Lataushinta?

Anonyymi-ap

57€/kk+ 17 snt /kWh

100 kWh lataus = 17€+ 2€/d

12

148

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos tarvitaan isommat päävarokkeet pmppaa perusmaksu 90€/kk tai jopa 135€/kk
      Eli 1080€ tai jopa 1700€/ vuosi.

Ilmaisia lounaita eiole.

• Anonyymi

Kuukausimaksu maksetaan joka tapauksessa vaikka ei olisi sähköautoa. Vai asutko tällä hetkellä sähköttömässä talossa? Jos sähkö tulee joka tapauksessa taloon niin perusmaksua ei makseta sähköauton kuluksi, koska se maksetaan ilman sähköautoakin.

• Anonyymi

Eli toisin sanoen maksat tuon 57 € kuussa vaikka et sähköautoa omistaisi. Kyseessä ei siksi ole sähköauton kulu. Ainoastaan jos pääsulaketta suurennetaan sähköauton takia niin silloin kyseessä on sähköautoilun kulu, mutta silloinkin vain tuo lisämaksun osuus, ei koko perusmaksu.

• Anonyymi

Onko sähköauton hankkimisen ainoa peruste ja syy halpa käyttövoima?
      Varmasti bensan ostaja laskee kuinka kaukaa kannattaa hakea jos hinta on vaikka 5senttiä halvempaa.

• Anonyymi

No onhan sähköautolla ajo paljon miellyttävämpää, verrattuna polttikseen. Kulkee melko äänettömästi, kevyesti ja tehoakin löytyy tarvittaessa.
        Tietysti tämä ei koske niitä, joille moottorin ääni, vaihteiden vääntely tai muu ajon vaatima oheistoiminta on tärkeää.

• Anonyymi

Se vain plussa. Pääsyyt ovat äänetön, viiveetön, tasainen ja tarvittaessa tehokas voimalinja.

• Anonyymi

Minusta kaikkein parasta autossa on se, että siihen saa paritettua oman puhelimen.

• Anonyymi

Aika turha tehdä näin yksinkertaisesta asiasta mitään ihmeellistä vatvontaa.

Kotona ladatulla sähköllä 100km ajaminen maksaa alle kaksi euroa.
      bensalla tai dieselillä 100km ajaminen maksaa yli kympin.
      Hyvin yksinkertainen asia.

• Anonyymi

Tein juuri kuusikkoon 4 hehtaarin avohakkuun 1600 m3.
        Silla rahalla ei voi edes ostaa sähköautoa edes nykyisillä puunhinnoilla.
        Maahanmmuuttajien elatukseen menee 49 000€ + 36 800€.
        Loppu autokaupoille jää 50 000€.

polestar 4 dual vakio maksaa 70 000€
        Jonkun käytetyn rämän kotteron voisi saada.
        Taidan ajaa edelleen hiluxillani jää rahaa muuhunkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein juuri kuusikkoon 4 hehtaarin avohakkuun 1600 m3.
        Silla rahalla ei voi edes ostaa sähköautoa edes nykyisillä puunhinnoilla.
        Maahanmmuuttajien elatukseen menee 49 000€ 36 800€.
        Loppu autokaupoille jää 50 000€.

polestar 4 dual vakio maksaa 70 000€
        Jonkun käytetyn rämän kotteron voisi saada.
        Taidan ajaa edelleen hiluxillani jää rahaa muuhunkin.

Ei pidä unohtaa sitä alvitonta dieseliä, millä jyväjääkärit aina välillä retostelee.......jyväjepet ainakin ns. maatalousyrittäjät saavat ALV vähennykset, jos jotain VEROTETTAVAA tuloa on. 80€ heittokuutio ja käteen Ei ole sitä.

• Anonyymi

Sulakekokoa ei tarvitse nostaa jos ajaa kohtuullisesti täyssähköautolla ja asentaa vain supershukon tyytyen 3,6kw lataukseen. Sillä saa yön aikana noin 200km latausta, joka riittää monille. Samoin kuormanhallinta on mahdollista asentaa tehokkaammissa latausasemissa (vähintään 11kw) esim. vähentää/katkaisee sähköauton latauksen jos saunan kiuas on päällä jos menee liikaa ampeereita.

https://arctic-ev.omaverkkokauppa.fi/supersuko

https://paraslataus.fi/kuormanhallinta/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      135
      2379
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1865
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1547
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1363
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1300
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      840
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe