Shell sulkee vetytankkausasemia ja alkaa rakentamaan latausverkostoa.

Anonyymi-ap

Suuri tunnettu iso kansainvälinen energiayhtiö Shell on tullut siihen tulokseen ettei vetytankkausaseman ylläpito on liian haastavaa jopa Kaliforniassa missä on jatkuvasti pulaa vetytankkausasemista (paljon jonotusta) ja itse vedystä (liian usein asemilta vety täysin loppu). Voi olla että vetyautoilla ajaville ihmisille on tullut myös mitta täyteen kun vety maksaa jopa 36 dollaria kilolta eikä vetyautot menneet enään juuri ollenkaan vuonna 2023 kaupaksi Kaliforniassa... kuten ei muuallakaan maailmassa.

"Hydrogen Insightin raportin mukaan Shell sulkee pysyvästi seitsemän vetyasemaa Kaliforniassa tänä vuonna, jolloin yhtiöstä jää vain kolme jäljellä olevaa asemaa osavaltioon . Sulkemispaikat sijaitsevat Shell-asemilla, jotka sijaitsevat hajallaan Pohjois-Kaliforniassa, San Franciscossa, Berkeleyssä, San Josessa ja Sacramentossa.

"Shell lopetti kevyiden vetyasemaverkostonsa rakentamisen Kaliforniassa vuonna 2023, ja sen jälkeen kun viisi seitsemästä kevyestä asemastaan ​​oli suljettu väliaikaisesti, päätti sulkea pysyvästi kevyiden vetyasemaverkostonsa Kaliforniassa vuoden 2024 alussa, ”, sanoi Shellin tiedottaja perjantaina. "Tämä johtui useista markkinatekijöistä."

Sen sijaan Shell tunnustaa täyssähköautojen latausbisneksen kannattavan paremmin ja ryhtyy rakentamaan latausverkostoa. Näin Shell tunnustaa että täyssähköautot ovat voittaneet vetyautot ja panostaa täyssähköautojen latausbisnekseen.

"Shell osti viime vuonna sähköajoneuvojen latausyhtiö Volta charge , ja hankinnan odotetaan auttavan yritystä laajentamaan voimakkaasti Shell Recharge -verkostoaan. Yhtiö teki myös yhteistyötä Pensken kanssa vuoden 2022 sopimuksessa kevyiden sähköautojen latauksesta, ja Shell aikoo ottaa käyttöön tason 2 sähköautojen latausasemat neljässä Yhdysvaltain osavaltiossa."

https://www-teslarati-com.translate.goog/shell-closing-california-hydrogen/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=fi&_x_tr_hl=fi&_x_tr_pto=wapp

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17672440/laskelma-vetytankkausaseman-kannattavuudesta-ei-kannata-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17744170/vetytankkausaseman-aukiolon-luotettavuus-heikkoa-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17625951/usassa-jopa-25-dollaria-vetykilo-ja-tulee-nousemaan-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/18143537/maailmassa-tayssahkoautoja-27-700-000-vetyautoja-noin-72-000-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17932150/vetyautoja-menee-edelleen-todella-huonosti-kaupaksi-

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17679482/miksi-vetytankkausverkoston-maissa-vetyautot-ei-mene-kaupaksi

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17254273/vetyautojen-maarat-eri-maissa-prosentteina

8

1148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toinen artikkeli samasta aiheesta. Shell myy paljon myös polttoainejakeluasemia pois. Shell ei siis usko vetyautoihin, koska päätti rakentaa ympäri maailmaa nimenomaan latausverkostoa.... ei vetyverkostoa.

      "Bensiini- ja dieselmyynnin tilalle tulevan bisneksen laatu sen sijaan on jo Shellillä selvillä.

      Yhtiö kertoo nimittäin pystyttävänsä tämän vuosikymmenen loppuun mennessä 200 000 sähköautojen julkista latausasemaa sen jo hallitsemien 50 000 latausaseman jatkoksi ympäri maailmaa.

      Lisäksi Shell keskittyy kehittämään muun muassa biopolttoaineita, tuulivoimaloiden muuntajaöljyjä sekä sähköautoihin liittyviä jäähdytysnesteitä. Yhteistä kaikille hankkeille on, että ne tukevat uusia, ilmastolle paremmiksi todettuja energiaratkaisuja.

      Suomessa yhä toimivista huoltoasemabrändeistä Shell on vielä hetken ylivoimaisesti vanhin."

      https://www.is.fi/autot/art-2000010304799.html

      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        😋 ­­­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#18267047

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Yksi syy Shell politiikkaan saattaa olla se että polttoaineen myynti on niin kilpailtua että siitä saa todella pientä katetta. Kun polttomoottoriautot vähenevät ja samat lähitankkausasemat kilpailevat entistä enemmän maksavista asiakkaista ( polttoaineen ostajista), niin Shell on tullut siihen tulokseen että sähköä myymällä saa paremman katteen tulevaisuudessa. Nyt pitää vain ajoissa valloittaa ne hyvät latauskenttien sijainnit ja rakentaa ne kunnolliseksi ennen kilpailijoita, jotta tulevaisuudessa on helpompaa savustaa kilpailevien latausbisneksen toimijat pois ajatuksella "ei kannata, Shell kerkesi ensin ja nyt rakentaessa kulut suuret koska ei voida myydä niin halvalla sähköä kuin Shell.".

    • Anonyymi

      Eikö olekkin noloa vetykannattajille, että suuri energiayhtiö Shell itsekkin kokeili vetytankkausbisnestä ja tuli siihen tulokseen ettei kannata vaan kannattaa mielummin siirtyä latausbisnekseen? ;)

    • Anonyymi

      Money talks bullshit walks. Vety henkilöautoissa oli kuolleena syntynyt ajatus.
      Vety talous kyllä tulee mutta sitä vetyä ei käytetä henkilöautoissa.

    • Anonyymi

      Kyllä Shell osasi oikein ennustaa tulevaisuutta kun päätti panostaa lataustekniikkaan. Jatkuvasti tulee uutisia parantuneesta akkutekniikasta. Samaan aikaan vetytekniikka polkee paikoillaan.

      "Uusi perusrakenne tuo mukanaan aivan uskomattomalta kuulostavan yhden megawatin, eli 1000 kilowatin, pikalatauksen. Se saavutetaan yhdistämällä 1000 voltin jännite ja näin ollen myös 1000 ampeerin latausvirta.

      Luonnollisesti myös latausratkaisu pitää olla olemassa, joten BYD esitteli 1000 kilowattiin kykenevän megateholaturin. Tällä voi teoriassa ladata sopivaan sähköautoon 400 kilometriä toimintamatkaa VIIDESSÄ minuutissa.

      Tämä on jo samassa suuruusluokassa tankkauspysähdyksen kanssa, jos esimerkiksi huomioi joissain maissa vielä osin käytössä olevan ratkaisun tankkaamisen maksamisesta kassalla erillisen maksupäätteen sijaan."

      https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/18cdb929-2cbf-4a09-92a9-ae6d75ec046e

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En tullut, koska käytit päätäsi.

      Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

      Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1184
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

      Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

      Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      61
      967
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

      Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

      Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      77
      881
    7. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

      On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      101
      828
    8. Oon tässä pohtinut että se nainen

      Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    9. Nainen on ihana

      ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

      Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe