Onko teille naiset koskaan tehty aborttia?

Anonyymi-ap

Ei koskaan, kerran vai useammin?

39

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei oo tapana

      • Anonyymi

        Murhata lapsia


      • Anonyymi

        Mitä se sinulle kuuluu?


    • Anonyymi

      Ei ole tehty.

    • Anonyymi

      Ei ole, mutta olen kyllä kerran harkinnut sitä vakavasti.

    • Abortissa ei ole mielestäni mitään väärää, jos sen tekee aikaisin kun kyseessä on vielä möykky soluja. Moni raskaus päättyy luonnostaan keskenmenoon.

      Tosin toinen ääripää on myöhäiset abortit, jossa abortoitu vauva saattaa jopa itkeä ennen kuin menehtyy.

      • Anonyymi

        Onhan se toisinaan se kaikkein oikein ratkaisu, mutta ei se minusta koskaan hyvä ratkaisu ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se toisinaan se kaikkein oikein ratkaisu, mutta ei se minusta koskaan hyvä ratkaisu ole.

        Ei ole todellakaan hyvä ratkaisu. Mutta vahinkoja sattuu ja elämä on. Kamalinta on mielestäni nämä toistuvasti abortin tekevät, kun eivät "muista" kortsua.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ei ole todellakaan hyvä ratkaisu. Mutta vahinkoja sattuu ja elämä on. Kamalinta on mielestäni nämä toistuvasti abortin tekevät, kun eivät "muista" kortsua.

        Juurikin nuo ovat pahin ongelmaryhmä, mutta onneksi heitä on hyvin vähän.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Ei ole todellakaan hyvä ratkaisu. Mutta vahinkoja sattuu ja elämä on. Kamalinta on mielestäni nämä toistuvasti abortin tekevät, kun eivät "muista" kortsua.

        Niinpä, ja niiitä MIEHIÄ riittää. Niitä vaan ei valitettavasti siellä ehkäisyneuvolan vastaanotolla näy...selittelemässä ettei vauva nyt vaan sovi tähän elämäntilanteeseen. Että jos tää paljaana veto peruutettaiskin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, ja niiitä MIEHIÄ riittää. Niitä vaan ei valitettavasti siellä ehkäisyneuvolan vastaanotolla näy...selittelemässä ettei vauva nyt vaan sovi tähän elämäntilanteeseen. Että jos tää paljaana veto peruutettaiskin...

        Siinä kun selittelisi aborttia tekevälle lääkärille ja hoitsulle että ku paljaana tuntui niin paljon paremmalle...ja nyt sitten porukalla mur haetaan tää tuotos.


    • Anonyymi

      Agression päällä. Eikö terassilady halunnut tavata? Sinulla on käyttäytymisongelma ulkopuolelta katsoen ja sisäpuolelta katsoen joku traumaattinen käyttäytymishäiriö.

    • Anonyymi

      On tehty, jopa kolme kertaa. Olin raskauksien aikan itsekin lapsi eikä yksikään näistä ollut henkilöille joiden kanssa olisin halunnut yhteistä lasta. Keskeytykset tehtiin lain sallimilla raskausviikoilla.

    • Anonyymi

      Ei ole minulle tehty koskaan aborttia. Tekisin abortin ainoastaan esim tilanteessa, jossa olisin tullut raskaaksi raiskauksesta tai sikiöllä olisi jokin kiinni vakava kehityshäiriö, ettei sillä olisi mahdollisuuksia kehittyä/elää.

      Kannatan aborttioikeutta, vaikka itse aborttia en kannatakaan, mutta on tilanteita, joissa abortti on paras ratkaisu ja jokaisella tulee olla oikeus päättää omasta kehostaan. Jokin raja abortille tietenkin täytyy olla, ei ole inhimillistä tehdä aborttia enää myöhäisillä viikoilla, kun vatsassa on jo ihan oikea vauva.

      Aletheias

      • Kävin muuten hylätyssä terveysoppilaitoksessa, ja sieltä löysin sellasia vauva malleja. missä vauva oli kohdussa, toisessa jo syntymässä. aattelin että tollasillahan vois helposti mallintaa, niin ei tulis väärinkäsityksiä, että millon se on vasta alkio ja millon vauva.


      • Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

        Kävin muuten hylätyssä terveysoppilaitoksessa, ja sieltä löysin sellasia vauva malleja. missä vauva oli kohdussa, toisessa jo syntymässä. aattelin että tollasillahan vois helposti mallintaa, niin ei tulis väärinkäsityksiä, että millon se on vasta alkio ja millon vauva.

        Valistaminen on ehdottoman tärkeää seksuaaliterveydessä. Se, kun ihmiset tietävät, miten lapsi saa alkunsa, miten sen voi ehkäistä, miten taudit tarttuvat, miten sikiö kehittyy yms vähentää merkittävästi epätoivottuja seurauksia. Ei ole sattumaa, että maissa, joissa tehdään eniten abortteja, on myös olematon seksuaalivalistus.

        Aletheias


    • Anonyymi

      Miksi kysyt tätä. Mikä tässä asiassa mietityttää sinua? Tämä on hyvin henkilökohtainen asia naisille. Kenenkään ei pitäisi edes vastata tähän yleisellä krskustelupalstalla. Onko sinulla hyvä syy kysyä tätä itseesi liittyvässä asiassa?

      • Anonyymi

        En varsinaisesti varoittanut siitä, vaan epäilin sitä, käytkö vainoamaan ketään naista myöntävän vastauksen vuoksi.

        On henkilöitä, jotka kiihottavat vainoharhojaan kaikella tällaisella, ikään kuin omistaisivat jonkun.


      • Anonyymi

        On hyvä että naiset pohtivat menneisyyttään kun esittävät miehille vaatimuksia tai ylpeilevät koulutuksellaan tai urallaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä että naiset pohtivat menneisyyttään kun esittävät miehille vaatimuksia tai ylpeilevät koulutuksellaan tai urallaan.

        Miksi et sitten kysele miehiltä, että montako ei toivottua lasta ja aborttia heillä on tilillään? Jokaisella abortoidulla on myös isä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi et sitten kysele miehiltä, että montako ei toivottua lasta ja aborttia heillä on tilillään? Jokaisella abortoidulla on myös isä.

        Joo mutta naisilla on seksuaalinen valta ja siten myös vastuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta naisilla on seksuaalinen valta ja siten myös vastuu.

        Ei naisilla sen kummempaa valtaa ole. Miesten ei ole mikään pakko paneskella ympäriinsä ilman ehkäisyä. Kukaan nainen ei heitä siihen pakota.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei naisilla sen kummempaa valtaa ole. Miesten ei ole mikään pakko paneskella ympäriinsä ilman ehkäisyä. Kukaan nainen ei heitä siihen pakota.

        Nainen päättää, sanoo joko kyllä tai ei. Kunnollinen nainen ei päädy tilanteeseen jossa aborttia pitäisi harkita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen päättää, sanoo joko kyllä tai ei. Kunnollinen nainen ei päädy tilanteeseen jossa aborttia pitäisi harkita.

        Ei päätä. Kukaan nainen ei pakota sinua panemaan, varsinkaan ilman ehkäisyä. Se on aivan täysin miehen päätös ryhtyykö siihen vai ei, eli miehillä on yhtä suuri vastuu kyseisestä asiasta. Täysin turhaa yrittää vierittää vastuuta yksin naisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen päättää, sanoo joko kyllä tai ei. Kunnollinen nainen ei päädy tilanteeseen jossa aborttia pitäisi harkita.

        Kunnollinen mies ei ikinä päädy tilanteeseen, että kenenkään naisen pitäisi hankkia abortti hänen takiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nainen päättää, sanoo joko kyllä tai ei. Kunnollinen nainen ei päädy tilanteeseen jossa aborttia pitäisi harkita.

        Nainen voi päättää yksinään vain sen, että ei panna. Jos pannaan, niin siitä päätös ja sitä myötä vastuu on aina molempien.


    • Anonyymi

      Sääntöjen vastaista kommentoida, että tämä on anonyymi palsta eikä vastaukset tunnistettavissa? S24 on enemmän sekaisin kuin ajattelinkaan..

    • Anonyymi

      No ei ole. Kyllä ne raskaudet on kesken menneet ihan ominpäin. Kerran on pitänyt lääkkeellisesti "synnyttää" kohtuun kuollut elämänalku, kun ei lähtenyt poistumaan ominpäin.

      Jasu

    • Anonyymi

      Ei ole koskaan tehty. Jätin pillerit pois eka kerralla ja kierukan poistatin toisella. Eli asiallinen perhesuunnittelu.
      Joskus on kyllä hutiloitu että olisi voinut tulla raskaaksi, vaikka ei oltu suunniteltu. Tuskin kuitenkaan sittenkään aborttia olisi ollut. Eiköhän siinä kolmaskin olisi mennyt vahinkotapauksessa.

    • Anonyymi

      Ei. Ei voi tulla raskaaksi, jos on ehkäisy.
      Enkä olisi tehnyt muutenkaan.

      • Anonyymi

        No itseasiassa voi kyllä, eikä se ole edes hirveän harvinaista.


    • Anonyymi

      En ole joutunut tekemään aborttia ja toivottavasti en ikinä joudukaan tilanteeseen, jossa sellaisesta asiasta joutuisi päättämään.

      Ymmärrän kuitenkin hyvin sellaisen tilanteen, jos joku vaikka raiskauksen uhrina joutuisi tekemään raskaan päätöksen.

    • Anonyymi

      Hei mies, montako aborttia sun takia on pitänyt tehdä? Oliko kaikki samalle naiselle vai oliko uhrejasi useita? Asiallisia vastauksia kiitos!

      • Anonyymi

        Tuo on kyllä hyvä huomio, että jos nainen on joutunut noin epätoivoisen tilanteen eteen, myös lapsen alulle saattanut mies on vatuussa tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä hyvä huomio, että jos nainen on joutunut noin epätoivoisen tilanteen eteen, myös lapsen alulle saattanut mies on vatuussa tästä.

        Niin, tätä mä aina jaksan ihmetellä. Jos naiselta kielletään oikeus aborttiin, pitäisi se isä myös kaivaa paikalle vastaamaan julkisesti teoksistaan. Ei ne naiset kai nykyään pyhästä hengestä sikiä, miehistä ne sikiää.

        Ihan esim. Kun mies siittää naisen raskaaksi ja abortti ei ole vaihtoehto, naiselle mieheltä korvaus raskausajalta menetetystä ansiotulosta, kesken jääneistä opinnoista, sosiaalisesta syrjäytymisestä jne. Korkoineen takautuvasti ja määrällisesti siten että siitä voi maksaa vielä työttömyysvakuutusmaksut, verot, kerryttää eläkettä sekä siirtää sukanvarteen/sijoitukseen pahan päivän varalle. Ei mitään avioliittodiilejä, puuhasatasia (yksikään mies tekis sellaisella liksalla hommia päivääkään, edes tonnilla), elatusvelvollisuuksia vaan kylmää kahisevaa tiskiin. Avioliitossa ei nykyään enää ole suvut vahtimassa naisen oikeuksia ja tässä yhteiskuntamallissa se nainen eli synnyttäjä häviää aina. Vaikka kuinka asiat olis ns. Asiallisesti hoidettuna, siltikin.

        Joten, mies montako aborttia vuoksesi on toteutettu?


    • Ei ole tehty.

    • Anonyymi

      Ei ole Luojan kiitos tarvinnut edes miettiä enkä tekisi. Mutta asiaan voi onneksi vaikuttaa hyvin paljon itse ettei sellaista tilannetta tule että tarvisi miettiä.

    • Anonyymi

      Kerrompa, tässä. Olin vaimo yhdelle pienelle pojalle. Perhe. No mies lähti Helsinkiin töihin, ja tapasi ,kangaskaupan myyjän. No huolta heitettiin. Ja siinä tulikin ilmi, että tää nainen oli raskaana. No mitä tehdä. Abortti oli hyvä keino. Elämä jatkui, ja mies tuli kaula syötynä kotio. Selvityksen jälkeen, hän haluaa tämän myyjättären. Mikäs siinä sitten , ero vaan. Ja kertoi, tämän myyjän nimen. Ero tuli, mutta siihen aikaan joutui todistamaan että on tehnyt huorin. Näin kävi ero myönnettiin. Lapsesta olematon elatusmaksu, jota ei korotettu koskaan vastaamaan tuloja. Koskaan ei tämä isä ole pitänyt yhteyttä lapseen. Mitä voimme ajatella tästä abortintekijästä. Olisi jättänyt tekemättä, ja rikkomatta, toisten avioliittoa. Muuten toimii nykyään 3 naisen omistaman yhteismetsän osakkaana Virroilla. Että mitäkö ole mieltä abortista?????

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe