Miten runsas sokeri vaikuttaa terveyteen?

Anonyymi-ap

Täällä suositaan sokeria joten kysyin tekoälyltä miten sokeri vaikuttaa terveyteen:

Sokerin vaikutus verisuoniin: Liiallinen sokerin nauttiminen voi johtaa verisuonten kovettumiseen ja ahtautumiseen (valtimoiden kovettuminen), mikä heikentää verenkiertoa kehon eri osissa, mukaan lukien peniksen alueella. Hyvä verenkierto on välttämätöntä erektion saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi.

Insuliiniresistenssi ja tyypin 2 diabetes: Runsas sokerin käyttö voi johtaa insuliiniresistenssiin ja diabetekseen, jotka ovat tunnettuja erektiohäiriöiden riskitekijöitä. Diabetes vaurioittaa verisuonia ja hermoja, mikä vaikeuttaa erektion saavuttamista.

Painonnousu ja metabolinen oireyhtymä: Sokerin runsas kulutus voi johtaa lihomiseen ja metabolisessa oireyhtymässä, jotka molemmat lisäävät erektiohäiriöiden riskiä.

Veren rasva-arvot: Sokerin runsas käyttö voi nostaa huonojen rasvojen määrää veressä, mikä myös heikentää verenkiertoa ja lisää erektiohäiriöiden riskiä.

Jos olet huolissasi erektio-ongelmista, kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon, vähentää sokerin määrää ja tehdä terveellisiä elämäntapavalintoja.

Viisas tuo tekoäly.

4

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Teollisen sokerin voi korvata hedelmäsokerilla eli luonnonsokerilla.

• Anonyymi
        UUSI

Jos tarkoitat hdelmäsokerilla hedelmien sokeria, niin. esim. kuoritussa appelsiinissa on 100 g:aa kohden seuraavasti

- hiilihydraatit 8,9 (kaikki sokereita), joista:
        – sakkaroosi 3,6 g
        – fruktoosi 2,7 g
        – glukoosi 2,6 g

100-prosenttinen hedelmäösokeri sellaisenaan laimennettuna veteen yhtenä isona annoksena rasvoittaa maksaa.

• Anonyymi
      UUSI

En edes muista, milloin makea alkoi hallita elämääni. Aluksi se oli viatonta – pari keksiä kahvin kanssa, limsa koulumatkalla, suklaapatukka iltapalaksi. Ajattelin, että minulla on vain "makeanhammas". Mutta se oli enemmän kuin hammas – se oli koko leukani, vatsani, pääni.

Aloin herätä yöllä. Sydän hakkasi, suuta kuivasi. Menin keittiöön pimeässä, avasin kaapin oven ja kaivoin esiin sokeripussin. Otin sormella suoraa sokeria suuhuni. Se sulasi kielellä kuin lupaus paremmasta. Silloin tiesin, ettei tämä ollut enää pelkkä tapa. Se oli tarve.

Aamuisin olin väsynyt ja ärtyisä. Ihooni ilmestyi outoja finnejä, silmäluomeni nykivät. Näin painajaisia: sokerikuutioista, jotka kasvoivat, liikkuivat ja nauroivat minulle. Heräsin hikisenä ja menin heti kaapille.

Yksi yö oli erilainen.

Heräsin siihen, että jääkaappi oli auki. Ajattelin unissani jättäneeni sen auki, mutta kun pääsin keittiöön, näin varjon liikkuvan. Se ei ollut ihminen. Se oli valkoinen, rakeinen, sokerista muodostunut hahmo. Sen pää oli kasa sokeripaloja, ja silmät – ne olivat ruskeaa sokeria. Se katsoi minua kuin pettynyt äiti.

"Sinä kutsuit minut", se sanoi särisevällä äänellä. "Nyt olet minun."

Juoksin makuuhuoneeseen, paiskasin oven kiinni ja etsin puhelimen. Mutta näyttöön ilmestyi vain yksi viesti, toistuvasti: "Makeaa unta."

Aamulla heräsin sängystäni. Kaikki oli hiljaista. Mutta sokeripussi keittiössä oli tyhjä. Kaikki sokeri – pöytäsokeri, fariinisokeri, hillot, karkit – olivat poissa. Ja minulla oli kauhea päänsärky.

Lopetin sokerin sinä päivänä. Vieroitusoireet olivat kamalat. Näen yhä joskus unta siitä hahmosta. Joskus tunnen sen hajun: makean, imelän, mädän.

Ja silloin muistan: sokeri ei ole makea ystävä. Se on hidas hirviö.

• Anonyymi
      UUSI

Kastikkeet korvaan oliiviöljyllä.
      Kuten Italian Luigi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4463
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3065
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2958
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2763
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2665
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2339
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2085
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1981
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe