Miten runsas sokeri vaikuttaa terveyteen?

Anonyymi-ap

Täällä suositaan sokeria joten kysyin tekoälyltä miten sokeri vaikuttaa terveyteen:

Sokerin vaikutus verisuoniin: Liiallinen sokerin nauttiminen voi johtaa verisuonten kovettumiseen ja ahtautumiseen (valtimoiden kovettuminen), mikä heikentää verenkiertoa kehon eri osissa, mukaan lukien peniksen alueella. Hyvä verenkierto on välttämätöntä erektion saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi.

Insuliiniresistenssi ja tyypin 2 diabetes: Runsas sokerin käyttö voi johtaa insuliiniresistenssiin ja diabetekseen, jotka ovat tunnettuja erektiohäiriöiden riskitekijöitä. Diabetes vaurioittaa verisuonia ja hermoja, mikä vaikeuttaa erektion saavuttamista.

Painonnousu ja metabolinen oireyhtymä: Sokerin runsas kulutus voi johtaa lihomiseen ja metabolisessa oireyhtymässä, jotka molemmat lisäävät erektiohäiriöiden riskiä.

Veren rasva-arvot: Sokerin runsas käyttö voi nostaa huonojen rasvojen määrää veressä, mikä myös heikentää verenkiertoa ja lisää erektiohäiriöiden riskiä.

Jos olet huolissasi erektio-ongelmista, kannattaa kiinnittää huomiota ruokavalioon, vähentää sokerin määrää ja tehdä terveellisiä elämäntapavalintoja.

Viisas tuo tekoäly.

5

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Teollisen sokerin voi korvata hedelmäsokerilla eli luonnonsokerilla.

• Anonyymi

Jos tarkoitat hdelmäsokerilla hedelmien sokeria, niin. esim. kuoritussa appelsiinissa on 100 g:aa kohden seuraavasti

- hiilihydraatit 8,9 (kaikki sokereita), joista:
        – sakkaroosi 3,6 g
        – fruktoosi 2,7 g
        – glukoosi 2,6 g

100-prosenttinen hedelmäösokeri sellaisenaan laimennettuna veteen yhtenä isona annoksena rasvoittaa maksaa.

• Anonyymi

En edes muista, milloin makea alkoi hallita elämääni. Aluksi se oli viatonta – pari keksiä kahvin kanssa, limsa koulumatkalla, suklaapatukka iltapalaksi. Ajattelin, että minulla on vain "makeanhammas". Mutta se oli enemmän kuin hammas – se oli koko leukani, vatsani, pääni.

Aloin herätä yöllä. Sydän hakkasi, suuta kuivasi. Menin keittiöön pimeässä, avasin kaapin oven ja kaivoin esiin sokeripussin. Otin sormella suoraa sokeria suuhuni. Se sulasi kielellä kuin lupaus paremmasta. Silloin tiesin, ettei tämä ollut enää pelkkä tapa. Se oli tarve.

Aamuisin olin väsynyt ja ärtyisä. Ihooni ilmestyi outoja finnejä, silmäluomeni nykivät. Näin painajaisia: sokerikuutioista, jotka kasvoivat, liikkuivat ja nauroivat minulle. Heräsin hikisenä ja menin heti kaapille.

Yksi yö oli erilainen.

Heräsin siihen, että jääkaappi oli auki. Ajattelin unissani jättäneeni sen auki, mutta kun pääsin keittiöön, näin varjon liikkuvan. Se ei ollut ihminen. Se oli valkoinen, rakeinen, sokerista muodostunut hahmo. Sen pää oli kasa sokeripaloja, ja silmät – ne olivat ruskeaa sokeria. Se katsoi minua kuin pettynyt äiti.

"Sinä kutsuit minut", se sanoi särisevällä äänellä. "Nyt olet minun."

Juoksin makuuhuoneeseen, paiskasin oven kiinni ja etsin puhelimen. Mutta näyttöön ilmestyi vain yksi viesti, toistuvasti: "Makeaa unta."

Aamulla heräsin sängystäni. Kaikki oli hiljaista. Mutta sokeripussi keittiössä oli tyhjä. Kaikki sokeri – pöytäsokeri, fariinisokeri, hillot, karkit – olivat poissa. Ja minulla oli kauhea päänsärky.

Lopetin sokerin sinä päivänä. Vieroitusoireet olivat kamalat. Näen yhä joskus unta siitä hahmosta. Joskus tunnen sen hajun: makean, imelän, mädän.

Ja silloin muistan: sokeri ei ole makea ystävä. Se on hidas hirviö.

• Anonyymi

Kastikkeet korvaan oliiviöljyllä.
      Kuten Italian Luigi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      295
      1801
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      47
      1579
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      154
      1291
    4. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1141
    5. 143
      1118
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1061
    7. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1047
    8. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      973
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      932
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      153
      890
    Aihe