hajatelmia tyhjästä.
Muistan kuinka pahasti olin itse jokunen vuosi sitten läheisyyden tarpeessa, muutaman vuoden kuivan kauden jälkeen.
Sanoisin, että läheisyys toiseen ihmiseen on perustarve. Tarve jota ilman voi kyllä elää, mutta sen puutteessa sitä kyllä kaipaa.
Enkä tarkoita nyt seksiä, vaan kosketusta. Ihoa ihoa vasten olemista. Joillekin sen puute korvaantuu seksillä, mutta minulle ei.
Toisen kanssa lähellä olemista, kyhnäämista. Ihan vaan olemista. Sitä kaipasin ja kaipaan nytkin. Ymmärrän täysin miehiä, jotka ostavat "läheisyyspalveluita" tyydyttääkseen itsensä, jos muutoin elämässä ei ole läheisyyttä.
Naiset saavat luonnostaan läheisyyttä toisiltaan, ystävän halaus tai ymmärtäväinen silitys selkään.. mutta eipä miehet koskettele toisiaan.. sehän on ihan homoa..
Oikeasti meistä jokainen kaipaa kosketusta. Joku enemmän kuin toinen, ompa niitäkin jotka karttavat kosketusta enemmän kuin ruttoa.
Poikani on autismin kirjoon kuuluva, on toki verbaalinen tätä nykyä, mutta taapero- ja leikki-ikäisenä kommunikaatio oli hyvinkin vajavaista. Kommunikoimme koskettamisella. Hän osoitti tunteensa fyysisesti, mikä aiheutti ihan hirveästi ja liikaa ongelmia päiväkotiaikaan.
Oli vaikeaa selittää normilapsen vanhemmalle miksi poikani pussaili ja halasi heidän poikaansa päiväkodin pihalla tai miksi hän hakkasi päiväkodin ohjaajaa lätkämailalla tämän rajatessa häntä.
Poikani mentaliteetin myötä opin parin lastenpsykiatrin myötä kosketuksen voiman ja sen, että se on tärkeää meille kaikille.
Päiväkodissa poikani oppi kommunikoimaan myös verbaalisesti. Mutta vasta kun olin laittanut hänet englanninkielen kerhoon. Englanti sujui häneltä paremmin kuin suomenkieli. Samoin on nykyäänkin. Tosin koskettelemme edelleen poikani kanssa paljon ja se aiheuttaa ulkopuolisissa hämmennystä.
Olen täysin varma, että kun olemme poitsun kanssa liikenteessä, minua pidetään puumana. No .. ihan sama.
Mutta palatakseni aiheeseen.. eli kosketteluun.
Kuinka itse suhtaudut siihen?
En välttämättä ole itsekään innostunut siitä, että joku vieras alkaa lääppimään, seksuaalisesti tai epäseksuaalisesti. Pidän sitä tungettelevana. Itse olen hyvin varovainen koskemaan ketään. Se kun voidaan lukea myös alistavaksi eleeksi.
Niin kauan kuin kosketus on vapaaehtoinen ja tasavertainen, molemminpuolisesta halusta tehty, se on ok.
Sateiseen sunnuntaihin
76
572
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä kymmenen vuotta sitten olen halannut toista ihmistä.
Joku vuosi sitten kättelin erästä, ja aiemmin tänä vuonna kättelin kahta ihmistä.
Siinä kaikki kosketukseni. On helppo laskea ne.
mAika vähäiseltähän tuo kuulostaa. Kättelemisetkin jäänyt mieleen.
Itse en ole kätellyt ketään sitten koronavuosien. Tänään olen halannut poikaani kolmesti ja suukottanut häntä päähän kahdesti.
Pitäisi kai ottaa ja halata exää, jotta hänkin saisi kosketuksen. Emme ole eromme jälkeen halanneet kuin kerran.
Miten olet pärjännyt noin vähällä koskettamisella? Itse en varmaankaan olisi selvinnyt.
Minäpä laitan täältä nyt sellaisen virtuaalihalin sinulle. Niin ison, että tuntuu luissa ja ytimissä asti.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aika vähäiseltähän tuo kuulostaa. Kättelemisetkin jäänyt mieleen.
Itse en ole kätellyt ketään sitten koronavuosien. Tänään olen halannut poikaani kolmesti ja suukottanut häntä päähän kahdesti.
Pitäisi kai ottaa ja halata exää, jotta hänkin saisi kosketuksen. Emme ole eromme jälkeen halanneet kuin kerran.
Miten olet pärjännyt noin vähällä koskettamisella? Itse en varmaankaan olisi selvinnyt.
Minäpä laitan täältä nyt sellaisen virtuaalihalin sinulle. Niin ison, että tuntuu luissa ja ytimissä asti.En ole kovin hyvin pärjännyt. Poispääsyä mietin joka päivä. Tänäänkin aamusta alkaen, päivällä, ja nyt illalla, se vaan on mielessäni kokoajan.
Se on tosi monella elämä tälläistä samanlaista, ei näistä vaan ääneen puhuta. Tiedän muitakin jotka on samassa tilanteessa kuin minä.
m - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole kovin hyvin pärjännyt. Poispääsyä mietin joka päivä. Tänäänkin aamusta alkaen, päivällä, ja nyt illalla, se vaan on mielessäni kokoajan.
Se on tosi monella elämä tälläistä samanlaista, ei näistä vaan ääneen puhuta. Tiedän muitakin jotka on samassa tilanteessa kuin minä.
mTuttu tunne, itsekkin mietin poispääsyä varmaan joka päivä vaikka mulla tiettävästi vakavia fyysisiä sairauksia olekkaan. Mielenterveysongelmia sitten sitäkin enemmän ollut jo ainakin 18-vuotta eli varmaan yli puolet siitä ajasta mitä olen elänyt.
Kilttimies89 - Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aika vähäiseltähän tuo kuulostaa. Kättelemisetkin jäänyt mieleen.
Minäpä laitan täältä nyt sellaisen virtuaalihalin sinulle. Niin ison, että tuntuu luissa ja ytimissä asti.Itsellä ole ollut edes mahdollisuutta edes halata erästä naista jota tapailin harvakseltaan yhteensä 6 vuotta. Siitä on siis jo pian 6 vuotta ja 2 kuukautta kun olen edes kyseistä naista nähnyt.
KilttiMies89
- Anonyymi
Kosketelkaa itseänne.
Mä oon kuullu, että monella jolla on vaikeuksia suomen kielen kanssa, niin pystyvät helpommin kommunikoimaan englanniksi. Ja on kuulemma tutkittu sitäkin yhteyttä, kun japanissa ja Suomessa on vaikea kielioppi, niin molemmissa maissa esiintyy myös itsemurhia enemmän. Monesta suomen kielen kommervenkista mm astevaihtelusta ei ole tutkittua hyötyä ja kieli ois yksinkertaistamisen tarpeessa. Kielitoimistohan siinä haraa vastaan, mutta ne vois kyllä lähettää, miten sen nyt nätisti sanois, vaikka Siperiaan.
Jaa että miten ite suhtaudun koskettelun. No en ainakaan kovin torjuvasti. Tossa vuosi sitten halasin yksillä yo juhlilla sekä naista että miestä. Ja tietenkin kissojen silittely korvaa tuota. Kissatkin on erilaisia, toiset vuorovaikutteisempia kuin toiset.Poitsulla oli vaikeuksia ottaa kontaktia ihmisiin. Edelleen on. Se englanninkieli jotenkin ulkoisti kommunikaation ja hän pääsi ulos kuplastaan.
Oli myös monta vuotta kun hän ulkoisti itsensä ja käytti kommunikoidessaan itsestään nimeänsä. Toinen keino kommunikoida oli peilin kautta. Tai jonkin muun heijastavan pinnan kautta, jossa hän näki kuvajaisensa.
Kosketus on edelleen meillä kommunikaatiovälineenä, se on helpompaa hänelle.
Ja tuo on tutkittu tosiasia, että eläimet ja niiden silittelemknen on terapeuttista.
Niiltäkin saa läheisyyttä. Toki jokainen eläinkin on yksilöllinen. Toiset niistäkin karttaa koskettelemista.
Etenkin viime vuosina olen nauttinut koskettelusta paljonkin
Nooh.. taidan tietää viimevuotiset koskettelusi aika tarkkaan, mutta oletko kärsinyt koskaan kosketuksen puutteesta?
Pikku-pirpana kirjoitti:
Nooh.. taidan tietää viimevuotiset koskettelusi aika tarkkaan, mutta oletko kärsinyt koskaan kosketuksen puutteesta?
Melko varmasti olen kärsinyt
pujotteIija kirjoitti:
Melko varmasti olen kärsinyt
Minä olin ennen sinun tapaamistasi aika kovassa läheisyyden puutteessa.
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minä olin ennen sinun tapaamistasi aika kovassa läheisyyden puutteessa.
Samat sanat minulta ennen tapaamistasi, onneks mentiin pussauskoppiin :D
pujotteIija kirjoitti:
Samat sanat minulta ennen tapaamistasi, onneks mentiin pussauskoppiin :D
Hitsiläinen.. tottahan tuo. Jos ei oltaisi menty pussauskoppiin, en olisi kiinnostunut sinusta, eikä meillä olisi tätä ihastuttavaa tapailusuhdettamme...
- Anonyymi
Mitä tähän aihepiiriin kirjottaisi, ennen olin kosketuksia kaipaava, kosketusta ja läheisyyttä jakava, nyt yritän karttaa sellaista tapahtumaa jossa naisen kanssa joutuisi kosketuksiin.
Koskettelusta kun on seurannut toiveita, odotuksia seuraavaan vaiheeseen. Askel lähempään tuttavuuteen.
Voi sitä halata, ei se tavallaan ole kosketusta. Vaan eräänlainen huomionosoituksen muoto.
Pelottaisi aivan hirveästi jos joku nainen koskettaisi ja pitäisin siitä liikaa.
Nyt ei ole koskettelun aika:)
Parempi laittaa panssaria päälle ja tyytyä pelkkään katseluun.
AVAha. Rengaspanssaripaita päälle ja kilisten baanalle.
Etkös sä ollutkin exäsi kanssa yhdessä, tai jotakin sellaista... Siinä sitten mitään kosketuksia naisilta enää tarvita.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Aha. Rengaspanssaripaita päälle ja kilisten baanalle.
Etkös sä ollutkin exäsi kanssa yhdessä, tai jotakin sellaista... Siinä sitten mitään kosketuksia naisilta enää tarvita.Niin, olet oikeassa. Sellainen olisi täysin sopimatonta.
On se outoa miten sellaisista tilanteista on oppinut jo vetäytymään, tilanteet kun joskus voisivat olla houkutteleviakin.
Mutta, mitäs siitä sellaisesta sitten saisi pidemmälle aikajänteelle elämäänsä?
Ihminenhän on lähes kyltymätön tunteille joista saa sitä hyvää elämäänsä.
Itsensä kiusaamista se olisi...ja ehkä myös sen toisen, jos ei itse olisi valmis pidempiaikaiseen tuttavuuteen.
AV
- Anonyymi
Olen luonnostani kosketusta rakastava ihminen. Minulle fyysisyys on osa minuutta. Jo pienenä viihdyin sylissä ja halailin paljon. Ilman kosketusta oleminen on siis minulle ajoittain hyvinkin vaikeaa.
Lapseni ollessa pieni kosketus välillämme oli jatkuvaa. Meillä on aina halattu paljon, pidetty kädestä, iltasadut luettiin poikani ollessa kainalossa tai sylissä, silittelin hänet joka ilta unille jne. Hänen kasvettuaan kosketus välillämme on paljon vähäisempää, mutta edelleen meillä halataan ja joskus poikani "ujuttautuu" ihan kiinni minuun, jos vaikkapa katsellaan elokuvaa. Annan hänen määrittää, mikä määrä kosketusta tuntuu hänelle luontaiselta enkä pakota häntä halaamaan jollei hän tahdo, mutta onnekseni hän edelleen tahtoo. Ilokseni olen saanut myös huomata, että poikani kokee romanttisen kosketuksen luontaiseksi. Poikani halii, pitää kädestä ja osaa osoittaa hellyyttä työttöystäväänsä kohtaan. Se lämmittää äidin sydäntäni.
Halailen myös sisarusteni, heidän lasten ja ystävieni kanssa. Se on tietenkin mukava tapa, mutta eihän se intiimiä kosketusta korvaa. On aivan eri asia halata ystävää tavatessa, kuin olla miehen lämpimässä halauksessa hänen silitellessä hiuksiani. Puhumattakaan eroottisesta kosketuksesta. Se on myös oma kosketuksen lajinsa, joka ei tyydyty muunlaisella kosketuksella.
Ihminen kuitenkin tottuu monenlaiseen ja vaikka elän kroonisessa kosketusvajeessa, on elämässäni niin paljon muuta hyvää, etten halua liikaa jumittua puutteiden miettimiseen.
AletheiasOlemme vissiin keskustelleet tästä aiheesta kanssasi aiemminkin..
Minulla itselläni on tällä hetkellä huutava sylipula ja joudunkin odottamaan viikon verran kunnes saan tyydytystä siihen.
Mutta juu, kosletusta on monenlaista.. mietippä niitä ihmisiä jotka ei saa edes halausta keneltäkään. Ja jos on kosketuksen puutteessa, se voi tuntua jopa ihan fyysisenä kipuna.
Me suomalaiset ollaan huonoja koskettelemaan.. ei osata asiallista koskettelemisen etikettiä ja siksipä ehkä emme koskettele toisiamme. Pidämme koskettelua sopimattomana. Haluaisin olla tässä asiassa väärässä. Pelkään vahvasti, etten ole.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olemme vissiin keskustelleet tästä aiheesta kanssasi aiemminkin..
Minulla itselläni on tällä hetkellä huutava sylipula ja joudunkin odottamaan viikon verran kunnes saan tyydytystä siihen.
Mutta juu, kosletusta on monenlaista.. mietippä niitä ihmisiä jotka ei saa edes halausta keneltäkään. Ja jos on kosketuksen puutteessa, se voi tuntua jopa ihan fyysisenä kipuna.
Me suomalaiset ollaan huonoja koskettelemaan.. ei osata asiallista koskettelemisen etikettiä ja siksipä ehkä emme koskettele toisiamme. Pidämme koskettelua sopimattomana. Haluaisin olla tässä asiassa väärässä. Pelkään vahvasti, etten ole.Tästä on ollut joskus aikaisemminkin puhetta, varmaan silloinkin valitin puutetta 😁
Kosketus on ihmiselle perustarve ja sen puute voi tosiaan tuntua ihan fyysisenä kipuna. Minä esim. tunnen usein erityisesti eroottisen kosketuksen puutteen tietynlaisena kipuna kehossa. On erityisen surullista, jos ihminen kaipaa kosketusta eikä saa minkäänlaista kosketusta, edes sitä yatävän halausta. Muistan lukeneeni tutkimuksesta, jonka mukaan kosketuksen puute saattaa jopa sairastuttaa ihmistä. Niin suuri merkitys toisen ihmisen kosketuksella on. Tietenkin ihmisten välillä on eroja, mutta aniharva meistä ei kaipaa minkäänlaista kosketusta koskaan.
Me suomalaiset olemme tosiaan aika huonoja koskettamaan, olet oikeassa siinä. Oman haasteensa kosketukseen tuo tietysti se, että ihmisillä on erilainen käsitys siitä, millainen koskettaminen on hyväksyttävää eli sen kanssa saa olla tarkkana, ettei tule loukanneeksi kenenkään oikeutta koskemattomuuteen. Joillekin on esim luontevaa koskettaa toisia vaikkapa olkapäästä keskustelun lomassa, kun taas toiset kokevat jo sellaisen tunkeilevaksi. Monissa muissa kulttuureissa on paljon tavallisempaa koskettaa muita, jopa ventovieraita, senhän näkee jo tervehdyksistä.
Aletheias Anonyymi kirjoitti:
Tästä on ollut joskus aikaisemminkin puhetta, varmaan silloinkin valitin puutetta 😁
Kosketus on ihmiselle perustarve ja sen puute voi tosiaan tuntua ihan fyysisenä kipuna. Minä esim. tunnen usein erityisesti eroottisen kosketuksen puutteen tietynlaisena kipuna kehossa. On erityisen surullista, jos ihminen kaipaa kosketusta eikä saa minkäänlaista kosketusta, edes sitä yatävän halausta. Muistan lukeneeni tutkimuksesta, jonka mukaan kosketuksen puute saattaa jopa sairastuttaa ihmistä. Niin suuri merkitys toisen ihmisen kosketuksella on. Tietenkin ihmisten välillä on eroja, mutta aniharva meistä ei kaipaa minkäänlaista kosketusta koskaan.
Me suomalaiset olemme tosiaan aika huonoja koskettamaan, olet oikeassa siinä. Oman haasteensa kosketukseen tuo tietysti se, että ihmisillä on erilainen käsitys siitä, millainen koskettaminen on hyväksyttävää eli sen kanssa saa olla tarkkana, ettei tule loukanneeksi kenenkään oikeutta koskemattomuuteen. Joillekin on esim luontevaa koskettaa toisia vaikkapa olkapäästä keskustelun lomassa, kun taas toiset kokevat jo sellaisen tunkeilevaksi. Monissa muissa kulttuureissa on paljon tavallisempaa koskettaa muita, jopa ventovieraita, senhän näkee jo tervehdyksistä.
AletheiasMeiltä puuttuu koskettelukulttuuri. Ei oikeasti tarvitse kovinkaan kauaksi matkustaa, kun koskettaminen on täysin normaalia tiettyjen sääntöjen mukaisesti.
Sanoisin, että varsinkin nykyaikana ihmiset kokevat suurta epävarmuutta koskettaa toista ihmistä juurikin siksi kun ei haluta olla tungettelevia tai rikkoa lakia. Raja on häilyväinen.
Siis ihan hyvä, että lainsäädännöllä puututaan seksuaaliseen häirintään, mutta se tappaa myös "ei seksuaalisen häirinnän". Eli suuren osan fyysisestä viestinnästä.
Joissakin asioissa tässä nykymenossa ei vaan mun ymmärrys enää riitä. Taidan olla aika dinosaurus.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Meiltä puuttuu koskettelukulttuuri. Ei oikeasti tarvitse kovinkaan kauaksi matkustaa, kun koskettaminen on täysin normaalia tiettyjen sääntöjen mukaisesti.
Sanoisin, että varsinkin nykyaikana ihmiset kokevat suurta epävarmuutta koskettaa toista ihmistä juurikin siksi kun ei haluta olla tungettelevia tai rikkoa lakia. Raja on häilyväinen.
Siis ihan hyvä, että lainsäädännöllä puututaan seksuaaliseen häirintään, mutta se tappaa myös "ei seksuaalisen häirinnän". Eli suuren osan fyysisestä viestinnästä.
Joissakin asioissa tässä nykymenossa ei vaan mun ymmärrys enää riitä. Taidan olla aika dinosaurus.Luvallisen kosketuksen raja on vaikea määriteltävä, koska jokaisella menee rajat niin eri kohdissa. On erinomainen asia, että seksuaalisen häirinnän kitkemiseen on nykyään enemmän keinoja, mutta samaan aikaan se tosiaan aiheuttaa osaltaan sitä, että moni karttaa kaikenlaista kosketusta, ettei tulisi loukanneeksi ketään. Aina tietenkin voi kysyä luvan koskettaa, mutta esim keskustelun lomassa tuntuisi melko väkinäiseltä yhtäkkiä kysyä "onko ok jos tässä keskustelun ohessa kosketan sinua olkapäästä?".
Itse noudatan sitä linjaa, etten koske yhteenkään ventovieraaseen, jollei se jostain syystä ole tilanteessa välttämätöntä. Minua taas ei häiritse vaikkapa se, jos joku mies koskettaa baarissa hetken ajan, mutta jos koen oloni tilanteessa epämukavaksi, niin sanon siitä. Jokin aika sitten baarissa esim joku mies tuli baaritiskillä juttelemaan, otti kädestäni kiinni ja tarkasteli käsiäni todeten, että ei löydy sormusta. Tuo tuntui ensikosketuksena mielestäni liian tungettelevalta ja vedin käteni pois (toki ärsyynnyin myös hänen humalaisesta olemuksestaan).
Raja on siis vaikea määrittää, ja eritoten silloin kun alkoholi tulee mukaan kuvioihin, saattaa harkinta pettää siinä, minkälainen kosketus on sopivaa. Toivon, ettei kosketuksesta tule yhteiskunnassamme jotain, mitä on syytä karttaa ja mikä on aina jotain pahaa ja loukkaavaa. On itsestäänselvää, ettei ketään sovi kosketella luvatta ja eriryisen tarkka tulee olla seksuaalisen koskettamisen kanssa, mutta toivoisin myös tilaa ns tervehenkiselle kosketukselle.
Tervehenkistä kosketusta on mielestäni esim sellainen kosketus, jota näen poikani harrastuksessa. Siellä on ihan tavallista taputtaa joukkuetoveria selkään, halata, paiskata kättä, valmentajat usein antavat "kannustustaputuksen" jne. Se on osa joukkueen tapaa toimia, jonka avulla ylläidetään positiivista ilmapiiriä.
Luvallisen kosketuksen raja on vaikea määriteltävä, koska jokaisella menee rajat niin eri kohdissa. On erinomainen asia, että seksuaalisen häirinnän kitkemiseen on nykyään enemmän keinoja, mutta samaan aikaan se tosiaan aiheuttaa osaltaan sitä, että moni karttaa kaikenlaista kosketusta, ettei tulisi loukanneeksi ketään. Aina tietenkin voi kysyä luvan koskettaa, mutta esim keskustelun lomassa tuntuisi melko väkinäiseltä yhtäkkiä kysyä "onko ok jos tässä keskustelun ohessa kosketan sinua olkapäästä?".
Itse noudatan sitä linjaa, etten koske yhteenkään ventovieraaseen, jollei se jostain syystä ole tilanteessa välttämätöntä. Minua taas ei häiritse vaikkapa se, jos joku mies koskettaa baarissa hetken ajan, mutta jos koen oloni tilanteessa epämukavaksi, niin sanon siitä. Jokin aika sitten baarissa esim joku mies tuli baaritiskillä juttelemaan, otti kädestäni kiinni ja tarkasteli käsiäni todeten, että ei löydy sormusta. Tuo tuntui ensikosketuksena mielestäni liian tungettelevalta ja vedin käteni pois (toki ärsyynnyin myös hänen humalaisesta olemuksestaan).
Raja on siis vaikea määrittää, ja eritoten silloin kun alkoholi tulee mukaan kuvioihin, saattaa harkinta pettää siinä, minkälainen kosketus on sopivaa. Toivon, ettei kosketuksesta tule yhteiskunnassamme jotain, mitä on syytä karttaa ja mikä on aina jotain pahaa ja loukkaavaa. On itsestäänselvää, ettei ketään sovi kosketella luvatta ja eriryisen tarkka tulee olla seksuaalisen koskettamisen kanssa, mutta toivoisin myös tilaa ns tervehenkiselle kosketukselle.
Tervehenkistä kosketusta on mielestäni esim sellainen kosketus, jota näen poikani harrastuksessa. Siellä on ihan tavallista taputtaa joukkuetoveria selkään, halata, paiskata kättä, valmentajat usein antavat "kannustustaputuksen" jne. Se on osa joukkueen tapaa toimia, jonka avulla ylläidetään positiivista ilmapiiriä.
AletheiasTuota juuri hain tuolla "ei seksuaalisella häirinnällä". Olen vaan välillä niin hiton kankea sanoituksissani.
Hyvä mielipide sinulta kaikkinensa. Taas.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Tuota juuri hain tuolla "ei seksuaalisella häirinnällä". Olen vaan välillä niin hiton kankea sanoituksissani.
Hyvä mielipide sinulta kaikkinensa. Taas.Ihan hienosti sinä mielestäni aina asiat sanoitat 😊 Ja ihana, kun ymmärrät minun sanoituksiani!
Ihan hienosti sinä mielestäni aina asiat sanoitat 😊 Ja ihana, kun ymmärrät minun sanoituksiani!
AletheiasMinähän pidän sinun sanoitustapaasi varsin ihastuttavana, ihan kuten persoonaa niiden sanoitusten takanakin. Lämmin, viisas ja sydämellinen ihminen olet. Ja sanan säilä sinulla on oivasti hallussa. Mikä parasta .. osaat myös sivaltaa sillä kurittomia poikamiehiä...
(Tarkoitan siis tuota velikultaani.)
Jos olisin mies, olisin ehdottomasti varsin kiinnostunut sinunkaltaisesta naisesta.
Nytkin olen jo pitänyt sinua hyvinkin ihastuttavana. Enkä varmasti ole palstalaisista ainoa, joka näin ajattelee.
Harmittaa vain hieman ettet ehkä itse edes tajua kuinka mahtava tyyppi sinä olet.
Mutta juu.. tuli vähän turhan makeeta tekstiä, mutta lupaan että tuli suoraan sydämestä. Olen aidosti tuota mieltä sinusta.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Minähän pidän sinun sanoitustapaasi varsin ihastuttavana, ihan kuten persoonaa niiden sanoitusten takanakin. Lämmin, viisas ja sydämellinen ihminen olet. Ja sanan säilä sinulla on oivasti hallussa. Mikä parasta .. osaat myös sivaltaa sillä kurittomia poikamiehiä...
(Tarkoitan siis tuota velikultaani.)
Jos olisin mies, olisin ehdottomasti varsin kiinnostunut sinunkaltaisesta naisesta.
Nytkin olen jo pitänyt sinua hyvinkin ihastuttavana. Enkä varmasti ole palstalaisista ainoa, joka näin ajattelee.
Harmittaa vain hieman ettet ehkä itse edes tajua kuinka mahtava tyyppi sinä olet.
Mutta juu.. tuli vähän turhan makeeta tekstiä, mutta lupaan että tuli suoraan sydämestä. Olen aidosti tuota mieltä sinusta.Voi sentään, kiitos kauniista sanoista ❤️ Lupaan yrittää opetella näkemään itseni kuten sinä 😊 Saat aina välillä minut hieman hämilleni, mutta hyvällä tavalla 😁 Uskon kyllä, että tarkoitat sanojasi, sillä sinusta ei ole koskaan saanut sellaista kuvaa, että sinussa olisi mitään epäaitoa. Upea piirre ihmisessä!
Lupaan pitää myös kurittomat poikamiehet kurissa 😅 Rande on mitä oivallisin sivallettava, sillä hän hiffaa heti ja osaa suhtautua sanoihini oikein. Ihana tyyppi 🥰
Voi sentään, kiitos kauniista sanoista ❤️ Lupaan yrittää opetella näkemään itseni kuten sinä 😊 Saat aina välillä minut hieman hämilleni, mutta hyvällä tavalla 😁 Uskon kyllä, että tarkoitat sanojasi, sillä sinusta ei ole koskaan saanut sellaista kuvaa, että sinussa olisi mitään epäaitoa. Upea piirre ihmisessä!
Lupaan pitää myös kurittomat poikamiehet kurissa 😅 Rande on mitä oivallisin sivallettava, sillä hän hiffaa heti ja osaa suhtautua sanoihini oikein. Ihana tyyppi 🥰
AletheiasNo minä saan aika montaa ihmistä hämilleen. Tyypillistä minulle.
Sanon aika suoraan tuntemukseni ja varsinkin ne positiiviset. Epätyypillistä suomalaiselle..
Syykin on selvä, minua on parjattu ja haukuttu koko elämäni ajan. Itse olen päättänyt toisin. Olen päättänyt, että jos minulla on jotakin positiivista tunnetta, tuon sen julki. Sellaisenaan. Ei ole niin pientä posea olemassa etteikö sillä olisi merkitystä. Ei ehkä sille kohteelle, mutta minulle.
Anna hyvän kiertää on tunnettu käsite, mutta minä haluan olla lähde. Ympäröin itseäni posella ja ammennan sitä muillekin pikkiriikkisissä annoksissa.
Ei mitään makeilua tai turhaa imartelua vaan aitoja ja ennenkaikkea rohkeita kannanottoja pikkuisista asioista. Minusta itsestäni.
En koe olevani mitenkään hyvä ihminen, mutta aina voi yrittää tehdä jonkun toisen päivästä pikkuisen paremman. Ihan pienillä asioilla, kuten positiivisella huomionosoituksella voi olla oikeasti iso merkitys. Tai sit ei. Mistäpä minä tietäisin.. mutta minun tulee olla rehellinen itselleni ja tuntemuksilleni.
Teennäinen paska ei uppoa minuun, siksipä en itsekään ole teennäinen. Toki jos voin valita, valitsen mieluusti sen posen. Haluan valita sen.
Osaan myös olla raadollinen toisinkin päin. Mutta miksi? Olen vahvasti tunneihminen, kuten sinäkin, niin pystynet ymmärtämään mitä tarkoitan. Sinulla on hyvä sydän. Mutta niin on minullakin.
Minut on hajotettu ja revitty palasiksi tässä elämässä niin pahoin, että en suurin surminkaan tee pahaa kenellekään. En tahalleni, mutta minun pitää olla itselleni rehellinen. Niin hyvässä kuin pahassakin.
Se, että olen vain minä itse, se hämmentää ihmisiä. Siinä ei ole mitään pahaa. Olen rehellinen ja suurin kunnianosoitus minua kohtaan on vain vastarehellisyys. Aika harva siihen oikeasti pohjimmiltaan pystyy.
Mut juu.. minä pidän sinua ihastuttavana, mutta sinulla on myös mielestäni liikaa epävarmuutta. Olet viisas, mutta et selvästikään näe kovin hyvin omassa elämässäsi. Olet mielestäni kiinni liikaa ulkoisissa asioissa ja tuhlaat elämääsi kunnes opit näkemään itsesi realistisesti.
Sinulla on mahtava kyky nähdä asioita, mutta et näe sitä tärkeintä. Sinä et näe itseäsi itsesi kautta. Olet ymmärtääkseni kokenut epäonnea .. tai jotakin hyvin ikävää elämässäsi ja et ole ylittänyt sitä. Raahaat sitä mustaa pilveä mukanasi. Keksit tekosyitä itsellesi miksi et voi elää kuten voisit elää itsenäsi. Ja se on sääli.
Mutta hei, se on sinun elämääsi ja elät kuten haluat. Mikä minä olen arvostelemaan tapaasi elää.. enhän edes tunne sinua.
Oikeasti sinä tarvitset vain hieman rakkautta. Etkä voi löytää sitä kuin yhdestä paikasta. Ja tiedät mitä tarkoitan.
No tässä nätisti ja asiallisesti mielipiteeni sinusta. Ja siis edelleen pidän sinua ihastuttavana. Ja samalla .. no, minua harmittaa puolestasi.
Pahoitteluni avautumisestani. Mutta minusta vain tuntui tärkeältä nyt kertoa tuntemuksistani.
- Anonyymi
2006 viimeksi sain läheisyyttä, ihokosketusta. Muutoin aina yksin. Toki kun käyn äidin luona niin halin häntä, mutta se ei ole sellaista mistä tässä puhutaan. Elämä menee näinkin. Hautaan asti yksin ja ilman on kurssi. Tämä maailma vaan on sellainen että monet jäävät yksin. Eipä siinä. Tsemppiä ja voimia!
Wytch Hazelin V: Lamentations -levy on kova.
IkisinkkuerakkoM1977Elämässä ei todellakaan mene nallekarkit tasan.
Minä löysin oman nallekarkkini vasta reilu neljä vuotta sitten. Ja olen sinua hieman vanhempi.
- Anonyymi
Niinpä, kosketuskaipuu ja tosiaankin iho ihoa vasten...kaipaahan sitä, halusi tai ei. Sellainen jakamisen ja yhdessäolon tarve kai siinä takana on (Yoda 😊).
Myönnän kaipaavani ja vaikka viimeksi eilen eksää halailutti niin ei se korvaa tarvetta tunneyhteyteen, jos se puuttuu niin kyseessä on vain korvikekaffee eikä se käsin aidoista pavuista jauhettu hitaasti ja rakkaudella valmistettu lämmin kupponen kaffetta mikä vie kielen mennessään, niin tosiaankin...paras ja läheisin ystäväni on nykyään kahviautomaattini 🥰 joka koskettelee makuhermojani säännöllisesti.
Vähiin on käyneet koskettelut mutta kyllä näinkin hengissä pysyy 😊Pikku-pirpana kirjoitti:
Olipas.. nyt alkoi tekemään mieleni vahvaa, tummapaahtoista kahvia. 😁
varma valinta :)
Ex-Lukka kirjoitti:
varma valinta :)
Höh.. sinähän se tietenkin olit kun sait minut tuollain ajattelemaan. Juurikin kahvitauolla ja mukissa tuplaespresso maitokaakaolla.
Työpaikan automaattikahvi ei saa sukkiani pyörimään jaloissani.. toisin kuin sinä tuolla kahvivertauksellasi.
Jokos sulla on lomat päristelty? Itse odottdlen lomaa jo kuumeisesti. Tämä ja ensiviikko vielä töitä.Pikku-pirpana kirjoitti:
Höh.. sinähän se tietenkin olit kun sait minut tuollain ajattelemaan. Juurikin kahvitauolla ja mukissa tuplaespresso maitokaakaolla.
Työpaikan automaattikahvi ei saa sukkiani pyörimään jaloissani.. toisin kuin sinä tuolla kahvivertauksellasi.
Jokos sulla on lomat päristelty? Itse odottdlen lomaa jo kuumeisesti. Tämä ja ensiviikko vielä töitä.No juu, harhailevat ajatukset saavat aikaan mielitekoihin harhailuja 🤔, itseäkin alkoi samalla kiehtoa ajatus kahvinmakuisesta lämpimästä suukosta...pitäisi varoa mitä kirjoittelee 😊.
Mulla on aikaa päristellä mielin määrin kunhan kelit vain pikkuhiljaa suosisivat sitä harrastusta, ihan ok kelejä näyttäisi olevan tulossa huonon alun jälkeen.
Eiköhän niitä riittäne vielä tuleviinkin lomailuaikoihin, toivotaan parastaEx-Lukka kirjoitti:
No juu, harhailevat ajatukset saavat aikaan mielitekoihin harhailuja 🤔, itseäkin alkoi samalla kiehtoa ajatus kahvinmakuisesta lämpimästä suukosta...pitäisi varoa mitä kirjoittelee 😊.
Mulla on aikaa päristellä mielin määrin kunhan kelit vain pikkuhiljaa suosisivat sitä harrastusta, ihan ok kelejä näyttäisi olevan tulossa huonon alun jälkeen.
Eiköhän niitä riittäne vielä tuleviinkin lomailuaikoihin, toivotaan parastaAijjaa, sie et sitten ole työelämässä aktiivi. Jos sinulla on mielin määrin aikaa päristelyyn..
Ihan samapa tuo minulle. Aläkä suotana sentään ala ihteäsi sensuroimaan.. tai jos alat, niin minä pahoitan mieleni ja suutun. Ja mustaksi muutun. 🤪
Meinaan vaan, että sun tyyli kirjoittaa on hyvän herkullinen. Aina ei tarvii olla niin vakavissaan ja se on hyvä että joku osaa kutkutella. Ja sinä osaat.
Gattino on toinen joka osaa kutkutella. Ja on muuten hyvä siinä kun sille päälle sattuu.
Vaikka olenkin iloinen luonteeltani.. ja nauravainen, minulla on paha taipumus lievään tosikkouteen. Se johtunee kai siitä et mulla on tooosi pitkät piuhat. Eli olen hidas tajuamaan.
Mun työnjohtaja on myös ystäväni ja hän on ehkä niitä harvoja jonka kanssa osaan hullutella ihan tosissaan. Häntä ei haittaa se, kun en tajua heti. Ja yhdessä me vedetään ihan övereitä juttuja joka päivä. Ja tykätään siitä.
Muut ei hiffaa meitä ollenkaan.
Kolmevitonen hevirokkikukko ja viiskymppinen kurppa .. ei ihan sellainen ystävystymispari jota voisi olettaa.
Tykkään päättömyyksistä ja hulluttelusta. Ja sä osaat vissiin kai tuon saman taidon. Tai näi olen ymmärtänyt. Joten laulun sanoin
Älä koskaan ikinä muutu .. pysy aina tuollaisena kuin nyt oot..
Jos saa pyytää..? Ole rohkeasti vähän villi. Luulen että haluan sinun olevan pikkuisen villi siksi, kun sit munkin on helpompi päästää välillä irti..tajuukko?
Ei se mitään merkkaa noin niiku oikeassa elämässä, mutta olisi kiva hullutella myös täällä palstalla välistä.
Se vain on niin vaarallista peliä, siis siksi kun ei pysty lukemaan toisen reaktioita tai ilmeilemään toiselle hullutellessa.
Mut juu.. multa tulee taas ihan väsynyttä tekstiä.. hyvät yöt kahvipavuille ja sinulle myös. Pakko painaa pää tyynyyn.. herätys liian pian.
- Anonyymi
En ole koskaan elämässäni, poislaskien nyt sellainen lapsuusaika, jota en muista, tuntenut ihon kaipuuta. Täysi käsittämätön ajatus mulle, että joku voi kaivata tuota.
Outoa.. kai. Mutta sun mielestä kai minä olen outo.
Meitähän on täällä jokaiseen lähtöön.
Mitä sinä sitten kaipaat jos se ei ole läheisyys? Eikä pahalla, haluaisin vain ymmärtää sinua paremmin.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Outoa.. kai. Mutta sun mielestä kai minä olen outo.
Meitähän on täällä jokaiseen lähtöön.
Mitä sinä sitten kaipaat jos se ei ole läheisyys? Eikä pahalla, haluaisin vain ymmärtää sinua paremmin.En minä mieti mitenkään henkilökohtaisesti juuri sinun outouttasi. Tuo ajatus ja tuntemus on vain minulle täysin vieras.
Toisen ihmisen läsnäoloa ja seuraa voin kyllä kaivata, mutta en kosketusta sinällään ja vielä vähemmän ihokosketusta. Seksiä voin kyllä kaivata, kunhan on kohde, jolta sitä kaivata. Yleisellä tasolla en ymmärrä seksinkaipuutakaan, sillä minulla sillä tunteella pitää olla kohde. Pelkän tulemisen tarpeen hoidan jopa mielummin itse kuin päästäidin jotakuta ketä vain lähelleni. Näin tarkemmin ajatellen en tosin kaipaa toisen ihmisen läsnäoloa ja seuraakaan yleisellä tasolla, vaan silläkin tunteella pitää olla selkeä kohde, kenen seuraa nyt kaipaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä mieti mitenkään henkilökohtaisesti juuri sinun outouttasi. Tuo ajatus ja tuntemus on vain minulle täysin vieras.
Toisen ihmisen läsnäoloa ja seuraa voin kyllä kaivata, mutta en kosketusta sinällään ja vielä vähemmän ihokosketusta. Seksiä voin kyllä kaivata, kunhan on kohde, jolta sitä kaivata. Yleisellä tasolla en ymmärrä seksinkaipuutakaan, sillä minulla sillä tunteella pitää olla kohde. Pelkän tulemisen tarpeen hoidan jopa mielummin itse kuin päästäidin jotakuta ketä vain lähelleni. Näin tarkemmin ajatellen en tosin kaipaa toisen ihmisen läsnäoloa ja seuraakaan yleisellä tasolla, vaan silläkin tunteella pitää olla selkeä kohde, kenen seuraa nyt kaipaan.Lisään vielä, että jos minullaon se kohde, jolta haluan seksiäkin, niin kyllä mä silloin halaan ja suukotan yms. Vaan kun ei ole kohdetta, ei ole tarvettakaan.
Anonyymi kirjoitti:
Lisään vielä, että jos minullaon se kohde, jolta haluan seksiäkin, niin kyllä mä silloin halaan ja suukotan yms. Vaan kun ei ole kohdetta, ei ole tarvettakaan.
Ok. Kiitos selvennyksestäsi.
- Anonyymi
Ole On-Off. En pidä koskettelusta ja halailuista muutoin kuin rakastaessani jotakin. Omaa lastaan haluaa paijata ja rakkaita vanhuksia ja sisaruksia halata, joista jotkut käyttäytyvät halatessaan teatraalisin elein, mistä lie oppineet sen tai miksi itse jäänyt oppia ilman. Voin sanoa yleisesti, etten pidä koskettelusta, enkö siitä että minuun kosketaa. Kerran halaus ja ymmärtävät sanat saivat minut tulvehtimaan kyyneleitä. Ehkä olin jäänyt sitten siitä pitkään vajaaksia halauksia, joita en normaalisti kaipaa. Selkän taputtaminen on ok jms. missä ei tarrata toiseen kiinni.
Kaikilla meillä on yksilölliset tarpeet. Itse en voi puhua kuin omista tarpeistani, enkä yritä puhua toisten suulla. Hienoa kun on erilaisuutta ja sitä tuodaan julki. Siinä piilee keskustelun suola.
Keskustelu ei ole mitään jos siinä ei esiinny näkökantoja puolin jos toisin. Joten kiva kun kerroit näkemyksesi.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Kaikilla meillä on yksilölliset tarpeet. Itse en voi puhua kuin omista tarpeistani, enkä yritä puhua toisten suulla. Hienoa kun on erilaisuutta ja sitä tuodaan julki. Siinä piilee keskustelun suola.
Keskustelu ei ole mitään jos siinä ei esiinny näkökantoja puolin jos toisin. Joten kiva kun kerroit näkemyksesi.Kiitos. Piti sanoa, että olen itse on-off-tyyppinen, jotenkin kaksijakoinen, kun mietin asiaa.
- Anonyymi
Tykkään henkisestä yhteydestä ja seksiin liittyvästä koskettelusta, ja se riittää oikein mainiosti. Näin vanhemmiten olen tosin alkanut halailemaan enemmän ystäviä, sukulaisia ja jopa työkavereita, kaikenlaista 🤷♀️.
- SheenaSehän on hyvin yksilöllistä. Itse en halua sekoittaa läheisyyttä seksuaaliseksi. Tai seksiä pelkäksi läheisyydeksi. Minulle ne ovat kaksi erillistä asiaa, jotka saattavat kietoutua yhteen.
Läheisyys luo yhteenkuuluvuutta ja vahvistaa yhteishenkeä. Juurikin perheen, ystävien tai vaikkapa urheiluseuran kesken. Miksei siis vaikka myös työkavereiden kesken.
Naistenlehdestä luin, että kosketuksia on kolmenlaisia.
Yksi on ohimenevä kosketus, kuten käden laskeminen toisen olkapään päälle.
Sitten on vielä seksuaalinen ja rakkaudellinen kosketus.
Viime aikoina, kun olen lähestynyt puolisoani seksuaalisesti, huomaan että tarpeeni onkin koskettaa häntä rakkaudellisesti. Oma kiihottuminen ja orgasmi ei tunnu lainkaan tärkeältä.
Tämä om hieman hämmentävää.- Anonyymi
" huomaan että tarpeeni onkin koskettaa häntä rakkaudellisesti"
Tuo taitaa olla iän tuomaa kypsyyttä.
- Sheena Ohhoh! Naistenlehdestä?
Eipä siinä mitään,mutta sun pojot mun silmissä .. no .. eipä ne kai voi tämän ylempänä ollakaan.
Tuo sinun rakkaudellinen kiintymyksesi vaimoasi kohtaan on ihailtavaa. Mutta .. pikkiriikkisen mietin meneekö se jo takertumisen puoleen..?
Tai sit sä heität taas legendaa huuli pyöreänä.
Ihan sama.
Jos oikeasti olet tosissasi, niin hämmennyksesi on ymmärrettävää.Pikku-pirpana kirjoitti:
Ohhoh! Naistenlehdestä?
Eipä siinä mitään,mutta sun pojot mun silmissä .. no .. eipä ne kai voi tämän ylempänä ollakaan.
Tuo sinun rakkaudellinen kiintymyksesi vaimoasi kohtaan on ihailtavaa. Mutta .. pikkiriikkisen mietin meneekö se jo takertumisen puoleen..?
Ihan sama.
Jos oikeasti olet tosissasi, niin hämmennyksesi on ymmärrettävää."...meneekö se jo takertumisen puoleen"
Tuota olen itsekin miettinyt. Tätä tapahtuu kuitenkin aika usein. 😊
Rakkaudellinen kosketus on ele, jolla ilmaisen toiselle, että arvostan häntä.
Kosketus välittää tunteen ja se on aivan erilainen kuin seksuaalinen kosketus.
Takertumisessa taas haetaan itselleen jotain tärkeää.
Mutta ei sillä ole väliä, jos se on molemmin puolin antoisaa.- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Ohhoh! Naistenlehdestä?
Ihan sama.
Jos oikeasti olet tosissasi, niin hämmennyksesi on ymmärrettävää.Yritin jotain tuollaista sanoa aikaisemmin omassa vastauksessani. Hätkähdin kysymystäsi takertumisesta. Ehkä halusi vain provota.
Ihminen jota rakastaa, on enemmän kuin seksi ja ihastukset. Sellainen ainutlaatuinen ihminen, jota arvostaa ja johon luottaa. Se on ottanut ehkä vastaan kolhuja tai voinut osoittaa jotain vahvuutta muulla tavalla.
Ei se niinkään takertumista, vaan arvostusta. Gattino kirjoitti:
"...meneekö se jo takertumisen puoleen"
Tuota olen itsekin miettinyt. Tätä tapahtuu kuitenkin aika usein. 😊
Rakkaudellinen kosketus on ele, jolla ilmaisen toiselle, että arvostan häntä.
Kosketus välittää tunteen ja se on aivan erilainen kuin seksuaalinen kosketus.
Takertumisessa taas haetaan itselleen jotain tärkeää.
Mutta ei sillä ole väliä, jos se on molemmin puolin antoisaa.Sinusta on aina huokunut sellainen tyyni vakaus ja tyytyväisyys. Olet sellainen vuosisadan rakkaustarina.. ja se tekee minut hyvin onnelliseksi. Enkä tarkoita puolestasi vaan siksi, kun jaksan itse uskoa rakkauteen juurikin sinunlaisten vuoksi.
Annat toivoa meille realisteille. Kiitos siitä.
Etkä sinä voi olla takertuva, jos osaat epäillä itseäsi liian takertuvaksi. Se jotenkin sulkee sen mahdollisuuden pois.
- Anonyymi
Voi sinua pirppis.
Tiedän meillä molemmilla olevan fyysisiä onķelmia (kirjoitus, että persutkin tajuu) mutta näillä mennään elon loppuun saakka.
>simiti<No niih.. sulta puuttuu puolet aivoista ja mulla aivot tulehtuu pikkuhiljaa.. aivovammaisia ollaan siis.
- Anonyymi
Mulla oli sellainen mies hetken, jonka kanssa saatoimme nauttia alastomina toistemme kehoista ja sitä kaipaan siitä suhteesta. Pelkkää ihokosketusta tuntitolkulla. ❤️
- Anonyymi
Pikku-pirpana kirjoitti:
Olet onnekas jos olet sen saanut kokea.
Niin, joskus aurinko paistaa hetken risukasaan, mutta hän ei ole enää elämässäni. Kaikki miehet viipyvät tasan sen verran, että rikkovat rikottua lisää. Kaipa siitä pitäis oppia jotain, mutta en ole vieläkään keksinyt mikä se oppi on. Paskoja valintoja ehkä eikä siitä voi syyttää kuin itseään.
- AnonyymiUUSI
Öö, siis pelkkää ihokosketusta tuntitolkulla? Ei yhtään seksiä?
- Sheena
- Anonyymi
niin jooh ei kai ole mitään trollaamista kun joskus voin laittaa tietokoneen lämpötilajuttuja uhdessä lauseessakin
- Anonyymi
Itse en erityisemmin piittaa halailusta tai koskettelusta. Koen sen joskus jotenkin jopa epämiellyttävänä. Voi olla että koen tuollaisen halailun epämiellyttävänä kun olen asperger enkä oikein pidä siitä että joku tulee yhtäkkiä iholle tai muuten vain liian lähelle. On kyllä joku miespuolinen kaverikin joskus halannut, onko se nyt sitten ihan homoa?
Seksiä naisten kanssa kaipaisin, enpä oikeastaan muuta ja kärsin siitä kun en saa seksiä.
KilttiMies89- Anonyymi
Mutta olen kuitenkin mies ja seksin tarve on suuri kun on ne tarpeet hiirelläkin.
KilttiMies89 Anonyymi kirjoitti:
Mutta olen kuitenkin mies ja seksin tarve on suuri kun on ne tarpeet hiirelläkin.
KilttiMies89Jaa.. moni mies sekoittaa rakkauden ja seksin, kuten myös läheisyyden ja seksin. Sillä on se seksiä sooloseksikin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KilttiMies89Kukaan normaali-ihminen nyt ei kuitenkaan halua kenellekään pelkäksi panopuuksi. Tuossa varmasti yksi suuri syy miksi et ole sit naista löytänyt. Jollei toiselle pysty edes alussa mitään tunnetta näyttämään, niin eipä siinä silloin kukaan mukaan tartu. Ei sillä toiminnalla saisi mukaansa sellaista miestäkään, joka kannattaisi huolia pidempiaikaisesti. Miehille vaikuttaa tuo tunnepuoli olevan vielä naisiakin tärkeämpää. Naiset voivat tehdä käytännöllisiäkin ratkaisuja pariutumisen suhteen, mutta miehet todella harvoin.
- Anonyymi
minunmielestäni eivät ole kovin haitallisia kuin joku hellutailainen pastori kaupungin tytöt
laitan hyviksi lämpöjurun kun laitoin ikkunan kiinni mitä
sisä 21,5 ulko 25,2 - AnonyymiUUSI
Siitä on jo jonkin verran kuunkiertoja, kun joku on ollut iholla. Aloituksesi muodostama ensireaktio oli hylkivä ja epäilen syyksi ajan kulumista ja asenteiden jonkin asteista muuttumista toisiin. Tuttuihin ja tuntemattomiin. En vain tiedosta tuntevani sitä läheisyyslämpöä, mitä joskus aiempina vuosina ja epäilen suuresti, että halaaminen sitä tunnetta palauttaisi. Kaipaankokaan loppujen lopuksi. - cu-
Niin.. kaipa sitä voi elää ilmankin. Minulle itselleni se on ihan perustarve. En voisi elää ilman. Tai ehkä paremmin ilmaistuna.. en osaisi elää ilman.
- AnonyymiUUSI
Halaaminen on ihan parasta. Mulle tulee parempi mieli melkeenpä eläinten paijalusta, kun ihmisten jollen ole suhteessa. En kaipaa ihmishalia kuin näin perheellisenä perheeltä.
JasuNiin.. ymmärrän tuon hyvin. Sitä valikoi kenet päästää lähelleen. Rakkaimmat vain.
Sinä nyt muutoinkin olet sellainen sisäänpäin lämpenevä ihminen. Perhe ja läheiset merkkaa, ja muista ei niin väliksi.
Ja tää ei ollut kritiikkiä.. toteamus vain. Sinulla on suuri sydän, mutta valitset hyvin tiheällä kammalla ne jotka sinne päästät.- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. ymmärrän tuon hyvin. Sitä valikoi kenet päästää lähelleen. Rakkaimmat vain.
Sinä nyt muutoinkin olet sellainen sisäänpäin lämpenevä ihminen. Perhe ja läheiset merkkaa, ja muista ei niin väliksi.
Ja tää ei ollut kritiikkiä.. toteamus vain. Sinulla on suuri sydän, mutta valitset hyvin tiheällä kammalla ne jotka sinne päästät.Juu, olet oikeassa. 😊👍
Välitän kyllä ihmisistäkin noin yleisellä tasolla, mutten halua kaikkia läheisyyteeni.
Jasu
- AnonyymiUUSI
Mulle tuli itsestä mieleen "mies ja alaston ase"-leffa, missä se päänäyttelijä sanoi, että otsoni on kuin seksi, sitä kun ei ole, sitä kaipaa.
Otsonin puute ilmakehässä kuitenkin on tärkeämpi mulle nyt, kuin kosketus, läheisyys tai seksikään.
Kun mä yllä mainittuja joskus oikein ajatuksella ja pieteetillä havittelin itselle tärkeeltä ihmiseltä ja se itse suhde...suhteet ei toimineet mun pään takia, niin löin silleen hanskat tiskiin, että pitäkää tunkkinne.
Elämän on täyttäneet ties mitkä muut asiat mitkä on helpommin saavutettavissa kuin pyyteetön haluava kosketus, läheisyys tai mikä muukaan liibalaaba.
Tosin mulla on jo elämässä tapahtuneet asiat, mihin jotain toista ihmistä tarvitsee...
Että minusta noi on pään sisäisiä oikkuja...Niin.. kaikilla meillä on pään sisäisiä oikkuja. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Mutta nuo ovat kuin mielipiteet.. koskaan ei tykätä jos toinen sörkkii niitä.
Olen toki nyt ymmärtänyt ettei kaikilla ole samanlaisia tarpeita kosketukseen, mikä myönnettäköön on hienoinen yllätys minulle.
En tiedä miksi, mutta oletin että kaikilla olisi läheisyyden kaipuuta. Olin hyvin väärässä ja olenkin korjannut mielipidettäni asiasta.
Joku ihmeen asennevamma kun tuollaista edes oletin...- AnonyymiUUSI
Pikku-pirpana kirjoitti:
Niin.. kaikilla meillä on pään sisäisiä oikkuja. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Mutta nuo ovat kuin mielipiteet.. koskaan ei tykätä jos toinen sörkkii niitä.
Olen toki nyt ymmärtänyt ettei kaikilla ole samanlaisia tarpeita kosketukseen, mikä myönnettäköön on hienoinen yllätys minulle.
En tiedä miksi, mutta oletin että kaikilla olisi läheisyyden kaipuuta. Olin hyvin väärässä ja olenkin korjannut mielipidettäni asiasta.
Joku ihmeen asennevamma kun tuollaista edes oletin...Minäkin olen joskuz luullut kaipaavani kosketusta ja läheisyyttä... mutta mielestäni sellainen oikeasti pyyteetön läheisyys ja lädnäolo on utopiaa...kuten kommunismi.
Aina lopulta se oma lehmä on ojassa... tarvehierrarkia...
Mietis vaikka:
Nainen haluaa läheisyyttä----> mies p.llua...
Mies tarvii huoltajaa----> nainen fyysistä apua...
Nainrn haluaa hellyyttä----toinen nainen toista naista alasti...
Mies panoa--‐> toinen peppuseksiä...
On tarvetta ja on vastakaikua sille. Kaupankäyntiä...
Js miten kauppaa käydään? No myydään...
Jos sanot, että voit ostaa, jos haluat, tuote on vähän mitä on, niin ei käy kaupaksi....eiköhän jokainen joka menestyy, osaa myydä "tuotettaan"?
Parhaat myyjät uskoo tarinoitaan jopa itse. 😄
Jos kättely sellaiseksi lasketaan niin se on selkeästi käytetyin kosketuksen muoto itsellä. Järjestö ja luottamustoimissa tuo on ihan hyvä tapa lähestyä. Siinä myös annetaan viesti ulospäin että tämä on kahden ihmisen välinen keskusteluhetki johon ei toivota muita väliin.
Lapsia halaan kun nähdään ja samoin isän ja siskon kanssa halaillaan. Kavereita en halaa ja siinä ei ole mitään homofobiaa. Tuo vain on sama kuin pistäisi ihmiset odotamaan bussia ihan kylki kyljessä kiinni. Se ei vain tunnu luontevalta.
Itse taas koen minuun suuntautuneet koskettelut positiivisena merkkinä vaikka nyt esim baareissa. Ei ole väliä koskettelijan sukupuolella iällä tai ulkonäöllä; jos haluaa pakaroita kosketella tai pistää käden mun reidelle niin mulle ihan ok. Kunhan ei nipistä niin että sattuu tai rutista kulkusia niin mukava että ulkonäkö miellyttää.
Toiseen suuntaan taas enemmänkin kartan koskettelua kuin menisin lähelle; poikkeuksena ehkä tuo kättely. Jos vaikka vaan törmätään baaritiskillä ja nainen sanoo minua ahdistelijaksi niin ei siinä portsarit tai järkkärit paljoa ala selvittämään vaan kyllähän minut sieltä poistetaan. Nykyään baarit ja festarit ovat hyvin tarkkoja maineestaan eivätkä missään nimessä haluta huonoa jukisuutta sillä että netissä jutut leviää ahdistelijoita suosivana paikkana tai tapahtumana.
Naisten suunnalta olen huomannut kaksi koskettelumuotoa jota en ole oikein hahmottanut. Toinen oli nuorempana sellainen että piti riisua paita pois ja mennä mahalleen esim sohvalle. Sen jälkeen nainen alkoi etsiä ja puristella finnejä ja mustapäitä. Välillä tuntui että jos niitä olisi kaivettu syvemmältä niin olisi pitänyt olla jo teräase. En tiedä oliko tässä joku piilotettu tarve kosketteluun vai mitä sillä ajettiin takaa. Sen verran selvisi että ainakaan se ei kuulemma ole alkusoittoa aikuisten lääkärileikeille.
Toinen on sellainen muoto joka on tullut muutaman kerran vastaan. Pari kertaa niin että olen kohdannut naisen kunhan ensin olen muutaman treffin jälkeen saanut pakit. Sen lisäksi muutama kerta on oltu baarissa isommalla porukalla ja siellä sitten juttu alkanut luistaa paremmin jonkun tietyn naisen kanssa. Kaikissa tapauksissa kun tulee se hetki että tiet taas erkanevat eikä ainakaan itsellä ole ollut varmuutta mikä olisi ollut oikea tapa hyvästellä niin nainen on laittanut käden kevyesti tuohon rintalastalleni ja joko taputtanut tai silittänyt samalla kun on hymyillyt.
En tiedä onko tuossa taas joku juttu mikä pitäisi ymmärtää sanattomana viestinä vai oliko vaan vinkki että erilainen paita sopisi minulle paremmin.Tuo taputus rintalastalle on positiivinen merkki. Se ei kutsu luokseen vaan kiittää ja kertoo naisen halusta koskettaa sinua. Eli ehkä seuraavalla kerralla kun tapaate voit hieman edetä ja laittaa itse oman kätesi vaikkama naisen selälle. Mitä matalammalle sen kätesi lasket, sen suurempi merkitys sillä on seksuaalisesti. Ja toisin päin.. ylempi selkä ja hartiat,olkapäät kuuluvat jo friendzonelle.
- AnonyymiUUSI
huviksi voisin laitta lämpöjä mitä tietokone
niin ajattelin että jonkin sademittarinkin voisin tehdä
sisä 24,0 ulko 28m8 - AnonyymiUUSI
ajattelin että miten laserin polarisoinnin kanssa tuollaista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354243- 552945
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462848- 302633
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3322583Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82575- 382179
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t541925Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461673- 1411527