Onko Suomessa enään kunnon miehiä joilla on perinteisiä arvoja?

Anonyymi-ap

Nuorena naisena melkein kaikki miehet ketä olen tavannut/kenen kanssa olen jutellut ovat joko hakemassa yhden illan juttuja tai olettavat heti ensitreffeilä pääsevänsä petipuuhiin. Ja heti kun saavat tietää, että en ole ennen mitään harrastanut kenenkään kanssa niin sittenpä innostuvat ja haluavat 'opettaa' minua. Kuvottaa koko ajatus. Minulle läheisyys on todellä tärkeä asia ja haluan ehdottomasti säästää itseäni mahdolliselle tulevalle aviomiehelle, mutta nyky deittikulttuurissa sellaista miestä on melkein mahdotonta löytää.

29

440

3Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Miksi haluat ns säästää itseäsi? Toki, jos et halua seksiä, mutta tuo säästämis ajatus ..tuskin tuleva aviomies vaikka olisi miten kunnollinen mies niin mikään neitsyt on. Hänellä saattaa olla ollut jo monia kumppaneita ennen sinua vaikka olisi ihan tavallinen ja kunnollinen mies. Kadutko itsesi säästämistä sitten myöhemmin mietin vaan. Miksi sulla ei olisi saanut olla muita kumppaneita, eihän se silti tarkoita, että muutamillakaan ekoilla treffeillä tarvitsisi sänkyyn mennä.

• Anonyymi

Kivointa tietysti jos löytäisi jonkun josta voisi kehittyä seurustelusuhde luottamuksellinen, vaikkei aviomiestä tulisikaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kivointa tietysti jos löytäisi jonkun josta voisi kehittyä seurustelusuhde luottamuksellinen, vaikkei aviomiestä tulisikaan

Tämä niin totta, itsekään en ymmärrä miehenä tota iloittelua, jossa partnerit vaihtuu vuoden aikana useasti. Sellaisen on pakko vaikuttaa myös henkiseen minään negatiivisesti?

Itse olen jo osin luopunut toivosta löytää kunnollinen nainen, joka olisi monella tapaa myös luottamuksen arvoinen ihmisenä. Onko niitä vielä olemassa vai ovatko kaikki heitä, joille kokemusten määrällä on ollut merkitystä enemmän kuin hyvällä ihmissuhteella?

Luottamuksella toiseen on enemmän merkitystä itselle, mut tuntuu siltä, että olen aika yksin näiden tuntemusten kanssa. Halu väärin ymmärtää asioita on minusta liian yleistä ja sehän on vain siitä johtuvaa, kun luottamusta ei ole.

• Anonyymi

Oikeassa olet. Parittelusessioille on tungoksen asti "miehiä". Mutta kunnon vastuudentunteen omava ja rakastavaisen ja kunnioittavan miehen löytäminen alkaa olla nykyajalla mahdoton tehtävä. Niitä kun ei ole enää vapoilla markkinoilla. On joku agressiivisesti naisia vihaava laji ihan tosissa. Että kun nìistä eroon olet päässyt, tunnekin olevan jo maailman onnellisin nainen. En kaipaa jotain oudosti käyttäyttyviää empatiaakyvyyttömiä ja narsistipiirteitä omaavia, epäsosiaalisia "miehiä". Se on, kun yksi laji hävittää määrätietoisesti toista lajiaa. Jäljellä ei olekaan enää normaaleja. Kohta apinoiden planeettaa ollaan jo menossa ja melkein perillä. Koko maailman valtaa kohta niile vaan kuuluu. Voivat leikkia viidakon kunikaita toisia omanlaisia laumaeläimia hallittaessa ja pettäessä. Missä vielä Miehiä näet?

• Anonyymi

No ei juuri näy. Kristillisissä piireissä voi vielä löytyä.

• Anonyymi

Oletkohan etsinyt vääristä paikoista?
      Kunnon miehiä on olemassa!!!! Sinun vain täytyy laajentaa alueita joista haet ystävää.

• Anonyymi

En ota kantaa varsinaiseen aloituksen aiheeseen. Jäin vain miettimään tuota "itsensä säästämistä", lähinnä noin ilmaisuna ja siitä onko siinä mitään järkeä. Mä ymmärrän mainiosti sen, ettei kiinnosta tyhjänpäiväinen ja mitään merkitsemätön toiminta jonkun nobodyn kanssa, jota ei enää ensi viikolla edes muista. Säästäminen kuitenkin on sanana sellainen, että ikäänkuin kovinkin urhoollisesti ja itsekuriaan koetellen kieltäytyisi jostakin, mitä todellisuudessa tekisi hirveästi mieli. Henkilökohtaisesti en lainkaan tajua moista itsekorostusta.

• Anonyymi

No varmasti olisi ihanaa jos se ainutkertainen ensimmäinen kerta tapahtuis sellaisen miehen kanssa jota voi kunnioittaa ja saa myös toisinpäin kunnioitusta. Muuten menee halvaksi viritelmäksi jonkun pökkelön kanssa jota ei edes halua oikeasti kun ei edes rakasta (tämän muuten miehet aina unohtaa heillä kun seisokki voi tulla kenen tahansa kanssa mutta naisen halut herää oikeasti kun mies on just se oikea tyyppi ei kuka tahansa tyyppi).

• Anonyymi

JOs etsit perinteisiä miehiä niin otathan huomioon kokonaisuuden? Et voi olettaa, että vain tämä yksi sinulle tärkeä arvo täyttyisi vaan perinteinen mies tarkoittaa paljon muutakin . NO, jos mietin omaa isääni, hän oli luultavasti hyvinkin perinteinen koska ei koskaan tehnyt mitään kotihommia , ei puhunut tai pussanut ja muutoinkin oli hyvin vanhanaikainen.

• Anonyymi

Onpas suppea käsitys pepinteisyydestä. Oma isäni ja molemnay usoisäni ovat nyös hyvin perinteisiä ja vanhanaikaisiakin miehiä. Jokainen heistä kuitenkin teki ja oli aina tehnyt myös kotitöitä, varsinkin laittanut ruokaa, omista saaliistaan. Jokainen heistä osasi myös puhua ja pussata, jopa sanoa että rakastaa. Minusta tuo sinun kuvaamasi on lähinnä umpimielisyyttä, ei perinteisyyttä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpas suppea käsitys pepinteisyydestä. Oma isäni ja molemnay usoisäni ovat nyös hyvin perinteisiä ja vanhanaikaisiakin miehiä. Jokainen heistä kuitenkin teki ja oli aina tehnyt myös kotitöitä, varsinkin laittanut ruokaa, omista saaliistaan. Jokainen heistä osasi myös puhua ja pussata, jopa sanoa että rakastaa. Minusta tuo sinun kuvaamasi on lähinnä umpimielisyyttä, ei perinteisyyttä.

Kyllä se kuuluu samaan kastiin kuin tuo "itsensä säästäminenkin" tai sitten sekin on jonkun sortin umpimielisyyttä.

Sinun isäsi ja ukkisi ovat olleet moderneja miehiä aikakaudellaan , sano mitä haluat mutta faktoja et voi muuttaa,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se kuuluu samaan kastiin kuin tuo "itsensä säästäminenkin" tai sitten sekin on jonkun sortin umpimielisyyttä.

Sinun isäsi ja ukkisi ovat olleet moderneja miehiä aikakaudellaan , sano mitä haluat mutta faktoja et voi muuttaa,

He ovat hyvinkin perinteisiä yksilöitä. Miehiä, jotka pärjäsivät mainiosti myös omillaan, erämiehiä, harrastivat metsästystä ja kalastusta jne. eivät tarvineet ketään passaamaan itseään. Oikein viimeisen päälle vanhanaikaisia oikeita miehiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et taida olla nainen kun niin yleistät naisten ja miesten kokemukset samaan laariin. Kyllä se on hel*etin tylsää pylsiä miehen kanssa jolla ei ole mitään tunteita tai kunnioitusta naisia kohtaan vaan naiset on heille vaan hyväksikäyttöä varten omien himojen tyydyttämiseksi ei muuta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He ovat hyvinkin perinteisiä yksilöitä. Miehiä, jotka pärjäsivät mainiosti myös omillaan, erämiehiä, harrastivat metsästystä ja kalastusta jne. eivät tarvineet ketään passaamaan itseään. Oikein viimeisen päälle vanhanaikaisia oikeita miehiä.

Ai, mitä yleistystä tuossa oli? Käytähän määritteitä tyttö oikein, ennen kuin tulet tänne neuvomaan

• Anonyymi

Tuomo tulee mieleen.

• Anonyymi

Väittäsin ettei melkein mahdotonta vaan mitä todennäköisemmin täysin mahdotonta

• Anonyymi

Kaakahdus: "Nuorena naisena melkein kaikki miehet ketä olen tavannut/kenen kanssa olen jutellut ovat joko hakemassa yhden illan juttuja tai olettavat heti ensitreffeilä pääsevänsä petipuuhiin."

Onko suomi24:ssä enää järjissään olevia naisia joilla on perinteistä älyä?

• Anonyymi

Mikä tässä itse kirjoittamassasi hönössä raapusteessa oli tällä kertaa se mitä pitäisi päivitellä tai jotain, palstasetä? En varmaa kato sukupuoleni takia tajunnut. TT

• Anonyymi

Jokainen suhde on yhden yön suhde siinä vaiheessa kun on rakasteltu vasta yhden kerran.

Treffeiltä joko mennään rakastelemaan, taikka ainakin toinen ilmoittaa että "et kelpaa" jolloin sanotaan hyvästit. Tosi harva mies ryhtyy tapailumieheksi (wanhusnaisen taksimatkojen, märehtimisten ja ryyppäämisten maksajaksi).

• Anonyymi

Mutta nuorille naisille kustantaisit/sallisit nämä kaikki, aloittajaäijä? Hih.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta nuorille naisille kustantaisit/sallisit nämä kaikki, aloittajaäijä? Hih.

Nuorten kaunotarten kanssa mennään ensin rakastelemaan ja jos kaunotar on riittävän nöyrä sekä tottelevainen niin siten vasta alkaa tarjoilu. Eroa on vain siinä, että nuori hoikka kaunotar pääsee hetekalleni, mutta wanhusnainen, ikänainen, rumapainoinen tai tatuoitu ei pääse, sellaisille käännän selkäni.

Sinun kannattaa käydä mittauttamassa kilpirauhashormoniesi tasot, niiden vaje aiheuttaa mm. tuollaista neuroottista käyttäytymistä ja -luulemista.

• Anonyymi

Treffeillä tutustutaan siihen toiseen ihmiseen. Ei todellakaan kaikkien kanssa heti sänkyyn kun ei ees tiedä mikä väkivaltaisen sadisti sieltä paljastuis jos ei yhtään paremmin tunne vielä ihmistä.

POnko miehet tosiaan noin tyhmiä ett kuvittelee kaikkien naisten haluavan kenen tahansa miehen kanssa sänkyyn muhinoimaaan??😧

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nuorten kaunotarten kanssa mennään ensin rakastelemaan ja jos kaunotar on riittävän nöyrä sekä tottelevainen niin siten vasta alkaa tarjoilu. Eroa on vain siinä, että nuori hoikka kaunotar pääsee hetekalleni, mutta wanhusnainen, ikänainen, rumapainoinen tai tatuoitu ei pääse, sellaisille käännän selkäni.

Sinun kannattaa käydä mittauttamassa kilpirauhashormoniesi tasot, niiden vaje aiheuttaa mm. tuollaista neuroottista käyttäytymistä ja -luulemista.

😧😵‍💫🥺 ei oo totta!! Mistä näitä tulee? Taidan lähteä hakemaan ulkomailta miestä joka osaa olla naisen kanssa niin kuin pitääkin huolehtivasti ja rakastavasti. Ei mitään väkivaltaista narsistia hitto.

• Anonyymi

Kyllä vähän tuntuu siltä, että hyvien miesten valmistus lopetettiin joskus 1930-luvun kieppeillä, ja he alkavat olla jo mullan alla niin se siitä sitten.

• Anonyymi

On niitä mut taitaa löytyä vaan ulkomailta. Nää suomimiehet on väkivaltaisia juoppoja kuten uutisista saamme lukea joka ainoa päivä miten on taas joku nainen saanu turpaan jos ei peräti hengestään päässy jonkun hullun ansiosta. Ulkomaille miestä etsimään ei muu auta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On niitä mut taitaa löytyä vaan ulkomailta. Nää suomimiehet on väkivaltaisia juoppoja kuten uutisista saamme lukea joka ainoa päivä miten on taas joku nainen saanu turpaan jos ei peräti hengestään päässy jonkun hullun ansiosta. Ulkomaille miestä etsimään ei muu auta.

Hahahah, ihanko olet tosissasi??!!

• Anonyymi

Nuoret naiset hei! Älkää heittäkö ns. helmiä sioille. Arvostakaa itseänne ja vaatikaa parasta,sillä ansaitsette vain ja ainoastaan sitä parasta! Älkää tyytykö yhtään vähempään.💪🤷‍♀️

• Anonyymi

Kyllä. Kumppanilta voi oikeasti vaatia sen verran, että seksiä on vasta seurustelusuhteessa. Pitää pystyä sitoutumaan edes sen verran. Jos ei juttu toimi, niin erotaan yhdessä tuumin.
        Ei saa alistua siihen, että joku käy vain testaamassa ja häipyy. Siinä voi särkyä sydän. Voit perustella järkisyillä sen, ettet halua irtoseksiä. Et halua tauteja etkä halua yhdenillanjuttuja. Se riittää, nimittäin moni mies on samanlainen ja pelkää yhtä paljon. Pelkää jätetyksi tulemista, sitä ettei seiso, että tulee liian nopeasti, että hosuu jotenkin jne. Molemmilla on omat pelkonsa.

• Anonyymi

En ole enää kovin nuori mies, mutta ikä alkaa kuitenkin kolmosella. Olen keskemmältä Suomea perinteisen kasvatuksen saanut ja perinteisillä mutta en persuilla arvoilla varustettu. Minä kuten varmaankin moni muukin ikäiseni ja varsinkin nuorempi mies on nykyään melko kriittinen parisuhteen kanssa. Ihan kiva ja isot rinnat ei riitä kuten aiemmin, ja naiselta odotetaan ehkä enemmän kuin sitä seksiä sitten kuitenkin. Yleisesti jos mies on vain seksin perässä niin se näkyy, sitä halutaan ensin minkä perässä ollaan. Miehet on yksinkertaisia sen suhteen, edelleen. Jos toiveissa on parisuhde niin seksi saattaa pysytellä taka-alalla alussa, vaikka se miehelle tärkeä elementi onkin. Itse kuulun tähän osastoon myös. Jos olen kovasti ihastunut niin lähestyminen on vaikeampaa, jostain kummasta syystä mitä ei itsekään tiedä...XD Ja en ole vonkaamassa suoraan, vaikka asia hyvin paljon saattaa mielessä olakkin kun tunteita herää.

Parisuhde kokonaisuuteen kuuluu kuitenkin se läheisyys itselleni hyvin vahvasti, seksin pitää ehdottomasti toimia että parisuhde toimii. Se ei ole ainut kriteeri,mutta suurimpien ajureiden joukossa. Jos seksiä taas joutuu odottaa liian pitkään, esimerkiksi viikot muuttuu kuukaudeksi tai kuukausiksi niin tulee tunne, että nainen ei ole vakavissaan kanssani eikä tunne riittävän vahvasti että haluaa siirtyä eteenpäin. Parisuhde toiveista saa ja pitää puhua melko piankin tapaamisen jälkeen, kyllä sen aistii kun on hyvä hetki sille. Omista toiveista ja preferensseistä puhuminen ei ole painostusta vaan rehellisyyttä, joihin toinen voi sitten reagoida tavallaan.
      Tämä on vähän muna ja kana ongelma, en itse voisi lupautua parisuhteeseen jos en tiedä miten kemiat toimii, ja en voi lupautua parisuhteeseen jos kemiat ei toimi. Siksi mieluusti sitä läheisyyttä ja fyysisen kontaktin tunnustelua sopivaan tahtiin vähän ennemmin kuin myöhemmin. "Käyttämätöntä" naista en osaa arvostaa kyllä mitenkään, saa olla kokenut ja haluan joukkueeseeni hyvän pelaajan. On hyvä jos on kokenut rakastumista, arkea, pettymyksiä ja eron käsittelyäkin. Kaikki kokemukset kasvattaa... Neitsyt ei kuulukaan olla enää, ja uskon siihen että kokemattomuudesta jokaon verhoiltu itsensä säästämiseen tulee hyvin monella vuosikymmenien kuluessa ongelmia. Kokemustenpuuttuminen kasvaa möykyksi ja pettämisen riski on iso, ei kaikilla mutta useilla. Oli sitten mies tai nainen.

Olisi kiva kyllä kuulla miten 20-30v naiset ajattelee tästä, kun kyllä minulla on tunne siitä, että snapchat sukupolvella on niin paljon hunajaa puhelimella kokoajan. Että siinä on yhden miehen melko vaikea erottua porukasta ja kääntää naisenhuomio vain itseensä ja saada sanomaan ei kaikille muille. Yksi mies ei koskaan pysty antamaan murto osaakaan sitä huomiota mitä kymmenen tai sata. Aina löytyy joku joka jaksaa sokeroida kun omalla nupullaanolevalla jutulla on huono päivä tai on kiinni jossain eikä pysty vastaamaan.
      Tuntuu, että nuorilla miehillä perinteiset arvot omaavan naisen löytäminen on kyllä vaikeaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      205
      3833
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2426
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2296
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2213
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1157
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1126
    Aihe