Kun tuli se suositus, että pitäisi olla hätävaraa, niin ostelin pikkuhiljaa ylimääräisiä hernekeitto purkkeja. Nyt niitä on jo 18 ja lisäksi toki nonstoppina avaamaton kaurahiutalepakkaus.
Sitä puurohiutaletta olisi toki ilman suosituksiasikin. Nyt uutena ostin lettuhilloa siihen puuron sekaan. Ennen käytin jogurttia, mutta siinä on huonompi säilyvyys.
Jos sähköt pysyy, niin mulla on reilun kuukauden hätävara. Suositushan oli vähän vähemmälle ajalle.
Jos sähköt tuhoutuu, niin on mulla silti noita hernekeittopurkkeja, sekä voi kaurahiutalettakin syödä hillon joukossa.
>simiti<
Onko teillä hätävaraa?
28
221
Vastaukset
- Anonyymi
Missäs keität hernekeiton jos sähköt menee
- Anonyymi
Tälleen ihan sivusta totean, että voihan sen syödä purkista kylmänäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tälleen ihan sivusta totean, että voihan sen syödä purkista kylmänäkin.
Totta!
- Anonyymi
23 wyei,
- Anonyymi
kolmekymmentä4 eutroa sehän ser
jokli yuyyä moom kps leran tykkää asua kun kaupungin äänet jne, en ole tutustunut häneen vielä Hätävaraa? Minkä varalle?
- Anonyymi
Ihanista ihanimman 👩🍒🥰🥰🥰
Anonyymi kirjoitti:
Ihanista ihanimman 👩🍒🥰🥰🥰
No jos siis naista varten pitää olla hätävaraa, niin on minulla tilillä paljon rahaa. Mutta kun olen minimalisti, en käytä sitä rahaa mihinkään, edes naisiin. En yleensä kerro rahoistani kellekään. Kaikki luulee, että olen tyyliin vararikossa, vaikka minulla on säästöjä.
- AnonyymiUUSI
Palstakamu kirjoitti:
No jos siis naista varten pitää olla hätävaraa, niin on minulla tilillä paljon rahaa. Mutta kun olen minimalisti, en käytä sitä rahaa mihinkään, edes naisiin. En yleensä kerro rahoistani kellekään. Kaikki luulee, että olen tyyliin vararikossa, vaikka minulla on säästöjä.
Siitä hätävarasta puhuttiin kriisien varalle. Silloin tuskin sun tai mun pankkikortti toimii. Eikä se edes kiinnosta siinä vaiheessa.
Tuskin tulee mitään hätää ikinä, mutta onhan se kiva varautua jos kuitenkin...
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Siitä hätävarasta puhuttiin kriisien varalle. Silloin tuskin sun tai mun pankkikortti toimii. Eikä se edes kiinnosta siinä vaiheessa.
Tuskin tulee mitään hätää ikinä, mutta onhan se kiva varautua jos kuitenkin...
>simiti<Minulla oli silloin hätävara, kun jännitettiin, että minne se Venäjä hyökkää. Nehän valmisteli sotaa ihan avoimesti, ja Suomi oli potentiaalisten kohteiden listalla korkealla. Niin julmaa kun onkin sanoa, onneksi valitsivat Ukrainan Suomen sijaan.
Mutta nyt kun ollaan NATOssa, en näe mitään syytä hätävaralle. Venäjä on osoittanut sotilaallisen heikkoutensa sodassa Ukrainaa vastaan. Ne pirulaiset uskoivat, että Ukraina antautuu viikossa väitetyn mahtavan sotilaallisen uhan edessä. Valitettavasti Venäjän kannalta Ukraina katsoi bluffin läpi ja totuus Venäjän sotavoiman heikkoudesta paljastui koko maailmalle. Ne pojat ei hyökkää muutamaan vuosikymmeneen enää mihinkään.
- Anonyymi
Viinaa on viikoksi ja tupakkia tarpeeksi
- Anonyymi
No mutta eihän sitä hetkeen muuta tarvitsekkaan. 👌
>simiti<
- AnonyymiUUSI
Löytyy. Pitkäksi aikaa... 😊
xLiner Kuiva- ja tölkkiruokia on jonkin verran kaapissa jemmassa, mutta vettä en ole varastoinut. Puhtaan juomaveden saanti pitäisi jotenkin varmistaa.
Täytyypä miettiä ..... (raksuttaa) ....
Toimiva retkikeitin on, sillä voisi ainakin lämmittää jotain sapuskaa. Vaikka sitä hernekeittoa sitten. Mitään sinappia en siihen laita.
Sinappi ei kuulu hernekeittoon! Ehdoton ei!- AnonyymiUUSI
Vettä saa vessanpöntön säiliöstä ja sinappi todellakin KUULUU hernekeittoon. Me ökyt laitetaan siihen vielä kermajuusto viipale.
>simiti<
- AnonyymiUUSI
Hätävarasta tulee mieleen vessapaperin hamstraus.
Ja sitten toisaalta, eiköhän se hätä aina keinot keksi... - AnonyymiUUSI
Tottahan toki on (aina ollut ennen suosituksia). Tosin sellaista syötävää mitä saa purkista annoksittain ja maistuu kylmänäkin. Hernekeitto ei kuulu niihin...
Vesi ja vessapaperi on tärkein hätävara.
- Sheena- AnonyymiUUSI
Suomalaiset on kovia paskomaan. Tuo vessapaperi on kaikkialla tärkein tuote mikä ei saa loppua. Mitä meinasit paskoa, kun ei ole ruokaa?
- AnonyymiUUSI
PS sähkökatkot on todennäköisin kriisiuhka.
- Sheena- AnonyymiUUSI
Kynttilöitä ja taskulamppu pattereineen. Lämpimiä täkkejä. Vettä,jota toki saa lumestakin, ja purkkiruokaa. Näkkileipää💪 ✌🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kynttilöitä ja taskulamppu pattereineen. Lämpimiä täkkejä. Vettä,jota toki saa lumestakin, ja purkkiruokaa. Näkkileipää💪 ✌🤷♀️
Lunta on pk seudulla harvemmin ja silloin kun on, ei kannata käyttää juomavetenä...
Taskulamppua, joka ei huono sekään, parempi ratkaisu on otsalamppu ja/tai "Little Sun" eli aurinkoenergialla toimiva lamppu.
- Sheena - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lunta on pk seudulla harvemmin ja silloin kun on, ei kannata käyttää juomavetenä...
Taskulamppua, joka ei huono sekään, parempi ratkaisu on otsalamppu ja/tai "Little Sun" eli aurinkoenergialla toimiva lamppu.
- SheenaKiitos kun valistit🙄🙃... 🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos kun valistit🙄🙃... 🤷♀️
Voiko vessapaperia syödä /juoda/tai käyttää lämmön lähteenä? Ihan turhaketta tuollainen. Aikoja ennenkään mitään vessapaperia tarvittu. 👎🤷♀️
- AnonyymiUUSI
Yöt on ollut kesälläkin lähempänä nollaa.
Jos sähköt menee, me vaan kuollaan kaikki. Jäädytään hengiltä vaikka syötäisiin hernekeittoa. - AnonyymiUUSI
No eipä ole. Mitä sitä turhaa keräilee varastoja. Jos maailma menee siihen pisteeseen, että pitää olla hätävaroja niin en halua sellaisessa maailmassa elää. Kuolen sitten mieluummin nälkään.
IkisinkkuerakkoM1977- AnonyymiUUSI
Nooh. Mullekkin on ihan sama, olenhan jo kerran kiidätetty halvaantunena ja elottomana sairaalaan. Silloinen hätäapu oli isäni, joka kävi ruokkimassa kissani.
Koskaan ei voi tietää mitä elon tiellä tapahtuu. Jopa silloinen työni hedelmien poimija muisti ja sääli mua. Neuropsykologian testeissä mut todettiin sitten työkyvyttömäksi. Tasapainon menetys iäksi ei ollut pienin syy.
Työpaikkani herrat olivat ihmisiä ja antoivat puolen vuoden irtisanomisrahan ilman työvelvoitetta.
>simiti<
No täällä missä mä nukun nykyään ja on noi mun verstaat. Niin täällä onniaivo ja siinä käsipumppu, että sillä aika pitkään mennään. Ja lämmitykseen pönttöuuni ja sauna. Ruokaa nyt voi lämmittää hätätilanteessa vaikka tolla nestekaasu toholla. Voishan siihen ostaa sellasen keittimenkin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937568
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241060
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32943Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27911Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662