Metallinen elektroninen

Anonyymi-ap

Ääni. Se yksi kovaääninen lintu osaa tehdä sellaisen luonnostaan. White bellbird nimeltään. Tässä linkki: https://www.youtube.com/watch?v=dvK-DujvpSY . Kaikki pohjautuu luontoon ja sen mekanismeihin. Sitten ihmisten luomia koneääniä. Kappaleita olisi mahdotonta löytää ilman remixejä koska sinne koostetaan parhaat palat eri bändeistä ja kappaleista genreittäin. Se lienee ainakin ideana remixeissä/dj seteissä tms. Dellucht - Reinforce: https://www.youtube.com/watch?v=pwbk0Xm6Kw4 . Grigore - Instict Power: https://www.youtube.com/watch?v=VcY-Hmyutn4 . Tuon viimeksi linkatun biisin loppuosan taustalla soi jokin mollivoittoinen melodia ja olen aivan varma että olen kuullut samanlaisen melodian jossain toisessa kappaleessa aiemminkin.

Parhaiten metallinen elektrosoundi kuuluu Pendulumin Sounds of Lifen outrossa. Olen linkittänyt sen liian monta kertaa niin jääköön se nyt linkittämättä. Latasin taannoin ilmaisversion efektistä nimeltä FKFX Influx. Loin sen avulla vahingossa samantapaisia ääniä kuin noiden linkkien biiseissä. Näyttää siltä että ilmaisversio on yhä saatavilla. Kokoversio on 59 dollaria mikä on mielestäni paljon ollakseen efekti. Efektit toimivat varsinaisten musiikkisoittimien tukena. Kyllä efektit voivat olla hyvinkin tärkeässä roolissa kappaleessa. Niinkin voi tehdä että vääntää soittimen desibelit lähes nollille ja efektien äänet enemmän kuin 100 %:ttiin (oletusarvo on 100%), jotta efekti pääsee arvoonsa. Testasin Influxilla että jos soittimen äänet laittaa nollille niin myös efektin äänet mykistyvät siinä samalla. - 🍄.

19

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei hemmetti. 🤣 tuo mokoma toimisi junanpillinä ja laivan sumusireeninä.
      Kaikkea sitä onkin.

>simiti<

• Anonyymi

Sen nokasta roikkuu ikään kuin käärme. Silläkin on jokin evolutiivinen tehtävänsä. Evoluutioteorian mukaan mikään ei ole sattumaa. Elämä voi kuitenkin lähteä kehittymään uusille urille katastrofaalisten sattumusten kautta, kuten dinosaurukset hävittänyt Chicxulubin asteroidi. Muistan kouluajoiltani että asteroidien nopeus on 20 km/s ja komeettojen 60 km/s. Jos se olisi ollut komeetta niin sen tuhovoima olisi ollut ilmeisesti vieläkin voimakkaampi. Voisi olla melkoinen herätys jos tuo lintu rääkähtäisi olkapäällä keskellä yötä. - 🍄.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sen nokasta roikkuu ikään kuin käärme. Silläkin on jokin evolutiivinen tehtävänsä. Evoluutioteorian mukaan mikään ei ole sattumaa. Elämä voi kuitenkin lähteä kehittymään uusille urille katastrofaalisten sattumusten kautta, kuten dinosaurukset hävittänyt Chicxulubin asteroidi. Muistan kouluajoiltani että asteroidien nopeus on 20 km/s ja komeettojen 60 km/s. Jos se olisi ollut komeetta niin sen tuhovoima olisi ollut ilmeisesti vieläkin voimakkaampi. Voisi olla melkoinen herätys jos tuo lintu rääkähtäisi olkapäällä keskellä yötä. - 🍄.

Nyt ryhdyin kuvittelemaan. Juuri olisi sikeässä unessa ja mokoma tulisi rääkäisemään korvan juureen.
        Kyllä pumppu hakkaisi tuhatta ja sataa.

>simiti<

• Anonyymi

Jos musiikkia tekee, niin kannattaa perehtyä ihan sellaiseen jo analogiajoilta tuttuun perusasiaan, kuin ”signaalitie”, että tietää miksi joku mykistyy milloinkin. Kaikki signaalithan on mahdollista ohjata 100% pelkän efektin läpi, tai sitten täytyy olla todella kelvoton DAW ja kannattaa harkita toista vaihtoehtoa.

• Anonyymi

Joo, efektit ovat oma maailmansa. Tehosteäänen luominen oli minulla nopea kyhäys silloin kun olin ladannut sen efektin ilmaisversion. Sitten kun oikeasti meinaa julkaista jotain matskua niin on keskityttävä teknisiin yksityiskohtiin. On minulla jonkinlainen käsitys kuinka hoitaa tuo signalointi. Yleensä käytän vain pääinstrumentteja koska niissäkin on paljon säätämistä. Skillsit kehittyvät pikkuhiljaa. Kokeilemalla ne asiat selviävät. Vaikka olen hyvä oppimaan teoreettista sälää niin kaiken maailman musiikkimanuaalien lukeminen on jotenkin tehotonta hommaa minun mielestäni. - 🍄.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, efektit ovat oma maailmansa. Tehosteäänen luominen oli minulla nopea kyhäys silloin kun olin ladannut sen efektin ilmaisversion. Sitten kun oikeasti meinaa julkaista jotain matskua niin on keskityttävä teknisiin yksityiskohtiin. On minulla jonkinlainen käsitys kuinka hoitaa tuo signalointi. Yleensä käytän vain pääinstrumentteja koska niissäkin on paljon säätämistä. Skillsit kehittyvät pikkuhiljaa. Kokeilemalla ne asiat selviävät. Vaikka olen hyvä oppimaan teoreettista sälää niin kaiken maailman musiikkimanuaalien lukeminen on jotenkin tehotonta hommaa minun mielestäni. - 🍄.

Se nyt vaan nopeuttaa ja helpottaa prosessia, jos osaa käyttää työkalujaan.

• Anonyymi

kovaääninen lintu eli kurki?

• Anonyymi

mutta niin jotain niin no nyt Klausin lauluja kuntelen Hermann KOSS- kuulokkeillaa melko saksalaista, vanhoja rokkeja Scorpions

• Anonyymi

Tuon linnun ääni on tosiaankin kuin palosireeni. Siinä on taajuus ja voimakkuus, jota itsekin kuvaisin metalliseksi. Tunnen jopa ihmisen, jonka ääntä kuvaisin samoin sanoin. Onneksi se ei kuitenkaan noihin volyymeihin yllä.

Kuuntelin nuo molemmat musiikit useampaan otteeseen. Grigoren taustalla on jotakin hämmentävän tuttua ja songfinisoitua, kuin tunnistaisin sen. Jos osaisin miksata yms. enemmän, niin haluaisin purkaa ja tutkia sen. Toistaiseksi tyydyttävä vain kuuntelemaan!

• Anonyymi

Yksi biisi millä on jonkinlaisia yhtäläisyyksiä tuohon G:hen on Velda - When the Colors Started to Change. Se ei ansaitse tänne suoraa linkkiä sillä se on liian melankolinen. Konemusiikin pitäisi olla iloista ja positiivista ja pelkkää instrumentaalia. G:n kappale alkoi häiritsemään itseäni koska siinä toistui sama miesäänen möläytys paitsi parhaimmissa kohdissa kappaletta. Jokaisesta konemusiikkikappaleesta pitäisi olla saatavilla täysinstrumentaaliversio. Ihmisten äänet vain eivät oikein sovi tiettyihin musiikkigenreihin tai sitten mieltymykseni ovat omituiset jopa trancemusiikin piireissä. Myönnän, olen nirso. Musiikin lisäksi olen melko nirso ruoankin suhteen. - 🍄.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksi biisi millä on jonkinlaisia yhtäläisyyksiä tuohon G:hen on Velda - When the Colors Started to Change. Se ei ansaitse tänne suoraa linkkiä sillä se on liian melankolinen. Konemusiikin pitäisi olla iloista ja positiivista ja pelkkää instrumentaalia. G:n kappale alkoi häiritsemään itseäni koska siinä toistui sama miesäänen möläytys paitsi parhaimmissa kohdissa kappaletta. Jokaisesta konemusiikkikappaleesta pitäisi olla saatavilla täysinstrumentaaliversio. Ihmisten äänet vain eivät oikein sovi tiettyihin musiikkigenreihin tai sitten mieltymykseni ovat omituiset jopa trancemusiikin piireissä. Myönnän, olen nirso. Musiikin lisäksi olen melko nirso ruoankin suhteen. - 🍄.

Makaronilaatikko on hyvää, maksalaatikko menettelee. Viimeksi mainitussa ei saa kuitenkaan olla rusinaa. Muut laatikot ovat minulle no go zonea. Hanhenmaksaa ei, ei myöskään: Lämpimiä kasviksia (paitsi keitoissa), kasviksia ei pitsan päälle, ei punajuurta eikä selleriä (vai purjoko se oli), ei limaisia ruokia kuten sientä ja silliä ei, ei puolukkaa, ei suolakurkkua/kurkkusalaattia, ei sinappia muuhun kuin lihapullien ja makkaran päälle. - 🍄.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pidän toistelevista ihmisäänistä ja siitä, että niitä on jonkun verran mukana. Musiikki saa merkityksensä niiden kautta. Jotkut äänet ovat kuitenkin pysäyttäviä, jos ne tuntuvat tutuilta ja niihin liittää omia ajatuksia. Eli pidin siitä tosi paljon. Bell linnun äänti muistuttaa isäni ääntä ja taatusti hätkähtäisin, jos se toistelisi jotain minulle tuttua. Oikeastaan jännää, miten ihmisäänet ovat niin erilaisia, että äänen perusteella voi tunnistaa ihmisiä. Oman äänen kuuntelu se vasta kuulostaakin hölmöltä, sen kerran kun on pitänyt sitä kuunnella :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Makaronilaatikko on hyvää, maksalaatikko menettelee. Viimeksi mainitussa ei saa kuitenkaan olla rusinaa. Muut laatikot ovat minulle no go zonea. Hanhenmaksaa ei, ei myöskään: Lämpimiä kasviksia (paitsi keitoissa), kasviksia ei pitsan päälle, ei punajuurta eikä selleriä (vai purjoko se oli), ei limaisia ruokia kuten sientä ja silliä ei, ei puolukkaa, ei suolakurkkua/kurkkusalaattia, ei sinappia muuhun kuin lihapullien ja makkaran päälle. - 🍄.

Ruokarajoitteita on ollut pitkä lista, mutta onneksi olen oppinut niistä pitkälti pois. Makaronilaatikkokin oli pitkään pannassa, tai ainakin koulun versio. Elin lapsuuteni poppareilla, näkkileivällä, rusinoilla ja nakeilla. Jos niitä ei ollut, olin vaikka nälissäni. Paras juoma oli sima, mutta sitä sai vain vappuna ja söin munkeista aina ensin sokeriset paistopinnat. On tuosta onneksi aikaa, kun lihapullista piti kaivaa sipulit pois. Rasittava ruokalainen olen ollut. Liekkö musiikkimaku sen mukaan kehittynyt :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ruokarajoitteita on ollut pitkä lista, mutta onneksi olen oppinut niistä pitkälti pois. Makaronilaatikkokin oli pitkään pannassa, tai ainakin koulun versio. Elin lapsuuteni poppareilla, näkkileivällä, rusinoilla ja nakeilla. Jos niitä ei ollut, olin vaikka nälissäni. Paras juoma oli sima, mutta sitä sai vain vappuna ja söin munkeista aina ensin sokeriset paistopinnat. On tuosta onneksi aikaa, kun lihapullista piti kaivaa sipulit pois. Rasittava ruokalainen olen ollut. Liekkö musiikkimaku sen mukaan kehittynyt :)

Marlin sima oli hyvää. Vapun alla oli tarjolla vain jotakin muuta simaa. Ehkä ne menivät niin hyvin kaupaksi että marli loppui kesken. Se linnun ääni on niin erikoisen kuuloinen että on ihme jos joku pystyy kuulostamaan siltä. Ehkä jotkin säikähdysäänet voivat kuulostaa oudoilta. Erään läheiseni äännehdintä on kuin liioitellun kova yskäisy aina kun hän aivastaa.

Fifa meni miten meni. Osasin torjua rankkuja yli puolet laukauksista mutten saanut yhtäkään sisään. Vaikka ne menivät maalia päin niin botti torjui ne. Aivan kuin botti olisi tiennyt etukäteen minne lauon. Ilmeisesti tricki piilee siinä että sitä vetokulmaa täytyy osata vaihtaa juuri ennen kuin laukaus lähtee. Tämä fifani on niitä kun saa nuolella tähdätä minne laukoo. En tiedä onko vielä nykyfifoissakin niin. Tosiaan, nyt uusi turnaus ja ensimmäinen peli 4-0 voitto. Eri joukkue. Pelaan 3 tai 3,5 tähden joukkueilla jotta tässä on kunnolla haastetta. Randomilla jokin kappale. Go_A - Zhalmenina: https://www.youtube.com/watch?v=4vEeYQ9wwuc . - 🍄.

• Anonyymi

Alkoholia veressä. Tällaista tämä elämä on. Perusperjantai suoraan sanottuna. Kyllä se Martin Silence & Kika - Me and you sopii tähän tunnelman nostattajaksi. Senkin olen linkannut niin en halua spämmätä enempää. Se pitää kuunnella poikkeuksellisesti Soundcloudista kun Youtubesta se joko uupuu tai siellä se kuulostaa jotenkin huonommalta.

Voisin pelata fifaa. Oman fifani pelaamisesta on nyt yli kolme viikkoa, ehkä jopa 3,5-4 vk. Kun pelattiin fifaa kaverini luona juhannuksena niin ensin voitimme hyvän joukkueen 2-0. Heti seuraavassa ottelussa hävisimme 5-0 ja tipuimme jatkosta puolivälierässä. Vaikeustaso elää. Muuten nuo lukemat eivät ole selitettävissä. - 🍄.

• Anonyymi

Siinä kävi sitten niin että voitin vaikeammalla tasolla itse räätälöidyt mm-kisat mutta hävisin helpommalla tasolla sen jälkeen kun pelasin saman turnauksen uudestaan. Vireystaso ja humala taisivat heikentää skillsejäni. Se siitä sekoilusta. Tämä on hyvä kappale. Junior Jack Stupidisco (extended): https://www.youtube.com/watch?v=bgGjYZhfFDc . Originaaliversio on tehty v. 2002 jolloin musiikkia osattiin vielä yleisesti tehdä. Nykypäivänä musiikinteko-ohjelmat ovat tietysti kehittyneet, mikä on hyvä juttu. Tekoälyn käyttö on mielestäni epätaiteellista, myös musiikintekemisen saralla. Keksin pitkästä aikaa uuden kappaleen nimen, Animalism. Täytyy kirjoittaa se paperille. - 🍄.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä kävi sitten niin että voitin vaikeammalla tasolla itse räätälöidyt mm-kisat mutta hävisin helpommalla tasolla sen jälkeen kun pelasin saman turnauksen uudestaan. Vireystaso ja humala taisivat heikentää skillsejäni. Se siitä sekoilusta. Tämä on hyvä kappale. Junior Jack Stupidisco (extended): https://www.youtube.com/watch?v=bgGjYZhfFDc . Originaaliversio on tehty v. 2002 jolloin musiikkia osattiin vielä yleisesti tehdä. Nykypäivänä musiikinteko-ohjelmat ovat tietysti kehittyneet, mikä on hyvä juttu. Tekoälyn käyttö on mielestäni epätaiteellista, myös musiikintekemisen saralla. Keksin pitkästä aikaa uuden kappaleen nimen, Animalism. Täytyy kirjoittaa se paperille. - 🍄.

Tuli taas eteen tämmöistä orientaalista musiikkia. Dune of dunes - Arabic Ibiza Psytrance. https://www.youtube.com/watch?v=SJmi1McMyBs . Hassu tuo linkin loppu, "MyBs" 🤭. Itse asiassa McMyBs. Sehän voisi olla jonkun artistinimi. Kumminkin, tuo kappale on sen verran hidastempoinen että videon nopeus on asetettava x1,15:teen. Kohdassa 3:28 on tyypillinen orientti vivahde. Microtonerin avulla pystyy luomaan tuollaisia vivahteita. Sitä voi käyttää vissiin minkä tahansa instrumentin apuna. - 🍄.

• Anonyymi

Ai että. Kesä on mukavaa aikaa. Nyt se Haunted Spaces on vihdoin ja viimein alennuksessa. Kaikki meinaa olla alennuksessa nyt samaan aikaan. Riittävätkö tässä rahanikaan niihin 😱? Normaalihinta 199 e ja nyt vain 99 e. Se on alessa ainakin bestservicessä 15.7. asti. Thomannilla on tosiaan se Avenger 2 alennuksessa missä hinta on alempi kuin muualla. Avenger 2:sen lisäsoundpackit löytyvät alehintaisina muualta kuin Thomannilta. Niiden hinta on normisti 69 e ja tällä hetkellä 46 e. Intjin pelimusiikista muistuu mieleeni se 8 bit ja 16 bit era, mitkä ovat Avengerin laajennuksia (eli 46 e/kpl). - 🍄.

• Anonyymi

Niin ja se Nexus 5 (by reFX) on lisäksi alennuksessa. Kun näitä juttuja hankkii niin systeemit alkavat olemaan kasassa. Sen myötä pystyy tekemään oikeastaan aivan mitä tahansa. Lisäksi kunnollinen DAW ja Purity (by Sonic Cat) ovat käytännössä välttämättömiä. Image Linella eli FL Studiolla on omia tuotteitaan joita voi ostaa erikseen mutta sillä on omat DAW-versionsa mitkä sisältävät paljousalennuksia eli siinä saa samalla DAW:n sekä soittimia. Erikseen niitä ei kannata hankkia paitsi ehkä jos omistaa jo jonkin toisen laadukkaan DAW:n. Suoraan sanottuna niiden soittimien erikseen hankkiminen ei ole siinäkään tapauksessa taloudellisesti kannattavaa. Musiikin parissa väsäily sopii hyvin meille sinkuille. Se toimii hyvin ainakin yksinäisyyttä vastaan. - 🍄.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      51
      3585
    2. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      114
      2480
    3. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      593
      2273
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      19
      2026
    5. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      76
      1730
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1658
    7. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1648
    8. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1546
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1446
    10. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      94
      1427
    Aihe