Shell sulkee vetytankkausasemia ja alkaa rakentamaan latausverkostoa.

Anonyymi-ap

Suuri tunnettu iso kansainvälinen energiayhtiö Shell on tullut siihen tulokseen ettei vetytankkausaseman ylläpito on liian haastavaa jopa Kaliforniassa missä on jatkuvasti pulaa vetytankkausasemista (paljon jonotusta) ja itse vedystä (liian usein asemilta vety täysin loppu). Voi olla että vetyautoilla ajaville ihmisille on tullut myös mitta täyteen kun vety maksaa jopa 36 dollaria kilolta eikä vetyautot menneet enään juuri ollenkaan vuonna 2023 kaupaksi Kaliforniassa... kuten ei muuallakaan maailmassa.

"Hydrogen Insightin raportin mukaan Shell sulkee pysyvästi seitsemän vetyasemaa Kaliforniassa tänä vuonna, jolloin yhtiöstä jää vain kolme jäljellä olevaa asemaa osavaltioon . Sulkemispaikat sijaitsevat Shell-asemilla, jotka sijaitsevat hajallaan Pohjois-Kaliforniassa, San Franciscossa, Berkeleyssä, San Josessa ja Sacramentossa.

"Shell lopetti kevyiden vetyasemaverkostonsa rakentamisen Kaliforniassa vuonna 2023, ja sen jälkeen kun viisi seitsemästä kevyestä asemastaan ​​oli suljettu väliaikaisesti, päätti sulkea pysyvästi kevyiden vetyasemaverkostonsa Kaliforniassa vuoden 2024 alussa, ”, sanoi Shellin tiedottaja perjantaina. "Tämä johtui useista markkinatekijöistä."

Sen sijaan Shell tunnustaa täyssähköautojen latausbisneksen kannattavan paremmin ja ryhtyy rakentamaan latausverkostoa. Näin Shell tunnustaa että täyssähköautot ovat voittaneet vetyautot ja panostaa täyssähköautojen latausbisnekseen.

"Shell osti viime vuonna sähköajoneuvojen latausyhtiö Volta charge , ja hankinnan odotetaan auttavan yritystä laajentamaan voimakkaasti Shell Recharge -verkostoaan. Yhtiö teki myös yhteistyötä Pensken kanssa vuoden 2022 sopimuksessa kevyiden sähköautojen latauksesta, ja Shell aikoo ottaa käyttöön tason 2 sähköautojen latausasemat neljässä Yhdysvaltain osavaltiossa."

https://www-teslarati-com.translate.goog/shell-closing-california-hydrogen/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744170/vetytankkausaseman-aukiolon-luotettavuus-heikkoa-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625951/usassa-jopa-25-dollaria-vetykilo-ja-tulee-nousemaan-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18143537/maailmassa-tayssahkoautoja-27-700-000-vetyautoja-noin-72-000-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

8

1100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toinen artikkeli samasta aiheesta. Shell myy paljon myös polttoainejakeluasemia pois. Shell ei siis usko vetyautoihin, koska päätti rakentaa ympäri maailmaa nimenomaan latausverkostoa.... ei vetyverkostoa.

      "Bensiini- ja dieselmyynnin tilalle tulevan bisneksen laatu sen sijaan on jo Shellillä selvillä.

      Yhtiö kertoo nimittäin pystyttävänsä tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 200 000 sähköautojen julkista latausasemaa sen jo hallitsemien 50 000 latausaseman jatkoksi ympäri maailmaa.

      Lisäksi Shell keskittyy kehittämään muun muassa biopolttoaineita, tuulivoimaloiden muuntajaöljyjä sekä sähköautoihin liittyviä jäähdytysnesteitä. Yhteistä kaikille hankkeille on, että ne tukevat uusia, ilmastolle paremmiksi todettuja energiaratkaisuja.

      Suomessa yhä toimivista huoltoasemabrändeistä Shell on vielä hetken ylivoimaisesti vanhin."

      https://www.is.fi/autot/art-2000010304799.html

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18267047

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Yksi syy Shell politiikkaan saattaa olla se että polttoaineen myynti on niin kilpailtua että siitä saa todella pientä katetta. Kun polttomoottoriautot vähenevät ja samat lähitankkausasemat kilpailevat entistä enemmän maksavista asiakkaista ( polttoaineen ostajista), niin Shell on tullut siihen tulokseen että sähköä myymällä saa paremman katteen tulevaisuudessa. Nyt pitää vain ajoissa valloittaa ne hyvät latauskenttien sijainnit ja rakentaa ne kunnolliseksi ennen kilpailijoita, jotta tulevaisuudessa on helpompaa savustaa kilpailevien latausbisneksen toimijat pois ajatuksella "ei kannata, Shell kerkesi ensin ja nyt rakentaessa kulut suuret koska ei voida myydä niin halvalla sähköä kuin Shell.".

    • Anonyymi

      Eikö olekkin noloa vetykannattajille, että suuri energiayhtiö Shell itsekkin kokeili vetytankkausbisnestä ja tuli siihen tulokseen ettei kannata vaan kannattaa mielummin siirtyä latausbisnekseen? ;)

    • Anonyymi

      Money talks bullshit walks. Vety henkilöautoissa oli kuolleena syntynyt ajatus.
      Vety talous kyllä tulee mutta sitä vetyä ei käytetä henkilöautoissa.

    • Anonyymi

      Kyllä Shell osasi oikein ennustaa tulevaisuutta kun päätti panostaa lataustekniikkaan. Jatkuvasti tulee uutisia parantuneesta akkutekniikasta. Samaan aikaan vetytekniikka polkee paikoillaan.

      "Uusi perusrakenne tuo mukanaan aivan uskomattomalta kuulostavan yhden megawatin, eli 1000 kilowatin, pikalatauksen. Se saavutetaan yhdistämällä 1000 voltin jännite ja näin ollen myös 1000 ampeerin latausvirta.

      Luonnollisesti myös latausratkaisu pitää olla olemassa, joten BYD esitteli 1000 kilowattiin kykenevän megateholaturin. Tällä voi teoriassa ladata sopivaan sähköautoon 400 kilometriä toimintamatkaa VIIDESSÄ minuutissa.

      Tämä on jo samassa suuruusluokassa tankkauspysähdyksen kanssa, jos esimerkiksi huomioi joissain maissa vielä osin käytössä olevan ratkaisun tankkaamisen maksamisesta kassalla erillisen maksupäätteen sijaan."

      https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/18cdb929-2cbf-4a09-92a9-ae6d75ec046e

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

      Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      363
      2534
    2. Alle 15 oli

      Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      60
      2054
    3. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

      Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      111
      1722
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

      Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1425
    5. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

      Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      186
      1405
    6. Milloin tapasit kaivattusi

      ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      75
      1396
    7. Mitä on eilen sattunut?

      Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      27
      1365
    8. Oletko mokannut

      Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      80
      1277
    9. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      19
      1253
    10. Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!

      Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1096
    Aihe