Suomen valtio heikentää puolustusjärjestelmää?

Anonyymi-ap

Kun vähäpätöiseltä kuulostavien henkilöiden keskimäärin kiitettävän tasosten henkilöiden täytyy mennä 50 vuotiaasta alkaen lääkärin tarkastukseen joka 5 vuosi jotta voi pitää ABC kortin.
Itselläni menneisyydessä joutunut usenki vaihtaa ajokorttin kun ollut uusia sääntöjä esimerkiksi peräkärryn ja asuntovaunun käyttöoikeus tuolloin vielä oli AB. Yhden kerran oli hukassa ajokortti joten täytyi hankkia uusi, vanha sitten löytyiki DB-pankista jossa hyvin harvoin käynyt. Eivät viitsineet lähettää sitä kotiosoitteeseeni vaikka tiesivät sen, sanoivat kun ei ollut puhelinnumeroani.
Sitten noin 20 vuotta sitten suoritin ABC- kortin tuolloin ei ollut rajoitteita eikä puheita 5 viiden vuoden välein tarkastuksista. Eikä ollut estettä tehdä töitä jossain yrityksessä, siihen tuliki muutos olisi pitänyt mennä jotain 3 vuoden ammattitutkinnon suorittamiseen. Siihen tuli joitain kevennyksiä vain niille jotka olivat olleet alalla pitkään?
Kun suoritin tuon ABC kortin jossa säilyi pikku E joka näkyy kortissa isolla E kirjaimena. Minulla oli erittäin laaja käytännön kokemus suorastaan "rajuista" maastoajoista ja muutenki vain noin 45 muun koneen käyttökökemus niidenki kohdalla joissain vaativien kallistuksien ajoa.
ABC ajokortin suorituksessa opetusta oli 4×25min ajo opetusta maantiellä ja ajotaidon näyttö 1×25min (sanotaanko sitä edelleenki insinööriajoksi). Ennen ajotaitokoetta kysyttiin kirjallisesti oma arvio taidoistani johon kirjoitin kaikkiin muhin kohtiin kiitettävä paitsi taloudelliseen ajoon parempi hyvä. Annettin vaihtoehto joko risteysajo tai maantieajo. Olin oikein isossa kaupungissa ajoa suorittamassa, valitsi aivan mielettömän vaikeat risteysajot ja puhuin lähes jatkuvasti havainnoinneista ja muusta. Ajotarkastajalla oli kiirettä seurailla peilejä. Varikolle saavuttua vielä käskystä perutin kohtaan ehkä noin 1-2cm metrin tarkkuudella. Hän merkitsi täysin samat kiitettävät ja parempihyvä. Opitunnin pitäjä oli heti esittelemässä työpaikkoja, en ottanut niitä kun oli jo. Sitä tässä vain, on se p*****e kun tässä maassa kuin heitettisiin parhaan jorpakkoon kaikkineen tarkastuksineen ja nyt olisi mentävä yksityiselle (kun ei enää saa mennä terveyskeskukseen) joka saattaa maksaa paljon? Oli keväällä muistaakseni ohjelma jossa lääkärikeskus Pihlajalinna on turhaan teetättänyt tarkastuksia vaikka ei ollut ("tue tarvetta" kuten eräs lääkäri totesi) niihin ollut.

Nyt sitten NATO sopimukset uutisoitiin puolustusbudjetin huikeat nousut? Mitään tehdään nille kalustolle kun vanhat ei kelpaa ratiin hoitaan tavarakuljetuksia siviiliväestölle? Luuleko "ne pennut" näin pienessä maassa huoltovarmuuden toimivan kun ei edes lahjakkaampien kuorma-auton ajotaito ole yhtä pysyvää heidän elämän loppuun saakka kuten vaikkapa vaikkapa vanhojen kenraalien kyky kriisitilanteessa tai sodan aikana tehdä oikeat päätökset?

7

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sitä vin vielä kun tuli lappu "ei tarvitse mennä lääkärin tarkastukseen jos luovut ABC kortista ja palaat takaisin AB korttiin jossa kaiketi sentään säilyy pikku E.

Vaikka se on 5 vuoden välein, ole ajatellut palata AB korttiin. Aivan turhaa lähteä yksityiseen "kuin kartelli lääkärikeskuksiin" tässä tapauksessakokeilemaan onnea, siinä voi lasku pian olla melkoinen ja sehän ei olisi kivaa.

Todettakoon vielä, olen käyttänyt Mehiläiseen rahaa jopa leikkauksiin jonka isomman jäkeen erikoiskirurgi joutin kaupungilla teen korjaukset.

• Anonyymi

Todettakoon vielä, olen käyttänyt Mehiläiseen rahaa jopa leikkauksiin jonka isomman jälkeen erikoiskirurgi joutui kaupungilla tekeen korjaukset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todettakoon vielä, olen käyttänyt Mehiläiseen rahaa jopa leikkauksiin jonka isomman jälkeen erikoiskirurgi joutui kaupungilla tekeen korjaukset.

Tuolloin oli jonotus hidasta odottelua joten jo kipujen paheneminen vaati kallin leikkauksen yksityisellä. Se erikoisgirurkiki ei ensin ollut. Ensin oli kaupungilla sairaalalääkäri joka nukutuksen jäkeen seuraavana päivänä tuli sängyn päähän kertomaa leikkauksen olevan liian vaativa eikä tehnyt mitään, että totesi sen pitää tehda erikoisgirurki. Sitten meni taas odottelua sellainen puolivuotta kunnes erkoiskirurgille pääsi. Erikoisgirurki totesi ettei tuollaista leikkausta saa (ensinnäkään) tehdä paikallispuudotuksella, kuten tekivät yksityisellä.

• Anonyymi

Se tämä Suomen byrokratia on mennyt tiensä päähän. On aivan liikaa väkeä jotka päivät päästään keksivät uusia sääntöjä ja rahastuskeinoja. Ihan p....stä koko systeemi. On aivan sata varma, että rekkakuski osaa hommansa lopun ikää kun kerran on opin saanut. Sama koskee bussikuskeja. Tietenkin onnettomuuksia sattuu mutta ne johtuvat suurilta osin inhimmillisistä syistä, toisesta osapuolesta, heikosta kalustosta .....Tämä rahastus Suomessa on todella ihan sairasta ja koulutus vouhotus. Opettajille pitää saada töitä ja lääkäreille tuloja.

• Anonyymi

Demarit vie suomen venäjän hoiviin

• Anonyymi
        UUSI

Eivät näytä vievän, "nuoleskelevat" puolustusbudjetin kasvattamista hallitusohjelman mukaan. Suomen demareista näyttää tulleen samansuuntainen kuin Englannin demokraateista joista englannin kansalaiset kuulemma pitävät jo liian oikeistolaisina?
        Saatte nähdä kun joskus taas ehkä jo seyraavissa eduskuntavaaleissa vaalit voittaa sdp niin tuskin ainutka heidän jäsenistä kykene palauttaan asumistukia eikä muitakaan tukiaan. Rahaa riittä heilläkin vain ukrainalaisiin Ukrainaan ja Suomeen sairaalahoitoon tuleville ja kotouttamiseen.
        Muistatte hyvin kuinka sdp:ssä ääneen yllyttivät antaa rahaa ukrainalaisille. Kaikki ei näe kaikkea. Itse näin kun joukko ukrainalaisia ajelivat joukolla hautausmaale muistokyltteineen, oli heillä kaikilla kalliit auto mersut, bussi-autot siis kallita. Ilmeisesti niiden kylttien asettelun ajatus hrillä oli yritys saada lisää käteistä hautausmaalla kulkevilta.
        On se kumma kun Suomessa sanotaan olevan rahankeräyslaki ja sitten ohi sen jotku voi voi yllyttää ihmisiä pistään ukrainalaisten käteen rahaa ohi verotuksen?

• Anonyymi

Vasemmisto vihreät demarit.
      Muistakaa, nämä puolueet ovat kommunististä syntyneet.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      4014
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      44
      2721
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      42
      2695
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2435
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2433
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      314
      2243
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1969
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1632
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1497
    Aihe