Rakastuitko looseriin?

Anonyymi-ap

Monelle tulee vastaan ihmisiä, jotka ovat jotenkin toistaitoisia, hidasälyisiä ja kansankielellä loosereita.

Ei siis pahantahtoisia, ei ilkeitä, mutta eivät sovi jokakohtaan. Ovat ketjun heikoin lenkki ja viimeisin kaikessa..

Onhan sitä hyvä vähän pukkia heikompiakin ylämäkeen, mutta tarvitseeko olla jokin henkilökohtainen avustajakaan?

Löytyykö jotain rajaa?

37

292

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

En ole rakastunut ätmiin.

• Anonyymi
      UUSI

On sinulla aloitukset, mut nyt kysyttäessä. Jokainen saa lykkiä eteenpäin ketä haluaa. Kyllä se fysiikka katoaa vahvemmaltakin jossakin vaiheessa. Lykittävä antaa paljon oppia elämästä ja olen saanut paljon niistä hetkistä mitä olemme viettäneet yhdessä☝️

Omasta tapauksestasi en osaa sanoa mitään.

• Anonyymi
        UUSI

Ei ole omaa tapausta. Eikä tule.

Mulla on omassakin elämässä tarpeeks haasteita. Ja tuen lähimmäisiäni jo.

Tottakai itsekin joskus tarvitsen jeesiä, en ole kuolematon tai kaikkeenpystyvä...

Puhun nyt niistä, jotka eivät itse kykene nostamaan itseään edes pystyyn, saatikka kantamaan itseäänkään itse.

Ihmiset kyllä osastoi toiset moraalisesti heikkoihin ja joku alkoholisti tai narkkari on helppo viskata sivuun, mutta heikkouksia on muitakin...vajaavuuksia siinä missä ed. mainitut...

Voiko rmpatiakyvyttömän asperger-tyyppisen jättää ja jatkaa elämää ilman häntä? Pelkästään siksi, ettei hän osaa kokea empatiaa? Ja koska itse jää vaille empatiaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole omaa tapausta. Eikä tule.

Mulla on omassakin elämässä tarpeeks haasteita. Ja tuen lähimmäisiäni jo.

Tottakai itsekin joskus tarvitsen jeesiä, en ole kuolematon tai kaikkeenpystyvä...

Puhun nyt niistä, jotka eivät itse kykene nostamaan itseään edes pystyyn, saatikka kantamaan itseäänkään itse.

Ihmiset kyllä osastoi toiset moraalisesti heikkoihin ja joku alkoholisti tai narkkari on helppo viskata sivuun, mutta heikkouksia on muitakin...vajaavuuksia siinä missä ed. mainitut...

Voiko rmpatiakyvyttömän asperger-tyyppisen jättää ja jatkaa elämää ilman häntä? Pelkästään siksi, ettei hän osaa kokea empatiaa? Ja koska itse jää vaille empatiaa?

Jos toinen ei saa itseään pystyyn saatikka, että omin jaloin seisominen onnistuisi, niin tuskin siinä vaiheessa enää yhden ihmisen ajoittain antama apu riittää. Olen tavannut sellaisia, joita olisi auttanut alkuun omatoiminen ryhdistäytyminen mutta kun ei. Tuon totaalisen aloitekyvyttömyyden tulkitsen tarkoittavan joitakin fyysisesti hyvin rajoittuneita liikuntakyvyttömiä. - cu-

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos toinen ei saa itseään pystyyn saatikka, että omin jaloin seisominen onnistuisi, niin tuskin siinä vaiheessa enää yhden ihmisen ajoittain antama apu riittää. Olen tavannut sellaisia, joita olisi auttanut alkuun omatoiminen ryhdistäytyminen mutta kun ei. Tuon totaalisen aloitekyvyttömyyden tulkitsen tarkoittavan joitakin fyysisesti hyvin rajoittuneita liikuntakyvyttömiä. - cu-

Ei tarvitse olla liikuntakyvytön.. mutta jos on tunnekyvytön?

Perustarpeethan on vielä tärkeitä....mutta nykyään ihmiset täällä Suomessa saavat ne jo aikahyvin yhteiskunnan puolestakin. Kysymys on lähinnä empaattisista ongelmista...ja niitä riittää tätä nykyä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse olla liikuntakyvytön.. mutta jos on tunnekyvytön?

Perustarpeethan on vielä tärkeitä....mutta nykyään ihmiset täällä Suomessa saavat ne jo aikahyvin yhteiskunnan puolestakin. Kysymys on lähinnä empaattisista ongelmista...ja niitä riittää tätä nykyä.

Käytännössä olen hylännyt tunnekyvyttömän ja ei tuo vielä mutta hänellä oli tapana pitää muita itsestäänselvinä kysymättä, mitä mieltä muut ovat. Hänen ns. sairautensa kuitenkin oli läheisriippuvuus. Ei kyennyt yksinoloon mutta ei myöskään asettumaan toisen asemaan. Tuon poistaminen puhelinluettelosta teki yhtä suuren vaikutuksen, kuin maitotölkin avaaminen. - cu-

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Käytännössä olen hylännyt tunnekyvyttömän ja ei tuo vielä mutta hänellä oli tapana pitää muita itsestäänselvinä kysymättä, mitä mieltä muut ovat. Hänen ns. sairautensa kuitenkin oli läheisriippuvuus. Ei kyennyt yksinoloon mutta ei myöskään asettumaan toisen asemaan. Tuon poistaminen puhelinluettelosta teki yhtä suuren vaikutuksen, kuin maitotölkin avaaminen. - cu-

No hyvä jos ei teetättänyt vaikeuksia...

Monet silti painii ajatuksen kanssa, että ei voi jättää, koska ei kaikki kyseiset ihmiset ole muuten ilkeitä tai vst...

• UUSI

Meitä kaikkia tarvitaan. Noi nopeet nopeaälyiset on aiheuttaneet jo miljoonien vahingot. Otetaan vaan iisisti, kyllä se elämä etenee ihan hötkyilemättäkin. Eikä sitä koko maapalloo tarvi tuhota omien tarpeiden täyttämiseksi.

• Anonyymi
      UUSI

Ihmisillä voi olla toisiaan täydentäviä ominaisuuksia. Ulkopuoliselle se asia ei aina aukea.

• Anonyymi
      UUSI

Varmaan jossain määrin kyllä. Sanoisin kuitenkin, että hän on enrmmän olosuhteiden uhri.

• Anonyymi
        UUSI

Ja hän on nostanut avullasi itseään ja kehittyy ihmisenä?

Päivä päivältä saat takaisin sitä, minkä itse joskus ehkä uhrasit omalta elämältäsi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ja hän on nostanut avullasi itseään ja kehittyy ihmisenä?

Päivä päivältä saat takaisin sitä, minkä itse joskus ehkä uhrasit omalta elämältäsi?

Ei hän käytä muita ihmisiä itsensä nostamiseen.

• Anonyymi
      UUSI

Tarkoitat perässävedettäviä

• Anonyymi
        UUSI

Ehkä niitäkin...

• Anonyymi
      UUSI

En sanoisi luuseriksi, mutta liian hidas minun järjenjuoksuun on joku ihastus ollut. Eikä sekään ole vika, se on ominaisuus josta en vaan jaksanut innostua enempää. Olen kamalan huono opastamaan ketään ja uuvun äkkiä, jos jollekin pitää vääntää ratakiskoa tai selittää juurta jaksain joka saatanan sana auki.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Leikkaako nossella lanttu ripeästi?

• Anonyymi
        UUSI

Entä jos on empatiavajaa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Leikkaako nossella lanttu ripeästi?

Yleensä joo, mutta joskus ajatuskuviossaan takertuu aivan muihin kuin tarkoittamaani asioihin. Se on ärsyttävää, koska ei ymmärrä oikein silloin minun asiaani, kun miettii lillukanvarsia.

Mutta ei hän hidas ole, omaa vaan erilaisen ajatuskuvion ajatella ja lähestyä asioita. Vähän vaikean tavan, mutta minkäs voi. Kunkin aivot käsittelee miten käsittelee ja lähestyy asioita.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Entä jos on empatiavajaa?

On niitäkin nähty, ei sopisi mulle kumppaniksi mitenkään. En oikein kykene tykkäämään ihmisistä joilta puuttuu tunneäly ja empatiakyky. Kaikilta ässeiltä ei puutu muutes.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

On niitäkin nähty, ei sopisi mulle kumppaniksi mitenkään. En oikein kykene tykkäämään ihmisistä joilta puuttuu tunneäly ja empatiakyky. Kaikilta ässeiltä ei puutu muutes.

Jasu

Kun se mikä usein tekee ihmisluonteesta siedettävän ja rakastettavan perustuu juuri noihin empatiaan ja tunneälyyn. Kun ihmiseltä puuttuu noi, hän on kuin robotti.

Itse en pysty rakastumaan robotteihin enkä nukkeihin tms. tavaroiksi määriteltäviin niiden inhimillisten tunteiden puuttumisen takia.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kun se mikä usein tekee ihmisluonteesta siedettävän ja rakastettavan perustuu juuri noihin empatiaan ja tunneälyyn. Kun ihmiseltä puuttuu noi, hän on kuin robotti.

Itse en pysty rakastumaan robotteihin enkä nukkeihin tms. tavaroiksi määriteltäviin niiden inhimillisten tunteiden puuttumisen takia.

Jasu

Kylmä, kalsa, jörö, tyly, tunteeton ominaisuuksia joita karsastan. Ihan kavereissakin käännän äkkiä takkini, jos huomaan noita piirteitä.

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Voin rakastua jalattomaan, kädettömään ja hampaattomaan, mutten tunteettomaan ja päättömään. 😅

Jasu

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kylmä, kalsa, jörö, tyly, tunteeton ominaisuuksia joita karsastan. Ihan kavereissakin käännän äkkiä takkini, jos huomaan noita piirteitä.

Jasu

Silti jotkut ajautuu suhteeseen tälläisen kanssa. Ja eivät sitten voi jättää sellaista. Tavallaanhan he eivät ole ilkeitä tms.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

"Kaikilta ässeiltä ei puutu muutes."
        Selvennä vähän 😁, äässi vai pässi? Ässä? 🤭

• Anonyymi
      UUSI

Hidas älykään ei tarkoita sitä että toinen on tyhmä tai idiootti tarvii vaan enemmän aikaa miettiä/ymmärtää se haitta siitä toki on että työ pitää osata valita sen mukaan että ei pysty nopeaan päätöksen tekoon toisissa töissä kun ei välttis ole sekunttiakaan aikaa miettiä kun pitää jo osata toimia sota on esimerkiksi sellainen mietit sekunninkin ni se saattaa olla kohtalokasta

• Anonyymi
        UUSI

No tarkoitan, ettei vuosienkaan päästä ymmärrä, että miten vaikka parisuhde toimii vastavuoroisesti...

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No tarkoitan, ettei vuosienkaan päästä ymmärrä, että miten vaikka parisuhde toimii vastavuoroisesti...

Voiko parisuhde yleensäkään toimia?

Ainakin mitä omien vanhempien suhdetta aikoinaan seurannut. Niin ei voi! Eikä toiminut kummankaan uusi suhde.

Mutta oon mä asiaa miettiny. Ja siks ois kiva toimia parisuhdeterapeuttina.

• Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Voiko parisuhde yleensäkään toimia?

Ainakin mitä omien vanhempien suhdetta aikoinaan seurannut. Niin ei voi! Eikä toiminut kummankaan uusi suhde.

Mutta oon mä asiaa miettiny. Ja siks ois kiva toimia parisuhdeterapeuttina.

Kyllä voi. 😁

• Anonyymi
      UUSI

En rakastunut. En ole ollut rakastunut keneenkään yli viiteentoista vuoteen! Ihastunut olen ja pidän valtavan paljon lyhyistä tummatukkaisista miehistä. Yhden sellaisen haluan elämääni loppuelämäni ajaksi! Ovat todella seksikkäitä!

• Anonyymi
      UUSI

💥🤣😅😂😆

• Anonyymi
      UUSI

Ovatko suurilapsisten köyhien perheiden pojat automaattisesti luusereita?
      Vilma

• Anonyymi
        UUSI

Tuskin kukaan automaattisesti on...

• UUSI

Omasta kokemuksesta. Niin hyviä työntekijöitä olleet. Ei oo hemmoteltu pilalle.

• Anonyymi
        UUSI
        JeroP kirjoitti:

Omasta kokemuksesta. Niin hyviä työntekijöitä olleet. Ei oo hemmoteltu pilalle.

En ajattele, kuten kysyin. Kysyin provosoivasti.
        En ole koskaan lähestynyt miestä kysymyksellä, hei kuule, ootkos luuseri.
        Olen lähestynyt ihmistä.
        Vilma

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen lähestynyt ihmistä.
        Vilma

Joo, ja meillä hämeessä ollaan hitaita. Ja maassa maan tavalla. Semmonen hosuja tekee meillä päin itsestään vaan pellen. Me sanotaan sähkösaapas. Ihme juttu muuten, että Suomen ulkopuolelta muuttaneet sopeutuvat paremmin kulttuuriimme kuin maan sisäiset muuttajat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olen lähestynyt ihmistä.
        Vilma

Ei sitä varmaan kukaan tuolleen kysele. Mutta voit pitää vaikka äänestyksen, että kyselet moniko huomasi, että lopulta se mies , johon tykästyi, ei tee kotitöitä, pelaa jollain pleikkarilla vaan yöt, nukkuu päivät ja on käytännössä yksi lapsi lisää.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      90
      1947
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      58
      1103
    3. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      97
      1055
    4. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      9
      995
    5. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      204
      979
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      64
      941
    7. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      909
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      86
      850
    9. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      838
    10. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      780
    Aihe