Se on karkki ja suklaa mikä lihottaa eniten.Ne on lopetettava KOKONAAN heti ensimmäisenä kun aloittaa laihduttamisen KOSKA niistä tulee helposti ylimääräisiä kaloreita päivässä jopa 1600
Tiedän tuon tarkkaan koska itsekkin olen niitä syönyt paljon koko elämäni ajan noin 50 vuotta.
Laihtumiseen riittää että ne lopettaa laihduttamisen ajaksi.Se pitää koko ajan seurata painoa ja vyötärön ympärysmittaa ja aloittaa HETI jos ne on vähänkään kasvanut.
Ei sitä silloin liho niistäkään JOS määrät pysyy koko ajan pienenä.Ne tahtoo kuitenkin välillä nousta liian suureksi koska ne on niin hyvän makuisia ja silloin alkaa lihominen ☹️JOS sitä ei heti pysäytä.
Oletko lihonut,tässä syy
9
101
Vastaukset
- Anonyymi
Jäätelötuutissakin on paljon kaloreita. Sen verran pitää riskejäkin ottaa että joskus vanhakin herkuttelee vaniljapuikolla.
Suklaata vaan se mini ruutupala päivässä. Suklaa pahin lihottaja.
Ai Viivi kun mua niin löijää. Tarkoitan, että väsyttää kun liian aikaisin aamulla heräsin.
Aappo.- AnonyymiUUSI
Jäätelössä on paljon sokeria mikä lihottaa ja aiheuttaa päänsärkyä.
- AnonyymiUUSI
no minä lihoin kun jouduin olemaan pakosta poissa kävelylenkeiltä kun iski ylikunto ja rytmihäiriöt ja sydän alkoi hakata enemmän että orastavat tulevat sydänongelmat jotka joko tulevat tai eivät tule mikä riippuvaa itsestäni täysin mut oma keho antoi varoitusmerkin kun sydän ei sietänyt paria juttua että nyt oon alkanu uudelleen lenkkeillä mut huomasin tossa eilen että otti taas takapakkia että noin viikon ehdin kuntoilla ja painokin putosi heti kilon kaksi.
viestin lähettäjä juha pohjola- AnonyymiUUSI
ja toki varmaan nuo 3-4 lisäkiloa saattoi tulla senkin takia jos en pitäny huolta kalorimäärästä tarpeeks että saattoi olla että kaloreita meni liikaa kehhoon mikä on huono yhdistelmä jos ei ole kuntoilua ollenkaan eli siis en ole voinut kuntoilla kun iski noi ongelmat joiden vuoksi piti käyvä ihan terveyskeskuksesa että ne kertoi siellä että soittaa ambulanssi ensi kerralla jos oire on voimakas.
- AnonyymiUUSI
noin kilon kaks toki sain pudotettua tarkentamalla ruokavaliota ja ottamalla liikuntaa uudelleen mukaan mut tosa iski pientä takapakkia mut toissa päivänä jolloin ei ollu liikuntaa niin laihduin vuorokauvessa yhen , jopa kaks killoo koska söin terveellisemmin enkä kuitenkaan syönyt liian vähän. Joskus mulla on ollu ongelmana se että saatan syyä liian vähän. ei hyvä juttu jos syö liian vähän, koska terveysongelmia voi tulla ja kostaantuu usein kovempana syömisenä koska illalla voi iskeekin kovempi nälkä.erilaiset sydän sairaudet voi iskeä myös.
kaikkein pahimman virheen tein 4 kuukautta sitten kun paastopäivän tein 5 kilsan lenkin ja saunoin lisäksi = kamala virhe, joka ois voinu olla itselleni jopa kohtalokas. pian sitten piti mennä tekuun tutkimuksiin. Alkoi tulla kovempaa pumpun lyöntiä ja myös tiheämpää lyöntiä. Hoitaja vastaanotossa epäili ylikuntoa.
Oli myös paha ripulikin siinä että ilmeisesti stressivatsa iski jonka seurauksesta ripuli joka kesti 5 päivää jona aikana laihduin 2 kiloa.
eilen kun söin epäterveellisemmin kuten mm possunkylkeä ja kalorimäärä oli suurempi niin yks kilo yön aikana tuli kehoon lisää niin tännään ois aikomus syyä enemmän vihreätä eli kasviksia ja ainakin kananmunaa pitää syyä jotta saa tarvittavan proteiinin ja kananmuna pitää kylläisenä sekä muistaa välipalat kuten kauralese-kaurahiutale-punaviinimarja sekoitus on oma lempparini enkä lisää koskaan siihen mitään muuta .
Karkit on paheeni, myönnän että niitä välillä popsia etten ole lähteny ihan nollalinjalle että mulle ei oikein sovi liian tiukka linja vaikka mammani ja isäni väittää että oon pilkuntarkka syömisen suhteen, mut omasta mielestäni en oo niin pilkuntarkka kuin mitä jotkut on.
esim kovana kuntoilupäivänä (tosin nykyänä en taida enää uskaltaa kuntoilla kovemmin johtuen sydänvaikeuksista) voi syyä raskaammin ja pitääkin syyä raskaammin koska jos kuluttaa paljon niin pitää tankata kunhan muistaa ettei ylensyö.
kun elämäni aikana oon kuntoillut kovaa niin on tullut kuntoilun jälkeen esim syötyä karkkia joka on hyvä tankkausaine ja sen verran tiiän että monet urheilijat syö karkkia kovan treenin päätteeks. Mulla kun on ollu toi kuntoilu välillä melkein treenaamista ihan. Hampaat ei ehkä tykkää karkista mut esimerkkinä annan entisen norjalaisen murtomaahiihtäjän joka voitti maailmanmestaruuden niin hän kertoi että popsii karkkia treenin päätteeks kotona.
viestin lähettäjä Juha pohjola
- AnonyymiUUSI
varmaa ois fiksuinta ostaa kalorimittari mut noi vanhempani on jarrutelleet että mä alan pian sitten stressaamaan liikaa.
kalorimittari on siitä oiva apuväline painonhallinnassa että se on niin kätevä laite.
en haluis lihota enää 105 kiloiseksi körilääksi kun oon ollut usean vuoden ajan normaalipainoinen ja oon edelleen normipainoinen.
viestin lähettäjä Juha pohjola - AnonyymiUUSI
olen aika kiltti ihminen että kun myö itte syön tarkemmin niin kun asun isäni kanssa samassa talossa(omakotitalo) niin isä haluaa syyä rennommin niin mä haluun aina ruokaostoksilla kunnioittaa isääni koska toinen ihminen pitää ottaa huomioon niin oon monena vuotena ostanut ruokaa sillä tekniikalla että ostan itselleni suotuisia ruokia ja myös semmosta syötävää tai juotavaa jota isä haluaa. Joskus tulee pientä ermielisyyttäkin mutta se on normaalia että joskus mä saatan sanoa "no emmä nyt tiiä" ja sitten kun isä syö usein hillomunkkeja niin hän yrittää mullekin tarjota mut kieltäydyn tai joskus teen niin että nakerran munkista tosi pienen palan joka ei kyllä käytännössä lihota yhtään koska se on niin olemattoman pieni pala =) että näin meillä menee noi kuviot täällä =)
mulla alko lihominen noin about 2008 kun lopetin yleisurheilemisen että parissa vuodessa lihoin peräti 33 kiloa. Se on aika paljon kai vai onko?
varmaan myös osittain masennuslääkkeet ja pelkotiloihin olevat lääkkeet lisäksi lihottivat minua.
Sitten aloitin painonpudotusoperaation noin vuonna 2018 mut takapakkia että piti soittaa yöllä ambulanssi että se ei oikein käynnistynyt hyvin mut pian sitten alkoi homma mennä paremmin ja pudotin pikkuhiljaa pienin määrin painoani ksoka oon lukenu ettei ole järkevää pudottaa liian nopiaa. Mulle ei myöskään oikein nopeat painonpudotuskuurit ja paastoamiset toimi koska mun keho alkaa nälkiintyä ja oireilla pahoin jos en saa ruokaa tarpeeks että se on varmaan yksilöllistä toi vai onko?
painonhallinta ollu noin 5 vuojen ajan luokkaa hyvä ettei ole tullut mitään muutoksia kunnes ihan viime aikoina noin 3-4 kilon painonnousu. Toki kilon pari sain siitä pois mut yön aikana tuli kilo taas lisää. En onneksi ole liikaa stressannut tästä.
Painan noin 85-87 kiloa että paino vaihtelee 85-87 välillä. Noin 4 kuukautta sitten paino oli 82-84 välillä heittelevää että on siinä muutama/jokunen kilo tullu lisää.
oon 175cm pitkä ja pallopömppömahaa ei käytännössä ole ollenkan että mahankoko ei ole iso kun monilla saattaa olla iso maha mutta elopainoa ei ole silti kovin paljoa. Mulla on aika paljon joka puolella kehoa lihasmassaa eli semmosta tiivistä lihasmassaa joka selittää myös sen että painoa on kun moni ihmettelee kun on nähnyt minut että miten voin painaa 85-87 kun heidän mielestä näytän semmoselta että painaisin jotain 70-75kg.
viestin lähettäjä juha pohjola - AnonyymiUUSI
Lohduksi plösöille: ne karkit voi palauttaa ruokavalioon sitten, kun on oppinut hallitsemaan omaa kehoaan ja tietää miten syödään oikein. Herkut kuuluu kohtuudella elämään ja ne jotka liikkuu paljon, voi herkutella vaikka joka päivä. Tällaiset dieetit eivät ole ikuisia. Mutta herkkujen tilalle pitää löytää kunnon ruokavalio ja sitä ei saa pilata herkuilla. Pitää malttaa olla HETKI ilman, että keho oppii sulattamaan kunnon ruokaa. Siksi se on oikeasti tärkeää, että sokeria ei syödä ollenkaan silloin, kun ohje on, ettei syödä.
Se ei ole lopullinen tuomio. - AnonyymiUUSI
Niin. Ennenaikaan oli olemassa ammattinimikkeenä junanlähettäjä. Riplomi-ikäiset junanlähettäjät, vain miespuolisia, olivat arvostettua ammattikuntaa.
Heidän kuului tehä mielessään ristinmerkki, ettei lähtevä juna suistuisi kiskoilta tai törmäisi suuriin luonnoneläimiin.
Ai miks? Ettei jäisi luonnon armoille mahdollisen jälkikasvun ihmisiä.
.ain sataa vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k354443- 553055
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut462938- 302743
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3412685Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82635- 382319
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t542075- 51911
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461703