En oikein ymmärrä mitä onnittelemisen aihetta on, kun ihmistä onnitellaan syntymäpäivänä, kun tulee taas vuosi lisää ja on vuoden vanhempi.
Eikö onnittelut kuulu tilanteisiin, jotka on henkilölle positiivisia ja iloisia asioita tai saa opinnot päätökseen ja valmistuu ammattiin, ylioppilaaksi, tohtoriksi tai vastaavaa.
Tunteeko onnittelun kohde iloa, kun taas tulee vuosi lisää ikää ja vanhuuden vaivoja alkaa ilmaantumaan ja muut vaan onnittelee.
Otan osaa, että olet nyt vuoden vanhempi, sopisi paremmin, kun puhutaan syntymäpäivästä.
Kaiken huipuksi pitäisi vielä onnittelujen jälkeen tarjota onnittelijoille kahvia ja täytekakkua, eihän sen niin pidä olla, että onniteltava jotuu tarjoamaan, vaan toisinpäin.
Onneksi meikäläisen syntymäpäivää ei kukaan muista, eikä ketän käy onnittelemassa.
Mitä onnittelemisen aihetta on, kun ikää tulee lisää
30
272
Vastaukset
- Anonyymi
Joo ei mitään järkeä, kunpa olisit kuollut pois kuluneen vuoden aikana...No ei vaiskaan! Vaan onnittelut, olet edelleen hengissä! Ja olet onnekas että olet edelleen täällä. Voitais vähän juhlia sitä🤩 Jos mä tulisin juhlimaan sua, tarjoaisitsä jotain hyvää vaikka? Toivottaisin sulle oikein paljon onnea koko sydämmeni pohjasta, kaikkea hyvää ja onnea seuraavallekin vuodelle, ettei tulis mitään pahoja vastoinkäymisiä tai sairauksia (lisää..) Vuosi on aika hyvä sykli tarkastella omaa kulunutta elämää ja suunnitella seuraavaa. Eipä siinä sen kummempaa. Kutsu joku juhliin sun päivää, älä loukkaannu jos nyt ei kukaan pääse Jatka sinnikkäästi, kyllä vielä joskus joku tulee.😘 Nykyään ei voi automaattisesti olettaa että ihmiset muistavat kaikkien merkkipäivät. Käytkö itse aktiivisesti toisten juhlissa? Se on vähän sellainen tapakusymyskin.
- Anonyymi
No enpä viddu tiiä, se on ehkä yhtä teennäistä ku naapuri sanoo onneksi olokoon just tätä lopputulosta totosinkin
- Anonyymi
Sulla selkeästi vaikeuksia ottaa hyvää vastaan. Miksi? Jos joku sulle aidosti toivottaa kaikkea hyvää ja onnea, miksi fidduilet takas? Aika epäkiitollinen olet. Toki jos aivan erityisesti nautit siitä että saa rypeä itsesäälissä, älä toki ainakaan työstä tuota ajatusta itsessäsi. Silloin myös kannat arvokkaasti seurauksen, yksinäisyyden. Ei kukaan halua muistaa. En tungettele enempää, menen sinne missä en altista itseäni moiselle negalle. Jospa sitten vaan katoaisit, lakkaisit olemasta ja kurjistut. Parempi?
- Anonyymi
Simputti sentään. Simputtia voisi pitää uutena rumana sanana leikkausten lomissa https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011314710.html
Jussi Sinpautin - Anonyymi
Vanheneminen on etuoikeus, johon kaikilla ei valitettavasti ole mahdollisuuksia. Jotkut lähtevät täältä aivan liian nuorina, kesken elämän, kun heillä olisi voinut olla vielä paljon annettavaa maaimalle.
Elämä on arvokas. Sitä ei sovi ylenkatsoa. Sen vuoksi itse ainakin arvostan jokaista vuotta, jonka olen saanut elää ja olla olemassa. Ja voi sitä joskus jopa juhlistaakin.
Aletheias- Anonyymi
Juuri näin.🥰
Kyseessä on traditio ajoilta, jolloin elinajanodote oli luokkaa 45 vuotta tai vähemmänkin, ja jokaista yli 50v. pidettiin jonkinlaisina ihmeinä, ihan syystäkin. Lisäksi menneinä aikoina vanhoihin ihmisiin suhtauduttiin kunnioituksella heidän elämänkokemuksensa ja viisautensa vuoksi, mille taas jokainen eletty vuosi antoi lisää painoarvoa ja siten myös kunnioitusta. Tietynlaista palvontariittien historiaa siis.
- Anonyymi
asiaa
- Anonyymi
Tietyssä iässä tulee myös ymmärtää se milloin on viisasta astua "syrjään" nuorempien tieltä.
Ainakin itse olen kokenut sen miten nuoremmat tulevat viisaammiski ja vahvemmiksi.
Vanhaa jäärää, sitä ei kai kukaan enää kaipaa 10-vuoden kuluttua.
Nyt on siis aika jakaa tietoutta ja osaamista, kymmenevuoden kuluttua ehkä on tilanne jossa kukaan ei sitä enää edes kyselisi.
Elämä on.
AV- Anonyymi
päästäisivät eläkkeelle mutta kun ei, kortistossa "neljä hakemusta" kuukaudessa, nuoret meni ohi eikä hommia ole
- Anonyymi
Täytekakkua ryökäleet tarjosivat, kehtaavatkin vanhalla isukilleen...huonosti kasvatettuja mukuloita 😃
- Anonyymi
Miten kehtasivatkaan🤭😆 Pahoitit kai mielesi oikeaoppisesti ja suomalaisen etiketin mukaan😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten kehtasivatkaan🤭😆 Pahoitit kai mielesi oikeaoppisesti ja suomalaisen etiketin mukaan😁
Kovasti närkästyin, hammasta purren onnistuin tunteeni kätkemään...menivät nyt noin nöyryyttämään ja vielä porukalla häpeämättömät 😀
- Anonyymi
Eikös se ole onnittelemisen väärtti ,että on tänne asti selvinnyt ja vieläkin hengissä.😄 jos ei se ,niin mikä?🤷♀️
- Anonyymi
Ainakin olet hengissä. Sitten kun ei kukaan enää onnittele olet kuollut todennäköisesti.
- Anonyymi
Juurikin näin.
- Anonyymi
No toiset tykkää juhlia synttäreitä, minä en. Tainnut juhlia lapsena paristi ja kun täytin 18. Sen jälkeen en ole omia synttäreitä viettänyt.
Lasteni synttärit vietettiin viimeksi vain aikuisvoimin eikä kaverijuhlia enää lasten toimesta haluttu.
Jasu- Anonyymi
Lisään vielä, etten muutenkaan välitä juhlimisesta ja siihen liittyvästä kouhottamisesta yhtään. Kauhea häsellys kun pitää olla ja tehdä kaikenlaista, ääh. Ei ole yhtään minua varten stressiä vaan pukkaa juhlat.
Jasu
- Anonyymi
Ennen vanhaan ikäihmisiä arvostettiin. He olivat ne joilla oli tieto ja taito. Tämä höttöpöttöyhteiskunta siitä viis veisaa. Onhan google.👎🤷♀️
- Anonyymi
Juu, niin minäkin arvostan elämänkokemusta mitä ikä tuo. Mutten juhlimista.
Ihmistä arvostan, juhlia en kaipaa. Tai pidä minään arvostuksen symbolina.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuVaan nyt lähden arvostamieni rottapoikien kanssa tutkimaan nurkkia. Rotat juoksee vapaana, suomeksi.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuMitä arvokkaampaa voi olla kun elämän koulun läpikäynyt, siten viisastununut vanhus. Jos jotain juhlistaa pitäisi,niin juurikin sitä. 🤷♀️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä arvokkaampaa voi olla kun elämän koulun läpikäynyt, siten viisastununut vanhus. Jos jotain juhlistaa pitäisi,niin juurikin sitä. 🤷♀️
Taas pakottivat synttäreitä juhlimaan...rauhaan jo pitäisi tuossa iässä ymmärtää isipappansa jättämän...karma hapattakoon heidän synttärikakkunsa kun tulevat samaan ikään 😀
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taas pakottivat synttäreitä juhlimaan...rauhaan jo pitäisi tuossa iässä ymmärtää isipappansa jättämän...karma hapattakoon heidän synttärikakkunsa kun tulevat samaan ikään 😀
Hopöhöpö, olet ihanan karmasi ansainnut🤗🤷♀️
- Anonyymi
Itsellä on myös jo ikää. Kun minua onnitellaan syntymäpäivänä, koen sen ystävälliseksi eleeksi. Joku on huomannut, että minulla on syntymäpäivä. Lisäksi iän karttuessa alkaa olla kiitollinen, että on saanut elää näinkin pitkään. Ei viitsitä loukkaantua onnitteluista. Nautitaan elämästä ja syntymäpäivistäkin.
- Anonyymi
Ei kuka onnittele vanhentumisesta, vaan siitä, että niiden miljoonien solujen joukosta juuri sinä sait mahdollisuuden syntyä. On se kuin lottovoitto ja sitä väärti, että sitä juhlia. Miten jokainen elää, on hänen oma päätettävissä ja oma asia, mutta juhlapäivä on se kyllä jokaiselle.
- Anonyymi
Hyvä kysymys. Juoksevina numeroina korostettaessa korostuu vain elämäsi väliaikaisuus. Jos jostain kasikympistä eteenpäin aamuheräämiset ovat pelkkää bonusta ja vaikka täytettyäsi 60, niin jäljellä on jotain parikytä? vuotta. Jos kysyy itseltään, että mitä puuhasteli vaikka kakskymppisestä nelikymppiseen ja ajattelee, että mitä tekisi kuuskypäsestä kasikymppiin, niin voi tulla aika olematon tunne. Ainoa, mikä ainakin itselle tuntuu enää merkitsevän mitään on menneet muistot, joista suurimman osan lakaisisin roskiin. Nykyään korostuu tilanteiden merkitys, jos sellaiselta tuntuu. Harvoin tuntuu. - cu-
- Anonyymi
Vain nuoruuden ihannointiin fiksoituneet ajattelee noin. Elämänkokemus ja pitkäikäisyys on aliarvostettua tässä nuoruutta, vetreyttä ja seksikkyyttä ihannoivassa ajassa. Kun vasta iän myötähän ihminen oppii elämään ja löytää sen, milä elämässä on tärkeintä.
Minä juhlin syntymäpäiviä, esim. käymällä ravintolassa läheisten kanssa. Mutta ei siitä isoa numeroa tarvitse tehdä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968489
- 444177
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371468- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341179Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121150Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29817