Pyörittelin just sormissani plasmaleikkurin suuttimia ja elektrodeja ja ymmärsin, että volframi on tolkuttoman raskas metalli sen lisäksi, että on kovaa ja kestää kuimuutta. Mutta jo, enpä ole asiaa juurikaan ennen ajatellut ja tällaiset pienet arjen oivallukset pitävät virkeänä. Hienoa, että voin jakaa tämä tiedon myös teidän kanssanne, rakkaat ystävät!
Tänään oivalsin jotain, mitä en ole tullut aikaisemmin ajatelleeksi
9
167
Vastaukset
- Anonyymi
Siitä onkin jo pitkä aika kun olen jotain oivaltanut.
En edes muista, mitä olen oivaltanut. 🧸 - Anonyymi
minä käytän joskus tasavirtaa ja hiilipuikkoja, vähän kuin TIG-tyyliin, kun vaaleanhehkuinen grafiitti eli hiilipuikko niin se sulatattaa jo hyvin metallejs
grafiitin eli hiilen sulamispideste on olemassakin, taitaa olla jotain 40000 celsius-astetta.- Anonyymi
Se on niin kamalaa työtä toi hiilikaaritalttaus ja vaatii niin ison muuntajan ja kompuran että en ole siihen lähteny kotioloissa puhumattakaan happipeitsauksesta, että plasma sopii itselle paremmin. En myöskään ykkää pelata kaasupullojen kanssa vaikka ne oliskin paikassaan hyvät, edes kosan+happi, jolla vois leikata. Asetti pulloa en nurkkiini halua ettei räjähdä kaatuessaan. Mut joo, muista kyl katselleeni kun ei saumat mennee ultrasta läpi ja incpectan kaveri pisti saumat uusiks niin joku joutu niitä sitten aina hiilikaaritaltalla aukoon. Oli kyllä kipinää ja mustaa savua koko halli täynnä niin ettei äijää edes nähnyt sen savun keskeltä. Ajattelin, että toi ukko ei tuon jälkeen tule edes saunassa puhtaaksi ja itse en siihen touhuun kyl sitten ikinä ruvennut ja päötös on pitänyt.
- Anonyymi
Kiitos siitä 🙃 Sellainen lanka palaa 💡
Tota mä oon kans miettiny että plasmaleikkuri ois hyvä, sillä varmaan saa tosi hyvää jälkee. Eiks toi polttoleikkaus kuumenna noita kappaleita ihan hirveesti, että saattaa tulla muodonmuutoksia. Hiilikaaritalttaukseen en oo ees perehtynyt.
Tietenkin jos ois kaasuhitsauslaitteet, niin hommaisen polttoleikkaus polttimen, mutta en tosiaan mäkään halua tänne noita pulloja, saako niitä ees säilyttää asuma alueilla. No migissä mulla seoskaasu, mutta se ei oo räjähtävää.- Anonyymi
Joo kyl se kotioloissa on yks parhaista, mutta ei se samaan pysty kuin joku laser tai vesileikkaus cad-kuvien ohjaamana. Se vaan et kompuran pitää olla tehokas ja hyvä vedenerotin sekä niin vahvat sulakkeet, että kestää. Itsellä on ongelma juur siinä, että joutuu ottaan kompuralle eri pistokkeesta virran, ettei sulake poksahda vaikka on 16A nalli, siltikin liian pieni.
- Anonyymi
Kumma kun siitä ei oo kehitelty ihmepilleriä. Pitää pärjätä näillä muilla. Boori ja kromi ovat kyllä kovia. On tapanani niellä niitä. - Pilleröitsijä. Pilleriemoji jääköön tällä kertaa kun kännykällä kirjoittelen. Kännykkä = Tietokone + tv + puhelin.
- Anonyymi
Onko pt-31 poltin, eli perushalpisplasma?
- Anonyymi
Minä mietin vain miten ihminen on toiselle paha ja valehtelee päin naamaa asioita ihan kirkkain silmin, miksi ihmiset valehtelette. Siitä jää joka tapauksessa kiinni. :( Parempi olla rehellinen aina ihan aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513585Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142480Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar761730Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1371546- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?941427