Alkaa niinkuin vähän mietityttämään nämä suomen verot ym byrokratia ja tullut siihen tulokseen että suomen verottaja on ihan sairaan ahne.
Ostin tässä kasan lautaa mökin korjaukseen. Huomasin että metsänomistaja on ensin maksanut siitä veroa metsänä ja sitten myydessään metsää, myös mahdolliset työntekiät ovat maksaneet verot ja työnantaja työnantaja maksut valtiolle. Saha on maksanut laudoista verot kun on myynyt ne eteenpäin se myös mahdolliset palkat ja työnantaja maksut. Ostajalta on peritty kaikki nämä verot eri portaissa. Lisäksi tulee kaikenmaailman byrokraattien keksimiä tarkastus, serifioimis, kirjanpito ym maksuja. Kuka hemmetti on keksinyt tällaisen systeemin jolla valtio verottaa lautapalasta metsästä minun mökin seinään. Lisäksi nousee mökin arvo kunta sitä korjataan ja taas nousee vero, kiinteistövero. Joku tolkku tuossa verotuksessakin pitää olla. Mihin nämä kaikki rahat tukitaan??? Ei ihme ettei suomi nouse. Kuka kehtaa alkaa yrittäjäksi ja kuka alkaa tekemään korjauksia mökillä jollei istu ison pankkitilin päällä.
Tosi 25% tarina minun lautakasasta.
SUOMEN VEROT
15
367
Vastaukset
- Anonyymi
Suomen valtio onkin himoverottaja kaikessa...
- Anonyymi
Yksi laudanpala verotetaan kymmeniä kertoja. Hokkuspokkus mikä temppu.
- Anonyymi
mitä uutta sähköstä maksat alv: ja siirtolaskusta taas saman alv:N on tää onnellisten maa.
- Anonyymi
Joku on kyllä kopioinut taikurin opit.
- Anonyymi
Juu..sähköä kulunut n.8€ edestä ja siirto n.24€....hieman tulee rosvous mieleen
- Anonyymi
niin ja myös verot kaksinkertaisena
- Anonyymi
Suomi on oikea byrokratian mallimaa. Kaikesta maksetaan ja hinnat ihan hirveät. Kiinteistö- ja asuntokaupoissa maksat varainsiirtoveroa. Sitten sinun pitää laittaa asuntoa sähköiseen rekisteriin ja taas maksat. Kaupanteossa taas ryöstetään raskaasti, kauppakirjan tekeminen maksaa ja paljon. Tilaat asunnon kuntokartoituksen ja isännöitsijäntodistuksen ja rahaa palaa. Hinnat noissakin asioissa nousee koko ajan, ja kun olet viimein päässyt uuteen kotiisi, sinulta on viety ohessa omat ja varastetut varat. Kyllä sapettaa.
- Anonyymi
Paska maa ja muka onnellinen.Barrikaadeille pitäis nousta.
- Anonyymi
Vuoden tienestä menee heinäkuusta lähtien kaikki mitä tienaat valtiolle.......
Eli teet työtä valtiolle. Mihin se valtio sitten sössii sinun rahasi onkin sitten toinen piisi.
Et itse saa päättää mihin rahasi laitat, sen päätöksen tekee Suomeksi itseään kutsuva valtio ja EU, vaikka ns demokratiassa muka olet itse päättämässä.- Anonyymi
Valtio sössii,mamut,julkinen velka,ministerit ovat saastaa,kaikki muu osallistuu mutta nää hallituksen kumoipäät ei halua?
Sopeutumis eläkkeitä loisille ex tyhjän paskoille ja silti tienaavat.
Pääministerin palkka ja Presidentin palkka liian suuri.Kansanedustajialta 15 % pois ja kaikki taksikortit pois,kyllä ne rotat voi kävellä 200m.
- Anonyymi
Olisko kannattanut miettiä viime vaaleissa ketä äänestää...eli sitä saa mitä tilaa.
- Anonyymi
Kyllä se on tämän yhteiskunnan rakenne ja tämä EU joka hinaa verot huippuunsa. Se valtava politikko kaarti joka siellä Eussa hyörii ja keksii aina vaan uusia rahastuskeinoja uusillä direktiiveillä ja lailla. Kuinka on mahdollista että olemme päästäneet asiat näin pitkälle ihan niinkuin huomaamatta. Suomen pitäisi myös alkaa karsia sitä hyväveli järjestelmää mikä joka poliittisella kentällä existeraa. Nykyinen korkeakoulu järjestelmä ruokkii työttömyyttä ja lisää yhteiskunnassa olevia valvovia viranhaltijoita. Kaikkien pitäisi hankkia yliopistosta joku tutkinto joilla ei tämä maailma viisaammaksi tule. Todellisuudessa on kamala puute todellisesta työvoimasta. Jos tarvitset sähkömiestä, putkiasentajaa ym....alansa osaavaa et tahdo millään saada kiinni sellaista jolla on aikaa. Ei Suomea rakenneta tai kehitetä pelkillä nappuloilla näppäilyllä. Eikä sillä että kaikki ruoka tulee rekoilla ja laivoilla huitsi nevadasta maista joissa oma kansa näkee nälkää jotta johtajat saavat hankituksi aseita oman vallan ylläpitoon.
- Anonyymi
Olisko kannattanut miettiä viime vaaleissa ketä äänestää...eli sitä saa mitä tilaa.
No sitten ois kyllä vitudti velkaa enemmän,punaiset/Vihreät ei ymmärrä mitään mistään muuta kuin mamujen hyysäämisestä.Näkyyhän se jo !
Pakko on leikata mutta liian nopeasti menee.
Pummeja on liikaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on tämän yhteiskunnan rakenne ja tämä EU joka hinaa verot huippuunsa. Se valtava politikko kaarti joka siellä Eussa hyörii ja keksii aina vaan uusia rahastuskeinoja uusillä direktiiveillä ja lailla. Kuinka on mahdollista että olemme päästäneet asiat näin pitkälle ihan niinkuin huomaamatta. Suomen pitäisi myös alkaa karsia sitä hyväveli järjestelmää mikä joka poliittisella kentällä existeraa. Nykyinen korkeakoulu järjestelmä ruokkii työttömyyttä ja lisää yhteiskunnassa olevia valvovia viranhaltijoita. Kaikkien pitäisi hankkia yliopistosta joku tutkinto joilla ei tämä maailma viisaammaksi tule. Todellisuudessa on kamala puute todellisesta työvoimasta. Jos tarvitset sähkömiestä, putkiasentajaa ym....alansa osaavaa et tahdo millään saada kiinni sellaista jolla on aikaa. Ei Suomea rakenneta tai kehitetä pelkillä nappuloilla näppäilyllä. Eikä sillä että kaikki ruoka tulee rekoilla ja laivoilla huitsi nevadasta maista joissa oma kansa näkee nälkää jotta johtajat saavat hankituksi aseita oman vallan ylläpitoon.
Kyllä se on tämän yhteiskunnan rakenne ja tämä EU joka hinaa verot huippuunsa. Se valtava politikko kaarti joka siellä Eussa hyörii ..
Tämäkin on totta,kumipäitä on ja paljon.Simpansiit ei saa edes kellojen siirtoa aikaan,ettei koko vitun ajan väänneittäis niitä.
Eu on kusettava järjestelmä,etelä vie ja vikiseen kun muut maksaa.
Eu on vääristynyt paska kokoinaisuus ja Merkel oli suurin rotta aikoinaan !
- Anonyymi
Samaa mieltä,sikamaista verotusta on !
On pakko lopettaa yritys verotuksen ja takia,kiitos vitun apinat !
Verottaja on hidas kuin lapamato kun kyseessä alv palautus.
Siellä osaamattomat pohtii..
Verottajan hitaus on yrityksen myrkky,kommarit ddr !
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925298
- 564131
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹291284Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000