Onko merkitys aina sama? Vai kuvaako Jeesus enemmän Jeesus Nasaretilaista ja Kristus Jumalan poikaa? Mitä tarkoittaa kun sanotaan että olemme Kristuksessa. Voiko myös sanoa että olemme Jeesuksessa, onko siinä eroa?
Jeesus vai Kristus?
11
136
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus oli maanpäällinen ja Kristus on taivaallinen.
Kristuksessa oleminen, Jeesukseen katsominen ovat silkkoja uskonnollisia fraaseja joilla ei ole mitään käytännön merkitystä. Vain sillä on merkitystä, että Jeesus lähettää Pyhän Hengen. Eikä sitä voi kukaan herjaamalla ottaa pois, vaikka tietenkin moni haluaa yrittää.- Anonyymi
Jaa tämä onkin uutta. Uskonnollisia fraaseja, minä kun olen luullut että niillä on todella iso merkitys kun niistä niin paljon puhutaan.
Mutta miksi sitten rukoillaan Jeesusta, eikä Kristusta ?
- Anonyymi
Molemmat ovat satuolentoja.
- Anonyymi
Ei ole muuta todellista Kristusta kuin Jeesus. Kristus tarkoittaa Jumalan lähettämää vapahtajaa tai "voideltua". Monet käyttävät tuota titteliä puhuessaan Jeesuksesta. On Kristus ja sitten on antikristuksia, eli ihmisiä jotka ovat olevinaan ihmisille vapahtajia. Hitler esimerkiksi lupasi saksalaisille hyvän tulevaisuuden, mutta toi lopulta sodan ja ahdistuksen ja kärsimyksen. Kristus vuorostaan tuli itse kärsimään. Huomaamme että nämä kaksi ovat ääripäissä toisistaan. Toinen toi kärsimyksen seuraajilleen ja toinen kärsi seuraajiensa puolesta. Hitler ei tietenkään ole ainoa tällainen antikristus, vaan jokainen ihminen, joka ei tunnusta Herraa Jeesusta ainoaksi Kristukseksi. Uskovien on oltava varovaisia. Monet käyttävät Jeesuksen nimeä mutta ovat silti antikristuksia. Tärkeintä ei ole se mitä sanoo, vaan se mitä sisimmässään ajattelee Jeesuksesta.
- Anonyymi
Kristus siis ei ole nimi? Ja siksikö ei rukoilla Kristuksen nimessä vaan Jeesuksen nimessä? Mutta jos rukoillaan Jeesuksen nimessä, niin kuka on rukouksen kohde, Jeesus itsekö?
- AnonyymiUUSI
"Ei ole muuta todellista Kristusta kuin Jeesus. Kristus tarkoittaa Jumalan lähettämää vapahtajaa tai "voideltua".
Mitä oikein tarkoitat tuolla, ei aukene. Siis totta kai Jeesus on ainoa Kristus. Miten edes voisi olla monta Jumalan voideltua? Vai voiko joku uskova muka olla Kristus?
- Anonyymi
jeesus kristus saatanan perkele
- AnonyymiUUSI
Voiko Kristusta rukoilla vai pitääkö aina sanoa Jeesus tai Isä?
- AnonyymiUUSI
Me itäsuomessa rukoilemme Väinämöistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Me itäsuomessa rukoilemme Väinämöistä.
Onko se isä vai poika?
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Onko se isä vai poika?
Se on ukko ylijumalan poika.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?951877- 881330
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693