Airfryerin soveltamista

Anonyymi-ap

Elikkä mulla on sellanen halpis ja hommattu alennuksesta 20 e. Kyllä se pelittää. Missään ei ilmoiteta voiko siihen käyttää leivinpaperia vai ei. Tätä olen miettinyt että sopiiko se siihen vai ei. Päätin sitten kokeilla. Esikuumensin laitteen ennen käyttöä kuten kuuluukin. Paperi oli tällöin laitteen sisällä. Aloin sitten haistamaan palaneen käryä ja sammutin airfryerini. Selvisi että leivinpaperi oli osittain palanut keskeltä mustaksi ja puhki kuumuudesta johtuen.

Kämppäänkin tuli käryä mutta onneksi palovaroittimeni ei alkanut laulamaan. Laitoin paperin roskiin. Mahdollisen kytevän palon estämiseksi ruiskutin siihen kylmää vettä kun se oli jo roskiksessa. Muistan aiemmasta kokemuksestani että kun olen kypsentänyt sillä ruokaa niin pohjimmaisena oleva ruoka kypsyy nopeammin kuin muut jos ruokaa on kasassa. Eli pohja on siis kuumin osa eikä leivinpaperi kestä sitä.

En lähde enää kokeilemaan uudestaan paperin kanssa missä ruoka on sen päällä. Kyllä se varmasti palaa ja pilaa siinä samalla osin ruoankin. Tarinan opetus - Leivinpaperia ei voi käyttää ainakaan halpis fryereissa joissa on vain yksinkertainen paistoratkaisu. Kun paperini paloi niin lämpö oli täysillä eli 200 asteessa.

9

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Muistin näköjään väärin. Nyt oon kypsentämässä lihaa ja itse asiassa päällimmäiset kebukerrokset paistuvat nopeammin kuin alemmat. Leivinpaperi palaa silti vaikka se on normaalin uunin ja sen lämmön kestävä.

• Anonyymi

Ostin rasvakeittimen, siihen kolme litraa öljyä. Tulee todella hyvät lohkoperunat 8 minuuttia paistuu. Myös kananuggetit ja drum sticks it tulee todella hyväksi. Laite on parvekkeelle, sateelta suojassa tietenkin.

• Anonyymi

Kuulostaa hyvältä. Joka ateriaa sillä ei ilmeisesti kannata valmistaa sen rasvan vuoksi. Paras kombinaatio on tietysti jos valmistaa sen avulla ruokaa vaikkapa känniruoaksi tai krapulaa varten. Oletko kokeillut aromisuolaa? Juolahti juuri tajuntaani kun kioskiruoissa on aromisuolaa ranskiksissa. En oo eläissäni edes ostanut aromisuolaa 😅 vaikka sehän sopii kaikkiin mahdollisiin uuniperunoihin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuulostaa hyvältä. Joka ateriaa sillä ei ilmeisesti kannata valmistaa sen rasvan vuoksi. Paras kombinaatio on tietysti jos valmistaa sen avulla ruokaa vaikkapa känniruoaksi tai krapulaa varten. Oletko kokeillut aromisuolaa? Juolahti juuri tajuntaani kun kioskiruoissa on aromisuolaa ranskiksissa. En oo eläissäni edes ostanut aromisuolaa 😅 vaikka sehän sopii kaikkiin mahdollisiin uuniperunoihin.

Pari kertaa viikossa. Eikä niihin perunoihin jää öljyä juuri yhtään, kanaan jää vähän enemmän. Aromi arskaa en oo laittan mut majoneesi ketsuppi kyllä.

• Anonyymi

pakasteranskalaisista tulee hyviä airfryerissa

• Anonyymi

Ois kätevää jos se kuumentamisosa olisi läpinäkyvä niin näkisi ruoan paistoasteen avaamatta fryeria. Joissakin on läpinäkyvä luukku niinkuin uuneissa. Fryer on hyödyllinen siitä jos haluaa valmistaa pakasteruokaa samanaikaisesti. Samaan aikaan ruokaa uuniin ja fryeriin. Näin pitää menetellä jos kaikki ruoka ei mahdu uuniin ja jos valmistaa ruokia jotka kypsyvät eri tahtiin.

• Anonyymi

Ehkä on parasta tilata kebabit kotiin tai poiketa haukkamassa.

• Anonyymi

Pakastettuja kalafileitä olen paistanut Airfryer issä.
      200 C, 18 min.
      Ei ole paperi palanut.
      Philips XXL

• Anonyymi

Kun nyt puhutaan ruoanvalmistuksesta, niin sama puhua myös itse ruoasta. Olen siis ap. Sellaista mietin että nuudelia, tonnikalaa, tilliä ja juustoraastetta sekaisin. Lihaliemikuutio perään. Voisiko toimia? Juustoa en ole vielä kokeillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      79
      9025
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      66
      2845
    3. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      2098
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      157
      2021
    5. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      21
      1983
    6. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1891
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      30
      1740
    8. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      47
      1597
    9. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      103
      1502
    10. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1256
    Aihe