Usassa jopa 25 dollaria vetykilo ja tulee nousemaan.

Anonyymi-ap

Todella kallista vetyautoilu Kaliforniassa tulevaisuudessa. Yhdellä kilolla (noin 25 dollaria marraskuusta 2022 lähtien) kun pääsee noin 100km.

"Onko kukaan lukenut Iwatani H2 Price Increase -kirjettä ja joutunut paniikkiin kuten minä?!
15 000 dollarin ilmainen kaasukorttini (joka lähes vuoden vuokrasopimuksen jälkeen ei todellakaan ole 15 000 dollaria, minun on tarkistettava...) ei mene pitkälle 150 dollarilla täyttöä kohti. Lasken noin 100 täyttöä kyseisellä hinnalla (ja näyttää siltä, ​​että se lisääntyy tammikuussa) ja 300 mailia täyttöä kohti, mikä näyttää siltä, ​​​​että se ajaa noin 30 000 mailia (mutta maksoin ylimääräisen vähintään 15 000 mailia per täyttö). vuosi tai yhteensä 45 000 mailia, koska todella ajamme autoillamme ja olemme jo ajaneet 13 000 mailia 11 kuukaudessa!)
"Vaikka seuraamme jatkuvasti näitä trendejä, odotamme, että LCFS-luottomarkkinoiden kääntyminen voi kestää yli vuoden. Siksi ja valitettavasti Iwatanin on aloitettava annostelulaitteiden hintojen säätäminen korkeammiksi kaikilla Iwatanin asemilla Kaliforniassa vastaamaan sitä. LCFS-markkinoiden realiteetit, korkeammat hankintakustannukset ja inflaatio. Hintamuutos tehdään vaiheittain. Ensimmäinen oikaisu tulee voimaan 1.11.2022 ja uusi hinta on 24,99 dollaria / kg. Toisen ylöspäin oikaisun odotetaan tapahtuvan voimaan 1.1.2023. Oikaisun määrää tarkistetaan."

Olen varma, että True Zero ja Shell sopivat niihin, eikö?
Minulla on myös Toyota Mirai 1. sukupolvi 2019, jonka ostin sen jälkeen, kun toinen Nexoni puri pölyä (Lemon lawed!), jossa olen täsmälleen samassa tilanteessa. . .paitsi että omistan auton ja että 15 000 dollaria loppuu noin vuoden kuluttua, joten sijoitukseni saattaa jäädä arvottomaksi. . . ajatuksia?

Julkaisen tämän sekä Mirai- että Nexo-ryhmässä."

https://www.facebook.com/groups/2354481738171728/posts/3477879729165251/

https://www.facebook.com/groups/1688271238129437/posts/3139304566359423/

23

1124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos ei vedyn todella kallista hintaa saada kuriin, niin se tappaa kyllä vuosiksi kaikki vetyautoa harkitsevat ostajien innon, jolloin ostavat jonkun muun käyttövoiman auton. Ehkä se 15 dollaria kilolta oli monen mielestä vielä siedettävä vaikka bensiini/diesel autoilukin tuli silti halvemmaksi.

    • Anonyymi

      Jos nyt jo itketään Suomessa noin 15e bensa/diesel kuluille per 100km, niin kuinka paljon itketään sitten 25e/100km vetyautoilla? Sitä varten on jopa perustettu facebook ryhmä joka ollut jo sanomalehtien artikkelissakin. Sitten vielä kaikki vetyautojen tiheät huoltovälit päälle kun polttokennon ionisuodatin pitää vaihtaa 50 000km välein ja maksaa Kaliforniassa 400-1000 dollaria facebook keskusteluiden mukaan.

      Euroopassa vety varmaan halvempaa kuin Kaliforniassa (25 dollaria kilo), mutta riski on nyt todellakin suuri että lähtee täälläkin vetykilon hinta vain nousemaan, koska Venäjältä ei saa enään halpaa maakaasua josta on kaikkein halvinta valmistaa vetyä. Kun maakaasun hinta nousee (muualta tuotuna), niin nousee myös vedynkin hinta Euroopassa myös.

      https://www.facebook.com/groups/1595868463917799

      • Anonyymi

        Ei tuu riittään Suomessa edes toi 25 € / 100 km vedyllä. Infran rakentaminenkin on täysin tekemättä. Jos jotain vetyautoja joskus tulisi (ei tule näin pieneen markkinaan), niin hinta olisi lähempänä 50 €.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pyöreästi vuodessa noussut 63% Kaliforniassa vedyn hinta joillakin asemilla. 16,43 dollaria aiemmin, nyt 26,75 dollaria. Kyllä varmasti harmittaa monia vetyautoilijoita kun vaikeata myydä myöskään autoa pois, koska kysyntä tippuu ja samoin myyntihinta. Pahimmat häviäjät ovat varmaankin 2022 vuoden alussa 3 vuoden leasing sopimuksen tehneet autoilijat ja tunnetusti Kaliforniassa ei armoa anneta vaan maksettava vain sopimuksen mukaan vaikket ajaisi mailiakaan autolla. Maksavat siis korkeaa leasing sopimusta ja korkeaa polttoaineen hintaa.

      https://www.facebook.com/groups/1688271238129437/posts/3201645920125287/

    • Anonyymi

      Turhia hetkellisiä murheita ja ilmesesti jollakin yksittäisellä vetyasemalla josta sitten anti-vety-trollaillen yleistellään, mutta kyllä se veytankillinen vielä tulee kuluttajaystävälliselle tasolle.

      "In just a few months, the Ukraine war also sparked $73 billion (€71 billion) in fresh investment in green hydrogen, he wrote in a recent report on the topic."

      "The European Union has launched a €3 billion green hydrogen bank to support the sector, while the United States introduced a massive tax credit of $3/kg to the production of green hydrogen via its Inflation Reduction Act (IRA)."

      "The US move has proved a remarkable boon, driving the cost of new green hydrogen products below $2/kg, to the point where it becomes “too cheap” to ignore, Mbuk told Euronews Next."

      - https://www.euronews.com/next/2022/11/24/europe-energy-crisis-is-boosting-green-hydrogen-is-it-finally-a-real-alternative

      • Anonyymi

        "The US move has proved a remarkable boon, driving the cost of new green hydrogen products below $2/kg, to the point where it becomes “too cheap” to ignore, Mbuk told Euronews Next."

        ;-)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "The US move has proved a remarkable boon, driving the cost of new green hydrogen products below $2/kg, to the point where it becomes “too cheap” to ignore, Mbuk told Euronews Next."

        ;-)

        Jos nyt oletetaan että itse vedyn tuotantokustannus on 2 eur/kg, niin paljonko arvioit että hinta nousee kun Suomessa huomioidaan kuljetuskustannukset, ja se että vedyn jakeluasema maksaa 1-4 miljoonaa eur/kpl? Tuon jakeluaseman investointikustannus on pakko saada katettua vedyn myyntituotoilla kun kaupallisin reunaehdoin toimitaan, ei hankkeeseen muutoin sijoita kukaan rahojansa.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      "Globaalin vedyn kilpailun kiihtyessä Innocenzi sanoi, että on olemassa vaara, että kuten olemme nähneet aurinkosähköpaneeleilla Kiinassa, suurin osa vihreän vetyprojekteissa käytetyistä elektrolyysaattoreista päätyy Euroopan ulkopuolelle.

      ”Emme ole vielä sillä kustannustasolla, jolla meidän on oltava. Ja siksi hallituksen tuki on kriittistä ja tarpeellista, hän sanoi.

      Mbuk, Carbon Tracker, oli samaa mieltä. "Tarvitsemme suoran TUKISUUNNITELMAN - jonkinlaisen vahvan vihreän vedyn TUEN, joka AJAA HINNAN joko 2 dollariin/kg tai alle 2 dollariin/kg", hän sanoi.

      ”Silloin koko ala on täysin kilpailukykyinen. Ja mitä se tekisi, on se, että se vapauttaisi nopeasti yksityisen rahoituksen.""

      Ja jälleen puhutaan näköjään TUOTANTOKUSTANNUKSISTA, ei mitä se vetykilo maksaa autoilijalle vetytankkausasemalla. Ja siihenkin haetaan vielä veronmaksajien tukea kun ei muuten ole tarpeeksi kaupallisesti kannattava hintataso. Siihen päälle varastointi, kuljetus, tulevaisuuden huoltokorjaukset HIC ilmiön takia ja vetytankkausaseman kate päälle.... taitaa taas hinta karata vähintään 10 dollariin kilo vetytankkausasemalla? Todisteita odotellessa että vetykilo lähtee selvästi laskuun ja vetyautoilijat kiittää. Kaliforniassa se on jo monessa paikassa päälle 20 dollaria kilo, niin alkaa hintataso olla monelle sietämätöntä.

      Ja vihreä vety on vain myytti niin kauan kun on jatkuvasti sähkökriisejä koska joudutaan turvautumaan myös muihin sähköntuotantoihin vedyn valmistuksessa vuositasolla. Mutta ainahan sitä markkinoidaan valheellisesti vihreänä vaikka se todellisuudessa tehdään sekasähköllä. Uusiutuvia sähköntuottajia ei keretä pystyttämään niin nopeasti kuin vetytalous sitä tarvitsisi, joten aina on pulaa vihreästä sähköstä.

    • Anonyymi

      "Anderson Economic Groupin analyysin mukaan keskihintaisten autojen luokassa sadan mailin (161 kilometrin) ajaminen polttomoottoriautolla on 31 dollarisenttiä halvempaa kuin sähköllä.

      Polttomoottorilla pääsi VUODEN VIIMEISELLÄ NELJÄNNEKSELLÄ sata mailia noin 11,29 dollarilla. Kilometri- ja eurohinnoiksi muunnettuna kustannus on 6,43 euroa sadalla kilometrillä."

      Ei ole iso ero tuon tutkimuksen mukaan, 161km ja 31 dollarisenttiä halvempaa polttomoottoriautolla sähköautoon verrattuna. Vetyautoilu sen sijaan selvästi kalliimpaa tällä hetkellä, joten ei ihmekkään että vetyautoja myydään nykyään vuosittain melko surkeasti, sillä onhan siinä eroa että maksaako 100km noin 6,5e vai noin 25e.

    • Anonyymi

      Kalifornian asemien hintoja voi tarkastella tästä linkistä. Aika moni asema tuntuu olevan myös poissa käytöstä kun katsoo eri päivinä. Kun klikkaa aseman tietoja, niin sieltä löytyy hinta. Hyvin monessa tuntuu olevan tuo 26,75 dollarin hinta ja vähän asemia jotka myyvät vetyä alle 20 dollaria. Palvelusta näkee myös arvioidun jonon pituuden, joka helpottaa autoilijoita.

      https://h2-ca.com/

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ja energiasisältö litra nestevetyä ,tarvitaan 250 ml bensaa

    • Anonyymi

      Uusi vedyn hintaennätys Kaliforniassa. Entinen hinta 26,75 dollaria kilo ja nyt asemalla Saratoga 29,95 dollaria. Yhdellä kilolla pääsee noin 100km. Ajatelkaa jos ostaisitte bensaa tai dieseliä Suomessa alle 30e ja pääsisitte sillä vain 100km... kallista autoilua.

      "29,95/Kilo True Zero Stationilla !!! Mitä tapahtuu? Silmäni jumiutuivat Sunnyvale-Saratogan asemalla. Milloin tämä tapahtui? Se oli 26,75 True Zero- ja Shell-asemilla viimeisen 2 kuukauden aikana. Toivoisin hintojen laskevan tänä vuonna. Polttoainekorttini tyhjenee nyt nopeasti."

      https://www.facebook.com/groups/2354481738171728/posts/3643481419271747/

      Kaiken lisäksi nyt 49 päivää myöhässä olevan datan päivitys asemalta on useita päiviä datassa punaisella jolloin asema ei ole ollenkaan toiminnassa. Korkea hinta ja aseman heikko luotettavuus.... varmasti ärsyttää vetyautoilijoita.

      https://h2-ca.com/station?id=15031

    • Anonyymi

      Lisää samaa kiroilua korkeasta vedyn hinnasta. Alkaa ihmisillä selkä katketa... tekstin oheessa kuva vetytankkausaseman näyttötaulusta jossa lukee 29,95 dollarin kilohinta.

      Ei mikään ihme että vetyautojen myyntitilastot kyykkäävät Kaliforniassa.

      "Todellakin, True Zero. TOINEN 2 dollaria/kg? Kun aloitin vuokrasopimukseni 3 vuotta sitten, se oli 13,75 dollaria. En tiedä liian monista asioista, jotka ovat tulleet 217% kalliimmaksi tuona aikana. Ennen kuin OC:ssa on parempi sekoitus asemia, tätä voit odottaa. Mikään kilpailu ei anna TZ:lle hyötyä täysimääräisesti. (Jos et ole huomannut, en ole heidän johdon suuri fani.)
      Olen iloinen, että vuokrasopimukseni päättyy ensi kuussa. Sääli niitä ihmisiä, jotka ovat vasta aloittaneet. En näe hyvää näkymää horisontissa."

      https://www.facebook.com/groups/2354481738171728/posts/3645333615753194

    • Anonyymi

      Vety menee aikanaan teollisuuden käyttöön kun jossain vaiheessa saamme niitä vetyinvestointeja vuosien päästä valmiiksi.

    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

      sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      230
      5973
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

      On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      118
      5804
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

      Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      220
      4868
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

      voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      61
      4148
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

      mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      68
      4087
    6. Demokratian uhka: Perussuomalaiset ja polarisoiva "me ja muut" -ajattelu

      Laurence Rees varoittaa, kuinka demokratian heikkeneminen ja autoritaaristen liikkeiden nousu voidaan liittää "me ja muu
      Maailman menoa
      12
      4048
    7. Päivi Räsänen vs. Abbas Bahmanpour

      (Bahmanpour on imaami Helsingissä) Syyttäjä siis jahtaa edelleen Räsästä tämän H-puheista, joissa hän on ilmeisesti vaa
      Maailman menoa
      24
      4042
    8. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

      ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      32
      3648
    9. Palkansaajan oikeus nauttia työuransa hedelmistä

      Työeläkejärjestelmä on verrattavissa pyramidihuijaukseen, jossa alemmat tasot, eli nykyiset palkansaajat, toimivat maksa
      Maailman menoa
      49
      2241
    10. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

      Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      40
      1750
    Aihe