syntyny täälä
Ihmettelin että miksi äänesti omia vasthaan
ja tarkotan kansaa ja puoluetta .että onko niin että halusi näyttää kokkareille vai että ei oikeasti ole saamelainen
Miksi Auto vihasi oikeita saamelaisia etuskunnasa?
13
810
Vastaukset
- Anonyymi
Ei minun Auto kuitenkaan vihaa ketään ei saamelaisia eikä muitakaan.
- Anonyymi
Matte_Liquid kirjoitti:
sullon hyvä autto
Laitoit yhen t kirjaimen liikaa ja muuttui koko asia.
- Anonyymi
onko se lestaadiolainen? joku muu päätti puolesta?
- Anonyymi
Mielenkiintoista seurata ja mitenkähän se ääniharavalle käy K-P Kyrölle. Putoaako käräjiltä pois?
- Anonyymi
Vanha narsisti
- Anonyymi
Ymmärrän hyvin että Lapin kansanedustajat vastustivat tuota lakia yhdessä tuumin. Siellä oli kaksi "poissaolijaa", jänistivät, etteivät tarvitsisi omaa puoluettaan vastaan äänestää. Erityisesti persuministeri Juuso on kyllä sellainen petturi ja takinkääntäjä, että tuo akka pitää kierittää tervassa ja höyhenissä.
Autto oli suoraselkäinen, äänesti vastaan. Sai Kokoomukselta varoituksen. Mutta katson että Autto toimi juuri kuten suoraselkäisen pitääkin. Mijkä tuossa on takana, on se, että saamelaisveren arvo vähenee, nyt painotetaan vain kieltä. Toki tuota kannattavat ne muutamat harvat saamelaissuvut, jotka saavat nyt pikkuhiljaa haltuunsa puolet lapista,
Nostan hattua lappilaisille kansanedustajille jotka nyt näyttivät mielipiteensä tästä. Juusolle sapiskaa, luottamustahan tuohon naiseen ei ole ollut vuosiin.
Asian ydin on se, että esim puolisoni, joka on saamelaista sukua, mutta joka on menettänyt saamen kielen taidon, voi menettää saamelaisuus-statuksensa, vaikka tekee poroetto-hommia kuten edellisetkin sukupolvet. Eli nyt vahvistuu niiden sukujen asema, jotka ovat saamelaisalueella ja puhuvat saamen kieltä. Jotenkin hassua, että minä, joka olen saamenkielinen ja siis pysyn saamelaisena, samoin lapsemme säilyttävät saamelaisuutensa, mutta mieheni, jonka suku on täältä lähtöisin ja aina pidetty saamelaissukuna, menettääkin saamelaisuutensa.
Koko laki oli etelän virkamiesten ja kahden utsjokisen saamelaisen muokkaaman ja läpirunnoma, Väkivaltaa ja verivihaa synnyttävä kyhäelmä. - Anonyymi
Lappilaiset ihmiset tietävät lappalaisten vahingollisuuden.
- Anonyymi
Kyllähän siellä oli annettu äänestysohjeet ylemmältä taholta,mikä sitten lie että ei saanut äänestää oman näkemyksen mukaan paitsi ne jotka tietävät asiat niinkuin ne ovat..
- Anonyymi
Niin lapin keskusta johto taisi olla vahvempi ja sinne oli lapin kansanedustajien kumarrettava. Voisivat kaikki siirtyä keskustan listoille seuraavissa eduskuntavaaleissa, olisi paljon reilumpaa omia puolueita ja äänestäjiä kohtaan.
- Anonyymi
Homous on sairaus
- Anonyymi
Siihen saa hoitoa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372435Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461890- 401567
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311383Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281320Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327907Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles105863Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53762