Pihtiputaan keihäskarnevaalit

Anonyymi-ap

Keihäskarnevaalit on iso tapahtuma siellä. On myös kilpailu mihin voi kuka vaan osallistua. Itse aikoinani heitin tuolla 72 metriä ja sentit päälle. Olin heitellyt harrastusmielessä Eltsun kentällä kesäisin keppiä. Heittoja tuli 400-500 heitto kesässä. Päälajina on ollut voimanosto ja on edelleen. Tuo 70 metrin tuloksen saa todella helposti. Se ei vaadi paljoakaan.
Nyt katselin tuloksia. Siellä on ammattimaisesti harjoittelevia kuten Topi Ja Aku Parviainen, Taneli Juutinen jne. hädin tuskin 70 metrin ylityksiä.
Jos omat henkilökohtaiset ominaisuudet ovat huonoja. Lyhyt varsi, luonnostaan huono heittokäsi niin silloin sitä tulosta on haettava kovasta voimaharjoittelusta.

Suurin osa heittäjistä on kukkakeppejä Ja heittonopeudet akkatasoa.
Naisten kisa oli vielä surkeampaa tasoa. 50 metrisiä heitellään 10-ottelussa. On se varmaan kiva harrastaa ja hengailla kentillä, mutta jos rahkeet ja motivaatio ei riitä mihinkään niin tuet pois.

29

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni uhoaa, mutta uudella keihäällä jo 40 m heitto vaatii osaamista ja keppiin on saatava kova lähtönopeus.

    • Anonyymi00003

      Pihtpuas näyttää, tuleeko EM-Kisoista mitalia

    • Anonyymi00004

      Missäs kausi avataan ?

      Vantaan Kultainen Keihäs taisi loppua kokonaan ?

    • Anonyymi00005

      Kaitpa ne o muniaan kaivelemas ny?

    • Anonyymi00006

      Myrtsissä 16.5 kuten ennenkin

      • Anonyymi00007

        Miksei Räty ottanut kunnon vauhtia heittoihinsa?
        Lihavako.


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miksei Räty ottanut kunnon vauhtia heittoihinsa?
        Lihavako.

        Kun kyykkää yli 400 kg, niin ei tarvii hötkyillä. Sepon 96,96 m oli väärin mitattu, todellinen pituus oli yli 97 m.


    • Anonyymi00009

      Menkää reenaamaan, SM mitalin saa miehissä 76 m, naisissa 51m.

      • Anonyymi00021

        Ei riittänyt, molempiin 10 metriä lisää, ainakin.

        Niinkuin Aki Parviainen oli antanut lausunnon lehdistölle, suunta on siihen, että Suomi on palaamassa keihäänheiton suurmaaksi.


    • Anonyymi00010

      Joko tiedetään ketä tulee Myyrtsiin kautta avaamaan ?

      • Anonyymi00011

        Viime vuonna ne oli talvi SM, nyt kevät SM.


      • Anonyymi00012

        Jere Murto, uudella keihäällä ikäryhmänsä maailmanennätyksen haltija, on ainakin ilmottautunut. Kentänreunalla saatetaan nähdä myös Kimmo Kinnunen, (1991 maailmanmestari) Jorma Kinnusen poika (olympiahopeaa Meksikosta 1968).


    • Anonyymi00013

      Yli 80 m heittäneistä vain Topias Laine mukana. Porvari ei ilmeisesti vielä avaa kautta.

      Naisissa kovaa kansallista kärkeämme.

      • Anonyymi00014

        Oliver Helander kyykkää 500 kg ja kehui toimittajalle parantaneensa juoksua. Tuo yhtälö kuulostaa haastavalta, jollei Kirkillä ole "norjalaista" osaamista käytössään.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Oliver Helander kyykkää 500 kg ja kehui toimittajalle parantaneensa juoksua. Tuo yhtälö kuulostaa haastavalta, jollei Kirkillä ole "norjalaista" osaamista käytössään.

        Ne punaiset eivät ole 50 kg kuten Leikolla, vaan 25 kg limppuja eli tangossa on joku 250 kg.


    • Anonyymi00016

      Hyvät kisat Vantaalla, Jere teki maailmanennätyksen, Parviaisetkin tekee hyviä kaaria ja Rebekka Nelimarkka matkalla 60 m ylitykseen.

      • Anonyymi00017

        Kirt heitti 2019 melkein 90sen. Nyt jäätiin kalenterimitalla noista lukemista.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Kirt heitti 2019 melkein 90sen. Nyt jäätiin kalenterimitalla noista lukemista.

        Kirt heitti tuo vanhalla kentällä, jossa heittosuunta oli lännestä itään eli hän hyödynsi kovan länsivirtauksen.

        Nykyinen heittosuunta on kansainväliseen tapaan etelästä pohjoiseen.


    • Anonyymi00019

      Jere Murron 8kymppinen oli kyllä upea veto.

      Toivottavasti Jere sai siitä videon. Tuon päälle on hyvä rakentaa olympiaadia ajatellen.

      • Anonyymi00022

        Tuosta löytyy useassa paikassa


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Tuosta löytyy useassa paikassa

        Upeita heittoja muutkin


    • Anonyymi00025

      Kukas naisheittäjistä ylittää ensimmäisenä 60 m ?

    • Anonyymi00026

      Hyvä keihässuora edessä

      Kuortaneen Juhannuskisat ja siitä Pihtiputaalle.

      Kaikki mukaan, niin heittämään kuin kannustamaankin.

      • Anonyymi00027

        Raimo Msnninen, 1984, 93,42m

        Milloin nähdään samanlainen kaari ?


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Raimo Msnninen, 1984, 93,42m

        Milloin nähdään samanlainen kaari ?

        Manninen


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Manninen

        Ei ihan hetkeen nykykeihäällä


      • Anonyymi00027 kirjoitti:

        Raimo Msnninen, 1984, 93,42m

        Milloin nähdään samanlainen kaari ?

        Kannattaa muistaa että vuonna 1986 miesten keihään malli muuttui ja sen lento-ominaisuudet muuttivät huomattavasti. Keihään ME tippuikin tuolloin vuonna1986 uuden keihäsmallillin käyttöönotolla yli 19metriä (104,80m -> 85,74m) ja vasta neljä vuotta myöhemmin (1990) ylitettiin uudella mallilla 90m. raja.

        Heittäjällä kuin heittäjällä tuo keihäsmallin muutos tarkoittaisi mittoja verrattaessa aivan minimissäänkin tuollaista 10m. muutosta heiton pituuteen, eli Mannisen 1984 heittämä 93,42m heitto olisi nykyisellä keihäsmallilla maksimissaan tuollainen 84metrinen. todennäköisesti selvästi alle.

        Tämä kannattaa muistaa tuloksia verratessa. On aika ennen vuotta 1986 ja aika sen jälkeen.


    • Anonyymi00030

      Suomi on paska maa

      • Anonyymi00031

        Ja kaikki Pihtpuuttaalle paikan pääle.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe