Shell sulkee vetytankkausasemia ja alkaa rakentamaan latausverkostoa.

Anonyymi-ap

Suuri tunnettu iso kansainvälinen energiayhtiö Shell on tullut siihen tulokseen ettei vetytankkausaseman ylläpito on liian haastavaa jopa Kaliforniassa missä on jatkuvasti pulaa vetytankkausasemista (paljon jonotusta) ja itse vedystä (liian usein asemilta vety täysin loppu). Voi olla että vetyautoilla ajaville ihmisille on tullut myös mitta täyteen kun vety maksaa jopa 36 dollaria kilolta eikä vetyautot menneet enään juuri ollenkaan vuonna 2023 kaupaksi Kaliforniassa... kuten ei muuallakaan maailmassa.

"Hydrogen Insightin raportin mukaan Shell sulkee pysyvästi seitsemän vetyasemaa Kaliforniassa tänä vuonna, jolloin yhtiöstä jää vain kolme jäljellä olevaa asemaa osavaltioon . Sulkemispaikat sijaitsevat Shell-asemilla, jotka sijaitsevat hajallaan Pohjois-Kaliforniassa, San Franciscossa, Berkeleyssä, San Josessa ja Sacramentossa.

"Shell lopetti kevyiden vetyasemaverkostonsa rakentamisen Kaliforniassa vuonna 2023, ja sen jälkeen kun viisi seitsemästä kevyestä asemastaan ​​oli suljettu väliaikaisesti, päätti sulkea pysyvästi kevyiden vetyasemaverkostonsa Kaliforniassa vuoden 2024 alussa, ”, sanoi Shellin tiedottaja perjantaina. "Tämä johtui useista markkinatekijöistä."

Sen sijaan Shell tunnustaa täyssähköautojen latausbisneksen kannattavan paremmin ja ryhtyy rakentamaan latausverkostoa. Näin Shell tunnustaa että täyssähköautot ovat voittaneet vetyautot ja panostaa täyssähköautojen latausbisnekseen.

"Shell osti viime vuonna sähköajoneuvojen latausyhtiö Volta charge , ja hankinnan odotetaan auttavan yritystä laajentamaan voimakkaasti Shell Recharge -verkostoaan. Yhtiö teki myös yhteistyötä Pensken kanssa vuoden 2022 sopimuksessa kevyiden sähköautojen latauksesta, ja Shell aikoo ottaa käyttöön tason 2 sähköautojen latausasemat neljässä Yhdysvaltain osavaltiossa."

https://www-teslarati-com.translate.goog/shell-closing-california-hydrogen/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744170/vetytankkausaseman-aukiolon-luotettavuus-heikkoa-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625951/usassa-jopa-25-dollaria-vetykilo-ja-tulee-nousemaan-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18143537/maailmassa-tayssahkoautoja-27-700-000-vetyautoja-noin-72-000-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

8

904

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toinen artikkeli samasta aiheesta. Shell myy paljon myös polttoainejakeluasemia pois. Shell ei siis usko vetyautoihin, koska päätti rakentaa ympäri maailmaa nimenomaan latausverkostoa.... ei vetyverkostoa.

      "Bensiini- ja dieselmyynnin tilalle tulevan bisneksen laatu sen sijaan on jo Shellillä selvillä.

      Yhtiö kertoo nimittäin pystyttävänsä tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 200 000 sähköautojen julkista latausasemaa sen jo hallitsemien 50 000 latausaseman jatkoksi ympäri maailmaa.

      Lisäksi Shell keskittyy kehittämään muun muassa biopolttoaineita, tuulivoimaloiden muuntajaöljyjä sekä sähköautoihin liittyviä jäähdytysnesteitä. Yhteistä kaikille hankkeille on, että ne tukevat uusia, ilmastolle paremmiksi todettuja energiaratkaisuja.

      Suomessa yhä toimivista huoltoasemabrändeistä Shell on vielä hetken ylivoimaisesti vanhin."

      https://www.is.fi/autot/art-2000010304799.html

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18267047

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Yksi syy Shell politiikkaan saattaa olla se että polttoaineen myynti on niin kilpailtua että siitä saa todella pientä katetta. Kun polttomoottoriautot vähenevät ja samat lähitankkausasemat kilpailevat entistä enemmän maksavista asiakkaista ( polttoaineen ostajista), niin Shell on tullut siihen tulokseen että sähköä myymällä saa paremman katteen tulevaisuudessa. Nyt pitää vain ajoissa valloittaa ne hyvät latauskenttien sijainnit ja rakentaa ne kunnolliseksi ennen kilpailijoita, jotta tulevaisuudessa on helpompaa savustaa kilpailevien latausbisneksen toimijat pois ajatuksella "ei kannata, Shell kerkesi ensin ja nyt rakentaessa kulut suuret koska ei voida myydä niin halvalla sähköä kuin Shell.".

    • Anonyymi

      Eikö olekkin noloa vetykannattajille, että suuri energiayhtiö Shell itsekkin kokeili vetytankkausbisnestä ja tuli siihen tulokseen ettei kannata vaan kannattaa mielummin siirtyä latausbisnekseen? ;)

    • Anonyymi

      Money talks bullshit walks. Vety henkilöautoissa oli kuolleena syntynyt ajatus.
      Vety talous kyllä tulee mutta sitä vetyä ei käytetä henkilöautoissa.

    • Anonyymi

      Kyllä Shell osasi oikein ennustaa tulevaisuutta kun päätti panostaa lataustekniikkaan. Jatkuvasti tulee uutisia parantuneesta akkutekniikasta. Samaan aikaan vetytekniikka polkee paikoillaan.

      "Uusi perusrakenne tuo mukanaan aivan uskomattomalta kuulostavan yhden megawatin, eli 1000 kilowatin, pikalatauksen. Se saavutetaan yhdistämällä 1000 voltin jännite ja näin ollen myös 1000 ampeerin latausvirta.

      Luonnollisesti myös latausratkaisu pitää olla olemassa, joten BYD esitteli 1000 kilowattiin kykenevän megateholaturin. Tällä voi teoriassa ladata sopivaan sähköautoon 400 kilometriä toimintamatkaa VIIDESSÄ minuutissa.

      Tämä on jo samassa suuruusluokassa tankkauspysähdyksen kanssa, jos esimerkiksi huomioi joissain maissa vielä osin käytössä olevan ratkaisun tankkaamisen maksamisesta kassalla erillisen maksupäätteen sijaan."

      https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/18cdb929-2cbf-4a09-92a9-ae6d75ec046e

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      195
      2701
    2. Näetkö feminismin uhkana

      Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      206
      1224
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

      Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1151
    4. Malmin tapaus on järkyttävä

      Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      312
      996
    5. Hinduilu on suurta eksytystä

      tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      960
    6. Miksi kaivata miestä

      jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      102
      950
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

      Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      888
    8. Mitä haluaisit kysyä

      Kaivatultasi?
      Ikävä
      62
      885
    9. Kyllä me vaan

      Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53
      871
    10. Oot nainen kaunis

      muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      46
      869
    Aihe