Kimmoisan lennokas huippujuoksijan askel vai aloittelijan löntystelyä?
Hitaalla hölkkäilijällä kosketus maahan on pitkä ja sen osuus ajasta on suuri. Lihakset ovat jännittyneenä paljon suuremman osan ajasta kuin hyvällä juoksijalla. Vastaavasti lihas on rentoutuneena ja lepää pienemmän osan ajasta.
Huonokuntoinen juoksija ponnistaa joka askeleella ylöspäin ja juoksu on ikään kuin jatkuvaa kiipeämistä. Hyvällä juoksijalla jalka toimii ikään kuin jousena pompauttaen juoksijan aina uuteen ilmalentoon paljon pienemmällä työmäärällä.
Karu totuus: Mitä parempi kunto, sitä suuremman osan ajasta juoksijan lihakset saavat levätä.
Anonyymi-ap
7
99
Vastaukset
- Anonyymi
huonokuntoisille oikea lääke on sauvakävely
- Anonyymi
Tavisläskillä ilmalento jää lyhyeksi maan vetovoima vetää puoleensa tehokkaasti, sama pätee myös mäkihyppyyn.
- Anonyymi
Tuolla tuskin on väliä jos mara menee alle neljän
- Anonyymi
Pitäisikö tavoläskinkin siis juosta 180 kadenssilla jotta lihas pääsisi lepäämään?
- Anonyymi
Mitä parempi kunto, sitä nopeammin lihakset palautuu.
- Anonyymi
Tunkkauksessa hiki virtaa ilman lentoa.
- AnonyymiUUSI
Hitailla hölkkääjillä ei ole lentovaihetta ollenkaan. Ei vaikka saisivat vauhtia menoonsa. Olen nähnyt sub3 ukon köpöttelemässä ilman ilmalentoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232