Mikä toisissa ihmisissä ärsyttää eniten?

Anonyymi-ap

Minua ärsyttävät huonot käytöstavat.
Vanhukset eivät yleensäkään osaa oikein käytöstapoja.

Dementiadiagnoosin saanut väittää kivenkovaan vääriä muistojaan eli omaa mielikuvustaan oikeaksi.
Ja pahimmassa tapauksessa jonkin sukulaisen manipuloimana syyttää itseäsi rikoksista.

Tai siskonmies joka tulee aina koko perheensä kanssa syömään koko joulukinkun, sen takia tulee käymään kun voi saada ilmaisen aterian.

No onneksi onnistuin viime jouluna estämään tuon, saivat vain joulupuuroa tällä kertaa.

Kaupoissa näkee yleisesti paljon vanhojen ihmisten törkeää lähes rikollistakin toimintaa.....

23

227

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Huonot käytöstavat minuakin eniten ärsyttää. Ja nenän tunkeminen muitten asioihin väen väkisin. Siinä ne pahimmat ärsykkeet.

Jasu

• Anonyymi

Mutta dementia taas on asia jonka ymmärrän sairastumiseksi, joka muuttaa persoonaa eikä ihminen ole tahalleen hoopo. Joskin myös ne vittumaiset ihmiset sairastuu dementiaan ja silloin on vaikea tietää mikä on vanhan paskamaisuuden jatkumoa ja mikä on dementian tuomaa sairaudesta johtuvaa hankalaa.

Mutta noin yleensä olen lempeämpi, jos tiedän ihmisellä olevan sairauksia jotka voivat vaikuttaa käytökseen heikentävästi. Ja ei ole pakko vastata yhtä huonolla käytöksellä takaisin kellekkään, joskin oikeutan kyllä niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, mulkkujen ihmisten kanssa helposti.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta dementia taas on asia jonka ymmärrän sairastumiseksi, joka muuttaa persoonaa eikä ihminen ole tahalleen hoopo. Joskin myös ne vittumaiset ihmiset sairastuu dementiaan ja silloin on vaikea tietää mikä on vanhan paskamaisuuden jatkumoa ja mikä on dementian tuomaa sairaudesta johtuvaa hankalaa.

Mutta noin yleensä olen lempeämpi, jos tiedän ihmisellä olevan sairauksia jotka voivat vaikuttaa käytökseen heikentävästi. Ja ei ole pakko vastata yhtä huonolla käytöksellä takaisin kellekkään, joskin oikeutan kyllä niin metsä vastaa kun sinne huudetaan, mulkkujen ihmisten kanssa helposti.

Jasu

Joskus tekee ihan hyvääkin, että joku näpäyttää takaisin ja pudottaa vähän ylimielisiä pilvilinnoistaan takas muitten kuolevaisten joukkoon. Ei muuten opi, jos aina saa aukoa päätään ja kaikki vaan luimistelee ja luikkii karkuun.

Joskus on siis ihan paikallaan vastata yhtä vittumaisesti takaisin, eikä aina niellä toisen jatkuvaa ylimielistä turvan soittoa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus tekee ihan hyvääkin, että joku näpäyttää takaisin ja pudottaa vähän ylimielisiä pilvilinnoistaan takas muitten kuolevaisten joukkoon. Ei muuten opi, jos aina saa aukoa päätään ja kaikki vaan luimistelee ja luikkii karkuun.

Joskus on siis ihan paikallaan vastata yhtä vittumaisesti takaisin, eikä aina niellä toisen jatkuvaa ylimielistä turvan soittoa.

Jasu

Hyvä näyttää, että osaan minäkin olla ilkeä ja vittumainen, jos haluan. En vaan yleensä viitsi alentua sille tasolle.

Jasu

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvä näyttää, että osaan minäkin olla ilkeä ja vittumainen, jos haluan. En vaan yleensä viitsi alentua sille tasolle.

Jasu

Muistisairaalla päivät menee aikalailla rutiinilla, vanhan mallin mukaan. Jos ihmisellä on ollu hyvät käytöstavat, niin ei ole vanhana sairaana ongelmia. Taas jos on ollu käytöshäiriöitä läpi elin iän, niin ne näyttää kyllä korostuvan. Ylemmyyden tai alenmuuden tunne näyttää tuovan pahimmat ongelmat. Tää siis oma kokemus lähipiirin muistisairaista.

• Anonyymi
        JeroP kirjoitti:

Muistisairaalla päivät menee aikalailla rutiinilla, vanhan mallin mukaan. Jos ihmisellä on ollu hyvät käytöstavat, niin ei ole vanhana sairaana ongelmia. Taas jos on ollu käytöshäiriöitä läpi elin iän, niin ne näyttää kyllä korostuvan. Ylemmyyden tai alenmuuden tunne näyttää tuovan pahimmat ongelmat. Tää siis oma kokemus lähipiirin muistisairaista.

Minulla näkemys on muodostunut työskentelystä muistisairaiden ja päihde- ja mielenterveyskuntoutujien vanhusten asumisyksikössä. Ja sukulaisten joilla on kuutti mennyt jumiin sairastumisen myötä.

Kyllä käytöstä muuttaa paljonkin aivosairaudet, kun sydänsairaudet ja kilpirauhasenkin sairaudet sitä tekee. Me ollaa kävelevää kemiaa.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla näkemys on muodostunut työskentelystä muistisairaiden ja päihde- ja mielenterveyskuntoutujien vanhusten asumisyksikössä. Ja sukulaisten joilla on kuutti mennyt jumiin sairastumisen myötä.

Kyllä käytöstä muuttaa paljonkin aivosairaudet, kun sydänsairaudet ja kilpirauhasenkin sairaudet sitä tekee. Me ollaa kävelevää kemiaa.

Jasu

Kivasta ihmisestä voi dementikkona tulla ilkeä. Fakta homma.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kivasta ihmisestä voi dementikkona tulla ilkeä. Fakta homma.

Jasu

Itse koen, että on hirmu helppoa ymmärtää asioita oikein, kun tiedostaa mikä vaikuttaa mihinkin ja mitenkin. Ja miten valtava osuus meidän ihmisten fyysisellä terveydellä ja kemiamme tasapainolla on myös psyykeen ja käytökseen. Mielenkiintoisimpia aiheita ikinä. 🙂

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse koen, että on hirmu helppoa ymmärtää asioita oikein, kun tiedostaa mikä vaikuttaa mihinkin ja mitenkin. Ja miten valtava osuus meidän ihmisten fyysisellä terveydellä ja kemiamme tasapainolla on myös psyykeen ja käytökseen. Mielenkiintoisimpia aiheita ikinä. 🙂

Jasu

Ja kun nuo asiat vaikuttaa eläimienkin käytökseen. 😊

Jasu

• Anonyymi

Miksi sotket dementian (vakava muistisairaus) huonoon käytökseen?

• Anonyymi

Se on ehkä monille asia jota ei oikein tunne, kuten mielenterveyskin, ylipäänsä se että monet sairaudet voi vaikuttaa käytökseen joko suoraan tai epäsuorasti uupumuksenkin myötä.

Jasu

• Anonyymi

Ylimielisyys,kaikki tietävä,kaksinaismoralismi ja minä minä minä asenne

• Anonyymi

Pahantahtoinen juoruilu ja kiukuttelu. Draamanhakuisuus ja draamailu. Vääränlainen itsekkyys. Liika pinnallisuus, itsensä korostaminen. Tietämättömänä aggressiivinen päteminen. Manipulointi...

Tietynlainen tyhmyys on joskus raskasta seurattavaa.

Mutta seuransa saa valita. Ja aina voi päättää ettei välitä tai voi opetella ohittamaan ja korjaamaan toisten pöllöilyt - jos on tarve keskittyä liikaa typeryyksiin, kannattaa miettiä omia tuntemuksiaan, mistä sellainen negan kerääminen johtuu

xLiner.

• Anonyymi

Epärehellisyys on surkea ominaisuus. Muut menee ja yleensä hyväksyn ihmisen sellaisena kuin on. Sen epärehellisenkin kun sen ottaa huomioon eikä ala kovin läheisesti veljeilemään.

• Anonyymi

Huono käytös, mikä eskaloituu väkivaltaan, jos ei sitä salli. Kaikista inhottavinta ihmisten välisessä kanssakäymisessä.

• Anonyymi

Minuun ei kukaan kohdista väkivaltaa. Sinuunko...?

• Anonyymi

Liiallinen itsekeskeisyys tai ylimielisyys tökkii

• Anonyymi

Yleensä se, että ne ei rajua jättää minua rauhaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Esimerkki. Olen asioimassa ja iäkäs mies tulee keskeyttämään omine asioineen.
      Yritän sanoa, että tässä on asiointini kesken. Rahan käsittelyä ja sen sellaista.
      Eikun ukko jatkaa.
      Asiakaspalvelija on nuori tyttö, joten hän ei osaa vielä torjua kiilariukkoa eli vain keskittyä asiaani.
      Silloin minä ukolle. "Etkö sä saatana tajua käyttäytyä kohteliaasti, kun tässä on asia kesken".
      Eikun ukko jatkaa.
      Tiedättekö. Joskus tekisi mieli laittaa joku ihmiskanuunaan ja ampua se Siperiaan.
      Jälkeenpäin pyysin tytöltä anteeksi kimpaantumistani.
      Mutta hänpä sanoa, että minä olin oikeassa.

• Anonyymi

On noita vanhoja muorejakin tuollaisia. Ihme s..tanan etuilijoita. Eivät näe mitään muuta kuin oman asiansa ja oman napansa.
        Ei muuta ku jonon hännille vaan odottamaan vuoroaan.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Mikä nyt kenellekin on.

Se oli huonoa käytöstä, kun nuori mies oli tatuoinut kaulansa ja huusi kohdalla. Ystävilleen toki jutteli, mutta säikähdin tätä kovaäänistä.

• Anonyymi

Mielestäni huonoon käytökseen sisältyy myös tämmöinen muiden huono arvointi palstalla ja alaspäin katsonta tietämättä välttämättä mitään toisten tilanteista.

• Anonyymi

Hyvin sanottu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      76
      3466
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1782
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      106
      1092
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      99
      1065
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      60
      923
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      164
      840
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      836
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      791
    9. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      59
      769
    10. Kannan sinua mukanani

Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii
      Ikävä
      28
      735
    Aihe