Nuoruudessa, kun mentiin maalle mummon ja vaarin syntymäpäivänä, äitienpäivänä ja isänpäivänä, niin tarjolla oli aina hedelmätäytekakkua.
Kakun päällä oli säilykehedelmiä: punaisia kirsikoita, appelsiinilohkoja kuorineen, Aprikoosin lohkoja ja jotain muuta hedelmää ja kiille.
Oikein oli maukasta hedelmäkakkua
Muistatko hedelmätäytekakun
9
179
Vastaukset
- Anonyymi
Oliko itsetehtyä?
- Anonyymi
Ei ollut itsetehtyä, mutta niitä harvoja kaupan kakkuja, mitä tuolloin laktoosi-intolerantikkokin pysyi syömään. Erityinen maku.
Esteettinen.
Vilma - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut itsetehtyä, mutta niitä harvoja kaupan kakkuja, mitä tuolloin laktoosi-intolerantikkokin pysyi syömään. Erityinen maku.
Esteettinen.
VilmaEi taida olla enää kaupoissa myynnissä niitä vanhanajan hedelmäkakkuja, en ole ainakaan nähnyt.
Eivät olleet itsetehtyjä, vaan kaupasta ostettua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida olla enää kaupoissa myynnissä niitä vanhanajan hedelmäkakkuja, en ole ainakaan nähnyt.
Eivät olleet itsetehtyjä, vaan kaupasta ostettua.Kiteen kotileipomon kakku muistuttaa nostalgista hedelmäkakkua.
Vilma
Minusta sen reunassa oli mantelilastuja tai -rouhetta.
- Anonyymi
kyllä muistan nuo olen itsekin tehnyt joitain ehkä moniakin joskus pienenä
mutta kun sokeri on myrkyllistä, niin nykyään vältän sitä oikeastaan kaikin tavoinkin. Hedelmäkakusisa oli hyytelömäinen, kiiltävä pinta, sekä ruunsaasti marjoja ja hedelmiä koristeena. Nuo eivät välttämättä olleet omia kakkusuosikkejani, mutta kohteliaasti otin aina pienen palasen.
https://images.app.goo.gl/HkMo5yLReTW1r98bA- Anonyymi
Muistan saaneeni ko. kakkua jossain muutaman kerran (en onneksi kotona, mummolassa tai sukulaisilla) ja se oli mielestäni tosi pahaa. Äidin tekemät kermakakut olivat makuuni.
- Sheena - Anonyymi
Muistan enkä koskaan oikein välittänyt hedelmäkakusta. Säilykehedelmät ovat jotenkin äklön makeita ja limaisia ja aina väliin mahtui sellaisia oudon rapsakoita hedelmäpaloja.
Pidin eniten äitini tekemästä täytekakusta. Siihen tuli mansikkasurvosta, vaniljakreemiä ja banaania , kuorruttettin paksulla kermavaahdolla ja kakku oli korkea kuin Pisan torni, ei onneksi yhtä kalteva. En ole edelleenkään syönyt yhtä hyviä täytekakkua kuin äitini tekemä.
Aletheias - Anonyymi
Muistan hedelmäkakun, otin myös pienen palan mutta ei ollut oikein mieluisaa. Jos itse teen täytekakun, se on aina banaani-mansikkahillo-kermavaahtokakku, päälle hakaistut aprikoosiviipaleet väännettynä kukiksi ja kirsikka keskellä. Resepti varmaan jostain viime vuosisadan alusta. Muuta kakkua en osaa. Syön sitä itse kuin leipää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513595Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142500Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5932273Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192026KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar771744Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431658- 201648
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1401558- 281446
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?941437