Kysyisin semmosta että jos ostan auton niin tietenkin joudun ensin maksaa sen koko vuoden vakuutusmaksun etukäteen että saan sen liikennevakuutuksen voimaan mutta entä seuraavat autot jos ostan ja hankin uuden auton ni saako siihen vakuutuksen samalta yhtiöltä pienemmissä erissä jos on hoitanut vakuutus maksut yhtiöön niin kuin kuuluu vai joutuuko aina samassa yhtiössä kun ostaa uuden auton aina maksamaan sen vuoden maksun etukäteen asiallisia vastauksia kiitos!
Liikennevakuutus maksuhäiriöiselle
10
161
Vastaukset
- Anonyymi
Osaako joku sanoa miten asia on?
- Anonyymi
kysy sieltä vakuutusyhtiöstä.
- Anonyymi
Varmaan tuossa maksuhäiriömerkinnässä on se pointti, että vaikka sinulla olisi ainoastaan yksi merkintä esimerkiksi maksamattomasta pysäköintivirhemaksusta, niin se tulkitaan siten, että olet jo menettänyt "kaiken", eikä sinulla ole enää mitään menetettävää. Toisin sanoen on sama asia, onko sinulla 1 maksuhäiriömerkintä vai 200 maksuhäiriömerkintää. Nämä säännöt on joku tuntematon henkilö kaikessa viisaudessaan säätänyt.
Kannattaa suhtautua skeptisesti siihen että saisit osamaksulla mitään vakuutuksia - Anonyymi
Käytettyjen ajokorttien huutokauppa.
- Anonyymi
Oletko lottovoittaja kun olet uutta autoa ostamassa, vai onko kyseessä sinulle "uusi" auto eli siis käytetty?
- Anonyymi
Kuten tiedämme, Kurt Cobain ampui itseään haulikolla päähän, vaikka hän tienasi 50 miljoonaa euroa vuodessa, kuten tavallinen ihminen tienaa 2000 vuodessa.
- Anonyymi
Kun maksuhäiriö poistuu, voit osittaa maksut. Siihen asti aina, kokosumma etukäteen.
- Anonyymi
Niin, eikä kannata ostaa liian kallista autoa, koska sinulle ei myönnetä kaskoa lainkaan, vaikka maksaisit sen vuodeksi eteenpäin. Osta niin kallis auto kuin "uskallat". Ainakaan Fennia ei myöntänyt edes osakaskoa 15 000 arvoiseen autoon.
- Anonyymi
https://ttcarcenter.fi/
Tuolla autokaupan sivuilla mainostetaan, että "kaskovakuutusta ei vaadita alle 16 000 euron rahoituksiin", eli toisin sanoen auton arvo voi olla lähes 20 000, jos oletetaan että autosta maksetaan käsirahana 20% ja loput rahoituksella.
Minua kiinnostaa tietää, miten moni hankkii 15 000- 20 000 euron arvoisen auton ilman minkäänlaista kaskoa? Onko yleistä vai harvinaista? Ilman osakaskoa ei ole turvaa esimerkiksi tulipalon eikä ilkivallan varalta - AnonyymiUUSI
Normaalisti autovakuutusten ostaminen menee siten, että asiakas menee itse vakuutusyhtiöiden verkkosivuille vertailemaan hintoja ja vakuutusten sisältöjä. Kun asiakas on löytänyt itselleen sopivan vakuutuksen omiin tarpeisiinsa, niin hän kirjautuu oman pankkinsa tunnuksilla vakuutusyhtiön sivuille ja ostaa sen vakuutuksen.
Mutta, jos henkilöllä on maksuhäiriömerkintä, niin tällöin hän ei kykene ostamaan vakuutuksia verkkosivuilta, vaan hänen pitää soittaa puhelimella vakuutusyhtiön asiakaspalvelijalle, joka tietää asiakasta paremmin, mitä vakuutuksia hän tarvitsee. Esimerkiksi kun olin itse ostanut 15 000 euron arvoisen auton, niin Fennian asiakaspalvelija oli puhelinkeskustelun jälkeen yhteydessä sähköpostitse, jossa hän kirjoitti seuraavasti; "Vakuutustarpeen arvion perusteella tarjoamme teille seuraavaa vakuutusta ajoneuvolle ***-555; liikennevakuutus". Eli vakuutusyhtiö Fennia tietää minua paremmin, että en tarvitse 15 000 euron arvoiselle autolle mitään muuta kaskoa kuin pelkän liikennevakuutuksen. Tuossa sähköpostissa oli mukana vakuutuskirja ja lasku, että minun piti maksaa liikennevakuutus vuodeksi eteenpäin ja lähettää maksetusta suorituksesta kuvakaappaus oman pankkini tapahtumista. Tämä ei tietenkään ollut mikään ongelma maksaa vakuutusta yhdellä kertaa vuodeksi eteenpäin ; olinhan juuri ostanut 15 000 euron auton.
Onneksi sain peruttua autokaupan, eli sain palautettua auton takaisin autokauppaan ja sain rahani takaisin. Jouduin maksamaan pientä käyttöhyötyä. Enemmän pelkäsin sitä, maksaako Fennia minulle takaisin vakuutuksesta sitä 350 päivää, jonka olin etukäteen maksanut. Fennia vaikuttaa niin huijarifirmalta, että uskoin saavani rahani takaisin vasta kun näin ne omalla pankkitililläni. Palautin auton siis siitä syystä, että en "uskalla" omistaa 15 000 euron arvoista autoa pelkällä liikennevakuutuksella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun493311Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5432037Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171950Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si821917- 201578
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431508- 281386
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281287UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa
Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa1131195