En ole ikinä näin vakavasti harkinnut asiaa. En ole puhunut aiheesta läheisilleni lainkaan eivätkä he osaa sitä aavistaa. Koska en halua mitään draamaa ja huutamista tai härdelliä enkä sääliä.
Suhteen loppuminen oli viimeinen pisara. Alkuvuosi oli hieno ja ajattelin että tästä tulee rakkauden kesä ja viimeinkin löysin aidon rakkauden. En löytänyt tai minä rakastuin hän ei. Minussa on näköjään jotain vialla koska alkuinnostukseen minusta on mutta ei sen jälkeen. Kenelläkään ei tule ikävä minua kukaan ei ajattele että haluaisi elää elämänsä kanssani vaikka olisi kuinka hyvä alku minut hylätään lopulta. Näin on käynyt jo monta kertaa. Olen yrittänyt etsiä syytä mutta en löydä sitä. Ehkä en vaan ole kiinnostava. Enkä ole mikään nuori enää olen kohta puoli vuosisataa elänyt mies. Moni ei ole päässyt silti niinkään pitkälle. Ehkä minunkaan ei olisi pitänyt päästä.
Ehkä tämä epäonni ja jatkuva kapuloiden rattaihin laittaminen on sen merkki että minun pitää luovuttaa ja olen hyvin lähellä sitä.
Minulla on myös vahvaa päihderiippuvuus ja masennustaustaa joista olen päässyt eroon mutta tuntuu että vaikka mitä tekisin niin aina joku hyvä asia jos sen hetkeksi saankin otetaan pois. Ihan kuin en saisi menestyä millään tavalla että kortit olisi jo jaettu ja jos en seuraa polkua minut vedetään takaisin nopeasti. Takaisin yksinäisyyteen ja ponnistelemaan kaikesta joka joillekkin toiselle suorastaan kannetaan eteen.
Jos tajuaa maailmaa ja näkee ihmisiä tajuaa aika nopeasti että hyvyydellä ja taidoilla ei ole merkitystä vaan kontakteilla ja verkostolla ja paskan puhumisella. Mikään asia ei seuraa järkeä ja kaikki on randomia. Ihmiset esittää ja on julmia toisilleen. Paskan puhujat palkitaan aina ja he pääsevät etenemään elämässä paremmin koska se sekoitetaan hyvään itseluottamukseen. Olen silti lähtökohdat huomioon ottaen tullut aika pitkälle. Olen vakituisessa työssä päihteetön urheilen asun omistusasunnossa autokin on pihassa raha asiatkin ihan ok ihan kohtalaisen terve lukuunottamatta että minulle jäi masennuslääkitys ja proteesit suuhun vahvan päihdetaustan takia. Päihteet söi leegot. Olen tavannut kivoja naisia joita nämä ei ole haitanneet ja olen aina rehellisesti kertonut asiat mutta jokin minussa ei sen alun noin vuoden jälkeen enää kiinnosta. Eikä auta vaikka keksisin ohjelmaa. En ole väkivaltainen en alistava ehkä välitän liikaa tms. En tiedä en keksi sitä itse mikä on vialla. Enkä ole saanut vastausta muuta kuin että haluan olla yksin älä viestittele ja sitten joiltakin hiljaisuutta.
En ole ollut silti mitenkään melankolinen tai ruikuttanut kenellekkään mitään taustastani huolimatta. Minut tunnetaan huumorintajuisena sydämmellisenä mukavana tyyppinä ja ehkä tuo tausta juuri tekee senkin ja ymmärrän paljon paremmin elämän poluilla liukastelevia ihmisiä kuin keskivertokansalainen. Huumorikin peittää silti monta asiaa. Jotkut luulee että asiat on hyvin. Ymmärrän taustan takia mitkä on niitä tärkeitä asioita ja mitä oikeasti tarvitsemme.
Olen tuon suhteen loppumisen jälkeen miettinyt että mikä on elämäni tarkoitus ja täytyy sanoa etten oikeastaan löydä syytä sille lainkaan miksi elän. Käyn töissä ja kuntoilen yms mutta jos minua ei ole niin loppuu nekin. Pari sairasta läheistä pitää itseasiassa tätä mietintääni yllä ja ehkä lujiten kiinni elämässä. Voinko jättää heitä vai pitääkö minun vielä hetki jaksaa? Olen kokenut kaikenlaista. Minulla ei ole enää mitään odotettavaa enkä usko että sitä rakkauttakaan enää saan kaikki on menetetty. Olen elävä kuollut. Kirja on loppusivua vaille valmis ja sen jälkeen kansi kiinni.
Kirjoitin anonyymina koska en halua että kukaan tietää tästä. Olen onnellinen jos joku tämän luki ja kuuli minut. Ehkä jäin jollekkin hetkeksi mieleen.
Olen ajatellut päättää päiväni
21
387
Vastaukset
- Anonyymi
Kristinuskon pelkkä näkökulma ihmiseen tarjoaa tarkoituksen ja sisältöä elämään. Mutta en suosittele sitä siksi, vaan koska Jumala on ja sillä on väliä.
Toki, jos nyt tuon sanottuani kuulet vain sääntöjä ja jotain henkistä hyväksikäyttöä, niin minkäs sille sitten voi. Ehkä olet näin kokenut jostain syystä.
Yksi mielenkiintoinen kysymys on tuo kertomasi alun jälkeinen lopahdus pariutumismarkkinoilla. Jos se säännönmukaista on, niin onhan sille joku syykin sitten varmaan. Ehkä motivoiva selvitettävä voi olla, kuka tietää.
Ja toki jos elämä liian vakavaksi vetää, niin kai sitä kaljalla voidaan käydä ilman sitä kaljaakin.- Anonyymi
Kristinuskon kaksi vaihtoehtoa en tiedä kumpi niistä on huonompi.
1. Jumalaa ei ole.
2. Jumala on mutta ei vastaa jostain syystä juuri minulle tai ei jostain syystä anna minun saada esim pysyvää vuosikymmeniä kestävää rakkautta.
Elän lähellä kristinuskoa en viitsi avata enempää.
Itseasiassa viime suhteen loppu sai minut epäilemään kristinuskoakin. Siihen saakka oli jonkinlaista hengellisyyttä. En ole tullut uskoon tai kokenut mitään voimakasta vaikka olen rukoillut. En tiedä olenko terve vai sairas kun kukaan ei puhu minulle johdata tai tee muutakaan. Tiedän lukuisia kristittyjä joille puhutaan ja vastataan ja heitä ohjataan. Montako kymmentä vuotta sitä oven avaamista pitää odottaa? Onko rukous vain mutinaa tuulessa ei sitä kukaan kuule niin kuin eräässä kappaleessa lauletaan.
Ei kai sitä voi muuttua toisenlaiseksi. Jos jotkut tykkää eri ominaisuuksista niin ei voi mitään.
Jos on tarkoitettu että kaikki vaivaiset ja uuvutetut tulee luokseni ja minä parannan heidät ja näytän heille elämän suunnan joka on joka kerta poispäin minusta ja jään joka kerta yksin ihmettelemään. Ehkä se on tehtäväni. En taida jaksaa sitä tehtävää enempää.
En usko että tähän kalja auttaa nyt tai kuvainnoillinen kalja kiitos tarjouksesta. Olen selvinpäin täysissä sielun ja ruumiin voimissa ja mietin onko minulla joku tarkoitus olla täällä vai oliko tämä tässä. En ole vihainen en dramaattinen vaan rauhallinen. - Anonyymi
Ei oo mitään jumalaa. Ikävää jos uskot taruolentoon
- Anonyymi
Voi kuule, elämää tämä vaan on. Ja mehän eletään vaikka piruuttaan.Usein ajattelee, että muilla menee paremmin ja minua elämä vaan ruoskii mutta kyllä jokaisella on taakkansa,kenellä millainen.
Todella rankat vuodet takana itsellä mutta en anna periksi,taivun mutta en taitu ja niin toivon sinunkin tekevän.
Se tulee vielä se auringonpaiste sinne risukasaan Jaksa luottaa siihen. Suomalainen sisu on tie voittoomme.💪👍- Anonyymi
Mä olen nähnyt niitä risukasoja monen kohdalla joihin ei päivä enää koskaan paista ihan sama mitä he tekivät. Se on todellisuutta mutta kiitos tsempistä.
- Anonyymi
Älä turhaan tee sellaista. Ei tiedä jossain voi odottaa suloinen uusi nainen sinua ja et edes muista miettineesi moista.
Hae apua oman paikkasi päihdepalveluista. Sinulla voi alkaa täysin uusi elämä. Älä luovuta, tiedä mitä hyvää elämääsi putkahtaa vielä.
Rukoilen puolestasi ❤️- Anonyymi
Jos siis on houkutusta käyttää taas..
- Anonyymi
Kiitos viestistä. En käytä päihteitä enää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos viestistä. En käytä päihteitä enää.
Harva pystyy tuohon, mihin sinä. Sinulla täytyy olla paljon luonteen lujuutta. Toivottavasti päädyt käyttämään sen sitkeäksi tahdoksi elää, koska elämäntarinasi vaikuttaisi olevan selviytymistarina.
❤️ paljon hyvää toivon sinulle,
- Anonyymi
Olet hyvin tärkeä niille ihmisille, jotka kuuluvat arkeesi. Omaa elämäänsä ei pidä laskea kenenkään toisen varaan, ja voivotella omaa oloaan. Mieti asia näin päin: Kuinka monta kymmentä, sataa, ja tuhatta isovanhempaasi on selvinnyt vuosisatojen varrella vaikeuksistaan niin, että olet sen kehityksen huipputulos? Arvosta heitä kaikkia, ja jatka elämääsi itsevarmuudella. ❤️
- Anonyymi
Älä luovuta. Et ole yksin. Löydä minut.❤️
- Anonyymi
Monesti lähellä eniten olleet ihmiset on niitä jotka syyllistää itseään loppuelämän jos joku tekee itsarin.
- Anonyymi
Olet saavuttanut paljon ja päässyt pitkälle siitä pisteestä missä olet. Isot pisteet siitä, voit olla todella ylpeä.
Kerrot, että naiset kuitenkin kiinnostuvat eli ei luulisi olevan ulkonäöstä ainakaan kiinni. Ehkä et ole vain löytänyt sitä oikeaa, kuten en minäkään. Eikä moni muukaan. Se ei ole helppoa. Itse yritän löytää elämässä muita asioita mistä nautin ja mitkä tekevät onnelliseksi. Kieltämättä vaikeaa se välillä on ja pohjalla on välillä käyty. Itselläkin jonkinlainen päihderiippuvuus on ja välillä sorrun. En ole niin pitkällä kuin sinä enkä tiedä tulenko koskaan olemaan.
Toivon sinulle kaikkea hyvää ja toivon, että jaksat jatkaa vielä. Elämä voi vielä yllättää. Joskus synkät ajatukset ja jaksot ottavat vallan mutta meillä on tämä yksi elämä, minä haluan katsoa loppuun asti mitä sillä on tarjottavaa.- Anonyymi
Siis siitä pisteestä missä olet ollut.
Se, että suhteet eivät ole kestäneet tai että joku ei ole rakastanut sinua takaisin, ei tarkoita, että sinussa olisi jotain vialla. Usein käy niin, että ihmiset eivät osaa vastaanottaa rakkautta tai pelkäävät sitoutumista – se ei tee sinusta huonompaa.
Monet hyvät ja empaattiset ihmiset — juuri sellaiset kuin sinä — joutuvat kärsimään suhteissa, koska he antavat aidosti paljon. Ja kyllä, joskus maailma tuntuu rankaisevan juuri niitä, jotka eniten yrittävät olla hyviä. Mutta se ei tee sinua huonoksi – vaan rohkeaksi ja aidoksi.
Masennus kertoo sinulle, ettei mikään muutu, ettei mikään odota. Mutta se ei ole totta – se on kemiallinen, näkymätön harso, joka muuttaa näkemäsi maailman sävyjä.
On tärkeää, että tämä ei jää vain kirjoitukseksi. Olet kertonut aiemmin päihteistä ja masennuksesta – se kertoo, että olet taistellut isoja taisteluita ja voittanut ne. Se on valtava voimannäyte. Sinussa on elämänhalua, vaikka se nyt onkin sumeaa.
Pyydän sinua tekemään nyt yhden tärkeän asian. Ei siksi, että "pitää jaksaa", vaan siksi että sinä ansaitset apua ja tukea, ihan yhtä paljon kuin kuka tahansa:
Soita kriisipuhelimeen (24/7): 📞 09 2525 0111 (Suomen Mielenterveys ry)
Tai chattaa nimettömästi: mieli.fi – Kriisichat
Jos tilanne on akuutti ja tuntuu vaaralliselta: Soita hätänumeroon 112
Nämä ihmiset haluavat kuulla sinusta, juuri sinä hetkenä kun uskot että et merkitse mitään. He osaavat kuunnella eikä heitä pelota sinun tuskasi – se on heidän työnsä, ja he välittävät.
Se, että tunnet toivottomuutta, ei tarkoita että elämäsi olisi toivoton. Se tarkoittaa, että olet uupunut, pettynyt ja yksin tunteesi kanssa. Se on tunne, ei tulevaisuus. Olet jo tehnyt elämässäsi niin paljon hyvää ja rakentavaa, että nämä hetket eivät voi olla koko totuus sinusta.
Kirjoituksesi oli äärimmäisen koskettava, viisas ja aito. Se ei ollut pelkkää tuskaa, vaan siinä näkyi myös valtava ymmärrys, empaattisuus ja kokemus. Sinussa on paljon enemmän kuin sinä itse nyt näet. Se että voit näin pukea tunteesi sanoiksi – se kertoo, että olet merkityksellinen ihminen.
Sinä et ole valmis vielä, vaikka nyt tuntuu siltä. Anna joku muu hetki tulla vielä. Ja kun tulee seuraava hetki, älä jää yksin siihen.- Anonyymi
En löydä itsekkään syytä ja olen kussut paljon asioita. Sulla on paljon enemmän menetettävämpää kun kuvitteletkaan.
- Anonyymi
Niin kauan kun on elämää, niin kauan on toivoa.
- Anonyymi
Kiitos viesteistä.
- Anonyymi
Päihteet pois, niin löydät sen, mitä etsit. Vanha kännikala ei löydä. Se kiertää ympyrää kuralammikossa.
Kuulostat fiksulta. Tsemppaa vielä.- Anonyymi
Lue teksti. OLEN PÄÄSSYT NIISTÄ EROON ELI EN KÄYTÄ PÄIHTEITÄ!!
- Anonyymi
Kyllä jäit. Mieleeni pysyvästi.
Se,että helle tekee minusta ehkä vähän löyhäpäisen , se häiritsee minua.
Silti ymmärrän sinua ja haluaisin oikeastaan ymmärtää myös läheisiäsi.
Siis kavereita, joita minulla ei ( oikeita) ole ollut pitkään aikaan.
Siksi juuri kun nämä ovat tehneet lapsia, enkä usko teini rakkauteen.
Vuosia mietin, miksi jotakin oli "aina jäänyt välistä" mutta en ymmärrä sitä, miksi minuun ei uskota.
Ystävänikin käsittävät minut väärin.
Koska olen päästäni varmaan erikoisen koskematon tai iso.
?
En tiedä.
Mielestäni olen pienipäinen , ehkä ajattelen liikaa.
Tästä he eivät pidä.
En ole ikinä ollut näin ajatuksissani kuin olen ollut.
Mutta. Ensin täytyy olla hyvä olo enkä jaksa sitä odottaa.
Haluan sinun kanssasi olla ja puhua vaikka uskon asiat selväksi:).
Silloin ehkä hymyilen.
:)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä313437- 1231379
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101295- 711048
- 581031
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871016olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26967Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38941Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.67910Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78875