivaltiaan oikealla puolella...?
Jeesuksen täysi Jumaluus ei ole mitenkään kiistelemisen arvoinen asia, jos hyväksytään, että Raamattu on totta ja me ihmiset väärässä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18746125/vastauksia-vastavaitteisiin-jeesuksen-jumaluudesta
Itse olen samaa mieltä Jumalan Sanan kanssa tästä asiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen täysi Jumaluus ei ole mitenkään kiistelemisen arvoinen asia, jos hyväksytään, että Raamattu on totta ja me ihmiset väärässä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17720814/jeesuksen-jumaluus-raamatussa-
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18746125/vastauksia-vastavaitteisiin-jeesuksen-jumaluudesta
Itse olen samaa mieltä Jumalan Sanan kanssa tästä asiasta.Missä kielsin Jeesuksen jumaluuden? Sanoin että eikö Hän vieläkin ole Jumalan Poika eli Jumalan toinen persoona. Vastauksena tuohon että mitä "Jeesus on ja on ollut Poikana"..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä kielsin Jeesuksen jumaluuden? Sanoin että eikö Hän vieläkin ole Jumalan Poika eli Jumalan toinen persoona. Vastauksena tuohon että mitä "Jeesus on ja on ollut Poikana"..
"Kyllä. Rukoilen Jumalaa vedoten häneen Jeesuksen kautta (Jeesuksen nimessä), siis sen kautta mitä hän on ja on ollut Jumalan Poikana."
Jumala on ja on ollut Jumalan Poikana. Minusta tuota ei tarvitse teorisoida enempää. Jumala tuli lihaksi ja Jumala oli Kristuksessa. Kaikki pohdinta mikä ei ole suoraan Raamatusta, on turhaa. Siksi en itse keskustele mistään kolminaisuudesta, kun ei Jumalan Sanakaan ole pohdintaa ja mietiskelyä vaan yksinkertaista totuutta. Kolminaisuus on joidenkin tapa katsoa ja tarkastella Jumalaa. Itse näen hänet yhtenä. Yksi Jumala, yksi Herra, Jeesus Kristus.
1. Timoteuskirje 2:5-7 FB38
[5] Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, [6] joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, [7] ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Yksi ja sama on Jumala ja välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. Tuossa ei sanota että Jumalan Poika on välimies Jumalan ja ihmisten välillä, vaan että se välimies on Jumala itse ihmisenä. Jumalan Poika on titteli joka osoittaa persoonaan, ei persoona. Jumala lähetti itsensä kärsimään Poikana meidän synneistämme. Jumala ei muuttunut toiseksi persoonaksi Jeesuksessa vaan oli omana itsenään täällä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä. Rukoilen Jumalaa vedoten häneen Jeesuksen kautta (Jeesuksen nimessä), siis sen kautta mitä hän on ja on ollut Jumalan Poikana."
Jumala on ja on ollut Jumalan Poikana. Minusta tuota ei tarvitse teorisoida enempää. Jumala tuli lihaksi ja Jumala oli Kristuksessa. Kaikki pohdinta mikä ei ole suoraan Raamatusta, on turhaa. Siksi en itse keskustele mistään kolminaisuudesta, kun ei Jumalan Sanakaan ole pohdintaa ja mietiskelyä vaan yksinkertaista totuutta. Kolminaisuus on joidenkin tapa katsoa ja tarkastella Jumalaa. Itse näen hänet yhtenä. Yksi Jumala, yksi Herra, Jeesus Kristus.
1. Timoteuskirje 2:5-7 FB38
[5] Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, [6] joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, [7] ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa.
Yksi ja sama on Jumala ja välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus. Tuossa ei sanota että Jumalan Poika on välimies Jumalan ja ihmisten välillä, vaan että se välimies on Jumala itse ihmisenä. Jumalan Poika on titteli joka osoittaa persoonaan, ei persoona. Jumala lähetti itsensä kärsimään Poikana meidän synneistämme. Jumala ei muuttunut toiseksi persoonaksi Jeesuksessa vaan oli omana itsenään täällä.Jumala oli Kristuksessa - ovatko nämä sitten vain titteleitä samalle Jeesukselle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala oli Kristuksessa - ovatko nämä sitten vain titteleitä samalle Jeesukselle?
En käyttäisi sanaa "vain", mutta kyllä, Kristus, Jumalan Poika, Ihmisen Poika, kunigasten Kunigas, herrain Herra, nämä ovat Jeesuksen titteleitä. Jeesus taas on se nimi jonka Jumala antoi itselleen ihmisenä.
Johannes 17:12 FB38
[12] Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
Ketään ei vähätellä niin paljon kuin Jeesusta:
Johannes 14:8-9 FB38
[8] Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". [9] Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Hän on Isä Jumala lihaksitulleena, kuten tästä käy ilmi. Taivaassa ei ole mitään erillistä Isää, vaan Jeesus on Taivaan Isä alistuneena Ihmisen Pojaksi. Toki on ymmärrettävä että Jeesuksessa hän omaksui ihmisyyden täysin. Hän eli ihmisyyden rajoittamana, vaikka oli kaiken aikaa iankaikkinen ja muuttumaton Jumala. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En käyttäisi sanaa "vain", mutta kyllä, Kristus, Jumalan Poika, Ihmisen Poika, kunigasten Kunigas, herrain Herra, nämä ovat Jeesuksen titteleitä. Jeesus taas on se nimi jonka Jumala antoi itselleen ihmisenä.
Johannes 17:12 FB38
[12] Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.
Ketään ei vähätellä niin paljon kuin Jeesusta:
Johannes 14:8-9 FB38
[8] Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". [9] Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?
Hän on Isä Jumala lihaksitulleena, kuten tästä käy ilmi. Taivaassa ei ole mitään erillistä Isää, vaan Jeesus on Taivaan Isä alistuneena Ihmisen Pojaksi. Toki on ymmärrettävä että Jeesuksessa hän omaksui ihmisyyden täysin. Hän eli ihmisyyden rajoittamana, vaikka oli kaiken aikaa iankaikkinen ja muuttumaton Jumala.Eikö Isä siis ole erillinen Henki joka oli taivaassa, kun Jeesus oli ihmisenä?
- Anonyymi
jeesus kristus saatanan perkele
- Anonyymi
Voiko Kristusta rukoilla vai pitääkö aina sanoa Jeesus tai Isä?
- Anonyymi
Me itäsuomessa rukoilemme Väinämöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Me itäsuomessa rukoilemme Väinämöistä.
Onko se isä vai poika?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se isä vai poika?
Se on ukko ylijumalan poika.
- Anonyymi
Jeesus on Immanuel. Ja hänestä sanotaan Immanuel ei opi erottamaan oikeaa väärästä ennen kuin Syyria ja Samaria tuhoutuvat.
Muutenkin profeetat puhuu Immanuelista vähän vähätellen.
Kristus on voimakkaampi hahmo. Hän on voideltu Profeetta ja Kuningas jonka nimi Kristus on suoraan aakkoston kahdeksan peräkkäistä aakkosta QRSTUVWX.
Gnostilaisilla lienee oma käsitys Kristuksesta.
Raamatussa evankelistat sekoittavat pahasti persoonia puhuen Ihmisen Pojasta, Jeesuksesta, Kristuksesta, Jumalan Karitsasta, Jumalan Pojasta jne. Mutta Paavali on hieman johdonmukaisempi. Ja käyttää usein sanaparia Jeesus Kristus.
Jeesus itse hämmentää tilannetta lisää sanoen:
Minä olen ylösnousemus ja elämä
Minä olen tie, totuus ja elämä.
Minä olen lampaiden portti....
Jne.
Itse en käytä Jeesusta ja Kristusta mitenkään johdonmukaisesti. Sillä en tiedä niiden eroa.
Jotenkin joku enkeli tai Henki pyrkii vaatimaan että Jeesus = Ihminen, Kristus = Henki tai Sana.
Mutta en ole vakuuttunut.
Kai pitäisi tutkia Katolisen Kirkon Katekismusta.
Jeesus Kristus on Herra! Tämäkin on yksi hänen Nimistään Herra.- Anonyymi
"Itse en käytä Jeesusta ja Kristusta mitenkään johdonmukaisesti. Sillä en tiedä niiden eroa."
juurihan selitit eron? Toinen on "immanuel "ja toinen voimakkaampi persoona??
- Anonyymi
Milloin Jeesuksesta tuli Kristus, vai onko Hän aina ollut Kristus siis jo iankaikkisuudessa?
- Anonyymi
Se syntyi vasta 2000 vuotta sitten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se syntyi vasta 2000 vuotta sitten.
Ai Kristus nimitys? mitä se tarkoittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai Kristus nimitys? mitä se tarkoittaa?
https://yle.fi/a/74-20023900
Esim. kuningas Charles voideltiin kruunajaisissa pyhällä öljyllä. Charles on elävä Kristus, voideltu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. kuningas Charles voideltiin kruunajaisissa pyhällä öljyllä. Charles on elävä Kristus, voideltu.Eikö Jeesus olekaan Kristus?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö Jeesus olekaan Kristus?
Jeesus on myös voideltu, tosin hänet voiteli nainen joka ei ollut mikään ylipappi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esim. kuningas Charles voideltiin kruunajaisissa pyhällä öljyllä. Charles on elävä Kristus, voideltu.Kristus ei tarkoita kuningasta vaan messiasta. Raamatun teksteissä se luvattu messias joka vapahtaa kansansa sen synneistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus ei tarkoita kuningasta vaan messiasta. Raamatun teksteissä se luvattu messias joka vapahtaa kansansa sen synneistä.
Kristus tarkoittaa voideltua, mutta on vain kreikankielinen sana. Messias on hepreaa ja tarkoittaa voideltua.
Kuningas Charles on Kristus, elävä Messias. Hänet on ylipappi voidellut pyhällä öljyllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristus tarkoittaa voideltua, mutta on vain kreikankielinen sana. Messias on hepreaa ja tarkoittaa voideltua.
Kuningas Charles on Kristus, elävä Messias. Hänet on ylipappi voidellut pyhällä öljyllä.Wiki: "Arvonimenä Messias, joka tarkoittaa voideltua, viittaa muinaisen Israelin kuninkaiden ja pappien virkaanastumismenoihin. Vaikutusvaltainen henkilö voiteli kuninkaaksi asetettavan pään hänen kuninkuutensa merkiksi. Esimerkki tästä käytännöstä mainitaan Raamatussa, 1. Samuelin kirjassa, missä kerrotaan kuinka profeetta Samuel vihki Israelin ensimmäisen kuninkaan Saulin. Kaadettuaan öljyä Saulin päähän hän sanoi: ”Herra antaa sinulle myös merkin siitä, että hän on voidellut sinut kansansa hallitsijaksi”.[3]"
- Anonyymi
Ei.
- Anonyymi
Millä jeesus voideltiin?
Tummelillako?- Anonyymi
Onko kyse Saunatontusta?
- Anonyymi
Lamppuöljyähän se käski varaamaan, sillä hän voi tulla kuin varas yöllä. Ei siinnä kerkeä muuta liukkaria etsimään.
Helpottaa varmasti, varsinkin jos on pukamat.
Nimi on vain erilailla samasta henkiköstä on kyse kuitenkin.
- Anonyymi
Entä Kristus ja Isä, mikä niillä on ero?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä Kristus ja Isä, mikä niillä on ero?
Isä pökkäs, kristus ei.
- Anonyymi
Isä oli kristuksessa vai Jumala oli kristuksessa? Kumpi on oikein vai molemmat?
- Anonyymi
Kristus tarkoittaa voideltua, Magdalan Maria voiteli Jeesuksen himalajan öljyllä, kuka voiteli Jumalan?
- Anonyymi
Jumala(Isä) voiteli Jeesuksen(Pojan).
hepr.1:6 Kun Jumala jälleen tuo Esikoisensa maailmaan, hän sanoo: -- Kaikki Jumalan enkelit kumartakoot häntä.
7 Enkeleistä hän sanoo näin: -- Hän tekee enkelinsä tuuliksi, palvelijansa tulenliekeiksi.
8 Mutta Pojastaan hän sanoo: -- Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.
9 Sinä rakastit oikeutta ja vihasit vääryyttä. Sen tähden Jumala, sinun Jumalasi, on voidellut sinut riemun öljyllä, sinut, ei kumppaneitasi.
- Anonyymi
Voiteli selän takana.
- Anonyymi
Miten mörkö eroaa öhkömönkijäisestä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324421Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii742862- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘691080PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832