Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä lähtevän nousuun.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011311238.html
Erinomainen avaus!
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
618
4637
Vastaukset
- Anonyymi
Ihan oikealla asialla on. Ikääntyvä Suomi ei tarvitse maahanmuuttajia, vaan laiskurit töihin.
- Anonyymi
Mun tutulta kantasuomalaiselta loppui tää 9 euros päivä työhomma kun hallitus sen lopetti .
- Anonyymi
Vai että laiskurit? Onko vaikka yli 50v. erittäin kokenut tekijä laiskuri jos yritykset eivät häntä palkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun tutulta kantasuomalaiselta loppui tää 9 euros päivä työhomma kun hallitus sen lopetti .
Riikka Purran mielestä tuttusi tienasi liikaa peräti kauhistuttavat 9 € päivässä .Sen takia hän lopetti sen.On kuunnellut tuon "heikkopalkkaisen" mielipiteitä.Häkämiehen.
- Anonyymi
Onpa jälleen psykopaattinen ehdotus perssuilta!
- Anonyymi
Ja minkälainen työnantaja haluaa ottaa laiskureita töihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että laiskurit? Onko vaikka yli 50v. erittäin kokenut tekijä laiskuri jos yritykset eivät häntä palkkaa.
Tuota olen sins ihmetellyt suomslaisissa yrittäjissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 50 v saa töitä. Meikäläinen irtisanottiin 56 vuotiaana, hain töitä ja sain. Vaati kyllä satoja hakemuksia, mutta en ollutkaan ronkeli töiden/palkan suhteen. Hain hanttihommista parempiin töihin ns "omalle" alalle. Soittelin sinne tänne. Pääsin töihin, jotka oli kaikkea muuta, kun olin ikänäni tehnyt. Palkka ei ole hyvä, mutta työ on kivaa. Kerrankin voin sanoa, että työ on kivaa. Niin kivaa, että jatkan vielä vaikka eläkekin on jo koittanut. Rohkeutta peliin vaan. Ihminen.pärjää pienemmälläkin ja polla pysyy kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riikka Purran mielestä tuttusi tienasi liikaa peräti kauhistuttavat 9 € päivässä .Sen takia hän lopetti sen.On kuunnellut tuon "heikkopalkkaisen" mielipiteitä.Häkämiehen.
9€ + työttömyysraha.
- Anonyymi
Sanopa vielä, oi sinä todella älykäs, mikä täsmälleen on se hetki kun irtisanotusta tulee laiskuri. Jos olisit tekemisissä ihmisten kanssa, huomaisit että moni koko ikänsä töitä tehnyt on aivan vitun laiska. Yritykselleen pikemminkin haitaksi kuin hyödyksi.
- Anonyymi
Palkka se mukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vvittumainen perukannattaja se vaan täällä taas huutaa. Toivottavasti kyrvänpätkä saa kenkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muuta sieltä voi oottaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vtut, Marinin hallituksen proggis TE palveluiden siirtäminen kaupungeille ja kunnille. Astui vain voimaan Orpon hallituksen aikana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
puppaakoth?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistahan sinäkin vaan äänestää petturipersuja :o)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä me vajaa 65 v ei löydy töitä vaikka kuinka itteäs tyrkyttäis.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työtömiä on tullut 2vuodessa 60 tuhatta lisää hallitus kaudella, niin tuskin enää lisää tarvitaan,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yli 50 v saa töitä. Meikäläinen irtisanottiin 56 vuotiaana, hain töitä ja sain. Vaati kyllä satoja hakemuksia, mutta en ollutkaan ronkeli töiden/palkan suhteen. Hain hanttihommista parempiin töihin ns "omalle" alalle. Soittelin sinne tänne. Pääsin töihin, jotka oli kaikkea muuta, kun olin ikänäni tehnyt. Palkka ei ole hyvä, mutta työ on kivaa. Kerrankin voin sanoa, että työ on kivaa. Niin kivaa, että jatkan vielä vaikka eläkekin on jo koittanut. Rohkeutta peliin vaan. Ihminen.pärjää pienemmälläkin ja polla pysyy kunnossa.
Ja sitten heräsin kivasta unestani...eiks niin?
- Anonyymi
Mitä töitä on tarjolla Purralla yli 80-vuotiaille,jotta soppa-annoksen saisivat? Ja sais asua katon alla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai yli 80-vuotiaita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onpa hieno homma että persu pötvänä sai töitä Riikka antaa sulle varmaan papukaijamerkin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkka se mukaan.
Kuka arvioi? Sinä? Purra? Sen kuka on laiska.
Onhan se trendi näkyvissä, kun lääkäreille annataan verohelpotuksia, työntahti ei lisäänny, vaan vapaa-ajan tarve. Kyllä ihminen vähemmälläkin pärjää, jos on riittävän hyvä lähtötaso!
Niskalimassa raatavat ne, joilla on vuokrat, lapset ruokittavina ja vaatetettavina.
Ja hanttihommissa pienellä palkalla.
Työttämät ovat tehostuneen tuotannon sivutuote, voitot jatkavat nousuaan rikkaille, mutta ihmisiä ei enää vaan tarvita.
Kysy, miksi kaikki eivät perustaneet aikoinaan puunhiomoa Suomen valjastamattomien koskien varrelle! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työtömiä on tullut 2vuodessa 60 tuhatta lisää hallitus kaudella, niin tuskin enää lisää tarvitaan,
Kyllä niitä tulee ja PALJON ,hienoa ja kohta saadaan panssarivaunuja nuolla NATO PASKAN TAKIA
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni muukin tekee noin, eikä silti saa töitä edes nuoremmalla iällä. Kiitä siis vain onneasi, sattumaa tai jotain jumalaa jos jumaliin uskot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok. Perustaisi oman firman ja lopettaisi sen kotona makaamisen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahingossa painoin plussaa.
Minkälainen työnantaja ei irtisano työntekijöitään, kun enemmän voittoa voi kerätä sillä, että irtisanoo heidät, eli tekee heistä työttömiä? Heidät sitten pakotetaan takaisin töihin, ilman palkkaa vain.
Vaarallinen suunta kohti koko kansan orjuutusta. Jos ei tekoäly ja robotit vie työpaikkaa, niin orjatyöläiset, joista yksi olet kohta sinä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole iloinen, että satuit kuulumaan siihen pieneen prosenttiin, joka sai työpaikan juuri ennen eläkeikää. Itsellenikin kävi niin. Olin ollut työttömänä vuosikausia ja löysin mukavan työpaikan 59-vuotiaana. Älä kuitenkaan kuvittele, että kaikki vanhukset saavat työpaikan ahkeralla hakemisella.
Auttaa, jos on työkokemusta, koulutusta, sopiva ulkonäkö (jos työhönottaja on läski emakko, siro ja nätti nainen tuskin valitaan, oli minkä ikäinen tahansa), sopivanlainen sosiaalisuus, kielitaito, ulkomailla asuminen tai nimenomaan ei sitä, juuri oikea sijainti ja niin edelleen. 'Henkilökemiat' nähdään sitten haastattelussa. Jotkut mielellään valitsisivat tumman sujuvasti suomea puhuvan maahanmuuttajan muka 'hyvesignaloidakseen'. Joku taas pitäytyy meissä suomalaisissa, jotta työpaikan kulttuuri säilyisi suomalaisena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanopa vielä, oi sinä todella älykäs, mikä täsmälleen on se hetki kun irtisanotusta tulee laiskuri. Jos olisit tekemisissä ihmisten kanssa, huomaisit että moni koko ikänsä töitä tehnyt on aivan vitun laiska. Yritykselleen pikemminkin haitaksi kuin hyödyksi.
Jos toi oli mulle tarkotettu, niin minä nimenomaan olen tekemisissä ihmisten kanssa. Hahhahhaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eläkehän se napsahtaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ole iloinen, että satuit kuulumaan siihen pieneen prosenttiin, joka sai työpaikan juuri ennen eläkeikää. Itsellenikin kävi niin. Olin ollut työttömänä vuosikausia ja löysin mukavan työpaikan 59-vuotiaana. Älä kuitenkaan kuvittele, että kaikki vanhukset saavat työpaikan ahkeralla hakemisella.
Auttaa, jos on työkokemusta, koulutusta, sopiva ulkonäkö (jos työhönottaja on läski emakko, siro ja nätti nainen tuskin valitaan, oli minkä ikäinen tahansa), sopivanlainen sosiaalisuus, kielitaito, ulkomailla asuminen tai nimenomaan ei sitä, juuri oikea sijainti ja niin edelleen. 'Henkilökemiat' nähdään sitten haastattelussa. Jotkut mielellään valitsisivat tumman sujuvasti suomea puhuvan maahanmuuttajan muka 'hyvesignaloidakseen'. Joku taas pitäytyy meissä suomalaisissa, jotta työpaikan kulttuuri säilyisi suomalaisena.Asenne. Sinun asenteesi "läski, emakko" jne, kertoo sinusta paljon.
Kuuskymppinen vanhus? No itse olen jo 65, mutta en suinkaan pidä itseäni vanhuksena, ulkomuoto rapistuu, mutta polla on jäänyt menneille vuosikymmenille. Asenne se on mikä ratkaiser. Jos esim olet naama norsun v***la, ei sillä pitkälle pötkitä, ei nimittelyllä... Itsellä on aika hyvä "silmä" näkemään ihmisten naamoista ja eleistä, mitä he ajattelevat toisesta ihmisestä vaikkapa minusta.
Kuten kirjoitin, etten ollut ronkeli töiden/palkan suhteen, joten hain muutakin töitä, kuin mitä olin tehnyt (siisti toimistotyö/hyvä liksa).
Edelleen, olen niin tyytyväinen nykytyöhöni (raskas, huoni palkka), että jatkan edelleen vaikka olen jo vanhus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa minulle minkälaisen firman voisin perustaa? Kun kuulostaa olevan niin helppoa.
- Anonyymi
Mitäs jos se maahanmuuttaja tienaa työllänsä enemmän kuin sinä ja maksaa veroa täällä enemmän kuin sinä? Sellasiakin löytyy. Mulla vävyehdokas josta olen ylpeästi ylpeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On, pitää yrittää enemmän!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä töitä on tarjolla Purralla yli 80-vuotiaille,jotta soppa-annoksen saisivat? Ja sais asua katon alla?
Eläke on sitä varten!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riikka Purra tarvitsi senkin rahan, eli 9 euroa päivä, kun hallitus alensi reilusti suurituloisten veroja. Riikkakin kuulemma rikastui veronalennuksellaan n. 500 euroa kuussa. Tämän hallituksen linja on, että köyhät kyykkyyn, ja rikkaat, suurituloiset rikastukoon entisestään. Tämä oli jo toinen kerta, kun hallitus teki itselleen edullisen päätöksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että "psykopaattinen" ehdotus?!!
Miksi sanoisit sitä porukkaa joka tietoisesti elää toisten rahoilla viitsimättä tehdä töitä?!!
Kyllä Purra on aivan oikealla asialla! Toivottavasti toteutuu! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistahan sinäkin vaan äänestää petturipersuja :o)
Ei persut ole pettäneet ketään! Tämä on aivan turhaa ja joutavaa räksytystä vain räksyttämisen ilosta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainenhan on ihan itse vastuussa itsestään ja soppa-annoksistaan!
Ei kuulu sen paremmin persuille kuin veronmaksajillekaan!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Petteriltä pitäisi kysyä 9c lienee oikea summa jonka valtio korvaa Vaparille 10 keratisena verotuloista. Yhdeksän sopisi myös paremmin työajaksi ja 6 pv viikko on Orjalle sopivin jää vähempi aikaa valittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitko kertoa minulle minkälaisen firman voisin perustaa? Kun kuulostaa olevan niin helppoa.
Ei niin vain voin alkaa yrittäjäksi, ensinnäkin pitää olla jumalattoman hyvä yritysidea ja joku erikoisosaaminen, että pärjää kilpailussa ja toiseksi pitää olla jonkinverran rahaa, persaukiset ja laiskat ei voi perustaa yritystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ottasitko itte vanhuksen töihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työttömiä tulee koska ei ole työåaikkoja-
ei siksi että ihmiset ei menisi töihin.
Tpinen tekj on että PurrakokoomusnatsiUrpoperust tuo ulkmaatyövoimaa joka vie työpaikat.
Mutta fasistit tulee aina vallassa yhä hullummaksi ja hullummaksi j tämä menossa nyt somessakin.
Natsihallitus on poistettava heti vallasta- ja samalla saisi Stubinkin lähettää sinne maerikkaan palautuspostina. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9€ työttömyysraha.
9e + työttömyystaha -20% veroja.
Tekee peruspäivärahaa saavalle luokkaa 550-600 euroa. Mutta, samsa aikaan maahan haaliyuille pakolaisille ml ukrainalaiset riittää rahaa eli helposti 500-600 euroa pelkkään asumiseen (jota siis suomalainen työtön ei siis edes saa asumistukena). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaltaisesi väjäjärkiset eivät ymmärrä, että ei firmoja niin vain perusteta. Vaaditaan myös markkinoita ja maksavia asiskkaita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs jos se maahanmuuttaja tienaa työllänsä enemmän kuin sinä ja maksaa veroa täällä enemmän kuin sinä? Sellasiakin löytyy. Mulla vävyehdokas josta olen ylpeästi ylpeä.
Suuron osa maahan muuttaneista on tälle yhteiskunnalle ensimmäisestä päivästä lähtien puhdas kuluerä, etenkin nämä Lähi-Idädtäbja Afrikasta tullee suvut, joissa eikot tejtailevat kakatoita tuon tuosta sosiaaliturvan varassa eikänporukka edes halua integroitua yhteiskuntaan, kunhan sosiaaliturva ja ilmaiset palvelut pelaavat
- Anonyymi
Ihanaa olla natsi Riikan orja
Maso - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuhoon tavaraa enemmän päivässä kun kerkiivät mulle toimittamaan leikkaan kaikki lyhyeksi ja aina puuttuu jotsin
Kelmi riikka - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9€ työttömyysraha.
Työn vastaan ottaminen ei ole pakollista jos se ei ole taloudellisesti kannattavaa
Työ turvallisuuslski - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta kun se firma tarvitsee jostain sitä tuottoakin, ei se pelkällä perustamisella tule toimeen.
Jos niin olisi, niin maa olisi täynnään yksityisyrittäjiä.
Kun kansasta on tehty persaukinen, niin toivotonta siinä on mitään yritellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suuron osa maahan muuttaneista on tälle yhteiskunnalle ensimmäisestä päivästä lähtien puhdas kuluerä, etenkin nämä Lähi-Idädtäbja Afrikasta tullee suvut, joissa eikot tejtailevat kakatoita tuon tuosta sosiaaliturvan varassa eikänporukka edes halua integroitua yhteiskuntaan, kunhan sosiaaliturva ja ilmaiset palvelut pelaavat
Se pitää paikkansa joidenkin ihmisten kohdalla. Mutta meidän muiden kohdalla se johtuu siitä, että suomalaiset ovat rasisteja ja tekevät työnteosta vaikeaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eduskunta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkei enää 60v jaksa tehdä isopalkkaselle virkamiehistölle rahaa? Suomen ikiroutainen korkea verotus kun ei johdu työttömien sosiaaliturvasta (4 miljardia per vuosi) vaan kolossimaisen 750000'n virkamiehen palkoista (n. 5 miljardia per KUUKAUSI).
Se on syy miksi Suomen velkasuhde ei käänny laskuun vaikka Orpo leikkaisi KAIKKI työttömyystuet ja asumistuet (2% vuotuisesta sosiaaliturvasta). Työniloa sulle kuitenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin vanhus, meidän kulmilla kolme yli 65 vuotiasta töissä, vanhin on 72 v joka tekee neljä tuntia päivässä, muut täyttä päivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaltaisesi väjäjärkiset eivät ymmärrä, että ei firmoja niin vain perusteta. Vaaditaan myös markkinoita ja maksavia asiskkaita
Niin ja rahaa perustaa se firma.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Myös hyvä liikeidea ja vankka ammattitaito, että pärjää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työnantaja ottaa töihin sen joka tekee enemmän töitä mitä vaatii palkkaa. Työnantajalle on oltava hyödyksi. Ei ole iällä, ihonvärillä eikä muullakaan merkitystä. Vain se onko hyvä työntekijä josta työnantaja hyötyy. Jos hyöty on vähäinen palkka on pienempi.9 euroa tunti lienee minimi nykyään. Palkka nousee kun taidot ja tuottavuus paranee kokemuksen myötä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra natsihallitus on vain suomen vastainen fasistinen passka...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin vanhus, meidän kulmilla kolme yli 65 vuotiasta töissä, vanhin on 72 v joka tekee neljä tuntia päivässä, muut täyttä päivää.
Nuo yli 68 vuotiaat ovat hyvää työvoimaa, nolla sopimuksilla, eikä niille kerry enää lisää eläkettäkään, eikä ne tarvii edes kesälomaa, jos tekee lyhyttä päivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
työttömiä tulee koska ei ole työåaikkoja-
ei siksi että ihmiset ei menisi töihin.
Tpinen tekj on että PurrakokoomusnatsiUrpoperust tuo ulkmaatyövoimaa joka vie työpaikat.
Mutta fasistit tulee aina vallassa yhä hullummaksi ja hullummaksi j tämä menossa nyt somessakin.
Natsihallitus on poistettava heti vallasta- ja samalla saisi Stubinkin lähettää sinne maerikkaan palautuspostina.Natsihallitu UrpoPurra pilasi sitten kansan juhannuksenkin vieton tulla aivopierullaan?
Natsifasistit on aina passkaa....
natsihallitus toi juuri kymmeniätuhansia indokiinalaisa ulkomaan halpatyövoimaa suomeen... itäeurooppalaisia jokapaikka täynnä- ja ukrejakin on alettu työllistämään-
HUOM- nää kaikki ALIPALKKA-halpatyövoimaa-
siksi oikeita työapaikkoja ei enää ole kansalle-
rekryt valitsee vain valtiontukemat töihin- eli nuoret, mamut tai 'työkuntoutus, harjoittelu'- jne. - työntekijöitä.
Siksi ne rekryt -työvuokrapalvelut kokoomus perustikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Natsihallitu UrpoPurra pilasi sitten kansan juhannuksenkin vieton tulla aivopierullaan?
Natsifasistit on aina passkaa....
natsihallitus toi juuri kymmeniätuhansia indokiinalaisa ulkomaan halpatyövoimaa suomeen... itäeurooppalaisia jokapaikka täynnä- ja ukrejakin on alettu työllistämään-
HUOM- nää kaikki ALIPALKKA-halpatyövoimaa-
siksi oikeita työapaikkoja ei enää ole kansalle-
rekryt valitsee vain valtiontukemat töihin- eli nuoret, mamut tai 'työkuntoutus, harjoittelu'- jne. - työntekijöitä.
Siksi ne rekryt -työvuokrapalvelut kokoomus perustikin.Purra Urpo Stubb Häkämies EK-Eliittikopla jne kuuluu siperiaan...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi kun olis töitä. Sellaista kun riikalla ja sote johtajilla
Tulisin heti
40 000 e kl - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eroon neuvoston mukaan orja työ on liellety
Koskee myös Suomen äärioikeisto dikta tuuri hallituksen toimiakin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin se kulukorvaus loppui kaikilta
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, harva yritys palkkaa 50 vuotiaasta töihin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin vanhan kuulu enää töitä tehdä vaan nauttia elämästä
- Anonyymi
Ilmaiseksi. Ala mennä. Ei tarvitse maksaa veroja eikä saada palveluja. Kyllä te persut olette puupäitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No täällä on mielisairaat persut taas vauhdissa. Oikeaa työtä tällä tarvitaan JOTKA MAKSAA VEROJA. ilmaistyöstä niitä ei tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kela tulee olemaan kovilla. Vai tapetaanko pienituloiset?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä paitsi pitää olla päivitetty koulutus joka alalle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sitten ne ei ota nuortakaan jos saavat ilmaisia orjia. Mutta eipä tule valtiollekaan rahaa velkojen maksuun eikä ihmisten hoitoon tai koulutukseen.aikooko vittunaama maksaa itse kaiken. Kovasti pitää persettä jakaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatka 100 vuotiaaksi. Mutta vain jos olet terve.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi se olla ja useassa tapauksessa onkin. Ei kaikissa tapauksissa. Sinä tai minä emme tiedä sitä, ketkä kaikki ovat laiskureita, jos emme heitä henkilökohtaisesti tunne.
On siis paljon laiskureita! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erittäin hyvin voi tuon uskoa. Et taida olla demari?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työelämässä olleena voin sanoa, että puolet porukasta on ihan vitun laiskoja ja puolet myös epärehellisiä. Eivät ole samoja kuitenkaan, mutta paljon on pöäällekkäåisyyttä!
Sanat "juurikin" ja "itse" ovat nykyisin suomenkielen tyhmimmät sanat, siis minun mielestäni, jos joku ei tuota ymmärtänyt! - Anonyymi
Tuo on totta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt oli kyseessä, että laitetaan töihin. Sinullakisiis voos käydä flaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma?
Etkö halua tehdä saamaai rahan eteen mitään? - Anonyymi
EMME OLE LAISKUREITA. Eri syistä emme kelpaa työnantajille. Olisi tutkimuksen paikka. Liikaa tehty itsemurhia tästä syystä. Haluamme töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asenne. Sinun asenteesi "läski, emakko" jne, kertoo sinusta paljon.
Kuuskymppinen vanhus? No itse olen jo 65, mutta en suinkaan pidä itseäni vanhuksena, ulkomuoto rapistuu, mutta polla on jäänyt menneille vuosikymmenille. Asenne se on mikä ratkaiser. Jos esim olet naama norsun v***la, ei sillä pitkälle pötkitä, ei nimittelyllä... Itsellä on aika hyvä "silmä" näkemään ihmisten naamoista ja eleistä, mitä he ajattelevat toisesta ihmisestä vaikkapa minusta.
Kuten kirjoitin, etten ollut ronkeli töiden/palkan suhteen, joten hain muutakin töitä, kuin mitä olin tehnyt (siisti toimistotyö/hyvä liksa).
Edelleen, olen niin tyytyväinen nykytyöhöni (raskas, huoni palkka), että jatkan edelleen vaikka olen jo vanhus.Muutkin tekevät juuri noin, eli hakevat mitä töitä vain. Työpaikkojen vähennyttyä nopeaan tahtiin tämä on alkanut näkyä muun muassa siten, etteivät opiskelijat saa enää kesätyöpaikkoja helposti, kun niihin hakee kokeneita ammattilaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
suomiporvari on usein natsi.
muualla maailmassa posrvarit on kansaa- oikeita yrittäjiä jotka ymmärtää että jos kansalla ei ole rahaa ei silloin yrityksilläkään ole.
Suomessa RKP-fasistit jakaa valtion rahat firmoille- täällä kansaa yritetään tappaa... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun itse olin viisikymppinen niin olisin saanut valita työni monesta eri firmasta. Osaajille on aina töitä mikäli on pitänyt itsensä kunnossa. Työnjohtajan paikkaakin tarjottiin vaikka olen koko ikäni ollut duunari, tosin ns. erikoisammattimies.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin vain voin alkaa yrittäjäksi, ensinnäkin pitää olla jumalattoman hyvä yritysidea ja joku erikoisosaaminen, että pärjää kilpailussa ja toiseksi pitää olla jonkinverran rahaa, persaukiset ja laiskat ei voi perustaa yritystä.
Niinpä ja silti yrittäjiä haukutaan surutta vasemmiston suunnasta kaikin mahdollisin keinoin. Jos oma asenne ja osaaminen ei riitä eikä tyhjässä päässä ole ideoita, ei kannata edes yrittää. Jos ei myöskään halua olla "kiinni" yrityksessä kellon/vuoden ympäri, on ehkä väärä henkilö yrittäjäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra natsihallitus on vain suomen vastainen fasistinen passka...
Et reppana taida itse edes ymmärtää kuinka tyhmän, nolon ja avuttoman kuvan itsestäsi annat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niin vanhan kuulu enää töitä tehdä vaan nauttia elämästä
Viisikymppisen kuuluu elää pääomatuloillaan. Niiden kerryttämiseen on ollut koko siihenastinen elämä aikaa.
- Anonyymi
Töihin minne, teitä näyttää olevan kolme 🐒, varmaan teistä edes yksi kykenee vastamaan.
Minä en ole hakemassa töitä, niitä on tehty jo vuodesta 1975 lähtien ja edelleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä ongelma?
Etkö halua tehdä saamaai rahan eteen mitään?saamaai ? iiiiii!?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viisikymppisen kuuluu elää pääomatuloillaan. Niiden kerryttämiseen on ollut koko siihenastinen elämä aikaa.
Tai sitten on vain syntynyt kultalusikka persiissä. Etkä sinä itsekään kuulu pääomatuloilla eläviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä ja silti yrittäjiä haukutaan surutta vasemmiston suunnasta kaikin mahdollisin keinoin. Jos oma asenne ja osaaminen ei riitä eikä tyhjässä päässä ole ideoita, ei kannata edes yrittää. Jos ei myöskään halua olla "kiinni" yrityksessä kellon/vuoden ympäri, on ehkä väärä henkilö yrittäjäksi.
Yrittäjäksi ryhtyminen jos mikä on valinta. Jo ennen yrittäjyyden aloittamista kaikilla on kyllä hyvin selvillä, että yrittäminen sitoo kellon ja vuoden ympäri. Myös kaikki mahdolliset verot ovat hyvin etukäteen tiedossa. Eivät nämä yrityksen jo toimiessa pitäisi tulla yllätyksenä, joten niistä on ihan turha valittaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen valtio järjesti niin sanottuja hätäaputöitä. Yleensä lapiohommia tietyömailla, tekisi monen nykynuorenkin kunnolle hyvää, varsinkin jos Putin päättää järjestää poteronkaivuu hommia olisi hyvä jos jaksaisi kaivaa itsellensä kuopan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perus perse joka valehtelee niin että korvat punottaa, tää jantti on elänyt ja elää tasan yhteiskunnan tuella, mutta lämpimikseen kirjoittelee unimaailmastaan, häpeä perse!!! OTA VASTUU!!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vtut, Marinin hallituksen proggis TE palveluiden siirtäminen kaupungeille ja kunnille. Astui vain voimaan Orpon hallituksen aikana.
Olishan ne sen voinut estää, mutta ei ollut MUNAA!!!
- Anonyymi
Riikan mukaan valtiolle ei ole kannattavaa teettää töitä alle 3200€/kk palkalla jos saan 3200€/kk teen sillä korvauksella mitä työtä vaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki yrittäjät suomessa on rikollisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahingossa painoin plussaa.
Minkälainen työnantaja ei irtisano työntekijöitään, kun enemmän voittoa voi kerätä sillä, että irtisanoo heidät, eli tekee heistä työttömiä? Heidät sitten pakotetaan takaisin töihin, ilman palkkaa vain.
Vaarallinen suunta kohti koko kansan orjuutusta. Jos ei tekoäly ja robotit vie työpaikkaa, niin orjatyöläiset, joista yksi olet kohta sinä.U.s.a.n miljardöörit rikastuu orjatyövoimalla. Sielläpäin orjilla ei ole oikeuksia
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kokeile homokurtisaanin työtä liivijätkistä saat vakioasiakaskunnan maksavat luonnossa tom of finland periaatteella...
- Anonyymi
Kohta tulee työpaikkoja Petteri on hyväksynyt lait jotka takaa suorat sotakäskyt Euroopan unionista. Suomi hyökkää venäjälle. Asian ovat suunnitelleet Vapaamurarit jo sata vuotta sitten. Lopputulos on kansanmurha ja ORJA VALTIO.
- Anonyymi
Ennen työstä sai palkan ja työtä tekevää kutsuttiin työläiseksi, tai osa-aikatyöläiseksi. Orpon ja Purran oikeistokaudella näemme kai sen, kun työtä tehdään pakkotyöorjana ja palkan sijalla saadaan "sosiaalitukikorvaus". Vaihtoehtona on nälkään ja kylmään kuoleminen rahattoma, koska oikeistosuomessa sosiaalitukia ei tulevaisuudessa saa ilman työorjuutta.
Kummaa, että jos työtä on tarjolla työttömille pakkotyönä, siitä ei haluata maksaa alan tes-palkkaa eli tarjota palkkatyötä ja tarjota myös muita normaaliin työsuhteeseen kuuluvia työehtoetuja mm. lomakertymää, työeläkekertymää, työterveydenhuoltoa jne.
1930-luvun jälkeen työläisvihamielisin oikeistohallitus on palauttamassa Suomea 1800-luvulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainenhan on ihan itse vastuussa itsestään ja soppa-annoksistaan!
Ei kuulu sen paremmin persuille kuin veronmaksajillekaan!!Olet rikas joten et ymmärrä, että kaikki on ravinnosta kiinni. Se on myös erittäin kätevä kudutuskeino jota käytetään jossakin maissa vankiloissa. Tätä käytetään tässä maassa lapsiin. Joten et kyllä ole muuta kuin rikas ja taustassasi on varmasti joku joka antoi ruokaa sinulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IHMISET EIVÄT HALUA MUISTAA EILISTÄ PITEMMÄLLE EIVÄTKÄ NIMENOMAAN EDELLISEN HALLITUKSEN TEKEMIÄ PÄÄTÖKSIÄ JOTKA NYKYISEN HALLITUKSEN ON PANTAVA KÄYTÄNTÖÖN KOSKA NE OLI NUIJITTU EDUSKUNNASSA ASTUMAAN VOIMAAN TIETYSTÄ PV-MÄÄRÄSTÄ ALKAEN.
MINUSTA TYÖTTÖMÄLLE TEKEE HYVÄÄ MM HENKISESTI , JOS HÄNET VELVOITETAAN TEKEMÄÄN TYÖTÄ ETUUTENSA ANSAITAKSEEN - KULUJA HÄNELLE SYNTYY MM MATKUSTAMISESTA TYÖPAIKALLE JA KOTIIN JA SEN KULUN VOI YHTEISKUNTA HÄNELLE KORVATA JA MUKISEMATTA.
EHKÄPÄ HÄNET TYÖLLISTETÄÄN TYÖNANTAJAN TOIMESTA JOS HÄN OSOITTAA HALUKKUUTTA JA INTOA TYÖTÄ KOHTAAN mm. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kuinka kauan sitä 3tta maailmansotaa pitää odottaa- eikä ala vieläkään- taaskin näitä teatterisota-sotateateria, ei mitään maailmanlaajuista....
Suomalaisen ainoa toivo on että hellsinginherrat pommitetaan maantasalle ja saamme takaisin itsenäisen suomen, oman maamme... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muuta sieltä voi oottaa ?
Työstä pitää saada palkkaa muutoin se on orjuuttamista.
Kyllä persut vajoaa lisää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai että "psykopaattinen" ehdotus?!!
Miksi sanoisit sitä porukkaa joka tietoisesti elää toisten rahoilla viitsimättä tehdä töitä?!!
Kyllä Purra on aivan oikealla asialla! Toivottavasti toteutuu!Kyllä työstä täytyy saada myös palkka vai teetkö itse ilmaiseksi töitä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvinvointialueidenhan vastuulla noi on ollu jo viiime vuodesta. Ei niitä päättäjät ole lopettanu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen maassa syntynyt on tälle yhteiskunnalle puhdas kuluerä ensimmäiset noin 20 vuotta, useat vuosikausia pidempäänkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TROLLI.....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
IHMISET EIVÄT HALUA MUISTAA EILISTÄ PITEMMÄLLE EIVÄTKÄ NIMENOMAAN EDELLISEN HALLITUKSEN TEKEMIÄ PÄÄTÖKSIÄ JOTKA NYKYISEN HALLITUKSEN ON PANTAVA KÄYTÄNTÖÖN KOSKA NE OLI NUIJITTU EDUSKUNNASSA ASTUMAAN VOIMAAN TIETYSTÄ PV-MÄÄRÄSTÄ ALKAEN.
MINUSTA TYÖTTÖMÄLLE TEKEE HYVÄÄ MM HENKISESTI , JOS HÄNET VELVOITETAAN TEKEMÄÄN TYÖTÄ ETUUTENSA ANSAITAKSEEN - KULUJA HÄNELLE SYNTYY MM MATKUSTAMISESTA TYÖPAIKALLE JA KOTIIN JA SEN KULUN VOI YHTEISKUNTA HÄNELLE KORVATA JA MUKISEMATTA.
EHKÄPÄ HÄNET TYÖLLISTETÄÄN TYÖNANTAJAN TOIMESTA JOS HÄN OSOITTAA HALUKKUUTTA JA INTOA TYÖTÄ KOHTAAN mm.Älä huuda. 😠😤
- Anonyymi
Loistavaa!!
- Anonyymi
Loistavaa. sanoo EK:n Häkämieskin.
Mitä enemmän sosiaalitukien varassa ihmisillä teetetään töitä, sitä pienemmiksi muodostuvat työnantajien palkkakustannukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän sosiaalitukien varassa ihmisillä teetetään töitä, sitä pienemmiksi muodostuvat työnantajien palkkakustannukset.Luitko uutisen ja ymmärsit lukemasi? Tuolla työvelvoitteella tarkoitetaan yhteiskunnallisesti tärkeitä töitä Ruotsin mallin mukaan.
"Työt voisivat Lindgrenin mukaan olla esimerkiksi vanhustenhoivaa.
”Mielestä osittain vastikkeellinen sosiaaliturva ikääntyvässä Suomessa, niin ei se niin hullu ajatus ole.” - Anonyymi
Vanhaan hyvään aikaan näillä persujen sekopäisillä ehdotuksilla olisi ollut
vaikutuksia persuun itseensä, ehdottaja olisi viety hullujen huoneelle pohtimaan syntyjä syviä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luitko uutisen ja ymmärsit lukemasi? Tuolla työvelvoitteella tarkoitetaan yhteiskunnallisesti tärkeitä töitä Ruotsin mallin mukaan.
”Mielestä osittain vastikkeellinen sosiaaliturva ikääntyvässä Suomessa, niin ei se niin hullu ajatus ole.”Vanhukset, nuo yhteiskunnan tuottamattomat jäsenet, joita kelpaa hoivaamaan kuka vaan. Varsinkin työttömät.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhukset, nuo yhteiskunnan tuottamattomat jäsenet, joita kelpaa hoivaamaan kuka vaan. Varsinkin työttömät.
Kyllä vanhusten hoitamiseen tarvitaan ammattikoulutus lähihoitaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luitko uutisen ja ymmärsit lukemasi? Tuolla työvelvoitteella tarkoitetaan yhteiskunnallisesti tärkeitä töitä Ruotsin mallin mukaan.
”Mielestä osittain vastikkeellinen sosiaaliturva ikääntyvässä Suomessa, niin ei se niin hullu ajatus ole.”"Esimerkiksi". Tai sitten jotakin muuta. Eikä tuossa otettu ollenkaan kantaa siihen, olisiko se hoiva yksityisellä vai julkisella puolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän sosiaalitukien varassa ihmisillä teetetään töitä, sitä pienemmiksi muodostuvat työnantajien palkkakustannukset.Nykyhallitus MAAMME HYVINVOINNIN TÄYSTUHO
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhukset, nuo yhteiskunnan tuottamattomat jäsenet, joita kelpaa hoivaamaan kuka vaan. Varsinkin työttömät.
Apuhoitajan (nyk. lähihoitaja) apulainen parin päivän kurssituksella, jos sitäkään, päivystämään jotain vanhusten laitosta yöllä. Näen jo tulevaisuuden silmissäni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Mielestä osittain vastikkeellinen sosiaaliturva ikääntyvässä Suomessa, niin ei se niin hullu ajatus ole.”Minä hoivaan vammaista vanhusta. Saan siitä palkkaa sen 13 euroa tunti plus lisät. Nytkö menettäisin paikkani tai vain palkkani? Työmatkaan menee toistakymmentä euroa.
Vanhustyöstä, siivoamisesta, pihojen ja katujen ja puistojen siistimisestä, tyhmistä toimistohommista moni tienaa palkkansa. Nytkä kaikki nuo työt muutettaisiin palkattomiksi pakkotöiksi? Miten pakkotyö eroaa 'velvoittavasta vastikkeellisuudesta'? Siinäkö vain, että työttömyysturvasta voi 'vapaaehtoisesti' luopua ja kuolla nälkään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä useimmat kelpaavatkin, mutta se on työtä. Siitä pitää maksaa palkkaa. Ei voi pakottaa työhön ilman palkkaa ja kutsua työntekijää edelleen työttömäksi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vanhusten hoitamiseen tarvitaan ammattikoulutus lähihoitaja.
Ja lähihoitajia on jo nyt useampi tuhat työttöminä, joten se siitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apuhoitajan (nyk. lähihoitaja) apulainen parin päivän kurssituksella, jos sitäkään, päivystämään jotain vanhusten laitosta yöllä. Näen jo tulevaisuuden silmissäni.
😂🤣😂🤣😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä enemmän sosiaalitukien varassa ihmisillä teetetään töitä, sitä pienemmiksi muodostuvat työnantajien palkkakustannukset.Kyllä. Työttömyysvakuutusmaksun osuus palkasta pienee ehkä prosentin. Tiedsitkö paljonko kokonaisveroistasi on EK'n kaltaisten virkamiesten palkkakustannuksia?
Suurin osa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä hoivaan vammaista vanhusta. Saan siitä palkkaa sen 13 euroa tunti plus lisät. Nytkö menettäisin paikkani tai vain palkkani? Työmatkaan menee toistakymmentä euroa.
Vanhustyöstä, siivoamisesta, pihojen ja katujen ja puistojen siistimisestä, tyhmistä toimistohommista moni tienaa palkkansa. Nytkä kaikki nuo työt muutettaisiin palkattomiksi pakkotöiksi? Miten pakkotyö eroaa 'velvoittavasta vastikkeellisuudesta'? Siinäkö vain, että työttömyysturvasta voi 'vapaaehtoisesti' luopua ja kuolla nälkään?Jo nyt työttömänä raha ei riitä kunnon ruokaan jos ollenkaan koko kuukaudeksi. Töitä ja työmatkoja polkupyörällä en tee näillä almuilla joita putteri orpå äskettäin lisää leikkasi. Turpaan tulee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apuhoitajia oli joskus - 70 luvulla , nykyinen lähihoitaja on entinen perushoitaja.
- Anonyymi
Normaalia ajattelua.
- Anonyymi
Niin... Persuissa kaikki pervoilu on normaalia.
- Anonyymi
Mun naapuri kävi kunnalla töissä kuusi vuotta yhdeksän euron päiväkorvauksella ! Tän vuoden alussa se loppui kun orpopurra sen lopetti . Aikooko hallitus sitä nyt jatkaa minkä jo lopetti ?
- Anonyymi
Ai niinkö? Eikö hän siis saanutkaan esimerkiksi:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
- terveydenhuolto/lääkekuluja (käsittääkseni maksetaan TTT:n perusosan päälle)
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Työtön ajattelee että nuo kuuluu saada ilmaiseksi vaikka työntekijä joutuu tekemään noiden eteen töitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Jos tonni kuussa niin keskipalkan mukaan mennään eli 20e/tunti. Se tarkoittaa että töitä voisi velvoittaa kuukaudessa 50 tuntia eli 6 työpäivää (8h työpäiviä)
Tämän jälkeen ei pitäisi olla mitään muita velvollisuuksia (kuin se työnhaun ylläpito) eikä esteitä (esim. saisi opiskella samalla täysipäiväisesti tai osa-aikaisesti miten haluaa/kykenee)
Ongelma tässä on kai se, että vaikka ihminen olisi valmis tekemään töitä sosiaaliturvan vastineeksi (myös ilman sitä 9e matkakorvausta) eikä saa työpaikkaa niin menettäisi sosiaaliturvan. Tuon pakkotyön pitäisi olla yhteiskunnan osoittamaa ja sosiaaliturvan menettäisi vasta jos ei mene osoitettuun työhön.
Lisäksi työt pitäisi osoittaa kuntien tai valtion hommista eikä yksityisistä firmoista.
Ettei vääristä kilpailua. - Anonyymi
Minkä hallitus lopetti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtön ajattelee että nuo kuuluu saada ilmaiseksi vaikka työntekijä joutuu tekemään noiden eteen töitä.
Työttömissä on monenlaisia ihmisiä, vaikkapa yli 50v. osaajia, joita työnantajat eivät kuitenkaan halua palkata. Ei monikaan halua olla työttömänä ja syrjässä ja elää häpeillen tilannettaan. Kun ei ole töitä, ei ole yhteisöä, ei ole hyödyllinen, ei voi osallistua .. Todella kapeakatseista ajatella, että kaikki työttömät sitä tai tätä. Ja lisäksi se se vasta tyhmää on kun köyhät toisiaan kyylää, haukkuu ja tappelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Ikävää että tuki muuttuu palkaksi , viimesijainenkin. Käy pian niin että työnantajat eivät maksa palkkaa pllenkaan , vaan ohjaavat Kelaan. Mitäs purra tähän?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Tuskin noin ruusuista mitä kuvailet palstaporvari.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Luulottelet vaan että kaikki työttömät saavat mainitseamisi tukia eli ää yleistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Sosiaalituet eivät ole helposti eikä vaikeasti yli tonnia kuussa, joten paskaa puhut. Ja jos käydään töissä, niin silloin maksat palkkaa. Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtön ajattelee että nuo kuuluu saada ilmaiseksi vaikka työntekijä joutuu tekemään noiden eteen töitä.
Miten niin ajattelee, että pitäisi saada ilmaiseksi? Työtön ajattelee, että haluaisi töihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Jos saa työttömyystukea ei saa tt-tukea. Eikä asumistuki liity työttömyyteen millään tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Ei noita tukia kaikki hakijat saa joten älä yleistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalituet eivät ole helposti eikä vaikeasti yli tonnia kuussa, joten paskaa puhut. Ja jos käydään töissä, niin silloin maksat palkkaa. Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.
Toimeentulotuen perusosa on lähes 600 euroa ja siihen päälle vielä asumistuki. Tuosta tulee helposti jopa lähemmäs 1500e/kk, jos on esim. lääkemenoja. Joten kukahan tässä puhuu paskaa? Tiedot on tarkistettavissa helposti netistä.
Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.E"sim. pari viikkoa täyttä työpäivää".
Tää oli hyvä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Mitäpä jos maksettaisiin palkkaa niin ei tarvitse niitä sosiaalietuuksia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sosiaalituet eivät ole helposti eikä vaikeasti yli tonnia kuussa, joten paskaa puhut. Ja jos käydään töissä, niin silloin maksat palkkaa. Ei pitäisi olla vaikeaa ymmärtää.
Varmasti on useimmiten yli tonnin kuussa. Jo työmarkkinatuesta ja asumistuesta tulee helposti tonni täyteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmasti on useimmiten yli tonnin kuussa. Jo työmarkkinatuesta ja asumistuesta tulee helposti tonni täyteen.
Ei tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimeentulotuen perusosa on lähes 600 euroa ja siihen päälle vielä asumistuki. Tuosta tulee helposti jopa lähemmäs 1500e/kk, jos on esim. lääkemenoja. Joten kukahan tässä puhuu paskaa? Tiedot on tarkistettavissa helposti netistä.
Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä.Sinä puhut paskaa. Kukaan ei saa kaikkia mahdollisia etuuksia. Lisäksi esimerkiksi työmarkkinatuesta menee vero. Kannattaisi sinunkin ruveta työttömäksi, kun heillä kerran on niin helppoa. Pääsisit oikein nauttimaan elämästä. Toinen vaihtoehto on, että pysyttelet siellä kokoomuksen puoluetoimistossa.
- Anonyymi
Luuletko, että kukaan muu kuin typerät vihervassarit uskoo tuon paskan. Seuraavana on joku kirjoittanut totuuden. Ole hyvä ja lue se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos saa työttömyystukea ei saa tt-tukea. Eikä asumistuki liity työttömyyteen millään tavalla.
Liittyy kyllä. Saat vuokraasi asjmistukea, mutta jos olisit töissä, et saisi. Tai saisit, jos tekisit töitä pienellä palkalla osa-aikaisestu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä jos maksettaisiin palkkaa niin ei tarvitse niitä sosiaalietuuksia?
Käytä nyt järkeäsi, jos sitä on. Ei kaikista töistä voi maksaa 5k/kk, kai sen nyt ymmärrät? Sanon, että jos saat esim 2000€/kk brutto, niin verotuskin on pieni, tyel-maksu ei päätä huimaa, kaikkein korkein palkasta lähtevä %-osuus on työttömyysvakuutusmaksu. Jää kyllä ihan laskuihinkin rahaa ja jos ei riitä, niin sitten voipi mennä kerjuulle. Tosin vaatii säästeliäisyyttä ja edes alkeellisinta taloustaitoa. Se on tietty jurjaa, kun rahat ei riitä kavereitten kanssa pämppäämiseen, mutta ei maailman loppu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä puhut paskaa. Kukaan ei saa kaikkia mahdollisia etuuksia. Lisäksi esimerkiksi työmarkkinatuesta menee vero. Kannattaisi sinunkin ruveta työttömäksi, kun heillä kerran on niin helppoa. Pääsisit oikein nauttimaan elämästä. Toinen vaihtoehto on, että pysyttelet siellä kokoomuksen puoluetoimistossa.
En ole se, jolle uhoat.
Minä en "alkanut" työttömäksi vaan minuun iski YT! Minä sain oikein hyvää työttömyysrahaa, olinhan vuosikymmeniä maksanut maksuja. Verotuskin napsahti mukavasti ylöspäin... En istunut soffalla kiroamassa, kun "hallitus ei mulle töitä anna" vaan MINÄ ITSE olin erittäin aktiivinen työnhakija. Osaan käyttää nettiä muuhunkin kuin senssipalstoihun ja näihin keskustelupalstoihin, osaan etsiä puh numeroita ja soittaa puhelimella.
Ei minulle kukaan töitä tullut tarjoamaan kotiin, ei edes te-toimisto, joka on tai oli täysin turha paska.
Minä olen ollut töissä kohta 10v vain ja ainoastaan oman aktiivisuuteni ansiosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole se, jolle uhoat.
Minä en "alkanut" työttömäksi vaan minuun iski YT! Minä sain oikein hyvää työttömyysrahaa, olinhan vuosikymmeniä maksanut maksuja. Verotuskin napsahti mukavasti ylöspäin... En istunut soffalla kiroamassa, kun "hallitus ei mulle töitä anna" vaan MINÄ ITSE olin erittäin aktiivinen työnhakija. Osaan käyttää nettiä muuhunkin kuin senssipalstoihun ja näihin keskustelupalstoihin, osaan etsiä puh numeroita ja soittaa puhelimella.
Ei minulle kukaan töitä tullut tarjoamaan kotiin, ei edes te-toimisto, joka on tai oli täysin turha paska.
Minä olen ollut töissä kohta 10v vain ja ainoastaan oman aktiivisuuteni ansiosta.Jatkan: en muuten käynyt kertaakaan toisten taskuilla. Minulla on ylpeys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.3600e jää käteen tekemättä mitään ,ei ikinä enää töihiin .😁😁😁😁😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole se, jolle uhoat.
Minä olen ollut töissä kohta 10v vain ja ainoastaan oman aktiivisuuteni ansiosta.Aika harva alkaa työttömäksi, joten työttömyys ei ole oma valinta kuin aniharvan kohdalla. Päinvastoin työttömät kyllä tietävät erittäin hyvin, ettei kukaan tule töitä kotiin tarjoamaan vaan nimenomaan ovat aktiivisia. On siis aivan turhaa kehua ja kertoa itsestään selvyyksistä, jotka kaikki- jopa työttömät- tietävät muutenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkan: en muuten käynyt kertaakaan toisten taskuilla. Minulla on ylpeys.
Jos et käy toisten taskulla, niin et varmaan käytä myöskään verovaroin ylläpidettyjä kulkuväyliä. Tai jos kotiisi murtaudutaan, hälytät ylpeänä paikalle yksityisen poliisin. Eikä äidillesikään ole koskaan maksettu lapsilisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva alkaa työttömäksi, joten työttömyys ei ole oma valinta kuin aniharvan kohdalla. Päinvastoin työttömät kyllä tietävät erittäin hyvin, ettei kukaan tule töitä kotiin tarjoamaan vaan nimenomaan ovat aktiivisia. On siis aivan turhaa kehua ja kertoa itsestään selvyyksistä, jotka kaikki- jopa työttömät- tietävät muutenkin.
Eipä näytä tietävän, kun näitä juttuja lukee. Tuntuu olevsn täyttä tollosakkia, joka kuvittelee, että joku pirauttaa "tuus töihin", eikä vaivauduta mitään tekemään itse. Ilmeisesti saatu kaikki valmiina eteen eli kasvatus kieroutunut alusta alkaen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä näytä tietävän, kun näitä juttuja lukee. Tuntuu olevsn täyttä tollosakkia, joka kuvittelee, että joku pirauttaa "tuus töihin", eikä vaivauduta mitään tekemään itse. Ilmeisesti saatu kaikki valmiina eteen eli kasvatus kieroutunut alusta alkaen.
Taannoin oli Ylen nettisivuilla uutinen, jonka mukaan Maanmittauslaitoksen etsi 15 hakemuskäsittelijää ja sai yli 3000 hakemusta. Aika hyvä suoritus laiskoiksi väitetyiltä työttömiltä, jotka mukamas odottavat valmista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Älä hölmöile. Työstä tietysti pitää maksaa palkkaa. Vai jatkatko itse työtäsi saamalla palkan sijaan tukia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Haistappa kuule pitkä vee... itse saan pelkän työmarkkinatuen kun on varallisuutta ja töitä olen tehnyt koko ikäni mutta kun ikää on yli 55 vuotta niin ei kelpaa mihinkään palkkatyöhön.
Voisit alkaa ajattelemaan aivoillasi tai ainakin kysyä itseäsi älykkäämmiltä asioista joista et ymmärrä mitään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos tonni kuussa niin keskipalkan mukaan mennään eli 20e/tunti. Se tarkoittaa että töitä voisi velvoittaa kuukaudessa 50 tuntia eli 6 työpäivää (8h työpäiviä)
Tämän jälkeen ei pitäisi olla mitään muita velvollisuuksia (kuin se työnhaun ylläpito) eikä esteitä (esim. saisi opiskella samalla täysipäiväisesti tai osa-aikaisesti miten haluaa/kykenee)
Ongelma tässä on kai se, että vaikka ihminen olisi valmis tekemään töitä sosiaaliturvan vastineeksi (myös ilman sitä 9e matkakorvausta) eikä saa työpaikkaa niin menettäisi sosiaaliturvan. Tuon pakkotyön pitäisi olla yhteiskunnan osoittamaa ja sosiaaliturvan menettäisi vasta jos ei mene osoitettuun työhön.
Lisäksi työt pitäisi osoittaa kuntien tai valtion hommista eikä yksityisistä firmoista.
Ettei vääristä kilpailua.Ja työn tulisi kasvattaa eläkettä ja siihen kuuluu myös lomat tai lomarahat. Ja palkalla tulee tulla toimeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.Heh, heh , ei saa, esim jos on hyväpalkkainen puoliso ja omistusasunto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et käy toisten taskulla, niin et varmaan käytä myöskään verovaroin ylläpidettyjä kulkuväyliä. Tai jos kotiisi murtaudutaan, hälytät ylpeänä paikalle yksityisen poliisin. Eikä äidillesikään ole koskaan maksettu lapsilisiä.
Niin ja ei tuo ole käynyt peruskouluakaan .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä puhut paskaa. Kukaan ei saa kaikkia mahdollisia etuuksia. Lisäksi esimerkiksi työmarkkinatuesta menee vero. Kannattaisi sinunkin ruveta työttömäksi, kun heillä kerran on niin helppoa. Pääsisit oikein nauttimaan elämästä. Toinen vaihtoehto on, että pysyttelet siellä kokoomuksen puoluetoimistossa.
Hyvä kommentti. Luu kurkkuun riistäjille!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minkä hallitus lopetti?
Eipä vois enää kuzipäämpää hallitusta olla täys natzihallitus
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitäpä jos maksettaisiin palkkaa niin ei tarvitse niitä sosiaalietuuksia?
Näinhän se on ollaan NYTSIINÄ PAIKALLISESSA SOPIMISESSA JOTA TÄMÄ VITUN SAATANASTA KOKOOMUS AJAA MAAHAMME
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä se nähdään minkälaisessa UMPIOSSA RIISTO PORVARI KOKOOMUSLAINEN ELÄÄ
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat korvauksia siitä, että ei ole työtä eli toimeentuloa. Eikö mene jo jakeluun perskokkareelle? Lisäksi työttömät eivät automaattisesti saa mitään toimeentuloatukea, vaikka internetin propagandistit näin väittävätkin.
Työntekijällä on työpaikka ja hän saa työstään palkkaa, ei silloin tietenkään saada työttömyyspäivärahaa tai toimeentulotukea yms. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nuo ovat korvauksia siitä, että ei ole työtä eli toimeentuloa. Eikö mene jo jakeluun perskokkareelle? Lisäksi työttömät eivät automaattisesti saa mitään toimeentuloatukea, vaikka internetin propagandistit näin väittävätkin.
Työntekijällä on työpaikka ja hän saa työstään palkkaa, ei silloin tietenkään saada työttömyyspäivärahaa tai toimeentulotukea yms.Kaikki Kelan avustukset on myös anottava. Automaattisesti sieltä ei saa mitään. Mutta eihän näille internetin mölisijöille todellakaan mikään mene jakeluun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää että tuki muuttuu palkaksi , viimesijainenkin. Käy pian niin että työnantajat eivät maksa palkkaa pllenkaan , vaan ohjaavat Kelaan. Mitäs purra tähän?
Sehän siinä takana onkin, värvätä yrityksille ilmaistyövoimaa. Kokoomuksen kannattajat eivät halua maksaa palkkaa ahneuttaan. Tuolla periaatteella pitäisi pakolaisetkin laittaa töihin avustuksiensa vastineeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luulottelet vaan että kaikki työttömät saavat mainitseamisi tukia eli ää yleistä.
Minä sain vuosia sen vajaat 600 euroa joka neljäs viikko, ei mitään muita tukia. Kun sairastuin, kukaan ei minulle maksanut niitä laskuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin ajattelee, että pitäisi saada ilmaiseksi? Työtön ajattelee, että haluaisi töihin.
Työtön työnhakija haluaa töihin nauttimaan palkkaa. Pakkotyötä en halua kenellekään kuin ehkä rikollisille, jotka haluavat sovittaa rötöksiään yhdyskuntapalvelulla. Risellähän se taitaa olla vapaaehtoinen vaihtoehto vankilalle, ja sillä voi lyhentää tuomiotaan, koska se katsotaan vankeutta kovemmaksi rangaistukseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä.Minun älykääpiö vammainen 'työnantajani' pitää avustajiensa palkkaa 'sosiaaliapuna'. Muistaa aina silloin tälläin rääkäistä, että hän ei ole mikään sosiaalitoimisto, kun ei halua jakaa työvuoroja jokaiselle yhtä paljon. Vaikka kaupunki maksaa palkkamme. Sosiaalitukena hänelle, pikku hitlerille. Ei kunnioita työtämme ollenkaan. Ja tuon sosiaaliavun hän saa, vaikka on varakas ja voisi itse maksaa hoivastaan. Jokin on pahasti pielessä meidän maassamme nykyään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
E"sim. pari viikkoa täyttä työpäivää".
Tää oli hyvä!Valtio ja kunnat pitäisi velvoittaa eli pakottaa tarjoamaan pitkään työtä hakeneille kansalaisille palkkatyöpaikka edes kuukaudeksi joka vuosi. Työpaikka, joka katkaisee pitkäaikaistyöttömyyden kierteen. Luo suhteita. Antaas kokemusta. Työpaikka ilman 'työttömän' leimaa edelleen niskassa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni on tehbeyt töitä sellaiset 20-30 vuotta ja maksaen verot sekä työttömyysvakuutusnaksut. Eiköhän silloin ole työttömänä oikeitettu vakuutuksenomaiseen työttömyysturvaan, kjn on kerran joka palkasta verojakin maksanut sen sijaan, meillä paljon nykyisin näitä 18-wee eläkelöisiä (muissakin kuin mustalaisissa), joille maksetaan kaikki ja jopa eöäkeet valmkiksi, vaikka porukka ei missään vaiheessa ole ehtinyt maksamaan ähän maahan ceroja tai olemalla edes oikeissa palkkatöissä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä.Kun ehdin olla korkeasti koulutettuna työttömänä jonkin aikaa (peruspäivärahalla), jäi peruspäibärahasta verojen jälkeen käteen vähän yli 500 eiroa ja maksimissaan noin 250 euroa asumistukea. Eli siis, suuret tuet yhteensä noin 700-7t0 euroa/netto, jolla siis pitäisi kyetä elämään kuukausi ja maksamaan välttämättömät pakolliset menot eli asuminen, sähkö, vesi ja puhelinkjlut. Niin, ja syödäkin pitäisi.... tämä siis koskien suomalaista valkoihoista asukasta, eikä ulkomailta tuotatettua moniosaajaa, jonka sosiaaliturvan summs on nelinumeroinen ja alkaa ykkösellä. Niin, ja ero on myös siinä, että minun saama sosiaaliturva pitäisu olla vastikkeellista (vaikka olen veroja työssä ollessani maksanut), kun pakoloinen saa kaiken täysin vastikkeetta. Kyllä! On "lottovoitto" syntyä Suomeen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ikävää että tuki muuttuu palkaksi , viimesijainenkin. Käy pian niin että työnantajat eivät maksa palkkaa pllenkaan , vaan ohjaavat Kelaan. Mitäs purra tähän?
no juuri tähän he pyrkivät. Kansan sokeus ja tyhmyys on loppumaton
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työllinen ajattelee että palkka kuuluu saada ilmaiseksi vain työpaikan röökipaikalla notkumalla, työkavereista paskaa jauhamalla, työpaikkakiusaamisella ja hoito- ratkennus- ja milloin mitäkin virheitä tehtailemalla aina siinä laiskottelun ja saikuttelun välissä.
Siitä hyvästä sinäkin mulkku nostat vastikkeetonta palkkaa, lomarahoja, lomalta paluu rahoja, lisiä ja nautit kaikista muista työsuhde- eduista ilman mitään moraalista ongelmaa. Ja sitten mylvit päivät pitkät verkossa kuinka sulla ainakin on oikeus olla olemassa ja kaikki hyvä elämässä on taatusti itse ansaittu. Muuta et ihmisroska ole elämässäsi saanut aikaan kuin tuhoa ja hävitystä.
Te ylimieliset itsetunto- ongelmaiset narsistit saisitte tappaa itsenne pois normaaleita ihmisiä häiritsemästä mutta olette niin tyhmiä ettette sitäkään osaa tehdä. Täällä roikut saatana kaikkien tarkkana ja riesana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä.Sinä voit tarkistaa netistä vaikka mitä paikkansa pitämätöntä paskaa. Viralliset perusosan minimit eivät ole se mikä toimeentulotukiorjille jää käteen.
Ylisuuret asumismenot syövät perusosaa lähes kaikilta koska kelan kohtuurajojen mukaisia asuntoja ei ole olemassa. Monille toimeentulotukiorjille jää vain vuokran jälkeen käteen alle 400€ eikä harkinnanvaraista tipu koska tukiorjan katsotaan elävän "mukavuussyistä" liian kalliissa homeyksiössä.
Vuokralaisella ei ole mitään vaikutusvaltaa vuokrien määriin. Vuokranantajan määräävät vuokratason. Jossain on asuttava.
Tämäkin pitää vielä kädestä pitäen rautalangasta joillekin vääntää. Kaikkien olettaisi jo tämänkin moneen kertaan jankutetun ja mediassakin pyöritetyn asian tietävän.
Viralliset perusosien minimit EIVÄT PIDÄ PAIKKAANSA. Ne ovat paljon pienempiä kuin viralliset minimit. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä."olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain."
Olisi täysin oikeutettua velvoittaa sinutkin tekemään palkkasi eteen jotakin. Muuta et tee kuin notkut kahvihuoneessa jauhamassa paskaa, kiusaat normaalit ihmiset ulos työelämästä, vittuilee asiakkaille ja siinä välissä tapat ihmisiä oho ammattitaidottomuudellasi ku levität sairaalabakteereita minkä ehdit ja unohdat miten parvekelasit asennetaan oikein.
Jos työnteko vituttaa kun tiedät toimeentulotukiorjien lekottelevan kotona äveriäillä tuilla, niin miksipä et itse heittäydy toimeentulotuen varaan loppuelämksesi? Tukiorjuus on myös sinulle vaihtoehto.
Sen kun irtisanoudut heti huomenna, lahjoitat kaiken omaisuutesi pois ja muutat halpaan lähiöön 20 neliön homeyksiöön hengenvaarallisten naapureiden seuraan. Siellä sitten kerjäät joka kuukausi erikseen tuet joiden saamisen edellytyksenä on mm tiliotteiden paljastaminen, veikkauksen pelitilien paljastelu jonkun random virkailijan syynättäväksi. Pääset työllisyyspalvelukoneiston säännöllisten invaasioiden kohteeksi yksityiselämää ei preparoimaan, kartoittamaan ja räätälöimään, ja hyppimään mitä mielisairaimmissa velvoitteissa toisten narrina saadaksesi riittämättömät tuet täysimääräisinä. Sekä työllisyyspalveluiden että Kelan viranomaiset viihdyttävät itseään tällä tavoin. Mikäli ei hotsita, on uhkana koko ajan tuen 20-40% leikkaus.
Kaiken tämän ihanan stressittömän lekottelun ohessa pääset olemaan yhteiskunnan virallinen paskalaari tai sitten ressukka jonka päälle herra ja rouva normaaleilla on lupa paskoa ja kusta sekä räkiä kuten tahtovat, tai sitten jota toisilla on lupa sääliä koska he kaikki ovat mielestään sinua parempia ihmisiä.
Tukiorjuus on myös sinulle tarjolla oleva mahdollisuus ikuiseen lomailuun. Mikä estää sinua heittäytymästä tukikerjäläiseksi? Korkea moraaliko estää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytä nyt järkeäsi, jos sitä on. Ei kaikista töistä voi maksaa 5k/kk, kai sen nyt ymmärrät? Sanon, että jos saat esim 2000€/kk brutto, niin verotuskin on pieni, tyel-maksu ei päätä huimaa, kaikkein korkein palkasta lähtevä %-osuus on työttömyysvakuutusmaksu. Jää kyllä ihan laskuihinkin rahaa ja jos ei riitä, niin sitten voipi mennä kerjuulle. Tosin vaatii säästeliäisyyttä ja edes alkeellisinta taloustaitoa. Se on tietty jurjaa, kun rahat ei riitä kavereitten kanssa pämppäämiseen, mutta ei maailman loppu.
Keskiverto työtön ei uskalla edes unelmoida 2000€ kuukausipalkasta. Tukien varassa elämänsä kitunut työtön tuntisi itsensä ahneeksi toivoessaan tuon suuruista palkkaa. Jos ymmärtäisit edes alkeita työttömien todellisuudesta tietäisit tämänkin.
Köyhyys ei johdu taloustaitojen puutteesta vaan palkanmaksuhaluttomista työnantajista ja järjestelmästä joka tarkoituksella sementoi osan väestöä ikuiseen köyhyyteen. Toki noinkin tyhmä ihminenmkuin mikä tämä edellinenkin daiju on, sen ymmärtää etteivät taloustaidot voi kehittyä kovin loistavaksi jos ei ole rahaa millä harjoitella. Kato ku taloustaitojen ja rahamaailman ymmärtäminen ja oppiminen vaatii materiaalia, eli rahaa millä harjoitella.
Nälkämaissakaan ei kasva huippukokkeja. Heillä ei ole millä harjoitella.
Jos osaisit käyttää järkeäsi tietäisit tämänkin. Mutta ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu kuten jälleen edellisen tyhjäpään tuotoksista voimme havaita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole se, jolle uhoat.
Minä olen ollut töissä kohta 10v vain ja ainoastaan oman aktiivisuuteni ansiosta.Sinäkin olet ollut töissä kohta 10v koska kusipäinen persoonallisuutesi sopii suomalaiseen työelämään kuin nyrkki naamaan. Sinä sovit suomalaiseen työelämään samoin kuin Sirpa laamaset, Aino nykoppit, Petri piriset ja Katariina pantilat jotka kaikki tulivat valituksi rekrytointiprosessissa vaikka kaikkien heidänkin kohdalla näkyi jo naamasta ja käytöksestä että pää on larvaa täynnä. Sen näkee jos sinun kirjoitustyylistäsi että kyllä, juuri tuollainen ylimielinen omahyväinen itsetunto- ongelmainen mulkku sopii alalle ku alalle Suomen työmarkkinoilla.
Varmaan olet jo edennyt esimiesasemaankin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos työtön haluaa töihin eikä pääse, kannattaa katse suunnata peiliin. Kaikkeen on yleensä joku syy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pitäisi todellakaan olla vaikeaa ymmärtää, että jos saa tukina käytännössä saman kuin huonoimmista työpaikoista, olisi täysin oikeutettua velvoittaa työkykyinen tuensaaja tekemään rahojensa eteen jotain. Sillä ei ole vitunkaan väliä, onko termi palkka vai joku muu. Jos se sinua korventaa, muutetaan nimeksi "sosiaaliturvapalkka". Jos ei työ kelpaa, rajut leikkurit. Toivottavasti nykyhallitus puuttuu asiaan kovalla kädellä.Suomi ei tosiaankaan tarvitse yhtään laiskaa luuseria valittamaan omaa kurjuuttaan joka on aina itse aiheutettua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ei tosiaankaan tarvitse yhtään laiskaa luuseria valittamaan omaa kurjuuttaan joka on aina itse aiheutettua.
Kurjuus on aniharvoin itse aiheutettua. Toivottavasti sinä vatipää itse jäät työttömäksi tai sairastut. Älä sitten tule piipittämään kohtaloasi kenellekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos työtön haluaa töihin eikä pääse, kannattaa katse suunnata peiliin. Kaikkeen on yleensä joku syy.
Mene sanomaan tuo yli 300 000 työttömälle henkilökohtaisesti. Ei tarvitse laskea edes yhden käden sormilla, kun kaltaisesi nuijan lärvi alkaa jo lätistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi ei tosiaankaan tarvitse yhtään laiskaa luuseria valittamaan omaa kurjuuttaan joka on aina itse aiheutettua.
Sinunlaisia asennevammaisia on muuten ihmeen paljon yrittäjissä ja työnantajissa. Kaikilla mahdollisilla palstoilla ja turuilla ja toreilla huudetaan, että menkää työttömät töihin. Sitten kun näiltä hakee töitä, niin valitellaan ettei ole tarjolla mitään eikä resursseja työllistää. Sähköpostin käyttäminenkin on näille ylivoimaisen vaikeaa, kun työhakemuksiin ei osata vastata.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keskiverto työtön ei uskalla edes unelmoida 2000€ kuukausipalkasta. Tukien varassa elämänsä kitunut työtön tuntisi itsensä ahneeksi toivoessaan tuon suuruista palkkaa. Jos ymmärtäisit edes alkeita työttömien todellisuudesta tietäisit tämänkin.
Köyhyys ei johdu taloustaitojen puutteesta vaan palkanmaksuhaluttomista työnantajista ja järjestelmästä joka tarkoituksella sementoi osan väestöä ikuiseen köyhyyteen. Toki noinkin tyhmä ihminenmkuin mikä tämä edellinenkin daiju on, sen ymmärtää etteivät taloustaidot voi kehittyä kovin loistavaksi jos ei ole rahaa millä harjoitella. Kato ku taloustaitojen ja rahamaailman ymmärtäminen ja oppiminen vaatii materiaalia, eli rahaa millä harjoitella.
Nälkämaissakaan ei kasva huippukokkeja. Heillä ei ole millä harjoitella.
Jos osaisit käyttää järkeäsi tietäisit tämänkin. Mutta ei voi kauhalla ottaa kun on lusikalla annettu kuten jälleen edellisen tyhjäpään tuotoksista voimme havaita.Tyhjäpäästä puheenollen, kukahan tässä se tyhmä tollo lopulta oikein on? "Taloustaitojen hoitoa ei voi harjoitella kun ei ole rahaa"-kommentit kertovat minulle aika matalaotsaisesta selittelystä. Teet itsellesi palveluksen kun pysyt pois täältä oksentelemasta.
- Anonyymi
Arbeit macht frei.
Ich kommen!
Sieg heil.- Anonyymi
Kylläpä työhalutonta nyt kiukuttaa. Se on hyvä!!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi vastaat itsellesi palstaporvari?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä noita urpoja oikein sikiää? Kusta on oltava ja paljon...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuolla puheella aurinko laskee sulle ennemmin
- Anonyymi
Riikka Purra pitäisi pakottaa luomaan niitä lupaamiaan työpaikkoja. Jos ei työpaikkoja synny, niin palkanmaksu Purralle loppuu.
- Anonyymi
Jep.
- Anonyymi
Purra itse loisii veronmaksajien rahoilla. Eikä työkokemusta ole kuin Särkänniemen lipunmyyjänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Purra itse loisii veronmaksajien rahoilla. Eikä työkokemusta ole kuin Särkänniemen lipunmyyjänä.
Tukin on sitäkään työkokemusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukin on sitäkään työkokemusta.
Jos ei tukin niin ehkä propsin.
- Anonyymi
Purra kumiveneelle ja kohti usaa tämä patapölökky
- Anonyymi
Turha Purranon uhota….jos nyt tämä tollo hallitus pitäisi edes yhden lupauksensa ja järjestäisivät niitä työpaikkoja edes niille, jotka niitä haluavat ja hakevat aktiivisesti työtä.
Älykääpiö Purra ei ymmärrä tosiasiaa ettei työpaikkoja tällä hetkellä ole. Esim vakituinen siivoojan paikka, johon oli noin 400 hakijaa…. Siinä rouva Saksikädelle vähän faktatietoa todellisuudesta.- Anonyymi
Hyvä kommentti.
- Anonyymi
Et siis lukenut sitä juttua? Purra ei ole sanonut niin, mitä tuo aloittaja valehtelee.
- Anonyymi
Siivoojallakin pitää olla laitoshuoltajan tutinto ei niihin niin vain mennä.
- Anonyymi
Räksyttävä Purra pitää pakottaa lopettamaan valehtelu.
- Anonyymi
Vihavassarit voisivat itse lopettaa sen valehtelun!
- Anonyymi
Tämä purra ,kaikenlaisia sitä ihmiset äänestää valtaan ,voi yhenniin kerran kaks kertoo mitä patapölökkyjä nämä persut eli perzesilimät
- Anonyymi
Pitäisi olla niitä työpaikkoja.
Yrittäjät eivät tykkää, kun heidän bisnestään myydään alihintaan yhteiskunnan tukemana.- Anonyymi
On se kumma, kun auotaan päätä eikä edes ymmärretä mitä joku on sanonut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Persut ovat tuossa pään aukomisessa juuri parhaita, erityisesti nämä kaikenlaiset sosiaaliseen mediaan postaavat avustajat ja muut suojatyöläiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä. En yhtään ihmettele miksi täällä päätään aukova kommari ei ole saanut töitä. Tuollainen asenne ei voi pysyä piilossa missään.
- Anonyymi
Kyl ahkera aina töitä löytää, laiska ei halua töihin. Siispä laitamme laiskurit pakkotöihin !
- Anonyymi
Älä viitsi persuilla.
- Anonyymi
Siis mitä työtä, onko sulla tutkinto joka alalle?
- Anonyymi
Arbeit macht frei on natsipuolue perussuomalaisten perusaate ja Purra kannattajineen samaa mieltä kuin natsi- Saksassa oltiin aikonaan? Perussuomalaiset, tuo Suomen oma natsipuolue. Heil Purra! Työ tekee vapaaksi?
- Anonyymi
On hyvä vaatia laiskoja töihin kun rämän hallituksen aikana työpaikat vain vähenevät koko ajan. Purralla itsellään kun on suojatyöpaikka sielä hallituksessa. Eikä mitään koulutusta edes vaadita.
- Anonyymi
Asiaa kirjoitat.
- Anonyymi
Juurikin näin, Suomessa on aina huono "herra onni". Kyvyttömät ohjeistaa osaamattomia ja haluttomia virkaköpejä.
- Anonyymi
Työttömät tekemään mitä? Kantamaan vettä kaivosta toiseen tai lakaisemaan loputtomasti katuja ,teiden varsien risusavottaan vaikka ne ei tuota valtiolle eikä yrityksille muuta kuin lisäö kuluja. Kukaan ei osta työttömien tekemää työtä tai ei ole valmis maksamaan siitä mitään...pääseekö aina unohtumaan vaatijoilta?
Kaikki nykyiset työpaikat kuuluu olla taloudellisesti tuottavia työpaikkoja tai iitä ei pidä olls olemassa ollenkaan kapitalismissa...tuolloin pötköttely tulee oikeasti halvemmaksi kuin järjestää jotain babysitteri keinotöitä koko kansalle .
Sitä koetettiin 80-luvun lopulla ja se tuli paljon kalliimmaksi kuin pelkät työttömyyskorvaukset,ilmeisesti kaikki ei ymmärrä tästä pätkääkään enää...toivottavasti edes ekonomistit alkaa ymmärtää nyt vähän..
Kaikkien työllistäminen edes työttömyyskorvauksella vaatii miljardeja lisää velkaa kuin nyt otetaan...hulluna syntynyt koko ajatus ...ei työttömät pysty mitään kannattavia yrityksiä perustamaan ikinä niin kuin oikeisto aina vaatii...he ajaa vain koko valtiota entistä enemmän umpikujaan vaatimuksillaan tai kaikki työpaikat ja palkat laitettava muuten sitten jakoon..vasemmisto malliin.mutta oikeisto ei ikinä ole suostunut siihen pätkääkään ...
Suomella on edessä vain shakkimatti enää taloudellisesti ,valitettavasti... Konkurssiin menee ,ei mahda enää minkäön ja liitetäön vain johonkin suuremman valtion talousyksikköön mitkä tuottaa oikeaa voittoa eikä tappiota koko ajan vain lisää....- Anonyymi
Voi olla näin loppupeleissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla näin loppupeleissä.
Se on ,tämä on kokeiltu ja nähty jo monta kertaa mutta kun valta on taas kihahtanut pääthäjien daijui'hin liian kovaa ja Elon nelilaskuoppi ei onnistu enää edes vvm:ssä..niin ojasta allikkoon menee että rutina kuuluu...noh se loppuu joka tapauksessa,se köyhien kyykyttäminen kun velkaa ei enää Suomelle anneta millään perusteella..sitten ottaakin ohrakyrsä kaikille täällä...myös rikkaille ,jos eivät ole jo älynneet tai ehtineet lähteä sitä ennen pois..
Kapitalismi on viheliäinen paikka kaikille luuserivaltion jäsenille , mitään armoa se ei niille anna ... Lihoiksi menee koko valtio isommille valtioille,tämä itsenäinen EU jakso oli vain pieni polku tämän paikan historiaa...takaisin ajautuu suurempien syliin ,valitettavasti ,nyt on turha enää pyristellä mitenkään ,parempi aiemmin kuin myöhemmin..vähemmällä kansa siten pääsee... - Anonyymi
Aina löytyy syitä, miksi pitäisi saada rahaa ilman mitään vastinetta. Kuten sanot, taloudellisesti tilanne on huono. Joten sitten voitaisiin ottaa se parempi vaihtoehto, eli leikataan tukia reippaasti lisää. Oman asunnon voi vaihtaa kimppakämppään tyyliin solut.
Tukiin myös käyttörajoitukset eli tukea saa maksukortille, jolla ei saa ostaa alkoholia/tupakkaa eikä rahaa saa lähettää ulkomaille. Kaikista ostoista kuitit, jotka analysoidaan tekoälyllä. Jos on viitteitä väärinkäytöstä, lisää leikkauksia.
Jos yhteiskunnan tukia nostaa, on ihan oikein valvoa ja rajoittaa niiden käyttöä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aina löytyy syitä, miksi pitäisi saada rahaa ilman mitään vastinetta. Kuten sanot, taloudellisesti tilanne on huono. Joten sitten voitaisiin ottaa se parempi vaihtoehto, eli leikataan tukia reippaasti lisää. Oman asunnon voi vaihtaa kimppakämppään tyyliin solut.
Tukiin myös käyttörajoitukset eli tukea saa maksukortille, jolla ei saa ostaa alkoholia/tupakkaa eikä rahaa saa lähettää ulkomaille. Kaikista ostoista kuitit, jotka analysoidaan tekoälyllä. Jos on viitteitä väärinkäytöstä, lisää leikkauksia.
Jos yhteiskunnan tukia nostaa, on ihan oikein valvoa ja rajoittaa niiden käyttöä.Ei muuta kuin muutat soluasuntoon ja sinunkin ostoksesi valvontaan. Säännöt koskevat myös sinua. Et ole niiden yläpuolella itsekään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yhteiskunnan tukia nostaa, on ihan oikein valvoa ja rajoittaa niiden käyttöä.Suomessa on puolisen miljoonaa orjatyöläistä, jotka tekevät ammattilaisten töitä tukia vastaan. Ilman orjuuttamista näillekin meillä olisi siis mahdollista olla puolisen miljoonaa palkkatyöläistä enemmän.
Lisää orjia tarkoittaa vähemmän palkkatyöläisiä.
Sinustakin tulee helposti orja, kun joku orja pakotetaan tekemään sinun työsi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos yhteiskunnan tukia nostaa, on ihan oikein valvoa ja rajoittaa niiden käyttöä.Painoin väärää nappia. En tosiaankaan tarkoittanut nostaa peukkua sinulle.
Työpanostaan ei pidä antaa ilman vastiketta, eli palkkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomessa on puolisen miljoonaa orjatyöläistä, jotka tekevät ammattilaisten töitä tukia vastaan. Ilman orjuuttamista näillekin meillä olisi siis mahdollista olla puolisen miljoonaa palkkatyöläistä enemmän.
Lisää orjia tarkoittaa vähemmän palkkatyöläisiä.
Sinustakin tulee helposti orja, kun joku orja pakotetaan tekemään sinun työsi."on puolisen miljoonaa orjatyöläistä, jotka tekevät ammattilaisten töitä tukia vastaan"
Ei ole olemassa mitään työtä jota on oikeus pakottaa tekemään palkatta. Koskee myös töitä joihin ei tarvita ammattitaitoa ja koskee myös kouluttamattomia ihmisiä.
Mistä tuli ajatus ja kenen mulkun päähän että alhaisesti koulutettua tai kouluttamatonta on lupa riistää työmarkkinoilla? - Anonyymi
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka metsänraivaus. Eikö siitä ole mielestäsi mitään hyötyä sen teettäjälle? Onpa hyvinkin joten sen teettäminen kannattaa ja meidän perhe tekee sitä joka kevät ja syksy kohtalaisen paljon. Metsä kasvaa ja sitä myydään monena talvena. Ei työllistäminen vaadi juuri enempää rahaa kuin korvauksen maksaminen "sohvalle". Työttömyyskorvauksen tulisi olla ehdottomasti vastikkeellista ja työttömyys kertoo vain ettei työttömän kilpailukyky riitä työmarkkinoilla. Onhan se niinkin että moni työhaluinen jää vaille työtä koska monia firmoille haitallisia laiskoja luusereita ei saada potkittua pellolle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Painoin väärää nappia. En tosiaankaan tarkoittanut nostaa peukkua sinulle.
Työpanostaan ei pidä antaa ilman vastiketta, eli palkkaa.Olet aina tainnut painaa väärää nappulaa elämässäsi, ainakin vaikuttaa siltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Otetaan nyt esimerkiksi vaikka metsänraivaus. Eikö siitä ole mielestäsi mitään hyötyä sen teettäjälle? Onpa hyvinkin joten sen teettäminen kannattaa ja meidän perhe tekee sitä joka kevät ja syksy kohtalaisen paljon. Metsä kasvaa ja sitä myydään monena talvena. Ei työllistäminen vaadi juuri enempää rahaa kuin korvauksen maksaminen "sohvalle". Työttömyyskorvauksen tulisi olla ehdottomasti vastikkeellista ja työttömyys kertoo vain ettei työttömän kilpailukyky riitä työmarkkinoilla. Onhan se niinkin että moni työhaluinen jää vaille työtä koska monia firmoille haitallisia laiskoja luusereita ei saada potkittua pellolle.
Siellähän sitä on taas metsänraivaajilla asenne kohdallaan. Puheet korvauksien maksamisesta sohvalle ja laiskoista luusereista kertookin ajatusmaailmasta kaiken oleellisen. Ja vielä tuo työttömän kilpailukyky markkinoilla. Esimerkiksi vastavalmistuneita, motivoituneita insinöörejä on valitettavasti työttöminä, vaikka luulisi heillä olevan hyvä kilpailukyky. Mutta mitäs pienistä, pääasia että voi niputtaa kaikki työttömät samaan kastiin ja nähdä itsensä yläpuolella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalauta Suomessa on 300 000 työtöntä ja sitten joku metsän omistaja lässyttelee ettei työttömän kilpailukyky riitä työmarkkinoilla. Riitä mihin työpaikkoihin? Joka päivä uutisista saa kuulla irtisanomisista ja konkursseista. Kun pitkän työuran tehnyt kävelee tehtaan portista ulos työttömänä, hän onkin metsän omistajan mielestä kilpailukyvytön, vaikka on kokenut alansa ammattilainen. Ei helvetti minkälainen asenne Suomessa joillakin pitää olla.
- Anonyymi
Joo, jos palkka makaetaan
- Anonyymi
Työehtosopimuksen mukainen palkka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
88-bersuille tessit on täyttä hebreaaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja paskat, paikallisen sopimuksen mukaan työnantaja tarjoaa 2€tunnille
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskat, vaan joudut itse sopimaan ja jäät johonkin1€tunnille😆😆😆😆😆
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskat, vaan joudut itse sopimaan ja jäät johonkin1€tunnille😆😆😆😆😆
Jokaiselle kuuluu ansioidensa mukainen palkka. Ehkä se 1€/h olisi sinulle aivan oikea.
- Anonyymi
Ehdotus tulee Purran avustajalta ja on erittäin epälooginen miehen muiden ajatusten kanssa.
Hän haukkuu sosialistisen suunnitelmatalouden, mutta työvelvoite etuuksia vastaan on juuri sitä, velvoitetaan tekemään yhteiskunnan suunnittelemaa ja johtamaa työtä ja sotkee työmarkkinat sekä markkinatalouden.
Jos työttömien halutaan tekevän työtä julkiselle sektorille, heitä voidaan palkata vaikka osa-aikatyöhön normaaliin työsuhteeseen- Anonyymi
Juuri niin. Jos tuollaista hoivatyötä on tehtävänä, niin ei muuta kuin palkaamaan lisää sille alalle tekijöitä ja kas työttömiä ei ole enää lainkaan.
Jos taas teetetään pakkotyönä esim. vanhusten hoivaaminen, se tarkoittaa tuhansien hoiva-alan työntekijöiden joutumista työttömäksi. Mitähän työtä persu aikoo niillä sitten teettää? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin. Jos tuollaista hoivatyötä on tehtävänä, niin ei muuta kuin palkaamaan lisää sille alalle tekijöitä ja kas työttömiä ei ole enää lainkaan.
Jos taas teetetään pakkotyönä esim. vanhusten hoivaaminen, se tarkoittaa tuhansien hoiva-alan työntekijöiden joutumista työttömäksi. Mitähän työtä persu aikoo niillä sitten teettää?Vaikka palkassa on sivukuluja, toisin kuin etuuksissa, todellisuudessa se ei tule sen kalliimmaksi, koska sivukulut vähentävät muiden työssäkäyvien maksuosuuksia. Jos ihminen saa esimerkiksi 1000 euroa kuussa etuuksia (asuminen ja perustoimeentulotuki), hänen palkkaamisensa kustantaa reilu 1500 kuukaudessa henkilösivukuluineen, jotta hän saa saman 1000 käteen kuussa. Julinen sektori voi siis palkata hänet kymmenen euron tuntipalkalla noin 100 tunniksi kuukaudessa, koska tuosta tonnista kuussa ei taida mennä veroa. Näennäisesti se maksaa yhteiskunnalle reilu 500 kuussa enemmän, mutta ne ovat sosiaali- ja eläkevakuutusmaksuja, jotka palautuvat esim Kevalle, joka maksajien lisääntyessä mahdollistaa eläkevakuutusmaksujen keventämisen, jos halutaan kerätä sama summa ko. maksuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taas teetetään pakkotyönä esim. vanhusten hoivaaminen, se tarkoittaa tuhansien hoiva-alan työntekijöiden joutumista työttömäksi. Mitähän työtä persu aikoo niillä sitten teettää?Hoiva-alalle tarvitaan myös koulutus ja sopivuus työhön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos taas teetetään pakkotyönä esim. vanhusten hoivaaminen, se tarkoittaa tuhansien hoiva-alan työntekijöiden joutumista työttömäksi. Mitähän työtä persu aikoo niillä sitten teettää?Siinäpä on purra ääliölle ja kokoomus sioille hieman purtavaa
- Anonyymi
Silloin tuon turvan pitää nousta TES tasolle ja sitä kutsuttaisiin palkaksi. Kannatan tietysti jos valtio haluaa palkata kaikki työttömät.
Ei siitä kylläkään mitään säästöjä tule, vaan lisämenoja, mutta siinähän porvari hallitus on hyvä. Tuottavaa työtä nuo eivät ole. - Anonyymi
Nykyajan työt vaativat erityisosaamista eli ammattitaitoa johon suuri osa suomalaisista ei ole oppinut eikä kykene. Silloin ei voi töihinkään velvoittaa. Lakikin estää monet työt sosiaalisektorilla ja teollisuudessa.
Työttömyysasetta ei voi keinotekoisesti nostaa, se on se mikä on kun työt tulee tehtyä. Niin kuin on tapahtunut jo vuosikymmenet.
On siis pakko hakea yhä enemmän jo valmiita osaajia ulkomailta ja annettava tavallisten suomalaisten kuolla pois.
En tiedä kuinka tyhmiä te olette, mutta tidella tyhmiä kuitenkin. Äänestäkää perussuomalaisia kuten Purra tahtoo.- Anonyymi
Surullista.
- Anonyymi
Työttömyysastettahan on jo pitkän ajan verran keinotekoisesti nostettu, kun muutaman tunnin kuussa tehnyttä sanotaan työlliseksi!
- Anonyymi
Kapitalismi on aina raadollinen häviäjävaltioita kohtaan kun mikään ei enää kannata...taviskansa häviää ja kärsii siinä eniten.. Näin on jo monessa kehitysmaassa ja jengiä kuolee päivittäin tuhansia ,miljoonia jo vuosittain,tämä tuntuu olevan nyt Suomenkin kohtalo...valitettavasti..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kapitalismi on aina raadollinen häviäjävaltioita kohtaan kun mikään ei enää kannata...taviskansa häviää ja kärsii siinä eniten.. Näin on jo monessa kehitysmaassa ja jengiä kuolee päivittäin tuhansia ,miljoonia jo vuosittain,tämä tuntuu olevan nyt Suomenkin kohtalo...valitettavasti..
Näin se menee jos tälläisiä paskoja kuten NYKY HALLITUS PÄÄSTETÄÄN VALTAAN ,EIKUN YLEILAKKO PÄÄLLE JA TÄMÄ NATSIHALLITUS PELLOLLE
- Anonyymi
Jussi Lindgren on persuporvari Purran erityisavustaja. https://fi.wikipedia.org/wiki/Jussi_Lindgren
- Anonyymi
Ketjun aloitus on porvarituubaa.
- Anonyymi
Jos tuollainen tulisi voimaan, niin miksi ihmeessä työnantaja maksaisi palkkaa alan ihmiselle, kun voi saada saman alan ihmisen ilmaiseksi töihin valtion määräämänä?
Tulisi tilanne jossa palkkatyötä haluavat kilpailevat ilmaistyöntekijöiden kanssa paikoista.
Vielä on se aspekti että jos työttömät määrätään töihin, niin siitä pitäisi maksaa oikeaa palkkaa, muuten kyseessä on orjatyö.- Anonyymi
Hyvä kommentti.
- Anonyymi
Nollasummapeli ei ikinä kapitalismissa kannata vaan ajaa taloudet lopulliseen ahdinkoonsa...ja koko valtio menee vaan konkurssiin ja lakkautetaan olemasta kannattamattomana..
- Anonyymi
Ei tietenkään näin. Työtuntien määrä suhteutettaisiin vastaavan työn palkkaan.
Työttömiä ei myöskään määrättäisi töihin. Tukia saisi työtä vastaan. Tukia ei olisi pakko nostaa. - Anonyymi
Lue nyt hyvä ihminen tuo artikkeli ja kommentoi vasta sitten. Tuolla ei tarkoiteta yksityisiä työnantajia/yrityksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue nyt hyvä ihminen tuo artikkeli ja kommentoi vasta sitten. Tuolla ei tarkoiteta yksityisiä työnantajia/yrityksiä.
Ihan samoin kunnilla on töissä työntekijöitä, eihän niitä tarvita tuon jälkeen, annetaan kenkää ja otetaan tukityöllisenä takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömiä ei myöskään määrättäisi töihin. Tukia saisi työtä vastaan. Tukia ei olisi pakko nostaa.Aivan totta, eihän se ole pakkotyötä jos voi vapaasti valita nälkäkuoleman ja orjatyön välillä.
Työstä kuuluu maksaa palkkaa. Ei pakkotyötä tarvita vaan työpaikkoja, silloin työttömät menevät töihin kuten aina ennenkin. Kun töitä ei ole, ne eivät mene. Orjatyö ei ole ratkaisu. Jos sinusta tuntuu, että se on, mielesi muuttuu, kun se kolahtaa omalle kohdallesi. Kannattaa muistaa, että irtisanominen on nykyhallituksen lakimuutosten jälkeen äärimmäisen helppoa ja kannattavaakin, kun sillä saa halvempaa ja joustavampaa työvoimaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömiä ei myöskään määrättäisi töihin. Tukia saisi työtä vastaan. Tukia ei olisi pakko nostaa.Eipä taida sinulla persuapinalla olla kaikki oikein kohdallaan aivoissasi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan totta, eihän se ole pakkotyötä jos voi vapaasti valita nälkäkuoleman ja orjatyön välillä.
Työstä kuuluu maksaa palkkaa. Ei pakkotyötä tarvita vaan työpaikkoja, silloin työttömät menevät töihin kuten aina ennenkin. Kun töitä ei ole, ne eivät mene. Orjatyö ei ole ratkaisu. Jos sinusta tuntuu, että se on, mielesi muuttuu, kun se kolahtaa omalle kohdallesi. Kannattaa muistaa, että irtisanominen on nykyhallituksen lakimuutosten jälkeen äärimmäisen helppoa ja kannattavaakin, kun sillä saa halvempaa ja joustavampaa työvoimaa.Suomi on jälkisosialistinen yhteiskunta. Täälläkin vaaditaan hallitukselta työpaikkoja, tietenkin verorahoilla kustannettuja. Kapitalismissa työnantajat työllistävät , ei valtio. Naurettavaa höpinää syyttää työttömyydestä hallitusta. Tuottavia työpaikkoja tarvitaan, ei sosialisoituja verorahoilla kustannettuja niin kuin demarit haluavat. Suomessa on julkisilla varoilla kustannettu järjestörälssi. Sitäkin on pienennettävä. Sieltä vapautuu työnvoimaa tuottavaan työhön.
- Anonyymi
Edes palkkatyöhön ei voi ketään velvoittaa. Perustuslaki ja KV sopimukset takaavat tämän. Julkinen valta tai muu ulkopuolinen taho ei päätä ihmisen puolesta mitä työtä hänen on tehtävä. Ihminen itse päättää.
Vaan Suomen sankarit lainsäätäjät ovat väkertäneet velvoitteet kaikista köyhimmille, että jopa kuntouttavaan työtoimintaan tai mihin tahansa ilmaistyöhön tai pelleilyyn on mentävä jos viranomainen niin määrää, muuten sitä kaikista viimesijaisinta tukea joka on kehitetty vain väliaikaisesta kriisistä selviämiseen, voidaan leikata lähes puolella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edes palkkatyöhön ei voi ketään velvoittaa. Perustuslaki ja KV sopimukset takaavat tämän. Julkinen valta tai muu ulkopuolinen taho ei päätä ihmisen puolesta mitä työtä hänen on tehtävä. Ihminen itse päättää.
Vaan Suomen sankarit lainsäätäjät ovat väkertäneet velvoitteet kaikista köyhimmille, että jopa kuntouttavaan työtoimintaan tai mihin tahansa ilmaistyöhön tai pelleilyyn on mentävä jos viranomainen niin määrää, muuten sitä kaikista viimesijaisinta tukea joka on kehitetty vain väliaikaisesta kriisistä selviämiseen, voidaan leikata lähes puolella.Ei ole kenenkään pakko mennä mihinkään, kunhan ei vaadi itselleen mitään tukia tai etuisuuksia.
- Anonyymi
Ei muuta kuin kaikilta entisiltä kansanedustajilta sopeutumisraha pois ja tohtori Lindgrenin mieliksi vaihtamaan vaippoja vanhuksille.
- Anonyymi
Toiselta palstalta:
"Tämä Lindgren on aivan suuruudenhullu tyyppi. Hän kuvittelee olevansa joku yleislahjakas Einstein ja julkaisi joku aika sitten oman versionsa Einsteinin gravitaation ja sähkömagnetismin yhdistävästä teoriasta. Pieni ongelma tosin oli, että paperi on absoluuttista roskaa: hän oli mm. jakanut tensoria vektorilla! Kuuluisa tubettaja ja fyysikko Sabine Hossenfelder heitti Lindgreni paprun videollaan roskikseen :D" - Anonyymi
Kyllä.
- Anonyymi
Luulempa ,että Purran näkemys ja tavoite ei ole järkevä ja realistinen.Ei nykytilanteessa taida rittää työpaikkoja kaikille.Työpaikat joita on pitäisi jakaa tasapuolisesti ja sitten lähes kaikki olisivat osaikatyöntekijöitä ja kaikilla olisi töitä.
- Anonyymi
Totta.
- Anonyymi
Noinhan se on palkat tosin menee tuossa systeemissä jakoon mutta niin puolittuu hinnatkin väkisin mutta elämä jatkuu ilman ylivelkaantumusia,tulee deflaatio joka paikkaan..paljjoihin hintoihin ,sos.korvauksiin..kaikkeen..rahamäärä mikä liikkuu vaan pienenee yhteiskunnassa,mutta työt tulee kyllä tehtyä noinkin..yritykset ei enää tee missään satuvoittoja eikä yksilöt.. Tulee koskemaan kaikkia valtioita maapallon päällä..
- Anonyymi
Näkyy taas vahvasti laitaoikeiston kädenjälki. He eivät koskaan houkuttele ihmisiä töihin hyvillä eduilla. He uhkaavat väkivallalla ja vankilalla. Jostain syystä he luulevat nauttivansa suurta arvostusta kansan keskuudessa, mutta eivät taida ymmärtää että ketään ei voi käskea arvostamaan käskijää...
- Anonyymi
No nyt on vallassa Kokoomus Orpon porvarihallitus eli Kokoomus, PS eli persut, KD eli muka uskovaiset ja Rkp eli Suomen Ruotsin kieliset ministerinsä aaatelisen Adrelkreutzin johdolla,
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No nyt on vallassa Kokoomus Orpon porvarihallitus eli Kokoomus, PS eli persut, KD eli muka uskovaiset ja Rkp eli Suomen Ruotsin kieliset ministerinsä aaatelisen Adrelkreutzin johdolla,
Siinäpä MAAMME HYVINVOINNIN TÄYSTUHOT ,OIKEAT KATASTROFIN LUOJAT MAALLEMME
- Anonyymi
Eikös tämä poliittinen kenttä ole tätä ainaista soutamista ja huopaamista.
Jos taasen jossakin vaiheessa tulee demarit ym. vasemmalla olevat valtaan niin sitten taasen
ehkä liikaa annetaan etuuksia pienituloisille ja palkitaan kannatuksesta ja velka senkun vaan lisääntyy.
Suomi pois EU.sta. Ihan oudot touhut siellä.Ei hyvää ole tehnyt Suomelle.Suomeen pitää saada takaisin kotimainen tuotanto niin saadaan työpaikkoja.
Pieniä yksityis yrityksiä Suomi täyteen kuten aiempina vuosikymmeninä on ollut.
Työllistää hyvin.Suomalaiset tuottaa elintarvikkeita, vaatteita ym.tavaraa toisilleen ja ostavat niitä.Tuodaan mahdollisimman vähän ulkomailta.
Liian isot yritykset runnovat pieniä yrityksiä ja vievät markkinaosuuksia, joten pienyritysten vahva tukeminen.
Suosi suomalaista osta kotimaista. - Anonyymi
Niin ja sitten tietenkin ei niitä pienyrityksiä saa tietenkään hengiltä verottaa,että joku tolkku sentään ja sellaisesta älyttömästä lakikapulaviidakko lainsäädännöstä pois josta
ei kokonaisuudesta saa mitään tolkkua ja menee liikaa aikaa jotta jotain käsittäisi.
No ehkä tulisi työttömiä lakimiehiä jos tätä lainsäädäntöä selkeytettäisiin. - Anonyymi
Kela loma peräinen maahan muutto tuhoaa "hyvinvointi valtion " täysin !
Suomi on taas pahasti tuuliajolla, ajopuu teoriassa. Kaikessa !
Suomessa eletään uskomusten, ylimielisyyden syvissä harhoissa !
ja huonosta kehityksestä vaietaan ? Vaikka Suomi lahoaa sisältä.
Miksi ei tehdä taxi raiskaus dokumentteja,
tai lasten joukko raiskaus dikumentteja
tai Turun tori joukko teurastus dokumentteja
tai eläinten kidutus viiltely teurastus dokumentteja,
tai lasten sukuelinten silvonta dokumentteja ??
Trendikästä Lapsellista idealismia on viher vas. harha politiikka.
ja markkina liberalisti oikeisto panostaa keinotteluun ja kiskontaan.
- Nämä ääri suunnat ovat ne Suomen tuhoajat !!
Ikävistä asioista vaietaan.
Siksi Suomi on nykyään taantuva köyhtyvä taxi raiskaus landia... - Anonyymi
Arvatkaa keitä tämä vituttaa niin ettei veri kierrä? 😆🎶👂🏻
- Anonyymi
riikka purran kokaiini hallitus tuhoaa suomen jaite stubi tyhmine lakeineen rappeutaa suomen, myös huume pikatestit sähkö polkupyörille ja alko testit kans,
- Anonyymi
Purran oma työhistoria: BLÄNK!
Purran cv: BLÄNK! - Anonyymi
Kyllä. Työttömät töihin ja asiaankuuluvat palkat työehtosopimuksien mukaan.
Sopii.- Anonyymi
Työehto sopimukset joutuu tekemään itse eli jos rukoilemalla saat 2€tunnille 12 tuntia työpäivää 7 tuntia viikossa siinäpä nuorisolle paikallista sopimusta😅
- Anonyymi
Palkan pitää vastata tekijän työtaitoa ja tuottavuutta. Ei alisuorittajalle tai tumpelolle kukaan maksa ammattilaisen palkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palkan pitää vastata tekijän työtaitoa ja tuottavuutta. Ei alisuorittajalle tai tumpelolle kukaan maksa ammattilaisen palkkaa.
Kyllä silloin työnantaja on harvinaisen yksinkertainen palikka, jos on alunperinkin mennyt ottamaan tumpelon töihin. Syyttäköön itseään.
- Anonyymi
Työttömät ovat kuninkaallisia ja heidän tulee saada koulutus, terveydenhuolto, ruoka, asunto, turvallisuus ihan ilmaiseksi tekemättä mitään.
- Anonyymi
Miten niin tekemättä mitään. Joutuuhan ne nykyisin kuulemma lähettämään niitä työhakemuksia. Ovat ilmeisesti pakotettuja siihen.
Jos mää pakotan kenet tahansa lähettämään joitain lippuja ja lappuja niin kyllähän se siittä palkan vaatisi. Vai meinaatko että voin pakottaa jonkun ilmaiseksi täyttämään edes lottokuponkeja.
Työttömät ei varmaan vaivautus edes teoriassa olemaan työnhakijoita mikäli eivät siittä saisi korvausta. Työttömille voisi olla ihan kivaa tuollainen että niille järjestetään työtä Voidaan kutsua vaikka pakkotyöksi. Ja tuolloin ne vapautettas työnhausta.
Tai sitten voidaan pakkotyöllä pakottaa niitä hakemaan työtä itselleen. - Anonyymi
Hyvää työpäivää, köyhä ja katkera prole! Käännän kylkeä ja pieraisen, taidan pötköttää puoleen päivään.
Sitten korkkaan oluen tai jopa viskipullon,! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten niin tekemättä mitään. Joutuuhan ne nykyisin kuulemma lähettämään niitä työhakemuksia. Ovat ilmeisesti pakotettuja siihen.
Jos mää pakotan kenet tahansa lähettämään joitain lippuja ja lappuja niin kyllähän se siittä palkan vaatisi. Vai meinaatko että voin pakottaa jonkun ilmaiseksi täyttämään edes lottokuponkeja.
Työttömät ei varmaan vaivautus edes teoriassa olemaan työnhakijoita mikäli eivät siittä saisi korvausta. Työttömille voisi olla ihan kivaa tuollainen että niille järjestetään työtä Voidaan kutsua vaikka pakkotyöksi. Ja tuolloin ne vapautettas työnhausta.
Tai sitten voidaan pakkotyöllä pakottaa niitä hakemaan työtä itselleen."Kuulemma ' ja "ilmeisesti." Toisin sanoen et tiedä hölkäsenpöläystä koko asiasta. Mutta mitäs jos itse rupeat ottamaan työttömiä töihin, niin asia korjaantuu.
- Anonyymi
Tottakai pitää jotain saada että saatanan sinä mulukku saisit olla rauhassa jos ei tulis mitään olisi kyllä terveytesi ja hyvinvointisi vaarassa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kuulemma ' ja "ilmeisesti." Toisin sanoen et tiedä hölkäsenpöläystä koko asiasta. Mutta mitäs jos itse rupeat ottamaan työttömiä töihin, niin asia korjaantuu.
Työtön sanoi 'kuulemma', koska luulee, että silloin lukija ei arvaa hänenkin olevan työtön.
- Anonyymi
Onhan tuo ymmärrettävää että työssäolijoita vituttaa. Istuvat tavallaan osapäiväisesti elinkautista vaikkeivät muuta rikosta ole tehneet kuin menneet töihin.
Pedofiilitkin ja murhaajat saa enempi ja pitempiä lomia kuin työssäolijat.
Vitun älytön tilanne. Työssäolija pakotettu tavallaan istumaan linnassa 8 tuntia päivittäin saadakseen edes senverran rahaa että maksavat asumisensa ja ruokansa.
Kiinnijääneet pedofiilitkin saa sentään asunnon ja ruuat ilmaiseksi.- Anonyymi
Työhaluttomasta voi tuolta tuntua, mutta muut tekevät töitä mielellään. Siitä kun saa palkkaa ja voi elättää itsensä ja perheensä.
- Anonyymi
"Tee töitä 2h niin saat leipäpalan" .
Kuuluko tällainen sivistysmaahan ja maailman onnellisimman kansan kuritukseen.
Voi iso VEE tuon otuksen oivalluksia.
Mutta kun ei muuta osaa kuin kiusata heikoimpia. Toivottavasti pilkka osuu omaan nilkkaan tuolla sadistilla.- Anonyymi
Näinhän nuo nykyisinkin matalapalkka aloilla TYÖSSÄ olevat tekee. Kun tuntipalkasta vähennetään asumiskuluihin kuluvat eurot pois niin joutuvat tekemään
4 tuntia päivässä töitä saadakseen sen vitun leipäpalan.
Asuminen ja ruoka pitäs aina olla ilmaista. Sitten jos henkilö menee töihin pitäisi päälle saada tietysti rahaa siittä työnteostakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinhän nuo nykyisinkin matalapalkka aloilla TYÖSSÄ olevat tekee. Kun tuntipalkasta vähennetään asumiskuluihin kuluvat eurot pois niin joutuvat tekemään
4 tuntia päivässä töitä saadakseen sen vitun leipäpalan.
Asuminen ja ruoka pitäs aina olla ilmaista. Sitten jos henkilö menee töihin pitäisi päälle saada tietysti rahaa siittä työnteostakin.Kuule, olen täysin vakuuttunut ettei sinun kuuluisi saada mitään muuta kuin kunnolla selkääsi kuten saisitkin jos sattuisit tielleni. Naama mustana jauhelihana ei ole kaunista katseltavaa mutta sopisi hyvin luonteellesi.
- Anonyymi
Hyvä idea. Ihmiset eivät vaan tunnu ymmärtävän mistä on kyse, vaan hokevat yksityisten yritysten hyötyvän jne....... Tuo ei koske yksityisiä yrityksiä mitenkään.
Lukekaa Asmo Maanselän vertailu Suomi vs. Ruotsi sosiaaliturvasta, niin ymmärrätte paremmin mistä tuossa on kyse.
Kas tässä tutustuttavaksi:
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/201801232200684599- Anonyymi
Taitaa olla, että sinä et ymmärrä. Lue huolella tämän ketjun kommentteja, ehkä moni asia avautuu.
- Anonyymi
Tutustuttavaksi joku maksumuurilinkki?
No, eipä tuossa paljoa menetä kun kyse näemmä on kokkareen minimaalisen apusakin (KD) päämiehen raapusteluista.
- Anonyymi
Enemmän kommunismilta tuo malli kuulostaa missä sadat tuhannet laitetaan pakkotöihin vastineeksi ruokarahasta. Stalin käytti tuota mallia monien projektien rakentamiseen.
- Anonyymi
Miksi vihavassari taas valehtelee? Ei Purra ole tuollaista sanonut.
- Anonyymi
Siis; yhteiskunnassa ei ole kaikille normitöitä, mutta yhteiskunta kuitenkin maksaa työttömille vähintään puolikkaan kokoaikaistyöläisen "palkan" joka tapauksessa siitä että notkuu ostareilla, vetää kaljaa ja välittää huumeita.
Niin mikä se on "orjuuttamista" että esim 500€ vuokratukeen tekisi 50h töitä kunnalle. Siis henkilö tekee töitä, ja saa sen eteen enemmän kun mukavan palkkakorvauksen.
Edelleen näihin töihin ei ole pakko mennä, vaan jos on rahaa tai saa muita töitä, niin ei ole mikään pakko tehdä noita "yleishyödyllisiä" hommia.
Mutta en tajua että kuinka syvällä Li Andersonin takapuolessa pitää kieli olla että suuttuu jos rahaa ei saakkaan vastikkeetta. No, meitä on Turun junaankin.- Anonyymi
"Siis henkilö tekee töitä, ja saa sen eteen enemmän kun mukavan palkkakorvauksen."
Kunnat voikin sitten potkia pois kaikki palkalliset ja ottaa ne takaisin sillä 500€, kuulosta hyvälle, mikä voisi mennä vikaan? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Siis henkilö tekee töitä, ja saa sen eteen enemmän kun mukavan palkkakorvauksen."
Kunnat voikin sitten potkia pois kaikki palkalliset ja ottaa ne takaisin sillä 500€, kuulosta hyvälle, mikä voisi mennä vikaan?Kunnilla ja valtiolla on paljon sellaista työtä, mitä voi tehdä ja siitä huolimati ketään ei potkita pois. Otetaanpa esim. vanhusten hoito. Ihan hyvin yhteiskunnan tukia nauttiva voi olla ammatittaitoisen hoitajan apuna ulkoiluttamassa, syöttämässä, kääntämässä, lukemassa lehtiä, auttamassa pukeutumisessa vanhuksia tai muuten vaan vammaisia jne. jne... Lasten päiväkodeissa voi olla ammattitaitoisen lastenhoitajan apuna pukemassa lapsia tai valvomassa ulkoilua yms...... Samoin tienvarsilla on melkoiset ryteiköt, joita ei hoideta, joten sinne vaan ammattitaitoisen henkilön kanssa raivaamaan. Kunnille pesemään ja huoltamaan erilaisia työkoneita yms.... missä yleensäkään ei vaadita mitään kummosta ammattitaitoa.
Ei kukaan varmaankaan edes odota mitään täydellistä työpanosta, mutta edes jotain tekee saamiensa tukien eteen. Se on reilua kaikkia kohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnilla ja valtiolla on paljon sellaista työtä, mitä voi tehdä ja siitä huolimati ketään ei potkita pois. Otetaanpa esim. vanhusten hoito. Ihan hyvin yhteiskunnan tukia nauttiva voi olla ammatittaitoisen hoitajan apuna ulkoiluttamassa, syöttämässä, kääntämässä, lukemassa lehtiä, auttamassa pukeutumisessa vanhuksia tai muuten vaan vammaisia jne. jne... Lasten päiväkodeissa voi olla ammattitaitoisen lastenhoitajan apuna pukemassa lapsia tai valvomassa ulkoilua yms...... Samoin tienvarsilla on melkoiset ryteiköt, joita ei hoideta, joten sinne vaan ammattitaitoisen henkilön kanssa raivaamaan. Kunnille pesemään ja huoltamaan erilaisia työkoneita yms.... missä yleensäkään ei vaadita mitään kummosta ammattitaitoa.
Ei kukaan varmaankaan edes odota mitään täydellistä työpanosta, mutta edes jotain tekee saamiensa tukien eteen. Se on reilua kaikkia kohtaan.Tukia maksetaan siksi, ettei ole töitä. Työstä maksetaan aina palkkaa. Ja työtön haluaa töihin, josta saa palkkaa. Tämän pitäisi olla persulle ja kokoomuslaiselle selvää, mutta ei vaan ole. Hoitajiakin halutaan Filippiineiltä ja muualta ulkomailta, vaikka luulisi etenkin persujen haluavan työllistää suomalaisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tukia maksetaan siksi, ettei ole töitä. Työstä maksetaan aina palkkaa. Ja työtön haluaa töihin, josta saa palkkaa. Tämän pitäisi olla persulle ja kokoomuslaiselle selvää, mutta ei vaan ole. Hoitajiakin halutaan Filippiineiltä ja muualta ulkomailta, vaikka luulisi etenkin persujen haluavan työllistää suomalaisia.
Miksei hoitotyö kelpaa suomalaisille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kouluttamattoman persun on tietysti vaikea tätä asiaa käsittää, mutta hoitotyöhön vaaditaan koulutus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnilla ja valtiolla on paljon sellaista työtä, mitä voi tehdä ja siitä huolimati ketään ei potkita pois. Otetaanpa esim. vanhusten hoito. Ihan hyvin yhteiskunnan tukia nauttiva voi olla ammatittaitoisen hoitajan apuna ulkoiluttamassa, syöttämässä, kääntämässä, lukemassa lehtiä, auttamassa pukeutumisessa vanhuksia tai muuten vaan vammaisia jne. jne... Lasten päiväkodeissa voi olla ammattitaitoisen lastenhoitajan apuna pukemassa lapsia tai valvomassa ulkoilua yms...... Samoin tienvarsilla on melkoiset ryteiköt, joita ei hoideta, joten sinne vaan ammattitaitoisen henkilön kanssa raivaamaan. Kunnille pesemään ja huoltamaan erilaisia työkoneita yms.... missä yleensäkään ei vaadita mitään kummosta ammattitaitoa.
Ei kukaan varmaankaan edes odota mitään täydellistä työpanosta, mutta edes jotain tekee saamiensa tukien eteen. Se on reilua kaikkia kohtaan.Niin just, vuosia työtön mutta työhön kuitenkin kykenevä alkoholisti nisti onkin luotettava työntekijä...mikä voisi mennä siis vikaan?
- Anonyymi
Kyllä työt kelpaavat työttömille. Ei tarvitse kuin maksaa palkkaa niistä ja homma on selvä. Jos saa tehdä 50 tuntia kuussa palkkatöitä, niin eihän se mikään ongelma ole.
Vaan sinähän yrität Purran avustajan lailla, että sitä työtä tehtäisiin ilman palkkaa. Että se tuki joillakin olisi se, mitä sinulla ja muilla palkka. Että sinä nauttisit työterveydestä, keräisit eläkettä, saisit palkansaajan verovähennyksiä jne, mutta naapuri vain saisi tukia ilman tulevaisuutta, vaikka kumpikin tekisitte töitä.
Se kolahtaa äkkiä omaankin nilkkaan ja orjan osa tulee kohdalle nopeammin kuin uskoisikaan, kun työelämän romuttamisen hyväksyy ja hurraa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan varmaankaan edes odota mitään täydellistä työpanosta, mutta edes jotain tekee saamiensa tukien eteen. Se on reilua kaikkia kohtaan.Kokemus aiemmista vastaavista kuitenkin kertoo, että näillä systeemeillä ammattilaiset tekevät ilmaistyönä palkkatyöt, jolloin tarvitaan vähemmän ammattilaisia niihin palkkatöihin. Sillä tavoin se on pyörinyt tähän saakka ja sillä tavoin se pyörii jatkossakin, kun orjaluokkaa ihan vapaaehtoisesti pistetään valitsemaan, haluavatko ehkä kuolla nälkään vai tehdä orjatöitä henkensä pitimiksi ilman palkkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kouluttamattoman persun on tietysti vaikea tätä asiaa käsittää, mutta hoitotyöhön vaaditaan koulutus.
Kyllä kaikkiin ammatteihin nykyään vaaditaan koulutus. Ne, jotka saavat jonkunlaista yhteiskunnan avustusta voivat tehdä ilman mitään tutkintoa avustavia töitä saamansa etuuden eteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin just, vuosia työtön mutta työhön kuitenkin kykenevä alkoholisti nisti onkin luotettava työntekijä...mikä voisi mennä siis vikaan?
Eiköhän tuollaiset kuitenkin ole työmarkkinoiden ulkopuolella, eli ovat sairauslomalla tai eläkkeellä. Ja toisekseen eihän kukaan ko. tavalla työllistetty toimi yksin. Hänhän on ammatti-ihmisen valvovan silmän alla.
Noin toimitaan Ruotsissa ja siellä homma toimii erittäin hyvin. Ruotsissa on aivan eri planeetalta sosiaaliturvamenot mitä Suomessa, vaikka siellä väkiluku on tuplaten Suomeen verrattuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammattikoulusta valmistui kauhia määrä lähihoitajia, ja se on ammattikoulun suosituin ala naisilla, en tiedä mihin sitten menevät jollei koulutusta vastaava työ kiinnosta, tietty osa jatkaa vaikka sairanhoitajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitoalan työttömyys on kasvanut jatkuvasti, ja konkurssikypsät sotealueet pistävät väkeä pellolle koko ajan.
Mitenkäs se kelpaminen olikaan? - Anonyymi
Vajaa 600 euroako on puolet normityöläisen palkasta? Laskitkohan nyt ihan oikein? Työtön sai noin 3,5 euroa per tunti, kun viimeksi laskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kaikkiin ammatteihin nykyään vaaditaan koulutus. Ne, jotka saavat jonkunlaista yhteiskunnan avustusta voivat tehdä ilman mitään tutkintoa avustavia töitä saamansa etuuden eteen.
Suurimmalla osalla työttömiä on ammattikoulutus tai tutkinto, useimmilla myös työkokemusta. Jos heidät pakotettaisiin nöyryytettäväksi jonkin entisen työkaveribnsa 'avustajaksi', seuraava askel olisi selvä; myös sen kaverin palkka poistettaisiin. Miksi maksaa yhdelle, jos toinen saadaan pakotettua tekemään sama työ ilman palkkaa? Te työttömien alistajat, olette itse kohta yksi heistä.
- Anonyymi
Arbeit Macht Frei Riikan mielestä. Eli eikö voitaisi perustaa sellaisia työleirejä laiskoille työttömille, joissa olisi pakko työsekennellä ja tehdä se osoitettu työ. Piikkilangat ympärille ja vartija paikalle, että eivät karkaisi. Näille leireille laiskat työttömät voitaisiin kuljettaa junan tavaravaunuissa. Tämä on sitä persujen unelmaa.
- Anonyymi
Puhut vankileiristä. Niitä on tänäkin päivänä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhut vankileiristä. Niitä on tänäkin päivänä.
Ei. Vankileiri on eri asia. Saksan mallia Purra ja puupää- persut haluavat Suomeenkin. Työttömät ovat perusidiooteille vain kuonaa, eivät ihmisiä. Keskitysleireihin vain töitä tekemään. Persujen porukasta kyllä riittäää innokkasita leirin vartijoita.
- Anonyymi
Jees. Portin yläpuolelle teksti: Työ tekee vapaaksi
- Anonyymi
Ei, kyllä tuo paremmin sopii demareilla, antoihan pikku-abtti näytteen.
- Anonyymi
Ehdottomasti, vastiikkeelliset tuet.Estää syrjäytymisen ja pysyy päivärytmissä.Terveys myös paranee.
- Anonyymi
Mikä saa luulemaan, että työttömällä ei olisi päivärytmiä tai työttömällä olisi huono terveys.
- Anonyymi
Vastikkeeksi riittää, että käy itse tukirahoilla oman päivittäisen kalja- ja tupakka-annoksensa, eikä tilaa sitä suoraan asumistuettuun kotiinsa.
- Anonyymi
Mutta loppujen lopuksi persu pettää aina.
- Anonyymi
Työttömät tulee velvoittaa töihin.
On siinäkin aivopieru.- Anonyymi
Työttömyystoimiston loisvirkailijat pitää velvoittaa töihin, eli etsimään työpaikkoja työnhakijoille. Jos paikkoja ei löydy, se on heidän syytään, ei työttömyysturvalla kituvan työttömän.
- Anonyymi
Se olisikin melkoinen suoritus laittaa kaikki töihin, vaikka työtä ei ole kaikille ja toisaalta "työttöminä" on paljon täysin työkyvyttömiäkin.
Persulaista retoriikkaa ja tyhmien kusetusta nuo jutut taas kerran.- Anonyymi
Puhe olikin työkykyisistä työttömistä.
- Anonyymi
330 000 töihin tuosta vaan, voi olla Purran kovin duuni.
- Anonyymi
Ei oo hirvee työrupeama sille työkyiselle toimeentulotukea saavalle tehdä muutama tunti töitä saamansa edun eteen. Jos saa vaikka 100 euroa tt-tukea, niin on jossain yleishyödyllisissä hommissa 5 h. Ei pitäisi olla suuren suuri uurastus.
- Anonyymi
No siinähän sulla riittää työllistettäviä. Vielä parempi jos niille työttömille hankkisit oikein kunnon palkkaduunia.
- Anonyymi
myös kaikki niinsanot nuoret eläkeläiset töihin tai hakemaan töitä joka kuukausi niinkuin kaikki muutkin ,, myös maahanmuuttajat ja paperittomat ukranalaiset hakemaan töitä . Lopetetaan kaikki tuet heti ja siihen sisältyy myös sosiaaliviraston tuet ,, niin no jos sieltä ei saa rahaa ne pitäisi myös lopettaa koska turhaa tää laitos pyörisi.
- Anonyymi
Olis hienoa tietä, että mitä työtä tälläiset kaikki tuet pois tyypit itse tekevät näin kymmeneltä aamulla. Tuskin yhtään mitään. Elävät jollain perinöllä tms.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olis hienoa tietä, että mitä työtä tälläiset kaikki tuet pois tyypit itse tekevät näin kymmeneltä aamulla. Tuskin yhtään mitään. Elävät jollain perinöllä tms.
Ei ne mitään tee itsekään. Päinvastoin itse joutaisivat vastikkeellisille tuille. Ne on vaan niitä joiden mielestä Suomi paranee matut karkottamalla ja somessa lällättelemällä punikeista, kommareista jne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerron kun kysyit että mitä tein 19.06. klo 10.00 kun "muut" olivat töissä. Ajettiin puolison kanssa nurmikko kahdella leikkurilla tunnin verran. Sitten lähdettiin pariksi tunniksi salille. Sieltä lounaalle thai-ravintolaan. Kotia tultua käytiin vielä kaupassa ja iltapäivällä pesin ja vahasin yhden kolmesta autostani. En saanut näistä palkkaa. En toisaalta ole saanut perintöäkään. Kaikkina päivinä ei tarvitse käydä töissä koska olen ns. omistavaa luokkaa ja yritys pyörii hyvin muutenkin. Raha tähän kaikkeen tulee yrityksestä, vuokra-asunnoista ja pörssistä, enemmän kuin uskallat edes uneksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerron kun kysyit että mitä tein 19.06. klo 10.00 kun "muut" olivat töissä. Ajettiin puolison kanssa nurmikko kahdella leikkurilla tunnin verran. Sitten lähdettiin pariksi tunniksi salille. Sieltä lounaalle thai-ravintolaan. Kotia tultua käytiin vielä kaupassa ja iltapäivällä pesin ja vahasin yhden kolmesta autostani. En saanut näistä palkkaa. En toisaalta ole saanut perintöäkään. Kaikkina päivinä ei tarvitse käydä töissä koska olen ns. omistavaa luokkaa ja yritys pyörii hyvin muutenkin. Raha tähän kaikkeen tulee yrityksestä, vuokra-asunnoista ja pörssistä, enemmän kuin uskallat edes uneksia.
Jos joku tässä uneksii, niin se olet sinä. Omistavan luokan ihmisiä ei voisi vähempää kiinnostaa jotkut Suomi24:n keskustelut. Todellisuudessa äiti laittaa ruokasi ja pesee pyykkisi. Ja ihan vinkkinä, ettei kukaan maksa palkkaa siitä, jos pesee itse oman autonsa - oli sitten rikas tai ei.
- Anonyymi
Hallitus se vain lisää työttömyyttä ja kuolonkohtu vaatii että työttömien pitäisi tehdä töitä. Onko persut tosiaan niin tyhmiä että eivät huomaa ristiriitaa?
- Anonyymi
Purra vois kertoa tai miksei joku muukin, että mistä ne velvoite työt keksitään 300 000 työttömälle?
- Anonyymi
Purra ei ole näköjään tutustunut yhtään siihen mitä on jo olemassa. On olemassa kuntouttava työtoiminta ja työkokeilu 9€/päivä +tuet. Eli tavallaan ehdoittaa sellaista mitä on jo olemassa.
- Anonyymi
Laillistettua orjuutta kannattaa siis.
Työnteko vapauttaa idealogian kannattaja.- Anonyymi
Ei suomen talous sillä nouse, että tähdään töitä ja saadaan palkaksi mitätöntä työttömyykorvausta. Päinvastoin siinä käy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei suomen talous sillä nouse, että tähdään töitä ja saadaan palkaksi mitätöntä työttömyykorvausta. Päinvastoin siinä käy.
Niinpä työstä kuuluu maksaa PALKKAA, mutta se taitaa olla äärioikeiston mielestä jotain kommunismia.
- Anonyymi
voivat parantaa rikollisten ammattipätevyyttä
- Anonyymi
tänään rikollisten hajanaiset ryhmittymät kalpenevat kansainvälisillä vesillä
missä ovat maailman kuuluja suomalaisia rikollisia?
heitä yksinkertaisesti ei ole
jos suomi trendi on suosittu maailmalla, suomen pitäisi näkyä monipuolisesti
tietokonemurroista voi kyllä mainita jotakin: kim doc com ja kivimäki
raaka rikollisuus sen sijaan puuttuu
täydellinen työllistyminen löytyy pohjoiskoreasta
onko valtion todellakin pakko pyrkiä täydellisyyteen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tänään rikollisten hajanaiset ryhmittymät kalpenevat kansainvälisillä vesillä
missä ovat maailman kuuluja suomalaisia rikollisia?
heitä yksinkertaisesti ei ole
jos suomi trendi on suosittu maailmalla, suomen pitäisi näkyä monipuolisesti
tietokonemurroista voi kyllä mainita jotakin: kim doc com ja kivimäki
raaka rikollisuus sen sijaan puuttuu
täydellinen työllistyminen löytyy pohjoiskoreasta
onko valtion todellakin pakko pyrkiä täydellisyyteen?masentavaa on kertoa, että ei osata varastaa edes
masentavaa on sanoa, miten se tapahtuu tai miksi se pitäisi tehdä
jotakin on ollut pahasti pielessä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
masentavaa on kertoa, että ei osata varastaa edes
masentavaa on sanoa, miten se tapahtuu tai miksi se pitäisi tehdä
jotakin on ollut pahasti pielessämaahanmuuttajat antoivat itsensä suomalaisille ja eivät siksi osaa enää varastaa ja muuta
tosi häpeälliseksi on pääsyt tilanne, tosi häpeälliseksi
- Anonyymi
rehellistä olisi ANTAA TYÖ TOIMEENTULON UHALLA
KUN TYÖTÄ EI ANNETA, JAETA, MUTTA RAHA VIEDÄÄN, NIIN KYSE ON VALTION RAHAN KERUUSTA, EIKÄ TYÖLLISTYMISESTÄ- Anonyymi
Vasyl ukrainalainen tarkka-ampuja voi ostaa Suomeen ja anarkistiryhmä lähetti kutsun.
- Anonyymi
Eikö Suomessa jo ole esimerkiksi vastikkeellista työttömyysturvaa?
”Ei sinänsä. Käsitykseni mukaan vastikkeellisuus liittyy siihen, että pitää hakea töitä. Ei kai meillä sellaista järjestelmää ole, jossa pitää käydä joka päivä töissä.
Ite olen jo kuntouttavassa työtominnassa. Miksi Purra ehdoittaa sellaista mikä on jo olemassa! - Anonyymi
Tarpeeksi,kun kekkuloi,niin pääsee ainoastaan.
- Anonyymi
Jooh, mistä rahat? Työtön maksaa sohvalla makoilusta 46,21e/pv jos mukana 9€ kulukorvaus...kun tuo pakotetaan töihin niin lisäksi tulee työterveys ym kulut maksulistalle eli yleensä tarvitaan vähintään tuplasti rahaa kun työtön tekee 9€/pv "töitä"... Eli kumpi on kunnalle halvempaa? Risukon raivaus ei kata kuluja....
- Anonyymi
Ei yrittäjät huoli töihin enää 55v työtöntä. Vaikka hakee ja kyselee töitä niin ei ne ota töihin!
- Anonyymi
Eikä varsinkaan lähes 65 vuotiasta vaikka olis hyvä koulutuskin.
- Anonyymi
Purralla ja joillaan muillakaan ei ole hajuakaan työttömyystä ja työpaikan saamisen vaikeudesta. Ei se ole enää samanlailla 2025 kuin vuonna 1980, että töihin vain mennään. Jotkut iäkkäämmät eivät osaa elää tässä päivässä!
- Anonyymi
Eivät kaikki äänestäneet tätä tai ollenkaan. Voitte siis alkaa ajaa ihmisoikeuksia tähän maahan.
- Anonyymi
Siitä sitten vaan ehdoittelemaan missä on ne velvoite työt? Niitä pitäisi saada niinkin suurelle väkimäärälle kuin 300 000 ihmistä!
- Anonyymi
+Kaikille vakuutukset ja terveydenhuolto eli julkinen sektori paisuisi lisää ja itse olen ymmärtänyt että oikeisto haluaisi sitä leikata ei kasvattaa.
- Anonyymi
- asumistukea
- työttömyyspäivärahaa
- toimeentulotukea
Sosiaalituet ovat helposti tonnin tai enemmänkin kuussa. Täysin perusteltua, että niiden eteen pitäisi tehdä jotain. Esim. pari viikkoa täyttä työpäivää.
Niin ja myöskin ON JO 9€/päivä työkokielu. sekä kuntouttava työtominta myöskin 9€/päivä +tuet. Purra ehdoittaa sellaista mitä on jo olemassa. Olisi periaatteessa OK ellei hallitus olisi itse syypää työllisyyden heikkenemiseen. Kun Sipilän hallitus aikoinaan patisti työttömiä töihin niin se oli perusteltua koska pitkäaikaistyöttömyys oli Suomen taloutta raskaasti rasittavalla tasolla muiden hallitusten jäljiltä. Orpon hallituksen pitäisi kuitenkin korjata talouspolitiikkansa ennenkuin alkaa patistella ihmisiä töihin koska hallitus on itse aiheuttanut työllisyyden romahtamisen. Työllisyys oli ihan hyvällä tasolla ennenkuin Orpon hallitus tuhosi sen EK:n sanelemalla reunaoikeistolaisella ideologisella politiikalla. Nyt työttömät aivan oikeutetusti kokevat törkeäksi, että hallitus syyttää heitä työttömyydestä joka ei ole heidän syytään vaan hallituksen omaa syytä.
Talouskasvu ja työllisyys eivät lähde nousuun ennenkuin talouspolitiikan linja muuttuu. Työttömille pitää nyt vaan kiltisti maksaa kaikki korvaukset ja sosiaalituet lyhentämättäminä ja ajallaan. Hallituksen pitää hoitaa maan talous kuntoon lopettamalla törttöily ja käskyjen otto EK:lta ennenkuin alkaa vaatia mitään.- Anonyymi
Hoitaja mitotoitus muuttui vuoden alussa, tehdäån pienemmällä henkilökunta määrällä sama työ., eikä oteta sijaisia jos puute. SÄÄSTÖÄ. Ei ole töitä mutta jos tehtäisiin töitä ilman palkkaa niin sitten on aivan varmasti töitä..TÄMÄKÖ OLISI NYT HOITAJA PULAAN RATKASU ? Kun olet sairas, etkä saa sairaspäivärahaa...pitää ilmoittautua työttömäksi...että saat rahaa. Eihän nämä ihmiset ole työkykyisiä...mutta se on tämä järjestelmä . Työtön saattaa olla oikeasti sairas, mutta luokitellaan työttömäksi koska kela hylkää sairaspäivärahan Jos tuettaisiin yrittäjyyttä, työttömät voisivat kokeilla sitä kanavaa, mutta työttömän on vaikea kokeilla kun on pelko että lähtee koko perus turva. Missään ei kerrota selkeästi, mikä on turva jos yritys kokeilu ei toimi. Epävarmuus ja pelottelu ei tue yrittäjyyttä.
- Anonyymi
Pitää olla vahva ammattitaito ja paljon kokemusta alasta jolla meinaa alkaa yrittäjäksi, asiakkaat valmiina ja markkinointi ja helvetin hyvä yritysidea, ja myös rahaa aloittaa, ei työttömistä oikeen ole yrittäjiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitää olla vahva ammattitaito ja paljon kokemusta alasta jolla meinaa alkaa yrittäjäksi, asiakkaat valmiina ja markkinointi ja helvetin hyvä yritysidea, ja myös rahaa aloittaa, ei työttömistä oikeen ole yrittäjiksi.
Niin ja myös pitää olla ahkera ja sitoutunut tekemään pitkää päivää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä aloitin yritykseni aikoinaan osa-aikatyön ohessa. Yritys kasvoi jatkuvasti ja jossain vaiheessa pystyin jättämään muut työt pois. Suomessa työttömänä se ei olisi onnistunut. Ei siksi, että minusta ei olisi ollut siihen, vaan siksi, että Suomen systeemi estää sen. Oman työn normaalin pikkuhiljaa kasvattamisen. Starttiraha on kökkö systeemi sekin. Yrittelet, tuhlaat kaikki rahasi, ja pääset työttömyystuelle takaisin vasta, kun romutat koko yrittelysi ja pystyt todistamaan hölmölle virkailijalle, että tosiaan olet yrittämisesi yrittämisen lopettanut. Mitä järkeä!
- Anonyymi
Ehdottaisin että sos.pummien kaulan ympärillesidottaisiin köysi jonka toinen pää sidottaisin oikean nilkan ympärille toinen vasemman. Köysi olisi niin lyhyt että he joutuisivat liikkumaan kyykyssä.
- Anonyymi
Ehdottaisin että sos.pummien kaulan ympärillesidottaisiin köysi jonka toinen pää sidottaisin oikean nilkan ympärille toinen vasemman. Köysi olisi niin lyhyt että he joutuisivat liikkumaan kyykyssä.
Kerros nyt vähän omastakin työstäsi. Missä työ on sellasita johon voi kirjoittaa kommentin klo 11.51 päivällä? - Anonyymi
Kyllä pitää ihmisellä olla huono itsetunto, nöyryyttämisen halu ja suoranainen tyhmyys korvien välissä, mikä laittaa keksimään tuollaisia kommentteja. Mitäs jos maailman meno on joskus sellaisella mallilla, että sinunlaisesi itse laitetaan köydestä kiikkumaan.
- Anonyymi
Tämä on kommunismiin verrattava ideologia.
- Anonyymi
Kyllä. Olen täysin samaa mieltä. V***aa maksaa loisten lorviminen!
- Anonyymi
Misä työssä itse olet. Kerro se meille kailille? - Anonyymi
Kerro miksi sinä et tee töitä juuri nyt?
Se vasta vatuttaisikin jos olisin yrittäjä ja minulla olisi työntekijöitä jotka kirjoittaisi työajalaan suomi24:fi palstalle. Sinunkin oikea paikka olisi silloin olla työtön! - Anonyymi
Vaihda paikkaa. Tulijoita palkkatyöhön on, jos se sinua niin nakertaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro miksi sinä et tee töitä juuri nyt?
Se vasta vatuttaisikin jos olisin yrittäjä ja minulla olisi työntekijöitä jotka kirjoittaisi työajalaan suomi24:fi palstalle. Sinunkin oikea paikka olisi silloin olla työtön!Etkö ole kuullut sellaisesta, kun vuosiloma, tai kesäloma.😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole kuullut sellaisesta, kun vuosiloma, tai kesäloma.😊
Älä sitten lorvi lomallasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä sitten lorvi lomallasi.
En minä lorvi, aloitin remontin talossani ja tottakai pidän taukoja en kokoajan tee hiki hatussa, mielestäni minä olen lomani ansainnut, olen ollut työssä kohta 40 v enkä ole , kun kerran ollut lomauttenuna, parin vuoden päästä pääsen eläkkeelle, mutta tuskin jään, jos voin ja saan vielä jatkaa muutaman vuoden, kun työt maistuu, ja olen sinkku , eronnut ei oikeen muutakaan tekemistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä lorvi, aloitin remontin talossani ja tottakai pidän taukoja en kokoajan tee hiki hatussa, mielestäni minä olen lomani ansainnut, olen ollut työssä kohta 40 v enkä ole , kun kerran ollut lomauttenuna, parin vuoden päästä pääsen eläkkeelle, mutta tuskin jään, jos voin ja saan vielä jatkaa muutaman vuoden, kun työt maistuu, ja olen sinkku , eronnut ei oikeen muutakaan tekemistä.
👍👍👍
- Anonyymi
Velvoitetaan työnantajia rangaistuksen uhalla tarjoamaan työtä! Kohtuullisen elintason turvaavalla palkalla ja yhteisesti sovituin työehdoin tietysti!
KANNATETAAN!- Anonyymi
Tämä ehdotushan takaa 100% täystyöllisyyden. Olet nero.
- Anonyymi
Jos työnantaja ei suostu tarjoamaan työttömälle työpaikkaa, työnantajaa sakotetaan kuukausittain työtehtävän kk mediaapalkan mukaan ja sakko siirretään työttömän toimeentulemiseksi hänen tililleen suoraan lyhentämättömänä.
- Anonyymi
Velvoitetaan samalla työntekijöitä tekemään työnsä urakkapalkalla ja korvaamaan susikappaleet. Palkka määräytyisi työn laadun ja tuottavuuden mukaisesti vähennettynä työntekijän mokailuista aiheutuvilla kustannuksilla. Reilu peli. KANNATETAAN
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Velvoitetaan samalla työntekijöitä tekemään työnsä urakkapalkalla ja korvaamaan susikappaleet. Palkka määräytyisi työn laadun ja tuottavuuden mukaisesti vähennettynä työntekijän mokailuista aiheutuvilla kustannuksilla. Reilu peli. KANNATETAAN
Työnantajalla on tainnut olla krapulapäivä silloin, kun on mennyt ottamaan mokailijan töihin. Taidat muuten olla itse mokailun kokemusasiantuntija.
- Anonyymi
Suomen kansalaisen perustuslaillisiin perusoikeuksiin tulee kirjata kiintiötyöpaikka jokaiselle Suomen kansalaiselle.
Keskipalkan mukaisella korvauksella tehtävän mukaan ja työehdoissa sovituin pelisäännöin.
Näin saamme Suomen nousuun. - Anonyymi
Saksipurra talkoilemaan niin johan loppuu järjetön leikkaaminen ja öyhötys.
- Anonyymi
Ymmärrän, että töitä pitäisi tehdä, mutta sitä en ymmärrä, että pitäisi tehdä töitä ja saada palkaksi työttömyyskorvasuta tai toimeentulotukea. Vaihdatko oman työsi palkkasi työttömyyskorvauksesi? Jos et niin miksi muiden pitäisi?
- Anonyymi
Työtä tehdää palkkaa vastaan. Työttömyyskorvaus on korvausta siitä, että kansalaiselle ei ole pystytty järjestämään töitä.
- Anonyymi
Juurikin näin, tämäkin perusasia on joillekin persuille ja kokkareille ihan tietoista ymmärtämättä jättämistä eli tahallaan vääristeltyä asiaa.
Sairasta on Suomen poliittinen elämä tällä hetkellä, suorastaan ryssänmaa tasoista hevonpaskaa.
- Anonyymi
Koska hallitus avaa ne lupaamansa satatuhatta uutta työpaikkaa? Ja tietysti ensin pitää työllistää ne 80 tuhatta jotka on joutuneet työttömiksi tuon hallituksen antaman työpaikka lupauksen jälkeen.
- Anonyymi
Kansalaisia on paljon enemmän kuin päättäjiä. Ja te voitte päättää ettei pahat aikeet käy tai leikkurit. Ja voidaan kohottaa jopa tukia, kalliiden maksujen ja hintojen tasolle. Älkää luulko että olisitte ilman valtaa. Ihmisillä on mahdollisuus vaikuttaa, sanoa ja on valtaa. Jo tänään.
- Anonyymi
Normaalit ihmiset olisivat hakeneet jo aiemmin työkyvyttömyys eläkkeelle. niin lakkaa rimpuilu Kelan kanssa.
Rahaa tulee samoina päivinä ilman hylkyjä ym.
Minulla alkoi 30 vuotiaana , ja aivan syystä.- Anonyymi
Paitsi että työkyvyttömyys ei ole normaalia.
- Anonyymi
Tällä kannatuksen laskun tahdilla Purra on itse pian kortistossa.
- Anonyymi
Ehkä työttömät kohta kostaa?
- Anonyymi
Olisipa todella kamala harmi mikäli Purho juoksisi sakset kädessä ja sattuisi kompastumaan todella pahasti.
- Anonyymi
Itse kostin viime viikolla: paskansin housuihin työkkärissä
- Anonyymi
Eduskunnan päätölkset ovat johtaneet jo siihen, että ns. vajaakuntoisten työkeskukset sanoutuvat irti mielenterveyskuntoutujien tukitöistä. Moni mielenterveysongelmista kärsivä on yksinäinen takuueläkeläinen, joka tarvitsisi välttämättä yhteisöllistä tekemistä pientä päiväkorvausta vastaan.
Miltä kansanedustajasta tuntuisi, jos hyväveliyhteisö hylkäisi hänet oman onnensa nojaan vaille toivoa paremmasta? Saattaisi loppua höpinä hyvinvointivaltiosta. - Anonyymi
Ps purra se näköjään haluaa orjatyövoiman suomeen. Siis ilman kunnollista palkkaa, joka riittäisi jokapäiväiseen elämiseen, pitäisi tuon ökypalkkaisen naisen mielestä kaikkien alkaa työskentelemään? Käskikös kokoomus, vai ihan itseksesikö keksit?
- Anonyymi
Työttömänä olemisen pitäisi olla subjektiivinen oikeus kaikille ilman elintason laskua.
- Anonyymi
Ikuinen alisuoriutuja Riikka aukoo päätään.
Kävelevä katastrofi ministerinä joka epäonnistuu kaikessa mihin ryhtyy.
Nyt yrittää syyllistää omista mokistaan työttömät ja oppositiopuolueet. - Anonyymi
Ps puoluetuki pois improbatur talousasioista.
- Anonyymi
Niinhän se Sannakin manipuloi tilastoja höpöhöpö koulutuksilla. Niistä ollu hyötyä kuin kurssien järjestäjille jotka sai siitä rahaa.
Työn kautta voi päästä vakiduuniin, se on mahdollisuus, ei uhka. Höpöhöpö koulutus on pelkkää ajan ja rahan tuhlausta valtiolle ja koulutettaville. - Anonyymi
No purra sitten pieraisee niitä oikeita työpaikkoja tarpeeksi ja myös katsoo ettei niissä syrjitä kantasuomalaisia. Tänne kun on ilmestynyt omituinen uusi rässismin muoto, jos olet kantis sinua ei valita.
- Anonyymi
Lisää tällaisia Purran avauksia! t. vasemmistoliittolainen
- Anonyymi
Purran työkokemus 0 v 0 kk 0pv
- Anonyymi
Suomessahan jo rikotaan ihmisoikeuslakeja. Hallitus aiheuttaa työttömyyttä, yhä enemmän porukkaa potkitaan ulos eri aloilta ja samaan aikaan hyökätään työttömien niskaan syytellen siitä kun töitä ei ole tai ei palkata. Kaikki nämä jotka läähättäen vinkuvat työttömien niskassa "töihin!" tai irvailevat laiskuudesta ja hekumoivat suomalaisten tukien leikkauksilla ovat suomen kansan vihollisia, luultavasti rytsälän trolleja. Muistakaa tämä.
- Anonyymi
Se tai ne jotka lakeja rikkovat ,kuuluvat siitä tuomiolle.
- Anonyymi
Mikäs siinä jos halutaan lisää veroja. Työllä joka ei tuota on nykyään itseisarvoa.
- Anonyymi
Hoitotyössä ei pärjää ilman koulutusta. Ei siellä tarvita osaamattomia ihmisiä työtä häiritsemään.
Mutta ehkä tämä persuporukka haluaa hoidattaa omat sukulaisensa ilmaiseksi? - Anonyymi
Kaikki kadulle ja vankilaan projekti meni taas askeleen eteenpäin buhahahaaaaaaa
- Anonyymi
Toivottavasti siitä työstä kertyy eläke, vuosilomat yms.
- Anonyymi
puhuisin tässä kohtaa orjatöistä.
"Lindgren kiistää, että hänen ajatuksensa tarkoittaisi pakkotöitä."- Anonyymi
Hölmö ei tajua eroa sanojen 'velvoittava' ja 'pakollinen' välillä. Onko verojen maksaminen pakollista vai velvoittavaa?
Hän ei siis tajua, että pakkotyö ja 'velvoitetyö' ovat käytännössä sama asia, jos ilman sitä työtä jää tuloitta.
- Anonyymi
Just joo ,perzesilimä puolueen persezesilimästä tullut ajatus
- Anonyymi
Sellainen rakenne, että määritellään tuntipalkka ja työttömyyskorvaus jaetaan em. tuntipalkalla ja saada kuukaudessa tehtävät työtunnit.
- Anonyymi
Tätä minäkin olen ehdottanut. Ja se olisi palkkatyötä, ei pakkopuuhastelua palkatta. Työttömyysturvasta tulisi näin palkka. Työn voisi tehdä tunteja per viikko, päiviä per kuukausi tai yhteen pötköön kerran vuodessa, jos arvelee työttömyytensä jatkuvan. Paitsi että työttömyys ei enää olisi työttömyyttä, vaan osa-aikaista työtä.
Tuossa vaan ei toteutuisi pahisten tavoite, joka on koko kansan orjuuttaminen. Elämme viimeisiä hetkiä ennen antikristuksen nousua.
- Anonyymi
Miksi työntekijän pitää tehdä töitä jotta saa esim. Ilmaisen terveydenhoidon, mutta työtön saa saman tekemättä mitään.
- Anonyymi
Ovatko kivekset jo laskeutuneet? Käyt neuvolassa niin siellä täti selvittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko kivekset jo laskeutuneet? Käyt neuvolassa niin siellä täti selvittää.
Ovat vasta laskeutumassa.
- Anonyymi
Siis saa työterveyshuollon? Työtön saa ainoastaan kunnallisen terveydenhuollon, joka monilla paikkakunnilla ei ole edes maksutonta vaan lasku tulee kyllä perään. Työssä käyvä (tai paremminkin työpaikkansa vielä säilyttänyt) saa sekä yksityisen työterveyshuollon että pääsee myös kunnallisen asiakkaaksi.
- Anonyymi
Se on jännä, että töitä löytyy heti, kun työtön joutuu sen ilmaiseksi tekemään. Jos kerran töitä on, niin miksei siitä voi maksaa silloin oikean palkan?
- Anonyymi
En pergele magsa gun työtön lutputtaa gulliani ilmaisegsi
- Anonyymi
Eli esimerkiksi hoitajia ei tarvitse palkata, koska niitähän saa työttömistä ilmaiseksi. Älytön avaus
- Anonyymi
Ne hoitajat voidaan sitten irtisanoa, mutta he pääsevät sitten takaisin, työttömiksi pakkotyöläisiksi.
Jos olisin työtön, haluaisin mennä töihin työttömyystoimistoon. Palkalla tietysti.
- Anonyymi
Työ tekee vapaaksi kuin natsi- Saksassa? Haista hauria Purrasen!
- Anonyymi
Tikku-ukon hallitus kannattaa ilmeisesti ihmiskauppaa.
- Anonyymi
Pikku-Petturin hallitus hoitaa orjakaupan.
- Anonyymi
Kaikki idiootit sitä ministereiksi pääseekin.
Ulosanti on tyhmyyden ylistys. - Anonyymi
Ihan kiva idea, mutta voisiko saada OIKEAN PALKAN sen sossuturvan sijaan jos kerran tekee hommia????!!!!! Muutkin saa!!!!
- Anonyymi
Ei voi saada, tulee liian kalliiksi maksaa palkkaa työnteosta.
- Anonyymi
Nimenomaan ja suojatyöpaikka vielä kaupan päälle vähemmästäkin eläkettä kerryyttämään.
- Anonyymi
Purra haluaa ampumaan maahanmuuttajien lapsia, se on hänen ykkösmielihalunsa.
- Anonyymi
Mitään ei ole tehnyt tuon eteen että suomessa tuo muuttuisi lailliseksi "jokamiehen oikeudeksi".
Vähän alan epäileen ettei oikeasti halua. Kunhan puhuu lämpimikseen. - Anonyymi
Pitää alkaa ampumaan suomalaisten lapsia, että saadaan paska väestö korvattua
- Anonyymi
Todellinen tarkoitus on saada yrityksille ilmaistyövoimaa, koska yritykset eivät halua maksaa palkkaa, koska ovat niin ahneita. Se olisi raadollista hyväksikäyttöä. Jos menee töihin, niin pitää saada normaalia palkkaa ja henkilö pitää kouluttaakin työhön. Hyväksikäytetty olisi kaiken turvan ulkopuolella, mitä normaali työntekijä saa. Tuollainen olisi myös erittäin nöyryyttävää.
- Anonyymi
Jos olet terve ihminen ja työnteolle ei ole estettä työssä sinun kuuluu toimentulosi ansaita. Olkoon se sitten tienvarsien roskien keräystä tai jotain muuta matalan kynnyksen hommaa. Siivellä eläjiltä rahat pois! Suomi on täynnä laiskoja ihmisiä. Vätyksiä.
- Anonyymi
Kyllä, sopeutumisrahoilla pötkötteleviä vätyksiä riittää.
- Anonyymi
Suomi on täynnä sinunlaisia ylimielisiä kusipäitä, joilla on krooninen tarve tuntea itsensä muita paremmaksi. Ikään kuin kaikki työttömät olisivat jotain helvetin puupäitä, jotka kelpaavat vain matalan kynnyksen hommiin. Työttöminä on paljon korkeastikin koulutettuja ihmisiä, jotka ovat opiskelleet hyvän ammatin. Eivätkä he ole opiskelleet siksi, että työttömyys olisi oma valinta tai laiskuutta. Päin vastoin sinä itse joutaisit keskelle metsää risuja keräämään. Soita siellä sitten turpaasi aivan yksin.
- Anonyymi
Sitä on vapaus perustaa oma yritys ja jopa työllistää muitakin !
Itse en ole koskaan ollut palkkatöissä enkä ole vaatimassa keltään mitään enkä ole kelan ovea avannut- Anonyymi
Kenenkään ei tarvitsisi avata sitä kelan ovea jos siirryttäisiin mm. lyhyempään työviikkoon ja yhteiskunta - YHTEISKUNTA - jakaisi kakkua jokaiselle.
"Cogito, ergo sum" - René Descartes - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitsisi avata sitä kelan ovea jos siirryttäisiin mm. lyhyempään työviikkoon ja yhteiskunta - YHTEISKUNTA - jakaisi kakkua jokaiselle.
"Cogito, ergo sum" - René DescartesMiksi haluaisit palan minun kakustani ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haluaisit palan minun kakustani ?
Miksi ei. Kyllä sinäkin siitä yhteisestä kakusta olet popsinut ja popsit edelleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi haluaisit palan minun kakustani ?
Koska mitään kakkua ei ole tehty yhden hengen nautittavaksi, kakku leivotaan juhlaa varten; kakku jaetaan ja sinun tulee siitä riemuita kuin olisi elämäsi paras juhla päivä
- Anonyymi
Onneksi kenelläkään ei ole velvollisuutta olla yrityksesi asiakas.
- Anonyymi
pohjoiskoreassa on sama systeemi, eli jotta saisi valtion "sosiaaliturvaa" on mentävä töihin ilman palkkaa, eli saa pari riisi kupillista kuukaudessa kun on töissä joka päivä
mutta juu, sosiaaliturva on nimensä mukaisesti turva!! eli sellaista ei voi koskaan olla että sosiaaliturvaa saisi vain jos menee töihin ilman palkkaa. Ja muutenkin, suomalaise ovat maksaneet veroja vuosisatoja sen takia että olisi hyvinvointivaltio kaikille ja hyvä sosiaaliturva huono osaisille, ei sen takia että rahaa annetaan ulkomaille miljardeja eikä sen takia että tulisi pakkotyö ilman palkkaa eikä sen takia että kiusataan huono osaisia,sairaita yms...
koulukiusaajathan on just samanlaisia, eli kiusataan/sorretaan niitä heikoimpia koska ei uskalleta kiusata muita- Anonyymi
Ja se toimii!!!
- Anonyymi
EU:hun tiedonanto että suomessa hallitus ehdottelee ihmiskauppaa.
- Anonyymi
Tuollainen on toimena valtiollinen ihmisoikeus rikos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollainen on toimena valtiollinen ihmisoikeus rikos.
Kiskonnan tapaista syrjintää, kieltäydyt niin karenssia pukkaa
- Anonyymi
Itse tein takavuosina useita vuosia töitä pelkällä kulukorvauksella, eli 9 euron päiväkorvauksella. Olin talon ahkerin työntekijä. Tein ainakin kahden vakituisen lösöperseen työmäärän ellei ylikin.
- Anonyymi
Jotkut vaan haluaa tulla hyväksikäytetetyksi
- Anonyymi
Mutta palkittiinko sinut työpaikan saamisella? Ja miksi olisikaan, kun suostuit tekemään työn ilmaiseksi.
- Anonyymi
Noita-akka Purra yhteiskuntapalveluun loppuiäksi.
Ei sen akan naamaa halua nähdä kukaan oikeamielinen suomalainen.
Täyttä saastaa koko Orpon toiveiden toteuttaja.
Unohti äänestäjänsä täysin. Korjaus asiaan: Riikka Purran erityisavustaja Jussi Lindgren on sanonut näin. Pakkotyö sosiaaliturvaa vastaan on fasimia ja sitä ei pääse yli.
- Anonyymi
Pakkotyö on Suomessa vankeinrangaistus muoto eikä työttömyys ole ainakaan toistaiseksi rikos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakkotyö on Suomessa vankeinrangaistus muoto eikä työttömyys ole ainakaan toistaiseksi rikos.
Työttömälle täytyy tarjota kykyjä ja osaamista vastaavaa työtä TES-palkkauksella. Ei minkäänlaista pakottamista, vaikka sellainen fantasia pers-kokkareita kiihottaakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtön on lainsuojaton rikollinen suomessamjota rangaistaan pahemmin kuin oikeaa rikollista.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18930490/tyollisyyspalvelut-on-kopio-ehdonalaisvalvonnasta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömälle täytyy tarjota kykyjä ja osaamista vastaavaa työtä TES-palkkauksella. Ei minkäänlaista pakottamista, vaikka sellainen fantasia pers-kokkareita kiihottaakin.
"kykyjen" ja "osaamisen" perään huutelu on vain yksi monista säälittävistä, alhaisista tavoista loukata työttömiä. Tällä jargonillahan alleviivataan aina työttömien "osaamattomuutta". "Huippuosaajista" puhumisen tarkoitus työttömyyskeskustelussa on tuoda näkyväksi se kuinka työttömät ovat työttömiä koska eivät osaa mitään.
Työ on ihmisen aikaa ja resursseja vievää puuhaa. Se on syy miksi siitä on maksettava palkkaa. Useimmat työt eivät vaadi huippuosaamista. Oireellista ajallemme on että niin itsestään selvä asia kuin palkan maksu on nykyisin debatoinnin aihe, asia jota pitää erikseen vaatia, ja koko ajan ajetaan sisään ajatusta että vain jonkun alan huippuosaaminen on peruste palkan maksulle. Aivan kuin kouluttamattomien työkokemattomien orjuuttaminen olisi normaalia.
- Anonyymi
No jos esim siellä "vanhushoivassa" ykskaks onkin tehtäviä niin miksi sinne ei palkata ihmisiä, tällöinhän valtio saisi verotuloja, jos sinne laitetaan työtön työnhakija työttömyyskorvausta vastaan niin ei saa verotuloja.
- Anonyymi
plus työttömästä tulisi normi kuluttaja joka ostovoimallaan lisää markkinatalouden ylläpitoa ja työllisyyden astepositiivisuutta
- Anonyymi
Joku teki vapaaehtoistyötä SPRlle tukityön jatkoksi. Työkkäri vei korvaukset. Eli täytyisi tehdä ilmaiseksi!
- Anonyymi
Talkootöitäkään ei saa tehdä, koska on tällöin henkisesti sitoutunut projektiin, eikä ole työmarkkinoiden käytettävissä. Tästä on hallinto-oikeuden päätös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Talkootöitäkään ei saa tehdä, koska on tällöin henkisesti sitoutunut projektiin, eikä ole työmarkkinoiden käytettävissä. Tästä on hallinto-oikeuden päätös.
Elämän tarkoitus on olla työmarkkinoiden käytettävissä eikä missään urheiluseurain talkoissa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Elämän tarkoitus on olla työmarkkinoiden käytettävissä eikä missään urheiluseurain talkoissa
Niin siittähän tulee heti rankaisu, jos meet vaikka vuodeksi aupairiksi tai Eurooppaan itsenäiseen työnhakuun ilman Eures-neuvojan hyväksyttyä lausuntoa (luvaton työnhaku)!
3 kk karenssi on nyt muuttumassa näissä tapauksissa sellaiseksi että korvauksia alennetaan 50% heti kun ilmoittaudut työnhakijaksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin siittähän tulee heti rankaisu, jos meet vaikka vuodeksi aupairiksi tai Eurooppaan itsenäiseen työnhakuun ilman Eures-neuvojan hyväksyttyä lausuntoa (luvaton työnhaku)!
3 kk karenssi on nyt muuttumassa näissä tapauksissa sellaiseksi että korvauksia alennetaan 50% heti kun ilmoittaudut työnhakijaksi!Näitä laittomia työnhakijoita ja aupaireja rangaistaan vielä lisäksi sillä että se aika jonka on ollut luvattomilla teillä, leikataan ammattiopintojen maksuttomuudesta.
Eli joudut itse maksamaan osan opinnoista.
- Anonyymi
Siihen tarvitaan työväöttert työnjojto. Työterveyshuolto. Sitten en ole enää työtön. Vai olenko orjs
- Anonyymi
Hieno ajatus. Minäkin olen ihmetellyt miski vanhukset vaan makoilee sairaaloissa tai hoitokodeissa. on hienoo että joutuvat nyt itse siivoon ja tiskaa ja laittaa ruokansa, eikä odotella punkanpohjalla valmista.
Samoin vauvat ja ikkulapset jotain on tehävä ruokansa ja kotinsa eteen. Hyvä purranen, nyt voisi myös kotieläimet laittaa itse hakemaan ruokansa, kaikki palkka pois ja palvelu.
Jokainen etsikööt itse ruokansa ja kotinsa, mitään palvelua ei enää pidä suoda kenellekkään. Vauvat ja mummelit hommiin...hyvä purranen.- Anonyymi
Verot pois. Siitä aloitetaan. Ameriikka asutettiin nolla-verotuksella.
- Anonyymi
Purran aivopieruja riittää tuuletettavaksi joka lehteen!
Jos kerta on töitä joita voi teettää, niin sitten tehdään työsopimus ja aletaan maksamaan palkkaa!
Näin siitä työttömyydestä päästään!- Anonyymi
Työtä ei haluta jakaa ja mamutus tuhosi jo Suomen työmarkkinat totaalisesti.
Historiallisesti työvoiman tarve vain laskee entisestään elinaika entinen ei koskaan enää palaa.
Poliitikot valehtelevat työllisyyden kasvusta jota ei koskaan ole tulossakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työtä ei haluta jakaa ja mamutus tuhosi jo Suomen työmarkkinat totaalisesti.
Historiallisesti työvoiman tarve vain laskee entisestään elinaika entinen ei koskaan enää palaa.
Poliitikot valehtelevat työllisyyden kasvusta jota ei koskaan ole tulossakaan.Miten mamut tuhoaa työmarkkinat kun kukaan ei palkkaa mamuja
- Anonyymi
Työllisyyaste ei tule suomessa koskaan nousemaan. Kaikki mahdollinen siirretään ihmisten itse omilta päätteiltään hoidettavaksi ja se mitä ei näín voi teettää, se siirretään tekoälyn haltuun.
Ne ruumilliset työt joita ei voida näin teettää, halutaan teettää orjatyövoimalla veronmaksajien piikkiin jos ja kun niitä tehdään enää lainkaan, sillä budtetin ylijäämä on niin kiva jakaa kavereiden kesken.
Suomen tilanne on ajettu täysin katastrofaaliseen tilaan, yrityksiä ei kannata perustaa, ostovoimaa ei ole.
Kaikki eivät voi olla pelinkehittäjiä.
Ihmiskunnan itsetuho on päässyt jo hyvään vauhtiin ja vauhti vain kiihtyy. - Anonyymi
Suomi tyhjenee tuolla tavalla.
Poliitikot ja avustajat eivät ole palkkansa väärtejä, ei heillä ole mitään ratkaisuja annettavana.
Mutta heillä on ja heille on ilmoitettu toimiva ratkaisu, mutta sitä he eivät halua tehdä, koska kansa ja sen hyvinvointi ja sitä kautta valtion hyvinvointi ja toimiva talous ei ole heidän prioriteettinsa.
He eivät palvele kansaa.
Eivät ole kansanedustajia vaan edustavat tahoja, jotka orjuuttavat ja ryöstävät kansaa ja aiheuttavat pahoinvointia.
Se on nähty, koettu ja siitä on todisteita.- Anonyymi
Poliitikkojen annettu prioriteetti on kehitysmaa-Suomi.
Parempi olisi, että rahaeliitti menisi sinne kehitysmaahan riistämään. Muuta kun ne kehitysmaalaiset tappaa... vrt. Etelä-Afrikka.
- Anonyymi
Suomeen on tullut uusi sukupolvi joita on jo jenkeissä, niitä sanotaan ”valkoinen roskasakki” Niitä te olette.
- Anonyymi
Kannattaisi lukea ensin ihmisoikeudet.
Työntekijöiden oikeudet
23. artikla
1. Jokaisella on oikeus työhön, työpaikan vapaaseen valintaan, oikeudenmukaisiin ja tyydyttäviin työehtoihin sekä suojaan työttömyyttä vastaan.
2. Jokaisella on oikeus ilman minkäänlaista syrjintää samaan palkkaan samasta työstä.
3. Jokaisella työtä tekevällä on oikeus kohtuulliseen ja riittävään palkkaan, joka turvaa hänelle ja hänen perheelleen ihmisarvon mukaisen toimeentulon ja jota tarpeen vaatiessa täydentävät muut sosiaalisen suojelun keinot.- Anonyymi
Suomessa aina vedotaan kansainvälisiin sopimuksiin, kun on kyse matumamujen asioista. Suomalaisten ihmisoikeudet ovat unohdettavissa, ei tarvitse hyvesignaloida.
- Anonyymi
AI opettaa:
"Suomen perustuslain on noudatettava Yhdistyneiden kansakuntien (YK) ihmisoikeusperiaatteita. Vaikka perustuslaki ei suoraan viittaa YK:n ihmisoikeussopimuksiin, se sisältää perusoikeuksia ja -vapauksia, jotka ovat linjassa kansainvälisten ihmisoikeusnormien kanssa.
Viranomaisten ja tuomioistuinten on otettava huomioon YK:n ihmisoikeusperiaatteet, kun ne käsittelevät asioita, jotka liittyvät perusoikeuksiin."
AI opettaa miten pitää toimia jos laki (kuten työttömiä velvoittavat lait) on ristiriidassa perustuslain kanssa:
"Jos laki on ristiriidassa perustuslain kanssa, se voidaan katsoa laittomaksi tai pätemättömäksi. Perustuslaki on yleensä korkeimman oikeudellisen auktoriteetin omaava laki, ja sen tarkoituksena on suojata kansalaisten oikeuksia ja määrittää valtion toiminnan perusperiaatteet."
- Anonyymi
Hyvä ajatus! Ensin Purran pitää tehdä esityöt ja luoda ne tuhannet työpaikat, joihin kaikki työttömät hakeutuvat kilvalla, kukin oman ammattinsa mukaan. Nyt Purra ensin töihin luomaan karmaisevan määrän uusia työpaikkoja. Siinä se vasta ryntäys alkaa!
No niin Purra! NYT TÖIHIN luomaan työpaikkoja muutamia tuhansia uusia paikkoja.
Se on siitä nyt kiinni Purra! Seurataan kuinka Purra onnistuu!- Anonyymi
Ei onnistu. Upottaa persu-laivan kuin se olisi kivilastissa ja pohjatappi irti :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei onnistu. Upottaa persu-laivan kuin se olisi kivilastissa ja pohjatappi irti :)
Persu-laiva uppoaa kuin Titanic persu-orkesterin soittaessa kaihoisaa sävelmää :)
https://www.bing.com/videos/riverview/relatedvideo?q=youtube titanic sinking and orchestra palying&mmscn=stvo&mid=6D13082DC0DAA1A2947B6D13082DC0DAA1A2947B&ajaxhist=0 - Anonyymi
Mitä Purra on tehnyt työpaikkojen luomiseksi? Purra on hävittänyt työpaikkoja!
- Anonyymi
Orjatyötä on aina tarjolla. Työntekijän oikeuksista, työehtosopimuksista, palkoista ja toimeentulosta nämä Purrat ei puhu mitään.. Pelkkää huutoa: ”Menkää töihin”, mutta missä sitä työtä on. Työttömyys kun vain lisääntyy..
- Anonyymi
Työttömät menkää töihin, ja pienipalkkaiset menkää suuripalkkaisiin töihin, niin Suomi pelastuu!
ÄO 56 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Työttömät menkää töihin, ja pienipalkkaiset menkää suuripalkkaisiin töihin, niin Suomi pelastuu!
ÄO 56ÄO 56 tarkoittaa, että ei osaa sitoa kengännauhoja.
https://www.quora.com/Is-an-IQ-of-56-good-for-a-child - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ÄO 56 tarkoittaa, että ei osaa sitoa kengännauhoja.
https://www.quora.com/Is-an-IQ-of-56-good-for-a-childMikä on kengännauha?
ÄO 56 Persu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on kengännauha?
ÄO 56 Persuklo 18:11, klo 17:10, klo 17:07 kommentoija kyllä loistaa just älyllään...
- Anonyymi
Eihän purra näin sanonut,vaan hänen avustajansa.
Ja heti Mäkelä kertoi, että tämä ei ole puolueen kanta, vaan yksityisajattelua.- Anonyymi
No mikäs se puolueen kanta sitten on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mikäs se puolueen kanta sitten on
Se on Mäkelän kanta heh heh
- Anonyymi
Miksi Purra ei ole kieltänyt asiaa, jos se ei ole hänen kantansa?
- Anonyymi
Poliitikot Suomessa puoluekantaan katsomatta ovat syöpäläisiä.
Koskaan ei tule valtavirtaa hyödyttäviä asioita voimaan saati köyhien olojen parannuksia, ei koskaan. - Anonyymi
Silloin se ei enää olisi sosiaaliturvaa, vaan ihan palkkaa jonka joko Kela tai jokin työttömyyskassa maksaisi. Ja mistä se meinaa ne työpaikat loihtia? Starttirahalla 2vuoden yrityksiä vai? Ne ei ole hyvä sijoitus vaan tekohengitys
- Anonyymi
Joo torille myymään jotain nurkkiin kertynyttä krääsää starttirahalla. Paljonko tienaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo torille myymään jotain nurkkiin kertynyttä krääsää starttirahalla. Paljonko tienaa?
Ei sitä starttirahaa ihan mihin vaan saa, pitää olla hyvä yritysidea sekä myös oma rahoitus kunnossa ja mielellään ala jota ei ole kilpailtu , joku erikoisosaaminen kirpputorin perustamiseen ei myönnetä starttirahaa.
- Anonyymi
Sanamaagikkoja syntyy jokainen päivä entistä enemmän. Se vaan pitäisi ensin keksiä.
- Anonyymi
Purralle yksi ruusu lisää jos ei leikkaamalla(keppi), niin porkkanalla lähden heti töihin, jos hampurilaismyyjälle maksetaan 3200€/kk(porkkana (kahisevalla) latvalla! Ammattiliitot, hei. Missä PAM?
- Anonyymi
Miten velvoittaa pelkkä keho? Siinä velvoitetaan jo syntymässä ohjelmoinnin saanut mieli! Ja hallituksen periaatteet ihmisestä puhuttaessa perustuvat kivikauteen.
- Anonyymi
Ole törmännyt valitettavasti Suomessa useampaan ihmiseen, joka sanoo että heikkoja ja vammaisia ei pirä elättää.
Muinoin Japanissa pyörätuolit työnnettiin kalliojyrkänteeltä alas! Tosi on.
- Anonyymi
Päästää ilmat pihalle tai ilmoja pitelee voidaan tulkita toki ns ilmoituksiksi.
- Anonyymi
Työnantajille erinomainen. Valtiolle ei. Veroa maksavat loppuu.
- Anonyymi
Eikö nämä idiootit ymmärrä, että työtä ei tarvita tarvetta enempää, jos työlle on tarvettaa siitä maksetaan muuten ei.
- Anonyymi
Kerropa puupää Kuka maksaa verot. Purran virnepersekö? Ja millä lainat ja palvelut. Keksiä persupaska !
- Anonyymi
Kyllä EU omistaan huolen pitää. EU:lla on oma rahanpainokone, joka puskee euroja pihalle digi digi -euroja :)
Sama on jenkeillä dollarien suhteen. Ne ei lopu digi-dollarit :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä EU omistaan huolen pitää. EU:lla on oma rahanpainokone, joka puskee euroja pihalle digi digi -euroja :)
Sama on jenkeillä dollarien suhteen. Ne ei lopu digi-dollarit :)SANOTAAN ETTÄ OVAT FIAT-VALUUTTAA.
- Anonyymi
No sitte pitää työttömyyskorvaus nostaa työehtosopimuksen mukaiseksi, tai muutoin se on rikos, jopa kansainvälisten orjatyö sopimuksien ja lakien mukaan , nih!! Alipalkkaus siis.
- Anonyymi
Perssutien viimeisiä huuteluita ennen kuin koko poppoo itse on kilometritehtaalla ja työkkäri jonossa.
- Anonyymi
Kansanedustajat hienosti ovat ns. sopeutumiseläkkeellä kuten edellinen termi kuului. Eihän se ole sama asia kuin saastainen työttömyyskorvaus, eihän!
- Anonyymi
Persut tuhoaa itse itsensä. Lisää tällaisia lausuntoja niin pääsevät ilmaistöihin nopeasti ja sujuvasti.
- Anonyymi
Purra lupasi ennen vaaleja, että köyhiltä ei leikata. Sen jälkeen hän ei ole muuta tehnytkään, kuin leikannut.
Uusia työpaikkoja ei synny leikkaamalla tuista. On lisäksi ihmisiä, jotka eivät oikeasti pysty töihin, mutta heitä ei päästetä sairaseläkkeelle. Mitä ihmeen järkeä hallituksen touhussa on? Loppuisi jo tämä järjettömyys ja saataisiin hallitus vaihdettua.- Anonyymi
Lupasi myös halpaa bensiiniä, mutta on se melko kallista ja kallistumassa jatkossa.
Että semmoinen lupaus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lupasi myös halpaa bensiiniä, mutta on se melko kallista ja kallistumassa jatkossa.
Että semmoinen lupaus.Vappusatanen kuulostaa hauskalta lupaukselta ala SDP. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että semmoinen lupaus.Antti Rinne oli koko Suomen historian nauretavin poliitikko ja Sanna Marin hänen perillisenään toisena. Heikoin Pääministeri kautta aikojen oli Bile-Sanna. O
On silti demarien ulkopuolellakin joku tyhmiä, jotka eivät selvää asiaa ymmärrä.
Minkähän puolueen aikaansaanoksia oli vapaussota 1918 tammi-maaliskuussa, jolloin ja sitten sen jälkeen pahimmat seuraukset inhimillisti arvioiden kantoi köyhä Suomen kansa.
Lukumääriä ihmisissä arvioiden. Ainahan rikkaita, paremmin toimeentulevia on ollut ja tulee olemaan. Hekin kärsivät kyseisessä sisällissodassa, jonka sosialidemokraatit aivan kiistatta aloittivat. Mutta kyllä köyhät kyseisessä sodassa olivat häviäjiä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Antti Rinne oli koko Suomen historian nauretavin poliitikko ja Sanna Marin hänen perillisenään toisena. Heikoin Pääministeri kautta aikojen oli Bile-Sanna. O
On silti demarien ulkopuolellakin joku tyhmiä, jotka eivät selvää asiaa ymmärrä.
Minkähän puolueen aikaansaanoksia oli vapaussota 1918 tammi-maaliskuussa, jolloin ja sitten sen jälkeen pahimmat seuraukset inhimillisti arvioiden kantoi köyhä Suomen kansa.
Lukumääriä ihmisissä arvioiden. Ainahan rikkaita, paremmin toimeentulevia on ollut ja tulee olemaan. Hekin kärsivät kyseisessä sisällissodassa, jonka sosialidemokraatit aivan kiistatta aloittivat. Mutta kyllä köyhät kyseisessä sodassa olivat häviäjiä?Ja sitten on vain menneisyydessä eläviä persuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että semmoinen lupaus.Bensa on nyt euron litralta halvempaa, kuin Marinin sosialistisen tyttöhallituksen aikaan. Marin hallitus loi jakeluvelvoitesysteemin, mikä uhkaa tulevaisuudessa nostaa bensan hintaa. Toivottavasti nämä sosialistit eivät ikinä enää pääse hallitukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bensa on nyt euron litralta halvempaa, kuin Marinin sosialistisen tyttöhallituksen aikaan. Marin hallitus loi jakeluvelvoitesysteemin, mikä uhkaa tulevaisuudessa nostaa bensan hintaa. Toivottavasti nämä sosialistit eivät ikinä enää pääse hallitukseen.
Kyllä se pian maksaa maltaita, kun sota leviää noissa öljyvaltioissa.
- Anonyymi
Purra pankoon itseänsä vaan vastedeskin.
- Anonyymi
Lukekaa tämä. Kevyt yrittäjäksi vaan…
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18988845/esko-eerikaisen-rikostausta-ja-kevyesti-fi- Anonyymi
Kevytyrittäjyys ei elätä, myy nyt jotain kynttilöitä, tai Tupperikulhoja, tai jotain krääsää .
- Anonyymi
Jospa sitten maksettaisiin PALKKA siitä duunista samantien jos kerran duunia on?
- Anonyymi
Joo pakkotöihin.Klo 5 laulaen yhteiskuntaa hyödyttämään ilmaiseksi.Tötsä päähän ja uniformu päälle.Persereikää myöten tarkistetaan ettet salakuljeta elämää.Marssitaan kunnes
kaadutaan.Tärkeintä on että porvari lihoo ja eliitti kukoistaa.Orja jalostuu eikä syö,juo,pissi eikä pasko.Marssii vaan kun joku muurahainen.- Anonyymi
Ala porvariksi heti huomennaja lopeta kitinä, kukaan ei estä, ei viedä gulagiin eikä estä lihomista !
Mikä teitä oikein vaivaa, ala maksamaan kunnon palkkaa kun perustat yrityksen, mikä estää !
Köyhät ja hölmöt on aina keskuudessamme.
- Anonyymi
Purra huutaa menkää töihin menkää töihin, punaliput liehuu, menkää töihin.
Jos ette muuta keksi menkää pakko töihin ilman palkkaa. Saksikäsi joutaa pois eduskunnasta ensi vaaleissa. Ja koko oikeisto Persut joutaa alamäkeen viimeisen kerran .- Anonyymi
Joo kahden vuoden päästä koko persuväki saa mennä sinne töihin.
- Anonyymi
Poliittis-ideologinen työttömyys on vasemmiston ase kapitalismia ja oikeistoa vastaan. He kannustavat työttömyyteen ja velvoittavat valtion maksamaan siitä. Ei pitäisi ihmetellä, miksi keskusta-oikeistohallituksen esittämä työvelvoite joutuu välittömästi propagandan kohteeksi.
- Anonyymi
Riikka Purra makoili yli 40-vuotiaaksi sohvalla.
- Anonyymi
Mikä se työ olisi!?
- Anonyymi
Varmaan jotain turhaa näpertelytyötä mistä ei kukaan hyödy😃😃😃
- Anonyymi
Oikeistohallitukset tässä maassa ei vaan koskaan ole oppinut tajuamaan että ihniset eivät ole mitään orjia ja heitä ei voi heitellä miten sattuu...ei minkään valtiontalouden tai yritystentalouden takia...Jos homma ei vaan toimi nuo pitää lakkauttaa ja siirtyä vain minimitöihin mitä elääkseen tarviaa ja ilman palkkaa. Ei kenelläkään voi olla mitään muuta velvoitettava elämässään tai se on laitonta orjuutta ,edes pelkkä ajatreleminen niin...
Suomi pitäisi saattaa tästä asiasta kansainväliseen tuomioistuimen eteen vastaamaan mielipuolisista vaatimuksistaan yksilöitä kohtaan työnteosta elantonsa eteen....siihenhän ei kuulu mikään voitto tai korko ollenkaan..ei yhtään...
Ei ole yksilön vika jos ei kapitalismi kannata...ok- Anonyymi
Ei kun Kapitalismille ei ole annettu vapaita käsiä luoda onnellisuutta osalle kansasta!
Orpon hallituksen päätös siirtää kapitalistiselle kansaosalle osa yhteisestä jaettavasta oli vain ele!
Vasta täydellinen hallinta mielipiteeestä valmistaa Suomemme kansalle sen loistavan tulevaisuuden!EK:n määrittelemän ja jakeleman ilmaisunvapauden!
Pääsemme siten eroon tuottamattomasta kansanosasta,ja tilalle saamme maahanmuuttavia insinöörejä,tilastotieteilijöitä ja muita kovapalkkaisia ammattilaisia!
Kiitos Orpo,kiitos Purra! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kun Kapitalismille ei ole annettu vapaita käsiä luoda onnellisuutta osalle kansasta!
Orpon hallituksen päätös siirtää kapitalistiselle kansaosalle osa yhteisestä jaettavasta oli vain ele!
Vasta täydellinen hallinta mielipiteeestä valmistaa Suomemme kansalle sen loistavan tulevaisuuden!EK:n määrittelemän ja jakeleman ilmaisunvapauden!
Pääsemme siten eroon tuottamattomasta kansanosasta,ja tilalle saamme maahanmuuttavia insinöörejä,tilastotieteilijöitä ja muita kovapalkkaisia ammattilaisia!
Kiitos Orpo,kiitos Purra!Näinpä...ihmiset tajuaa hullun tilanteen yhteiskunnassa täysin mutta kukaan ei kykene korjaamaan nykyisiä epäkohtia ja virheitä...
Se kohta on vähän outo...
- Anonyymi
Köyhät kyykkyyn. Hieno juttu
- Anonyymi
Hyvä ajatus.
Työnä rajojen vahtiminen, laivoilta/ lentokentiltä tulevien tarkistus. Ettei tule uhkaa jne.
Tuntipalkka?
Paljon työttömiä, pitäs laittaa muutaman h vuoroihin vaan. - Anonyymi
Niille jotka osallistuu, tupla tuet. Niillä jotka ei, nykyiset.
Erottus tekijät. - Anonyymi
Suomi ei tarvitse kiusaajia ja tönijöitä ja suhde henkilöitä vaan kiusatuille ja tönityille maksetaan jo olosta niin paljon kuin kiusatut ja tönityt haluaa ja ulkomaalaisia puolustamaan kiusattujen ja tönittyjä rasisteilta yms SS miehiltä/ nykypäivän Israel faneilta
- Anonyymi
Natseja Suomi ei tarvitse ja eikä jääkiekkoa ja salibandya kaivata kun vertaa futikseen ja korikseen ja natsi vanhukset ammuttava seinään
- Anonyymi
Laita korkki kiinni ja mene nukkumaan
- Anonyymi
Ennen töistä maksettiin palkka,mutta ei näköjään 2025.Orjaksi vain
- Anonyymi
Kiusaamisen natsismin yms takia älkää menkö töihin tai olkaa pienellä sopparilla ja jengiläisten avulla saatte itse rahaa otettua kiusaajilta häiriköiltä ja autokiusaajilta jotka kategoriassa SS miesten kanssa samaa 💩 tasoa
- Anonyymi
Oikeiston unelma
Lauma työntekijöitä, joille ei tarvitse maksaa palkkaa.
Yhteiskunta voi niille maksaa ropoja sosiaaliturvasta ja toimeentulo tuesta. - Anonyymi
Mitenhän tuollaisissa pakkotöissä on irtisanomisen kanssa. Monella työpaikalla alainen ei esihenkilölle sano että "suksi sinä huora vittuun" koska se saattaa johtaa irtisanomiseen ja henkilö ei lopputiliä halua.
Nyt jos esimies estää duunarin pääsyn työpaikalle tekemään pakkotyötä niin ei kai se duunarin vika ole. Eli tuolloin varmaan "palkka" juoksee kun etsiskelevät duunarille uutta pakkotyö paikkaa.
Ihminenhän saattaa tehdä lähes mitä tahansa päästäkseen pakkotöistä "pakenemaan" pois ilman että menettää oikeuden korvauksiin. Polttaa esimerkiksi koko työpaikan.
Eihän aikanaan jenkeissäkään orjat alistuneet työntekoon tuosta vaan. Pyrkivät pakenemaan puuvillapelloilta. Piti palkata kalliita kivääri miehiä vahtimaan. - Anonyymi
Purra oli itse noin 10v työttömyyskorvauksilla ja nyt sitten leikkaa heiltä 🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡
- Anonyymi
Empatiakyvytön surkimus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Empatiakyvytön surkimus.
Tämä teidän mitään ymmärtämätön johtaja prinsessa voisi kokeilla itse elää pari kuukautta työkkärillä+9e maksaa vuokran(toki vuokra tuki joka persujen takia pieneni) ostaa ruuat ym..niin varmasti huvittais vaatteitakin joskus..nooh kirppari on ainut johon on varaa. ulos syömään tai drinkille ei puhettakaa. siinä sitten motivaatiota löytyy vain pimeisiin töihin rouva kyöpelinvuorelta...poistu eduskunnasta ja lennä mihin kuulut
- Anonyymi
Eikö se ole ollut niin, että työ ja tekijä eivät kohtaa. Tekijöitä kyllä olisi, mutta kun ei ole koulutusta vastaavaa työtä. Nyt paremminkin tulisi pääpaino olla uudelleen koulutuksessa ja siinä, että työtä olisi tarjolla kautta Suomen niemen eikä pelkästään Helsingin seudulla. Ei ihmiset halua muuttaa kun lasten koulukäynti, kaverit ynnä se lainarahoilla rakennettu talo juuri rakennettiin sinne kotiseudulle.
Mutta oikeassa Riikka on siinä, että ennemin työtä ja yrittäjyyttä terveille työkuntoisille kuin tuilla elämistä varsinkin nuorille, joille se asuinsija ei ole vielä vakiintunut tietylle paikkakunnalle.- Anonyymi
Ei kaikki työ vaadi erityisosaamista,mutta jos ideologiat ei kohtaa,niin se on paskempi juttu...lakkauttakaa siis valtio...
- Anonyymi
Niin ja puolisolla vakituinen virka, josta ei tietenkään halua luopua.
- Anonyymi
Työttömien pitäisi alkaa vaatimaan että niillä pitää olla oikeus tehdä työtä sosiaalietuisuuksiensa eteen. Ja jos ei valtio / kunnat kykene työtä järjestämään niin silloin ne pitää laittaa korvaus vastuuseen.
- Anonyymi
Myöhemmin voivat sitten lakkoilla ja huolehtia että saavat parempaa palkkaa työstään. Muut liitot voi sitten tukilakoilla auttaa noita saamaan parempaa palkkaa ja parempia työehtoja.
Voidaan lähteä siittä että vähintään 3000 pitää PALKKAA tulla. Eihän pienemmällä tule toimeen.
- Anonyymi
Hallitus ajaa maan nollatilanteeseen, jolloin kenelläkään ei ole mitään....siitä on hyvä jatkaa
- Anonyymi
hehe jos kenelläkään ei ole mitään niin kenellä sitten on kaikki.
- Anonyymi
Työnantajat on velvoitettava maksamaan palkkaa työstä, ei ole oikein että veronmaksajat Riikan päätöksellä maksaa käypää alemman palkan työstä josta hyötyy työnantaja.
- Anonyymi
Miksi aina ne jotka itse elää verorahoilla, eli saavat vaikkapa sen yli 3k kuukaudessa ja eivät itse käy missään ns oikeissa töissä sen eteen, niin aina ne vouhottaa tuosta et työttömät sitä ja työttömät tätä ??? haluaako ne itselleen enemmän verorahoista maksettua palkkaa ja isompia etuja ja sen takia tavis kansalle ei saisi maksaa palkkaa työstä ja olisi pakotettava töihin ilman palkkaa???
- Anonyymi
Olis tuo kiva työkkärissä sanoa että älä lehmä valita vaan hanki saatanan loinen mulle niitä pakkotöitä sosiaaliturvaa vastaan.
Noi loiset olisi sitten velvollisia hankkimaan sitä työtä?
Vai meinaako Purra että työttömät on velvollisia itse etsimään itselleen Pakkotyöpaikankin. - Anonyymi
Ei yrittäjät ota töihin. Olen hakeneut työpaikkoja ja kysellyt töitä eri frimoista niin ne vaan sanoo, että ei ole tarvetta palkata lisää työvoimaa. Niin eihän sinne töihin voi mennä jos yrittäjät eivät ota töihin!
En ymmärrä näitä töihin menijöitä. Kertokaa mihin mennette jos nykyinen työnne loppuu? - Anonyymi
Hallituksen pitäisi tehdä samoin kuin edellinenkin hallitus teki... työttömiä kirjattiin opiskelijoiksi, noin saatiin lukuja alemmaksi.
- Anonyymi
Opiskelijat vaan tulee kalliimmiksi kuin työttömät. Hallitus voisi maksaa pikkuisen kovempaa sosiaalitukea niille jotka luopuu työn hakemisesta. Näin saatas työttömien määrä vähenemään.
- Anonyymi
Missä ja mitä ne sosiaaliturvatyöt sitten on? Site Purra ei kerro lainkaan. Kyllä se pitäisi sitten kertoa, että mitä työtä missä koska ja milloin?
Purra ja muut uonohtaa (varmaan tarkoituksella) myös sen, että työttömiä on niinkin paljon kuin 321 560 - Anonyymi
En ymmärrä näitä työttömistä valittajia. Sais itte jäädä työttömäksi niin tajuaisivat, että ei sinne töihin noin vaan mennä.
- Anonyymi
Ketä ne on jotka sitä palkkatyötä tarjoaa?
Onko ne taivaalta tippuneita erikoisihmisiä vaiko jotain muita!?
Mitä jos kokeilisitte itse omia siipiä, miten se olis.
Lättyjä paistamaan levikkeelle!
Ainuttakaan en ole nähnyt ikiaikoihin!
Helppoa istumatyötä, mikä estää, kertokaa!? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppoa istumatyötä, mikä estää, kertokaa!?Koko suomen yhteiskuntarakenne on lähes vihamielinen yksityiselle yrittäjälle joka pitäisi olla joka tasolta kannustettua, mutta ei ei punanahkamentaali salli sitä se on riistämistä !
Tällainen maa joutaa mennä konkurssiin kun mikään järkevä ei ole suosittujen listalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Helppoa istumatyötä, mikä estää, kertokaa!?Ei ole kannattavaa toimintaa, pitäis rakentaa sähköautoille latauspisteitä, muuten ne ei pysähdy "letuille".
- Anonyymi
Suomi on köyhä maa, milloinka hallitiksen käsittää tämän asian !
Maa on jäässä 200 päivää vuodesta eikä meillä ole juuri mitään muuta kuin puuta ja sitäkään ei saada myytyä riittävästi jalostettuna.
Kohta on kaikki verkot myyty ei kai zitä myydä kuin kolmesta syystä, köyhyys, tyhmyys ja ylpeys kun pitää esittää rikasta velaksi.
Silti uskotellaan että nyt pitää kaikille saaga sähköauto, kymmenen kertaa perinteistä kalliimpi!
Ja koko maa täyteen tuulivispilöitä jotta ties missä elävät rahastokeinottelijat saa voittonsa, muka mailma peladtuu !!
Voi tyhmyyden kasautumaa pikku maahan.- Anonyymi
Vaikka jokainen suomalainen nielaisee pillerin tänä iltanana, niin mikään viisari ei värähdä missään mailmanpelastuksen mittapisteissä !
Vain raakut itkee kun ei pääse etusivuille.
- Anonyymi
Onko ehdotuksen tehnyt Jussi Lindgren muuttanut nimensä Riikka Purraksi?
- Anonyymi
Toi on persumainen SALALIITTO, saksikäsi purran tuotos, mutta avustajan nimissä esitetty, on ne niin helvetin kieroja.✂️💩
- Anonyymi
Onko se pakkotyötä. että joidenkin on pakko tehdä työtä elääkseen, huolehtia perheestä, maksaa lainat, huolehtia kodin kustannukset, verot sun muut. Ei niitä pelkillä tuilla pysty maksamaan.
- Anonyymi
Pystyisihän jos tuet olisi isommat.
- Anonyymi
Suomen kansan onni on ja autuus on oleva että Persut tekivät edes yhden asian oikein ja valitsivat puoluekokouksessaan saksikäden jatkoon.
Jonain kauniina päivänä saammekin todistaa Perussuomalaisen puolueen loppua.
Paha saa aina palkkansa, siihen luottakaamme. - Anonyymi
Jos ny alotettais kuitenkin ensin näistä vankilakundeista, jotka tulee kymmenkertaisesti kalliimmiksi kuin työttömät ?
Kummalla elämä helpompaa ?
Entäs jos on sekä työtön että lusija ?- Anonyymi
Ruotsi maksaa Virolle yhdestä sinne lähetetystä vangista yli sata tuhatta euroa vuodessa.
Paljonkihan meidän yhden vangin kustannus on , kun siihen lasketaan rikos, sen aiheuttamat taloudelliset ja terveyteen kohdistuvat haitat ja siitä johtuvat töistä poissaolot, eri oieusasteiden kaikkinaiset kustannukset asianajopalkkioineen ja monessa oikeusasteessa kiertäminen, vangin perheelle maksettava sosiaalitukiin . . . . .
Yksikään työtön ei aiheuta yhtä suuria kustannuksia ja on silti näköjään suurempi rikollinen kuin vankilassa istuja.
Siinä Purralle purtavaa.
- Anonyymi
Työttömät on käsittääkseni nyt jo siinä asemassa että joutuvat ottamaan työn kun työn vastaan. Vaikka osaaikaisen tai nollatunti sopimuksilla olevan työn.
Noissa "töissä" palkka jää kuitenkin niin pieneksi että sossu maksaa sitten elämisen.
Mistä tuo Purran paska löytäs yleensä mitään töitä noille reilulle 300 000 työttömälle. - Anonyymi
Grönroos palkkasi Riikan kortistosta kahvinkeittoon puoluetoimistolle.
Siinä se CV. - Anonyymi
Varmaan jotain turhaa näpertelytyötä mistä ei kukaan hyödy
Ite on jo kuntouttavassa työtoiminnassa ja siellä tehdään juuri tälläistä.
Pitää muistaa sekin, että ei sinne kaikki mahdu jos työttömiä on 300 000.
Mistä ne kaikki työt keksitään? - Anonyymi
Mistä tuo Purran paska löytäs yleensä mitään töitä noille reilulle 300 000 työttömälle.
Tähän minäkin odotan vastusta. Tämän kannattajilta. Ei kuntouttavaan työtoimintaankaan voi ottaa niin paljon väkeä, että päät kolisee.- Anonyymi
Tähän minäkin odotan vastusta. Tämän kannattajilta. Ei kuntouttavaan työtoimintaankaan voi ottaa niin paljon väkeä, että päät kolisee.
Ei ole tullut vastausta, mutta kokoomuslaisethan ovat tyypillisesti sellaisia etteivät he vastaa kysymyksiin.
- Anonyymi
Työ on ihan hyvä juttu. Se on ihmiselle siunaus. Mutta kyllä työstä täytyy saada kuitenkin kohtuullinen palkka. Sosiaaliturva on sitä varten, ettei ihminen pysty työtä kunnolla tekemään, esim. terveydellisistä syistä.
Jos joku työ on olemassa, jonkun ihmisen on se tehtävä. Siksi kaikki työehtojen polkemispyrkimykset, vilppi palkan maksussa, halveksunta tms. ovat äärimmäisen pahoja tekoja. Jo Raamatussa niistä varoitetaan.
Kaikkea hyvää! - Anonyymi
Jo 20 v sitten oli vaikea saada yli 50v töitä. Onneks oli eläkeputki vielä ja siirryin heti kun mahdollista. Nyt eläkkeellä saan asumistukea ja se on hyvä, koskaan en aiemmin saanu mistään mitään vaikka oli pieni palkka. Olen osani tehnyt ja olo helpottunut kun ei tarvii hävetä enää, työttömänä meni ihmisarvo.
- Anonyymi
Miksi persepuolue on olemassa?, ei kukaan kaipaa näitä v. vennamon maalaisliiton jälkeläisiä, turhake koko riikan ja jussin sakki, ladon taakse ja nappi niskaan, se siitä!!😂🤟
- Anonyymi
Riikalleruusuja riikka: minimipalkka3200€/kk pitääkö-23 vaalilupaus vai oliko sekin valetta
- Anonyymi
Argh raippariikka kurittaa, tule kaunissannaa ja pelasta minut ihana sanna
- Anonyymi
Vihdoinkin työttömien palkkaaminen velvoitetaan; alkaen pisimpään työttömänä olleista. Valtio tekee siis viimeinkin velvollisuutensa. Töiden jakaminen edessä, joka tulee laskemaan palkkoja, vaikka tuntiansio sillä nouseekin, kun ei tarvii maksella työttömien tukia. Sanoiko Purija tuleeko neljän viikon työviikko yleisimmäksi, ja annetaanko vaihtoehtoja ja milläkin sektorilla? Millä aikataululla tarkoitus toteuttaa?
- Anonyymi
ukrainalaiset toki kyllä joutuvat maksaa työstään verot kun käyvät töissä,ne jotka käyvät. mutta asuminen on eri hintaista kun suomipojalla....sekä 90% heistä ilmoitti jäävänsä suomeen sodan loputtua????? käsittääkseni nyt taitas olla lama eikä suomalaisillekaan löydy aina duunia? näille kyllä? sitten suomiboy joutuu kelarahalla jollekkin tunne-elämän kurssille 3kk ettei vaan menis pimeisiin hommiin...kiitos purra ja sen jengi ei ole aikaansaanut mitään muuta kun mielipahaa
- Anonyymi
Milloin Purra vierailee Fiskarsin tehtaalla, voisi käydä kokeilemassa saksien terävyyttä ihan henkilökohtaisesti
- Anonyymi
Purra ja Orpo sekä muu Kokoomus poppoo ovat Suomen vihatuinta sakkia...
- Anonyymi
Samaa mieltä ja saavat itse itseään syyttää siitä, että ovat vihan kohteena.
- Anonyymi
Kun olis niitä töitä kaikille halukkaille , mutta kun ei ole.
- Anonyymi
Tämä hallituksen motto on yrittäjille, työantajilel ja Eklle halvallatyöntekijöitä, halvin oli 3 euroa tunnissa ja vetäkää siitä huumoria.
Katsokaa jatkoss aihan oikeasti ekitä äänestätte.
Perust ulos kaikki ja kortistoon hehän eivät saa msitää työtä eikä johtajien paikkoja se onni siinä on. Kukaan ei heitä huoli tai valitse.
- Anonyymi
On se kyllä typerä lehmä tuo purra
- Anonyymi
Mistä näitä epäterveitä horja sikiää Kaikki persujen akat on todella epämillyttävän näköisiä.
Samoin miehtkin kun katsoo heitä, epäsiitejä, läskimahoja kuin naisetkin ja omituinen puolue. Mäenpäällä iso trasvamats aroikkuu iljettävä. Bensakuluja veloitii 33000 euroa ja ei varmaan paskamaha jaksa kävellä enää,
Kun katsoo perusjen populaa aivan järkyttävä otos istuu lehtereillä. 612 väkeä ja kyllä nyt heitä jää todella paljon kortistoon ja saavat etsiä niitä töitä töitä jatkossa.
Soini entinen eprsu istuu edelleen kotona ja saa yli 5000 euroa kun ei tee mitään eikä edes tarvitse mennä käymään työkkärissä.
Kukahan näitä on äänestänyt, nyt vihreär, vas ja persut samassa porukassa kun ääniä ei enää saa ja kohta persut on KDn kanssa samalla äänimäärällä ulkona kaikesta , yes.
Saavat rasistit, paskamahat ja kiihoittjat ja vihaajat kävellä hornan kattilaan, yes
Iljettävin puolue persut kautta historian. - Anonyymi
Eli työntekijä on ilmainen, koska kela maksa palkan, mutta koska henkilö on työtön tämä ei kerrytä eläkettä tai saa mitään muita etuja mitä työntekijä saa.
Onko tämä idea?- Anonyymi
Kansalaisten työn riistäminen alihintaan ja työntuloksen kerääminen Kokoomuksen eturyhmittymän Ek:n eduksi on koko nykyisen poliittisen ideologian ydin.
- Anonyymi
" Eli työntekijä on ilmainen, koska kela maksa palkan, mutta koska henkilö on työtön tämä ei kerrytä eläkettä tai saa mitään muita etuja mitä työntekijä saa.
Onko tämä idea?"
Tämä nimenomaan on se idea. Voit miettiä mihin kehityskulku johtaa kun jatkuvasti yhä suurempi joukko on ilmaistöissä. Lopulta enemmistö työvoimasta.
Kaikenlisäksi kansa ei tunnu tajuavan että sen alta sahataan oksaa. Pieni vähemmistö alkanut tajuamaan että työntekijöiden oikeuksia alettu heikentämään, mutta enemmistö on tyytyväisenä hiljaa ja toistelee kulloistakin poliittista liikehdintää silkan pelon vuoksi.
Ettei osuisi omalle kohdalle...
- Anonyymi
Miksi te pahvit unohdatte näissä keskusteluissa, että Suomessa ei ole duunia, koska firmoilla ei ole edes itselleen töitä ja joutuvat lopettamaan.
- Anonyymi
Purra kuvittelee että työlttömät eivät haluaisi tehdä töitä.
Ajattelu on jo alkujaa virheellinen!
Kun kyse on siitä että ei ole töitä kaikille. - Anonyymi
Se on politiikkaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on politiikkaa!
Politiikkaa jolla persut tekevät rökälemäisen tappion seuraavissa eduskuntavaaleissa!
Kuntavaalit antoivat jo esimakua tästä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politiikkaa jolla persut tekevät rökälemäisen tappion seuraavissa eduskuntavaaleissa!
Kuntavaalit antoivat jo esimakua tästä!Tälläisillä ehdoituksilla Purra joutuu kahden vuoden kuluttua itse toimeentulotuella töihin!
- Anonyymi
Riikka Purra pitää velvoittaa menemään oikeisiin töihin kansalaisten rahoilla suojatyöpaikassa loisimisen sijasta.
- Anonyymi
vieläkun vaadittaisiin muuttamaan työn perässä!
- Anonyymi
Kun niitä ei saa edes muuttamaan takapuoltaan lähipysäkille bussiin
kodistaan! - Anonyymi
No työn perässähän tuo kantasuomalaisten maastamuutto etupäässä tapahtuukin. Outoa on että tilalle otetaan verovaroista elätettäviä..
- Anonyymi
Sosiaaliturvaa on käytetty palkan korvikkeena jo vuosikymmeniä. Kun työtön pistetään pakkotöihin vastikkeeksi sosiaaliturvasta hänet lasketaan edelleen työttömäksi. Työttömän status on tekosyy miksi hänelle ei tarvitse maksaa palkkaa.
Tämä ei ole mikään uusi juttu. Nykyinen hallitus vain päätti pistää lisää kierroksia työttömien valjastamiseen orjatyövoimaksi koska nykyinen hallitus on oikeistolaiseksi naamioitunut kommarihallitus.- Anonyymi
Nimenomaan kommunistisia piirteitä. Anna Kontula jo kerkesi pari vuotta takaperin visioimaan palkkatyöstä luopumisesta. Tämähän on kuin pilottikokeilua asialla.
- Anonyymi
Oikeistosediltä saamme kuulla tietäväistä valistusta siitä kuinka oikeasti kurjat olot pakottavat ihmiset keksimään selviytymiskeinoja. Antelias sosiaaliturva on passivoinut ihmisiä liikaa joten paras lakkauttaa koko järjestelmä niin sosiaaliturvalla hemmotellut passiivikot heräävät horroksestaan, ryhdistäytyvät ja alkavat tehdä jotain elämänsä eteen itse.
Sosiaaliturvaorjat ovat työttömiä ja köyhiä koska heidät on hemmoteltu pilalle liian helpolla elämällä.
Tämä on päättäjien narratiivi mihin he todennäköisesti uskovat myös itse.
Kun valtio käyttää valtaansa ajamalla ihmiset mahdottomaan tilanteeseen, ajatuksena on, että ihmiset alkavat itse toimia elämänsä eteen ja keksiä selivytymiskeinoja.
Tämän olemme nähneet holodomorissa, toisessa maailmansodassa Euroopassa nykyisessä Pohjois- Koreassa ja lukemattomissa muissa maissa... Kyllä ne ihmiset itse keksivät selviytymiskeinonsa kunhan valtiovalta päättää ryhtyä oikein urakalla KASVATTAMAAN kansaa, tekemään elämästä ja selviytymisestä mahdotonta. Triljoonat ihmiset ovat historian aikana kuolleet valtion aktivointitoimien seurauksena, koska KYLLÄ SE HÄTÄ KEINOT KEKSII.
Sanoo verovaroilla elävä Roope Ankka vapaamatkustaja jolla ei ole itsellään hätäpäivää. Aina on kroisoksella mahdollisuus pelastaa itsensä. Olo on turvallinen ja itsevarma. Hyvin on itsellä pullat uunissa. Ja sieltä mukavasta turvallisesta elämästä tiedetään valistaa hädässä olevia että kyllä te passiivikot pärjäätte kunhan aktivoidutte toimeliaiksi, heräätte horroksestane ja ryhdytte keksimään selviytymiskeinoja itse.
Hätä keinot keksii valistaa sohvalla makoileva kroisos köyhää.
- Anonyymi
No miksei velvoita mieluummin tes-palkattuun työhön? Minimi työehtosopimuksen mukainen palkka. Miksi sosiaaliturvan saamiseksi? Siksikö koska Suomen on tarkoitus aikanaan luopua kokonaan palkkatyöstä?
- Anonyymi
Niin sitten miellä ei ole ainutakaan työtöntä kun kaikki on velvoitettu tes-palkattuun työhön. Jos velvoitetaan työihin tukia vastaan työttömien määrä vain kasvaa ja kasvimsitaan. No eiköhän viimiestään siinä kohtaa tajouta lopettaa kun tämän kannattaja itse joutuu työskentelemään sosiaaliturvan varassa.
- Anonyymi
Atte Kaleva on samalla kannalla, työttömät pakkotöihin sosiaaliturvakorvauksella. Ennen töistä on maksettu palkkaa ja saatu tessin työsuhde-edut, esim. vuosiloma- ja työeläkekertymä ja työtä tekevän status on työntekijä ei työtön.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6112261/atte-kaleva-suomessa-liian-antelias-sosiaaliturva?page=0- Anonyymi
Eli valtio takaisi jokaiselle ainakin riittävän määrän osaaikaista työtä niin että ihmiset saisi työnteolla ainakin perusturvan verran rahaa.
- Anonyymi
Kuinka paljon Atte on itse tehnyt juuri ympäristön puhtaanapitotyötä?
ja palkaa tästä sitten huikee 600€/kk
- Anonyymi
Ottaen huomioon että koko alkuvuoden on joka kuukausi rikottu vanhat ennätykset konkurssien määrissä, voin vain toivottaa Riikalle onnea työnhakuun
- Anonyymi
Miten tuollaiset Aatet ja Riikat ei pelkää, että niiltä iteltä loppuu työt?
Nähdääkö Riikkakin sitten . ympäristön puhtaanapitotyötässä jos ei tule valituksi ensi vaaleissa kahden vuoden kuluttua?
- Anonyymi
Miksi ei voi vai palkata normaalisti töihin jos kerta tekemätöntä työtä on?
- Anonyymi
Liian moni ei ymmärrä, että työ voi LOPPUA
- Anonyymi
Eikös ne entiset Kansanedustajatkin saa jotain "palkkaa" kun eivät ole hakeutuneet töihin? Timo Soinikin loisii sillä rahalla nyt! Ei muuta kuin pakkotyöhön jokainen entinen Kansanedustaja.
- Anonyymi
Nimeltään sopeuttamisraha!
- Anonyymi
Liian moni ei ymmärrä, että työ voi LOPPUA
Kyllä minultakin loppui korona-aikana työt. mutta sain uuden työn. Tietysti lyhyt aikainen työ on hyväkysyttävää eikä sille mitään voi jos työt loppuvat!- Anonyymi
Korjaan siis lyhyt aikainen työttömyys
- Anonyymi
Työttömistä päästään siten eroon, että ne PALKATAAN ympäristön puhtaanapitotyöhön. Tyttömiä tulee KOKO AJAN LISÄÄ jos niitä velvoitetaan tekemään koravusten eteen jotain.
- Anonyymi
Palkkaaminen ei ole velvoittamista.
- Anonyymi
NÄIN PERSUNOITA VARMISTA, ETTÄ OVAT MARGINAALISSA SEURAAVIEN EDUSKUNTAVAALIEN JÄLKEEN.....
- Anonyymi
Odottelen uutisia purrasta kun hän päätyy työttömäksi. Kansaedustajien kelatuilla hän reissaa ympärimaailman jos mikään niin se on loputtava.
- Anonyymi
Mitä jos tarkastellaan kansanedustajien työaikoja?
Palkkioita.
Etuuksia
Kulukorvauksia - Anonyymi
Aloitus on valhe. Ei ole Riikka Purra sanonut noin, vaan hänen erityisavustajansa.
Ja Perussuomalaisista on oikaistu, että tuo EI OLE puolueen kanta.
Eli valheellista otsikkoa pyöritätte Suomi 24 nyt sivullanne.
Ketjusta on poistettu 33 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs491324- 1601125
- 611007
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli195829- 8822
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää27776- 11769
Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä51761- 346738
Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti79698