Sinisiä punaisia ruusunkukkia miten menee?

Niin kertokaa sanat please!en niitä muista!

11

15913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hilde

      Niin eli kuka esitti tämän kyseisen kappaleen?

      • Esittäjää en tiedä mutta vanhan lasten laulu on kyseessä!Ainakin alun muistan,että se menisi näin:"Sinisiä punaisia ruusunkukkia kannan kädessääni kannan kädessääni jne.. mutta loppua en muista!


      • siis

        on trad. eli tekijää ei tiedetä. Värttinä on tehnyt oman versionsa tästä...

        Sinisiä pinasia ruusunkukkia kasvaa kalliolla, kasvaa kalliolla, kasvaa kalliolla,
        Sinisiä punasia ruusunkukkia kasvaa kalliolla,
        kasvaa kalliolla

        Sinisiä punasia ruusunkukkia kannan kädessäni, kannan kädessäni, kannan kädessäni,
        Sinisiä punasia ruusunkukkia kannan kädessäni, kannan kädessäni.


        Niitä mä annan tämän kylän pojille hyvästejä jättäissäni, hyvästejä jättäissäni, hyvästejä jättäissäni, Niitä mä annan tämän kylän pojille hyvästejä jättäissäni, hyvästejä jättäissäni.


      • Eioooooo
        Leena kirjoitti:

        Esittäjää en tiedä mutta vanhan lasten laulu on kyseessä!Ainakin alun muistan,että se menisi näin:"Sinisiä punaisia ruusunkukkia kannan kädessääni kannan kädessääni jne.. mutta loppua en muista!

        Kansanlaulu, EI lastenlaulu!


    • oiskos

      :Sinisiä, punasia ruusunkukkia kasvoi kalliolla:
      :Samanlainen riijari pittäis nuorella tytöllä olla:
      :Voi jos saisin sen ruusunkukan maahan tallatuksi:
      :Voi jos saisin nätin pojan viereeni narratuksi:

      :Heilani soitteli haitaripeliä ja minä menin kuuntelemmaan:
      :No, haitar pantiin piirongin piälle ja ruvettiin suutelemmaan:

      :Voi sie hullu ku markan maksoit, ku mie sain kopeekalla:
      :Sie sait sängyssä viltin alla ja mie sain lattialla:

      :Minäpä se olen se pikkunen likka ja olen kuin viulun kieli:
      :Kun minä maantietä kävelen niin poikien tekkee mieli:

      :Anna akka se koria poika ja anna se sovinnolla:
      :No otanhan minä sen kuitenkin enkä anna poikana olla:

      :Ja rakkaus se meissä palaa ku öljy pumpulissa:
      :Päivällä hengen heiluvissa ja yöllä unelmissa:

      -Värttinän levyltä OI DAI-

    • gigii

      mihin sä tarviit sitä??
      mulla on ne sanat jossain tuolla kaukaisuudessa,eli talon toisessa päässä missä nyt olen..

    • Mineas7
    • LoLD44ihq(lissu)

      emt siis voi lol mikä laulu daa

    • Häidenjuhlija

      Tietääkö joku alkuperäisen verion laulusta sinisiä ja punaisia ruusunkukkia. taarvitsisin sanat koska laulan sen laulun hyvän ystäväni häissä!

    • Pikkutytön lemppari

      Sinisiä punasia ruusunkukkia kannan kädessäni, kannan kädessäni, kannan kädessäni
      Sinisiä punasia ruusunkukkia kannan kädessäni, kannan kädessäni.

      Niitä minä annan tämän kylän pojille hyvästejä jättäissäni, hyvästejä jättäissäni, hyvästejä jättäissäni, Niitä minä annan tämän kylän pojille hyvästejä jättäissäni, hyvästejä jättäissäni.

      Tie vie sinne ja tie vie tänne ja tie vie kahtahalle, tie vie kahtahalle....

      Taidanpa olla liian halpa pojalle mahtavalle, pojalle mahtavalle..

      Enkä minä takiasi kampaa enkä peilaa, kampaa enkä peilaa....

      Enkä minä tälle kylälle miniäksi meinaa, miniäksi meinaa....

      On se heila minullakin vaikkei se ole täällä, vaikkei se ole täällä....

      Eikä sitä näytetä kuin vihkipallin päällä, vihkipallin päällä...


      Ja toistot siis samalla lailla kuin ensimmäisissä säkeistöissäkin.

    • Viestinviejä

      1. Sinisiä, punasia ruusunkukkia kannan kädessäni,
      kannan kädessäni, kannan kädessäni.
      Sinisiä, punasia ruusunkukkia kannan kädessäni, kannan kädessäni.

      2. Niitä minä annan tämän kylän pojille hyvästi jättäissäni,
      hyvästi jättäissäni, hyvästi jättäissäni.
      Niitä minä annan tämän kylän pojille hyvästi jättäissäni, hyvästi jättäissäni.

      3. Tie vie sinne ja tie vie tänne, tie vie kahtahalle,
      tie vie kahtahalle, tie vie kahtahalle.
      Tie vie sinne ja tie vie tänne, tie vie kahtahalle, tie vie kahtahalle

      4. Taidanpa olla liian halpa pojalle mahtavalle,
      pojalle mahtavalle, pojalle mahtavalle.
      Taidanpa olla liian halpa pojalle mahtavalle, pojalle mahtavalle.

      5. Enkä minä sinun takiasi kampaa enkä peilaa,
      kampaa enkä peilaa, kampaa enkä peilaa.
      Enkä minä sinun takiasi kampaa enkä peilaa, kampaa enkä peilaa.

      6. Enkä minä tälle kylälle miniäksi meinaa,
      miniäksi meinaa, miniäksi meinaa.
      Enkä minä tälle kylälle miniäksi meinaa, miniäksi meinaa.

      7. On se heila minullakin, vaan ei se ole täällä,
      vaan ei se ole täällä, vaan ei se ole täällä.
      On se heila minullakin, vaan ei se ole täällä, vaan ei se ole täällä.

      8. Eikä sitä näytetä kuin vihkipallin päällä,
      vihkipallin päällä, vihkipallin päällä.
      Eikä sitä näytetä kuin vihkipallin päällä, vihkipallin päällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe