Kommunistien hirmuteot

oikeutettuja?

Ihan mielenkiinnosta kyselen kommunisteilta: Onko Stalinin ja muiden
kommunistihallitsijoiden hirmuteot mielestänne oikeutettuja? Ilmeisesti
ovat, kun uskotte aatteeseen.

17

1389

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uudelleen

      Ei se aate ketään määrää tekemään hirmutekoja vaan ne ihmiset jotka haluaa varmistaa oman valtansa keinoja kaihtamatta.

      En usko että löytyy aatetta tai uskontoa jonka nimissä ei olisi tehty tai tehdään tälläkin hetkellä hirmutöitä esim.irak,tshetshenia yms.

      Eikä kenenkään hirmuteot ole oikeutettuja.Ei minkään aatteen tai uskonnon takia.

    • gradu

      Huvittaa nämä palstan lähes jokapaiväiset "hirmuteot". Niistä ei paljon leipä levene eikä ura urkene. Jokunen itseensä kyllästynyt historianopiskelijaopiskelija voisi yrittää värkätä aiheesta huonon gradun. Työtä sekin teettäis, kun näiden palstojen tarinat ei kelpaa tietolähteeksi.

      • herra

        Otsikkona voisi olla "Iloiset hirmuteot". Ja gradun vääntö on aina kunnioitettava saavutus.


      • herra kirjoitti:

        Otsikkona voisi olla "Iloiset hirmuteot". Ja gradun vääntö on aina kunnioitettava saavutus.

        Mutta tietolähteet kannattaa mainita, eiks´ vaan!!
        vom


      • Ihan tavallinen suomalainen

        Kommunistit ajoivat junalla maaseudulle ja ampuivat kenen maalaisen saattuivat tähtäimeen saamaan. Samat ampujat sitten kuolivat todennäköisesti Stalinin vainoissa. Ihan oikein, mutta hyväksyykö kommunistinen ajattelusi A) turhan murhaamisen B) turhat joukkovainot C) ei mitään väliä D) tapan kenet vaan.


    • Minusta heidän hirmutekonsa eivät olleet oikeutettuja.

      Jospa minä sitten kysyn näin vastavuoroisesti, onko teidän kapitalistien(?) mielestä kapitalismin hirmuteot oikeutettuja, esim. teollistumisen alkuaikojen huonot työolot ja pitkät työpäivät, huono palkka, pakkotyövoima tai vaikkapa se että kapitalismissa on järkevämpää tuhota ruokavuoria koska nälkäänäkevillä ei ole varaa maksaa niistä käypää hintaa?

      • Julkisuus

        voi olla hyväksyttäviä.
        Paitsi Saddamin, Hitlerin ja muiden roistojen hirttäminen palleistaan tulisi laillistaa.

        Alkuaikojen huonot työolot,huono palkka,pitkät työpäivät olivat väärin.
        Normaali terve kehitys kuitenkin muuttaa asioita parempaan suuntaan.


        Minusta on kyllä oiken että sosialismin uhreista joita oli n. 61.910.000kpl voidaan myös keskustella.Luku on kuitenkin ihmiskunnan suurin kansanmurha.

        Se tehtiin sosialismin ja kommunismin edistämiseksi ja sitä olivat tukemassa myös monet suomalaiset vasemmistolaiset.

        Siksi asia on edelleen hyvin vaikea eikä ketään ole koskaan tuomittu tästä ennätyksellisestä kansanmurhasta.


      • Julkisuus kirjoitti:

        voi olla hyväksyttäviä.
        Paitsi Saddamin, Hitlerin ja muiden roistojen hirttäminen palleistaan tulisi laillistaa.

        Alkuaikojen huonot työolot,huono palkka,pitkät työpäivät olivat väärin.
        Normaali terve kehitys kuitenkin muuttaa asioita parempaan suuntaan.


        Minusta on kyllä oiken että sosialismin uhreista joita oli n. 61.910.000kpl voidaan myös keskustella.Luku on kuitenkin ihmiskunnan suurin kansanmurha.

        Se tehtiin sosialismin ja kommunismin edistämiseksi ja sitä olivat tukemassa myös monet suomalaiset vasemmistolaiset.

        Siksi asia on edelleen hyvin vaikea eikä ketään ole koskaan tuomittu tästä ennätyksellisestä kansanmurhasta.

        Miten Sinun skaalaasi sijoittuu nykymeno IraK´issa??
        vom


      • Kaapro

        Ennenvanhaan teetettiin työtä mahdollisimman halvalla ja se jatkuu vieläkin, mutta sosiaaliset edut ovat huomattavasti parantuneet aikojen kuluessa.
        Olipahan kuitenkin parempi tehdä töitä pienelläkin palkalla kuin tehdä sitä ilmaiseksi tai vaan ruokapalkalla kuteen Venäjän pakkotyöleireissä. Ei ollut tulevaisuutta, ei muuta toivoa kuin pysyä hengissä mahdollisimman kauan.


      • Kallew
        vom kirjoitti:

        Miten Sinun skaalaasi sijoittuu nykymeno IraK´issa??
        vom

        Olisiko sinun mielestä ollut parempi, että Saddam Hussein olisi saanut jatkaa Irakin johdossa??

        /Kalle, joka on utelias


      • Kallew kirjoitti:

        Olisiko sinun mielestä ollut parempi, että Saddam Hussein olisi saanut jatkaa Irakin johdossa??

        /Kalle, joka on utelias

        Ei, mutta Hänet olisi voitu poistaa palliltaan vähemmin vaurioin ajatelle Irakin kansaa!
        G.W.B:n olisi tarvinnut vain soittaa Ariel Sharon´ille, ja Israelin salainen palvelu olisi
        hoitanut homman ilman sivullisille aiheutuvia kärsimyksiä.Mutta tiedätkö mitä, on jo perin-
        ne, että jokaisen Yhdysvaltain presidentin on hankittava kannuksensa jäädäkseen historiaan!
        vom


      • suhteellisuus
        vom kirjoitti:

        Miten Sinun skaalaasi sijoittuu nykymeno IraK´issa??
        vom

        ovat väärin mutta kuitenkin pisara valtameressä verrattuna sosialismin uhreihin määrällisesti.

        Vaikka kaikki irakilaiset kuolisivat niin silti sosialismin saavutusten uhrilukuun ei päästä.


      • loogista
        suhteellisuus kirjoitti:

        ovat väärin mutta kuitenkin pisara valtameressä verrattuna sosialismin uhreihin määrällisesti.

        Vaikka kaikki irakilaiset kuolisivat niin silti sosialismin saavutusten uhrilukuun ei päästä.

        Kerroppa meille yksikin henkilö jonka sosialismi tai kapitalismi on tappanut.


      • höpö
        suhteellisuus kirjoitti:

        ovat väärin mutta kuitenkin pisara valtameressä verrattuna sosialismin uhreihin määrällisesti.

        Vaikka kaikki irakilaiset kuolisivat niin silti sosialismin saavutusten uhrilukuun ei päästä.

        toistat vain tietämättömänä ulkoa opittua manipulointia.

        Nelson Mandela sanoi juuri pari viikkoa sitten, että köyhyys ja sen aiheuttaminen on verrattavissa joukkomurhiin ja vastaaviin, siinä kapitalisti on hakannut kommarin monin verroin, nyt kuoleman luvun ymmärtämiseksi on lisätty maailmalla ajatus ihmisille: Jos joka 15:sta minuutti putoaisi kone alas jossa olisi pelkkiä lapsia ja kaikki kuolisivat, unohdetaan aikuiset, siten köyhyys vaikuttaa, vertailuksi:

        "Vedämme siis sen johtopäätöksen, että demokraattis-kapitalistinen "koe" Intiassa vuodesta 1947 eteenpäin on aiheuttanut enemmän kuolemia kuin kommunismin "valtava, täysin epäonnistunut... koe" koko muussa maailmassa yhteensä koko historiansa aikana vuodesta 1917 eteenpäin. Demokraattinen kapitalismi on aiheuttanut yli sata miljoonaa kuolemaa vuoteen 1979 mennessä ja kymmeniä miljoonia siitä eteenpäin – yksin Intiassa."

        http://www.rauhanpuolustajat.fi/chomsky/artikkelit/millennial_visions.html


      • Kallelle
        Kallew kirjoitti:

        Olisiko sinun mielestä ollut parempi, että Saddam Hussein olisi saanut jatkaa Irakin johdossa??

        /Kalle, joka on utelias

        "Hänen mukaansa Irakin vanhat lait olivat aiemmin naisystävällisempiä, ja maa oli muihin Lähi-idän valtioihin verrattuna jopa eräänlainen edelläkävijä naisten oikeuksien suhteen."

        http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2005/07/381082

        "Vielä 1980-luvulla(Saddamin aikana)Irak oli öljyvarojensa ansiosta lähestymässä hyvää vauhtia teollistuneiden maiden elintasoa.

        Vielä vuonna 1987 oli henkeä kohden laskettu bruttokansantuote 3 500 dollaria. Tänä päivänä se on eräiden arvioiden mukaan 700 dollaria eli samaa luokkaa kuin Ruandassa"

        "Denis Halliday arvioi tilannetta näin kirjoituksessaan viime vuonna:
        - Olemme tuhoamassa kokonaisen yhteiskunnan. Niin yksinkertaisesti ja kammottavasti asiat ovat."

        Sitten tuli sota ja vielä miehitys päälle, hyvinkö menee?
        http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://www.irak.be/ned/missies/medicalMissionColetteGeert/pic3.JPG&imgrefurl=http://www.irak.be/ned/missies/medicalMissionColetteGeert/PICTURES.htm&h=501&w=726&sz=74&tbnid=CTXs_WrMdrEJ:&tbnh=95&tbnw=139&hl=fi&start=307&prev=/images?q=bagdad&start=300&svnum=10&hl=fi&lr=&sa=N


    • suomalainen kommunisti

      koska kommunistinen aate on niin ylevä.

      Kaikille näille tarpeellisille surmille löytyy hyväksyttävä peruste marksismi-leninismin teorioista.

      • meedio

        Niin vähän arvelinkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe