Jotenkin tuntuu, että sian- ja naudan jauheliha ei enää ole siinä suosiossa, kuin "ennenwanhaan".
Itse syön hyvin kalapainoitteisesti ja myös kasviproteiinista tehtyjä MUU-tuotteita. Protskua on, mutta ei sitä pahisrasvaa.
Joten siten ei ole ideologinen valinta, vaan ihan terveydellinen valinta.
Joskus kyllä herkuttelen kanan kuoriutumattomilla sikiöillä, jonka sekaan sotken chilipapuja, sekä cheddar kuorrutuksen. Valmistuu uunissa hirmu nopeaa ja on täyttä matskua. 💪
>simiti<
Syöttekö enää jauhenlihaa?
39
293
Vastaukset
- Anonyymi
Eikös ole olemassa sanonta, "ihminen on sitä mitä syö".
Kasviksia syövät ovat kasviksia:)
AV- Anonyymi
Ja persut läskejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja persut läskejä.
Niin, ilman vaatteita kai sen voi todeta mitä ihmiset syövät?
AV - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, ilman vaatteita kai sen voi todeta mitä ihmiset syövät?
AVMitäs pensamaurijuntille muuta? Onko kivaa siellä Venäjäkerhossa?
- Anonyymi
En haluaisi yleistää, mutta kun googlaa balut niin saa käsityksen mitä Itä-Aasiassa syödään. Oikeita kanansikiöitä. En ymmärrä niiden ruokapreferenssejä. Johtuuko se pitkälti siitä että kun siellä on niin paljon ihmisiä niin ne joutuu syömään ties mitä, jos ruoka muuten loppuisi?
Syön vähemmän lihatuotteita niiden hinnan vuoksi. Köyhällä ei ole varaa ostaa lihaa, eikä edes mahdollisuutta, kun monesti lihahyllyt huutaa tyhjyyttä.
Tänään tosin herkuttelen; Teen uuniperunoita ja jauhelihakastikkeen.- Anonyymi
Sopivaa murkinaa palstasedälle.
Anonyymi kirjoitti:
Sopivaa murkinaa palstasedälle.
Olen liian epäsosiaalinen kenenkään sedäksi.
- Anonyymi
Syön, mutta liha ei maistu miltään, jos sitä ei paahda tai grillaa ja ilman sitä se on täysin mautonta.
Aasiassa ja Intiassa osataan maustaa kasviksia ja sieltä pitäisi ottaa oppia. Ainakin tofusta olen oppinut pitämään, mutta kasvis-kasvis olisi vielä parempi. - Anonyymi
otin tummaa soijarouhetta kokeilin tulee proteiinia no jooh, eihän iinmaistu juuri millekään tuollainen...tuoksuu vähän kuin jollekin heinälle, EI voikukalle
Mua ketuttaa makkaran kuoret.
Onko ne tosiaan tarkoitettu syötäväksi?
Ei semmosta voi niellä, eikä sitä kehtaa sylkeä takaisin lautaselle.
Siinä menee muilta ruokahalu.- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No ainakin grillattu makkara syödään kuorineen.
Tarkennan: GRILLIMAKKARA, jotka tehdään lihaversioissa aina oikeaan suoleen. Voihan sitä grillata, vaikka HK:n blöötä, mutta ei niitä sitkeitä tekokuoria ole järkeä syödä.
JeroP kirjoitti:
No ainakin grillattu makkara syödään kuorineen.
Joo, jos sen makkaran kunnolla polttaa, mutta kyllä siitäkin jää sellainen rämmäle, jota ei saa nieltyä.
Wanhan ajan kondomit tehtiin suolesta. Se kertoo jotakin suolen sitkeydestä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennan: GRILLIMAKKARA, jotka tehdään lihaversioissa aina oikeaan suoleen. Voihan sitä grillata, vaikka HK:n blöötä, mutta ei niitä sitkeitä tekokuoria ole järkeä syödä.
Hookoossa on muovikuoret. Joo en suosittele syömään.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Hookoossa on muovikuoret. Joo en suosittele syömään.
>simiti<Tuotetietolistasta löytyy maininta, että kyseinen makkarankuori ei ole syötävää. Normaali ihminen ei tuotelistaa lue, kemisteistä en tiedä.
"suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, perunajauho, kamara, silava, jodioitu suola, naudan rasva, muunnettu tärkkelys, stabilointiaine (E450), dekstroosi, lihaproteiini, mausteet (mm. korianteri), perunakuitu, aromit, arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Makkarankuori ei ole syötävä. Lihapitoisuus 43 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 54 %. LAKTOOSITON. GLUTEENITON. PROTEIINIPITOINEN. Voimakassuolainen."
https://www.hk.fi/tuotteet/hk-sininen-lenkki-perinteinen/Turhis kirjoitti:
Tuotetietolistasta löytyy maininta, että kyseinen makkarankuori ei ole syötävää. Normaali ihminen ei tuotelistaa lue, kemisteistä en tiedä.
"suomalainen liha (porsas, nauta), vesi, suomalainen koneellisesti erotettu porsaanliha, perunajauho, kamara, silava, jodioitu suola, naudan rasva, muunnettu tärkkelys, stabilointiaine (E450), dekstroosi, lihaproteiini, mausteet (mm. korianteri), perunakuitu, aromit, arominvahvenne (E621), hapettumisenestoaine (askorbiinihappo), säilöntäaine (E250). Makkarankuori ei ole syötävä. Lihapitoisuus 43 %. Liha ja lihaan verrattavat valmistusaineet yhteensä 54 %. LAKTOOSITON. GLUTEENITON. PROTEIINIPITOINEN. Voimakassuolainen."
https://www.hk.fi/tuotteet/hk-sininen-lenkki-perinteinen/HK Sinisen kuori on helppo repäistä irti.
Suolikuori ei irtoa millään.
Siinä hommassa pitää olla kirurgin instrumentit ja kärsivällisyys. 😊🧸🧸- Anonyymi
Turhis kirjoitti:
HK Sinisen kuori on helppo repäistä irti.
Siinä hommassa pitää olla kirurgin instrumentit ja kärsivällisyys. 😊🧸🧸Tottahan tuokin, mutta miksi pitäisi irroittaa? Ihan hyvää ravintoa se sian peräsuolikin on. Muuten menisi roskiin!
Tottahan tuokin, mutta miksi pitäisi irroittaa? Ihan hyvää ravintoa se sian peräsuolikin on. Muuten menisi roskiin!
>simiti<Jos peräsuolen kuorruttaa sinappihauteella, niin kyllähän se menee, kun ei ajattele liikaa.
Sota-aikana nälkäiset söivät nahat kengistä ja vyöstä.
Siitäkin kai saa kaloreita.
Nykyään ruoka prosessoidaan niin pitkälle, että raaka-aine voi olla mitä tahansa.
Väittävät, että ilmastakin saa tehtyä ruokaa kun oikein pusertaa.
Kun sellainen laite tulee myyntiin, saa leipäkone lähteä.- Anonyymi
Turhis kirjoitti:
HK Sinisen kuori on helppo repäistä irti.
Siinä hommassa pitää olla kirurgin instrumentit ja kärsivällisyys. 😊🧸🧸Tuo on niin totta.
>simiti<
- Anonyymi
Jauheliha on ainoa liharuoka, jota joskus harvoin syön. Tai no joo, syön myös tarkoin kriteerein tuotettua mureaa naudan paistia, jos tarjotaan.
- Sheena - Anonyymi
Juu, jauhelihamakarooni on nykyään tonnikala makarooni.
Tänään tein tonnikalamakaroonia.
Sipuli, pari valkosipulin kynttä, tonnikalapurkki, tomaattimurskaa, pippuri sitruuna ruokakermapurkki. mustapippuria, valkopippuria, tilliä ja 200g makaroonia.
Oikein hyvää ja herkullista tuli, päälle vielä ketsuppia, niin kyllä maistuu.
Mielestäni tonnikalamakarooni on kevyemmän ja raikkaamman makuista, kuin jauhelihamakarooni. - Anonyymi
nyt kone-tedon lambo sisä:23,2 ja ulko 22m8 celsuista ei kelvinin asteikkoa
- Anonyymi
Jotenkin huvittaa nämä jauhelihapuristit jotka nenä pitkällä tutkailee kalliita naudanliha paketteja. Itse nappaan tyytyväisenä nautasikaa mukaan ja hyvältähän se maittaa. Ja jos ole nautasikaa, niin kyllä se sikanautakin kelpaa.
Ei tässä mitään ruokapulaa ole, ihmiset on vaan nirsoja. - Anonyymi
Söin viimeksi 80-luvulla.
Odottelen tässä teitä.
Kiva että saa seuraa jossain vaiheessa. - Anonyymi
Olen muutaman paketin ostanut jauhelihaa kolmen kuukauden aikana.
Kyllä kyllä. Syön. Hyvin pestynä. :D
- Anonyymi
Juuri äsken söin jauhelihaa perunoiden ja salaatin kanssa.
KilttiMies89 - Anonyymi
😀 Ravinnon kanssa kannattaa nykyään tosiaankin olla tarkkana, sopimatonta ei kannata mennä syömään
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011346055.html Toisinaan, jos sattuu kohtuuhintaista sikanautaa kaupassa olemaan..
Kun ei jauhenlihahyllyt enää notku runsaudestaan, niinku johonki aikaan tässä välillä; nykyaikana-ennenwanhaan..
Mikä voi toisaalta olla hyväkin asia🤔Niin ja, kananmunat on periaatteessa kanan munasoluja+kohtuja+istukoita, mitään sikiötä siellä ei ole ellei muna ole hedelmöittynyt ja jo jonkun tovin haudottu
- Anonyymi
No mutta shhhhhh!! Kuulostaa dramaattiseammalta, kun kertoo syövänsä sikiöitä.
Sitäpaitsi mistä sinä tiedät, onko siellä kanalassa ollut kukko vierailulla?
No mutta shhhhhh!! Kuulostaa dramaattiseammalta, kun kertoo syövänsä sikiöitä.
Sitäpaitsi mistä sinä tiedät, onko siellä kanalassa ollut kukko vierailulla?
>simiti<Heh.
Meillä oli kanoja sillon ku olin lapsi. Oli yleensä myös kukko, mut välillä oli tilanne et ei ollut kui kanoja..
Ja tällaisessa tilanteessa mulla tuli idea alkaa meijän pannuhuoneessa "hautomaan" munia et sais tipuja😃
Isäni, jonka valtakuntaa pannuhuone meillä oli, ei puuttunut mun touhuihin. Varmaan on vaan naureskellut partaansa et oppiipahan likka jotakin.. niinku opinkin ku viikon tai pari olivat nämä munat sielä lämpimässä pannuhuoneessa muhineet, ei tullu tipuja tuli vaan mätiä munia ja se haju pysyi hyvinkin pitkään siellä pannuhuoneessa.m.wurst kirjoitti:
Heh.
Meillä oli kanoja sillon ku olin lapsi. Oli yleensä myös kukko, mut välillä oli tilanne et ei ollut kui kanoja..
Ja tällaisessa tilanteessa mulla tuli idea alkaa meijän pannuhuoneessa "hautomaan" munia et sais tipuja😃
Isäni, jonka valtakuntaa pannuhuone meillä oli, ei puuttunut mun touhuihin. Varmaan on vaan naureskellut partaansa et oppiipahan likka jotakin.. niinku opinkin ku viikon tai pari olivat nämä munat sielä lämpimässä pannuhuoneessa muhineet, ei tullu tipuja tuli vaan mätiä munia ja se haju pysyi hyvinkin pitkään siellä pannuhuoneessa.Ensimmäinen kukko sokeutui ikääntyessään, kanat sitä hyysäsivät ja sukivat höyheniä
Ja sille piti ruokakuppi laittaa aina siihen kohtaan mistä se nyt sattui nokkimaan ku eihän se ite nähnyt missä ne jyvät on..
Toinen kukko otti yhteen kanahaukan kanssa, säilyi hengissä mutta oli pahoin haavoilla. Äiti otti sen sisälle kodinhoitohuoneeseen ja hoivasi ja puhdisti haavat betadinella. Kukko toipui entiselleen, en tiedä miten kanahaukan kävi.
Tottakai syön, miksi en söisi?
Ja sun terveyshömpötykset menee tolla muna-cheddar kattauksella suoraan plusmiinusnollaan, reipasta itsekusetusta, mutta jos se tuottaa tyydytystä, niin ei siinä mitään.- Anonyymi
Ei sitä nyt noin rumasti tarvi sanoa. Makuasia ja perusjuntit kiljuu muiden olevan väärässä.
Mun puolesta saat ottaa vaikka perseeseesi merimakkaraa. Ei kiinnosta umpijuntin fantasiat pätkääkään.
>simiti< - Anonyymi
Höpsis nyt. Munat ovat vaihteeksi terveysruokaa. Tokikin taitaa olla ihan sama mitä syö, kunhan hengissä pysyy.
>simiti<
Kyllä syön välillä, mutta sitä jauhenlihaa on vähän heikosti saatavilla kaupoissa nykyään. Eikä sitä tarvitse pestä, niinkuin jotkut suosittelevat 😄.
- Anonyymi
Aina olen pessyt astianpesukoneessa!
>simiti<
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 968489
- 444177
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021936Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html371468- 241450
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341179Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121150Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53877Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31852Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29817